Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand met ervaring met de WD My Book Essential

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iemand met ervaring met de WD My Book Essential

ik heb ook een coolermaster case , ik weet niet zo direct van buiten welk type maar er kunnen 5HD in en 3dvd writer toestanden
    dus ik kan er nog wel even tegen de volgende tijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      bij mij werkt de WD 3tb zoals het hoort alleen kan ik er geen win7 bu op gebruiken, die breekt hij altijd af na een tijdje. Wel gezocht maar geen oplossing gevonden. Nu backup ik de hele pc naar deze schijf met BUagent en dat lijkt te werken.
      Ok
      Maar hoe kan dit dan?

Oei; iets van Linux?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Er komt dan toch geen tweede harde schijf in mijn computer.
        De map met afbeeldingen op de C zal verhuizen naar de 1,5TB (Medion) harde schijf die in het docking station boven op de computer zit.
        Daardoor komt er terug veel ruimte vrij op de "C".
        Die Medion schijf blijft dan aangesloten zodat ik altijd direct toegang heb tot mijn foto's (die schijf koppelde ik altijd af als ik er geen data bij op moest zetten).
        Tot nu toe hoorde die schijf bij de back-up, maar ik heb net bij de Makro twee 2TB Seagate externe harde schijven (USB3) gekocht voor 99 euro per stuk.
        Op die nieuwe Seagate komt dus de complete back-up van alle foto's die op de Medion externe harde schijf staan.

De tweede Seagate van 2TB wordt dan gebruikt voor de foto back-up die op een andere plaats bewaard wordt.
        Zo kan ik dus weer een hele tijd verder, en die schijven zijn goedkoper dan een 2TB schijf om in te bouwen in de computer (eigenaardig, want er zit een kastje rond, en er is een USB3 kabeltje + een voeding bijgeleverd)...

Er komt dan nog een 1TB schijf vrij waarop ik een complete back-up van de C kwijt kan, maar dan moet ik nog eerst zien of ik die naar eSATA of USB3 kan ombouwen zodat het allemaal wat sneller gaat.
        Misschien krijg ik die uit de behuizing (die is stevig dichtgekleefd), en kan ik die in de computer inbouwen zodat die automatisch back-ups maakt (daar moet ik dan nog een programma voor zoeken).
        Als er dan wat mis gaat met de harde schijf van mijn computer, dan heb ik alles er zo terug op staan.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Er komt dan toch geen tweede harde schijf in mijn computer.
          De map met afbeeldingen op de C zal verhuizen naar de 1,5TB (Medion) harde schijf die in het docking station boven op de computer zit.
          Daardoor komt er terug veel ruimte vrij op de "C".
          Die Medion schijf blijft dan aangesloten zodat ik altijd direct toegang heb tot mijn foto's (die schijf koppelde ik altijd af als ik er geen data bij op moest zetten).
          Tot nu toe hoorde die schijf bij de back-up, maar ik heb net bij de Makro twee 2TB Seagate externe harde schijven (USB3) gekocht voor 99 euro per stuk.
          Op die nieuwe Seagate komt dus de complete back-up van alle foto's die op de Medion externe harde schijf staan.

De tweede Seagate van 2TB wordt dan gebruikt voor de foto back-up die op een andere plaats bewaard wordt.
          Zo kan ik dus weer een hele tijd verder, en die schijven zijn goedkoper dan een 2TB schijf om in te bouwen in de computer (eigenaardig, want er zit een kastje rond, en er is een USB3 kabeltje + een voeding bijgeleverd)...

Er komt dan nog een 1TB schijf vrij waarop ik een complete back-up van de C kwijt kan, maar dan moet ik nog eerst zien of ik die naar eSATA of USB3 kan ombouwen zodat het allemaal wat sneller gaat.
          Misschien krijg ik die uit de behuizing (die is stevig dichtgekleefd), en kan ik die in de computer inbouwen zodat die automatisch back-ups maakt (daar moet ik dan nog een programma voor zoeken).
          Als er dan wat mis gaat met de harde schijf van mijn computer, dan heb ik alles er zo terug op staan.
          Allee, je kan weer verder Bart
          Hoe maak je nu backup? Misschien handmatig? Omdat je de vraag stelt naar een automatische.
          Acronis kan dit; is wel een prog. dat je moet kopen he.

Die Smartware gebruik ik niet meer: die maakt geen volledige backup denk ik...voor mij een moeilijk geval om te doorgronden
          Dus terug naar SyncToy en Acronis voor een image.

Ben ook geen voorstander van compressie. Dus ik doe een backup van 1 op 1: "echte en bruikbare" bestanden dus.
          (behalve dan die image)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Voor back-ups van mappen gebruik ik Freefilesync, maar dat gebeurt niet automatisch.
            Om foto's bij op de back-up schijven te zetten is dat niet echt een probleem, maar om alles bij te houden wat er op de "C" gebeurt is dat niet bruikbaar, daarvoor zal ik dan wel een programma nodig hebben.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Working...
            X