Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sms van Apple

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sms van Apple

Vandaag heb ik het de volgende sms gekregen op mijn iPhone, van het nummer+1 (252) ...-....

Stuur het woord iPhone toe 001 (903) ...-.... nu om uw gratis geschenk te ontvangen van Apple.

Zijn er hier nog leden met een iPhone die zo'n sms gekregen hebben (nu of vroeger), want ik denk dat daar een reukje aan is.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Re: sms van Apple

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
    Zijn er hier nog leden met een iPhone die zo'n sms gekregen hebben (nu of vroeger), want ik denk dat daar een reukje aan is.
    Ik weet ZEKER dat er een reukje aan zit.

Al eens gezocht op internet?
    Een spam-sms die van Apple afkomstig lijkt, belooft mooie prijzen +17868382465 +17738272665 apple.nl.lrcontest.info apple.nl.krcontest.info
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Apple en gratis ... zegt al genoeg denk ik.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Ik weet ZEKER dat er een reukje aan zit.

Al eens gezocht op internet?
        http://www.iphoneclub.nl/210942/nede...ndere-prijzen/
        En dan zeggen ze dat Apple minder last heeft van virussen en spam, vroeger op mijn Nokia's heb ik dat nooit gekregen.
        De sms komt waarschijnlijk van +1 Amerika of Canada.

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Apple en gratis ... zegt al genoeg denk ik.
        Ik heb er niet op gereageerd, ze mogen hun geschenk hebben.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

Comment

En hier war het echt om te doen is: €€€€ (en niet zomaar spam):
          Wees gewaarschuwd over de misleiden tekst berichten die worden verspreid rond de wereld naar willekeurige gsm eigenaars. Ze misleiden mensen dat ze onder de gelukkige

Comment

En dan zeggen ze dat Apple minder last heeft van virussen en spam, vroeger op mijn Nokia's heb ik dat nooit gekregen.
            Ze sturen gewoon SMSen naar alle nummers *** 001 .... *** 002.... Als er hier en daar iemand reageert maken ze al (veel) winst.
            bye, Maurice
            Nikon D7500

Comment

Maar hoe komen die aan mijn gsm nummer, Apple en iCloud kent die natuurlijk.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

Maar hoe komen die aan mijn gsm nummer, Apple en iCloud kent die natuurlijk.
                Zie #6.
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Ik heb vorige week ook 1,5 miljoen dollar gewonnen, ik moest enkel een SMS terugsturen... dan weet je direct genoeg natuurlijk.

Comment

Zie #6.
                    OK, maar waarom krijgen wij die dan niet allemaal als ze gewoon het lijstje afgaan?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

OK, maar waarom krijgen wij die dan niet allemaal als ze gewoon het lijstje afgaan?
                      Geen idee, ik heb geen zicht op de interne keuken van spammers. Misschien komt dat nog Als ik zie hoeveel spam er naar niet bestaande adressen op mijn domein toekomen heb ik twijfels over de efficiëntie van hun werkwijze.
                      waterway6876@mijndomein
                      shallowestbz475@mijndomein
                      mackerelsdh@mijndomein
                      enz.....
                      Ze gaan daar toch ook maar een lijst af met wat mogelijk is. De kans op succes is ook daar klein. Mocht ik geen catchall ingesteld hebben had ik die mails zelfs niet opgemerkt.
                      bye, Maurice
                      Nikon D7500

Comment

Mocht ik geen catchall ingesteld hebben had ik die mails zelfs niet opgemerkt.
                        Klopt, maar ze weten ook wel dat heel veel mensen standaard wel alles ontvangen als ze een eigen domein heben ... daar maken ze natuurlijk gebruik van.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Mijn dochter werd telkens opgebeld op haar GSM en na één keer bellen werd er ingehaakt.
                          Bleek dat het getoond nummer een of ander buitenlands en superduur betaalnummer was. Ik dacht zo'n 6€ per minuut.

Gelukkig had ze zelf nog niet teruggebeld...

Comment

Ik heb de sms vorige week ook gekregen en toch maar een berichtje nagelaten op ecops.
                            http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post3716444

Comment

Klopt, maar ze weten ook wel dat heel veel mensen standaard wel alles ontvangen als ze een eigen domein heben ... daar maken ze natuurlijk gebruik van.
                              Stond standaard af maar aangezien ik aan de lopende band (ok, iets overdreven) een nieuw adres gebruik en dat niet altijd naar mijn reguliere mailboxen wil laten forwarden is het heel gemakkelijk om in de catchall te gaan kijken na een registratie waar ik verder niets meer wil van ontvangen. Maar we gaat OT...

Mogelijk gebruiken ze voor de SMSen data die ze uit een gehackte database gestolen hebben of indien niet in volgorde een random telefoonnummer.

@Tommie
                              Mijn dochter werd telkens opgebeld op haar GSM en na één keer bellen werd er ingehaakt.
                              Bleek dat het getoond nummer een of ander buitenlands en superduur betaalnummer was. Ik dacht zo'n 6€ per minuut.
                              Dit is op het journaal geweest. Terugbellen is naar een peperduur nummer ergens in de Caraïben.
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment

Working...
                              X