Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er deze ook al gekregen ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie heeft er deze ook al gekregen ??

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    De helft van de topics hier staat vol taalfouten, zijn dit dan allemaal berichten van bedriegers? (…)
    Ik heb nooit beweerd dat mensen die taalfouten maken allemaal bedriegers zijn. Waaruit leid je dat in hemelsnaam af? Mijn punt is dat een gerenommeerde bank nooit een tekst zal schrijven die bulkt van de taalfouten.

Comment

Het is gisteren op het VTM-nieuws gekomen... Oplichterij dus...
      klikje Is wel ander voorbeeld, maar komt op het zelfde neer.
      Die in het nieuws gisteren werd gebeld door 'ING' en moest zijn kaart in de lezer steken, en password aan de telefoon doorgeven. Toen ze zijn password vroegen had hij het al door natuurlijk, hij had het hele gesprek opgenomen... Enfin er zullen het er nog wel gezien hebben he.
      Last edited by jill.tje; 3 november 2012, 13:42.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Van mij mogen ze dergelijke oplichters als ze ze pakken onmiddelijk hun poten afkappen en de dag nadien ophangen, zonder proces,zonder pardon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
          Ik heb nooit beweerd dat mensen die taalfouten maken allemaal bedriegers zijn. Waaruit leid je dat in hemelsnaam af? Mijn punt is dat een gerenommeerde bank nooit een tekst zal schrijven die bulkt van de taalfouten.
          Ik werk dagelijks (werkdagen) voor de meeste banken die in België actief zijn en de taalfouten die ze maken zijn soms wel extreem.
          De tijd dat gerenommeerde bedrijven moeite deden om alles correct te doen is al lang voorbij.
          Ik zeg daarom niet dat elke brief foutief opgesteld is, er zijn nog mensen die wel alles correct proberen doen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik werk dagelijks (werkdagen) voor de meeste banken die in België actief zijn en de taalfouten die ze maken zijn soms wel extreem.
            De tijd dat gerenommeerde bedrijven moeite deden om alles correct te doen is al lang voorbij.
            Ik zeg daarom niet dat elke brief foutief opgesteld is, er zijn nog mensen die wel alles correct proberen doen.
            Minder gerenommeerde ook

Dat is de spirit.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Minder gerenommeerde ook
              We zitten in een maatschappij van besparingen en bij besparingen hoort minder personeel en minder controle.
              Daar waar vroeger ieder zijn specialiteit had, daar moet nu een beperkt aantal mensen vanalles erbij nemen.
              Een schrijffoutje kost nu eenmaal minder geld dan een extra persoon.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik betwist dat niet. Er zullen ongetwijfeld kemels geschoten worden en nu meer dan vroeger maar de mail waarover het gaat is, over gans de lijn, zodanig slecht opgesteld dat je er quasi zeker kunt van zijn dat hij niet van een bank afkomstig is. Hier gaat het niet louter over een paar (extreme) fouten die aan de eindcontrole ontglipt zijn maar over een tekst die van a tot z in een schabouwelijk krom Nederlands is opgesteld.

Comment

De helft van de topics hier staat vol taalfouten...
                  Inderdaad!
                  Denk dat je dus mag stellen dat de helft van de ontvangers van zo'n mails NIET ZIEN dat er taalfouten in staan .
                  't Is idd geen kwestie van domheid! Men speelt in op de grootste emotie van de Belg: zijn portemonnee. En velen raken daardoor zodanig in paniek dat ze alles geloven wat ze lezen .
                  En niet iedereen heeft de nodige waakzaamheid kunnen opbouwen dank zij jarenlange ervaring op Tinternet.
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

Comment

Ik heb die mail vandaag nog een keer gekregen, maar ze hebben blijkbaar ondertussen nog een andere versie om toch maar te proberen om aan de nodige gegevens te geraken om je rekening te plunderen.
                    Dit zat vandaag ook in mijn mailbox:

Le service Vérifié par Visa bonifie votre carte VISA actuelle par la simple utilisation du mot de passe de votre choix, connu seulement de vous et de la BNP Paribas Fortis. Lorsque vous faites des achats dans les sites Web participants, vous entrez votre mot de passe de la même manière que vous composez votre NIP à un guichet automatique. Cela signifie que vous êtes la seule personne à pouvoir utiliser votre carte VISA en ligne.

Le processus d'activation est simple et ne prend que quelques minutes. Une fois l'activation terminée, vous pouvez magasiner en toute confiance. Rien à télécharger, pas de logiciel spécial à installer, pas de frais de gestion applicable au service Vérifié par Visa. Vous bénéficiez seulement d'une sécurité accrue.

Allez-y
                    Commencez dès maintenant.

De link die er bij zat heb ik weg gelaten.

Of er hier taalfouten inzitten, dat weet ik niet, mijn kennis van de franse taal is daarvoor te beperkt...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

En ik kreeg deze:

" Geachte klant,
                      Bpost is niet in staat om uw rekening te verifiëren. Uw rekening dient zo snel mogelijk geverifieerd te worden.
                      U kunt uw rekening simpel weg verifiëren door op de volgende link te klikken.
                      Je zal gecontacteerd worden door medewerkers van Bank van de post voor meer informatie over dit nieuwe systeem update voor 2013.
                      Klik Hier
                      Met vriendelijke groet,
                      Klantenservice
                      ©Bank van De Post (BPO) België 2012-2013
                      "

Ik ben geen klant van deze banken heb deze mail gestuurd naar:

security.alert@bpostbank.be en van hen de bevestiging gekregen dat het een pfishing e-mail is....
                      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Van ING krijg ik soms wel drie dergelijke berichten op één dag.

Zo onderstaand bericht binnen gekregen. De afzender moest eens weten dat zijn naam, Kunda het Tsjechisch is voor ***. Voor wie het niet kan raden, de twee eerste letters blijven gelijk, de -nda wordt een -t.

Dear Friend,
                        I Am Mr. Hari A. Kunda

However, It's Just my urgent need For foreign partner that made me to contact you for this transaction.I am currently holding the post Of manager foreign affairs the bank where I work (Bank of Africa,Ouagadougou. Burkina Faso.

I got your contact when i was searching for an overseas partner to assist me through banker's seminar held recently in UK I have the opportunity of transferring the left over funds ($10.5million) abandoned in an account for years.

Hence, i am inviting you for a business deal where this money can betransfer to a foreign account shared between us in the ratio of 50% for me,40% for you and 10% for any income expenses that will come during the transfer, if you agree to my business proposal. Further details of the transfer will be forwarded to you as soon as I receive your return mail.

(1)your Full name ................,
                        (2)your country ..................,
                        (3)your Telephone ................,
                        (4)your Occupation ...............,
                        (5)your Status ...................,
                        (6)your Age ......................,
                        (7)your photo ....................,
                        Best regards
                        MR. HARI A. KUNDA.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik heb die al zeker 10 keer gekregen.

Zou er nu echt iemand zo stom zijn om daar op in te gaan??
                          Indien mijn vader internet zou hebben zou die daar zeker op in gaan. Zelfs als ik hem zou uitleggen dat hij dat absoluut niet mag doen, want... de bank vraagt het en als ik het niet doe is mijn geld niet meer veilig.

Ik denk dan ook dat dit soort praktijken toch veel succes heeft, vooral dan bij ouderen...

Geert

Comment

Vandaag nog eentje gehad
                            en geschreven in behoorlijk Nederlands.

Maar ik heb hem liggen: ik ben niet bij de ING
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                              Indien mijn vader internet zou hebben zou die daar zeker op in gaan. Zelfs als ik hem zou uitleggen dat hij dat absoluut niet mag doen, want... de bank vraagt het en als ik het niet doe is mijn geld niet meer veilig.

Ik denk dan ook dat dit soort praktijken toch veel succes heeft, vooral dan bij ouderen...

Geert
                              Jammer, maar occasioneel gebruik van internet en ouderen wordt op die manier om langs om meer een gevaarlijke combinatie.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Je mag niet met de auto rijden zonder rijbewijs, misschien moet men maar eens een "internetbewijs" invoeren

Oplichting is van alle tijden, internet maakt het alleen maar gemakkelijker maar ik blijft het vreemd vinden dat iemand niet dezelfde voorzichtigheid aan de dag legt op internet dan aan zijn eigen voordeur.
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X