Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?
Hier heb ik eerder al over gedacht, maar ik ga het toch niet doen
Dit weekend in Utopolis Mechelen ook met mensen van Cinedream gepraat, en voor optimale resultaten zou mijn ruimte veel donkerder en niet reflectief moeten zijn.
Dit zijn absoluut mooie speakers Geert. Ik vind ze qua uitzicht zelfs bij het beste wat er momenteel verkrijgbaar is
De geluidskwaliteit is ook zeer goed, maar de tweeters kunnen wel iets te agressief klinken. Ik twijfel wel of deze B&W's (al vorige generatie) goed samengaan met lampenversterkers. Ze hebben echt wel stevige versterkers nodig die stabiel blijven onder hun complexe last. Het is pas de laatste Diamond reeks die eenvoudiger aan te sturen zijn.
Speakers en ruimte zijn voor mij ook het belangrijkst. Kabels zijn inderdaad altijd voer voor discussie. Verleden maand op de New Music HiFi show in Terhulpen kostte de bekabeling bij een exposant ca €40K
De consensus is dat een goede OFC kabel van een respectabele dikte meestal wel voldoet. €1000 is inderdaad al een heel deftig bedrag voor een CD speler. Maar hogerop hoor je zeker nog verschil door een beter loopwerk, hogere kwaliteit van de DA converters en versterkertrappen, nauwkeurigheid van de interne klok, aparte voedingen voor loopwerk en DA converters tot zelfs gescheiden behuizing voor loopwerk en DA converter. KLIK bv hier voor de dCS Vivaldi die bestaat uit 4 aparte behuizingen en verkocht wordt voor een absurde prijs van €110K!!! Bij versterkers is het niet anders. Het einddoel zou een accurate, levendige en driedimensionele weergave van de muziek moeten opleveren. En dan komen we vanzelf bij een ander heikel punt: de opnames zelf en hoe povertjes sommige opnames klinken
Veel moderne CD's zijn zo plat gemixt en gecomprimeerd dat ze alleen nog in de auto of als achtergrondmuziek te genieten zijn
Oorspronkelijk geplaatst door Sultana
Bekijk bericht

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
Bekijk bericht

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
Bekijk bericht

Comment