Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    De TV laten zoals die is maar ... waarom geen projector? Ik heb nu wel geen ervaring met schermen die elektrisch opgerold kunnen worden en hoe strak deze blijven als ze uitgerold zijn.
    Als de madam van huis is zou je kunnen kiezen voor de projector en heb je een scherm van 100" en meer .
    Hier heb ik eerder al over gedacht, maar ik ga het toch niet doen Dit weekend in Utopolis Mechelen ook met mensen van Cinedream gepraat, en voor optimale resultaten zou mijn ruimte veel donkerder en niet reflectief moeten zijn.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Mijn vriend Stijn uit Oostrozebeke heeft een stel B&W 800 speakers met twee apparte lampversterkers staan,
    nooit iets beter horen spelen, maar zijn luisterruimte is er dan ook qua geluidsisolatie volledig op voorzien.

    Deze luidsprekers zijn het, maar wel nog de vorige modellen tot op de grond KLIK daar kan volgens mij
    geen enkele suround of wat dan ook aan tippen, ik ben wel geen kenner, maar heb gelukkig nog een zeer goed gehoor,
    en met wat info door hem moet ik wel bekennen dat muziek beluisteren een hobby op zich is.
    Dit zijn absoluut mooie speakers Geert. Ik vind ze qua uitzicht zelfs bij het beste wat er momenteel verkrijgbaar is De geluidskwaliteit is ook zeer goed, maar de tweeters kunnen wel iets te agressief klinken. Ik twijfel wel of deze B&W's (al vorige generatie) goed samengaan met lampenversterkers. Ze hebben echt wel stevige versterkers nodig die stabiel blijven onder hun complexe last. Het is pas de laatste Diamond reeks die eenvoudiger aan te sturen zijn.

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Google eens op "zilver elfen en maanlicht", en je komt op tweakers een heel mooi draadje tegen.

    Ik stel voor dat je daar verder gaat als je begint over dure CD spelers en héél dure kabels.
    Bij mijn weten is er nog nooit een dubbelblindtest geweest waar audiofielen het verschil konden maken tussen een héél dure kabel en een kabel van 'de Gamma'.
    En bij CD spelers is het waarschijnlijk hetzelfde vanaf een zeker basisniveau.

    Maar ja...
    Speakers en ruimte zijn voor mij ook het belangrijkst. Kabels zijn inderdaad altijd voer voor discussie. Verleden maand op de New Music HiFi show in Terhulpen kostte de bekabeling bij een exposant ca €40K De consensus is dat een goede OFC kabel van een respectabele dikte meestal wel voldoet. €1000 is inderdaad al een heel deftig bedrag voor een CD speler. Maar hogerop hoor je zeker nog verschil door een beter loopwerk, hogere kwaliteit van de DA converters en versterkertrappen, nauwkeurigheid van de interne klok, aparte voedingen voor loopwerk en DA converters tot zelfs gescheiden behuizing voor loopwerk en DA converter. KLIK bv hier voor de dCS Vivaldi die bestaat uit 4 aparte behuizingen en verkocht wordt voor een absurde prijs van €110K!!! Bij versterkers is het niet anders. Het einddoel zou een accurate, levendige en driedimensionele weergave van de muziek moeten opleveren. En dan komen we vanzelf bij een ander heikel punt: de opnames zelf en hoe povertjes sommige opnames klinken Veel moderne CD's zijn zo plat gemixt en gecomprimeerd dat ze alleen nog in de auto of als achtergrondmuziek te genieten zijn

    Comment


    • #62
      Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

      Wat bekabeling betreft : goeie luidsprekerkabel zal weldegelijk verschil maken, want daar vloeit tenminste een stroom door. Bij de interlinks is dat niet het geval, en een voedingskabel zal echt ook niet veel verschil maken. Maar een goeie luidsprekerkabel hoeft per m. echt geen 100€ te kosten...
      Het is inderdaad belangrijk dat je de componenten een beetje in verhouding kiest. Luidsprekers van 10.000€ uitrusten met een versterkertje van 600 en een CD-spelerke van 500€ doe je gewoon niet. Een versterker heeft trouwens een behoorlijk grote invloed op de klankkwaliteit. Die wordt voornamelijk bepaald door de luidsprekers (en de plaatsing ervan), dan door de versterker en de bronnen komen op de laatste plaats.
      Wat Bose betreft : die hebben gewoon chance dat moeder de vrouw zo weinig mogelijk wil zien van dergelijke rommel, anders kregen ze hun produkten aan niemand verkocht.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #63
        Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

        Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
        En er zijn mensen die stroomkabels kopen van 7500$ (BLACK LABEL III POWER CABLE).[/B]
        Zijn er echt mensen die zoveel geld uitgeven voor een kabel?

        Koperdraad heeft een soortelijke weerstand van 0,0175 Ohm per meter per vierkante millimeter (bij 20°C), het maakt daarbij helemaal niets uit in welke richting die getorst is.
        Die heel erg dure kabel heeft dan ook dezelfde soortelijke weerstand.
        Een dikkere kabel heeft een kleinere weerstand voor dezelfde lengte, daar komt het op neer.
        Een luidsprekerkabel afschermen is volgens mij zinloos, want je hebt al een enorm grote storing nodig om een luidspreker aan te sturen door een stuk draad als ontvanger te laten werken.
        Alles wat voor de versterker zit moet wel afgeschermd worden, want daar wordt het signaal (en dus ook de storing) nog versterkt vooralleer het naar de luidsprekers wordt gestuurd.
        Er is dus wel een verschil tussen een luidsprekerkabeltje van 0,5mm² of zelfs nog minder, en een stuk draad van 2,5mm², dat geloof ik wel.
        Maar het verschil tussen een luidsprekerkabel van 30,000.00 dollar (dat staat zo toch op die website , volgens mij staan er wat nullen teveel) en een stuk draad van 2x 2,5mm² (of meer) zal niemand horen.

        Onlangs heb ik nog ergens een discussie gehad over HDMI kabels, het signaal dat daar doorgaat is digitaal, dat is dus veel minder gevoelig voor stoorpulsen.
        Zolang de kabel dus een normale afscherming heeft zal er nooit enig probleem te merken zijn van storingen.
        Een HDMI kabel van 7 euro werkt daarom volgens mij net zo goed als een kabel van 250 euro, zolang de contactjes maar alles goed doorgeven, en de kabel een afscherming heeft.
        Vergulde contactjes kunnen daarbij helpen door oxidatie te vermijden, maar je moet geen 250 euro uitgeven om een kabel te vinden met vergulde contactjes.
        Ik gebruik zelf deze HDMI kabels voor de digicorder (Belgacom / Scarlet) en de Blu-Ray speler (LG van 79 euro) http://www.manafont.com/product_info...-jbh102-p-7522 .

        Als iemand het verschil kan horen of zien, dat wil ik dat wel weten, het digitale signaal verandert volgens mij niet omdat het door een goedkopere kabel gaat.

        Het moeten toch wel echt goede verkopers zijn die zo'n dure spullen verkocht krijgen, dat zijn de echte "toppers" in hun vak, ik zou dat zelf nooit kunnen...
        Last edited by Black B@ndit; 14 november 2012, 18:34.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #64
          Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Zijn er echt mensen die zoveel geld uitgeven voor een kabel?

          Koperdraad heeft een soortelijke weerstand van 0,0175 Ohm per meter per vierkante millimeter (bij 20°C), het maakt daarbij helemaal niets uit in welke richting die getorst is.
          Die heel erg dure kabel heeft dan ook dezelfde soortelijke weerstand.
          Een dikkere kabel heeft een kleinere weerstand voor dezelfde lengte, daar komt het op neer.
          Een luidsprekerkabel afschermen is volgens mij zinloos, want je hebt al een enorm grote storing nodig om een luidspreker aan te sturen door een stuk draad als ontvanger te laten werken.
          Alles wat voor de versterker zit moet wel afgeschermd worden, want daar wordt het signaal (en dus ook de storing) nog versterkt vooralleer het naar de luidsprekers wordt gestuurd.
          Er is dus wel een verschil tussen een luidsprekerkabeltje van 0,5mm² of zelfs nog minder, en een stuk draad van 2,5mm², dat geloof ik wel.
          Maar het verschil tussen een luidsprekerkabel van 30,000.00 dollar (dat staat zo toch op die website , volgens mij staan er wat nullen teveel) en een stuk draad van 2x 2,5mm² (of meer) zal niemand horen.

          Onlangs heb ik nog ergens een discussie gehad over HDMI kabels, het signaal dat daar doorgaat is digitaal, dat is dus veel minder gevoelig voor stoorpulsen.
          Zolang de kabel dus een normale afscherming heeft zal er nooit enig probleem te merken zijn van storingen.
          Een HDMI kabel van 7 euro werkt daarom volgens mij net zo goed als een kabel van 250 euro, zolang de contactjes maar alles goed doorgeven, en de kabel een afscherming heeft.
          Vergulde contactjes kunnen daarbij helpen door oxidatie te vermijden, maar je moet geen 250 euro uitgeven om een kabel te vinden met vergulde contactjes.
          Ik gebruik zelf deze HDMI kabels voor de digicorder (Belgacom / Scarlet) en de Blu-Ray speler (LG van 79 euro) http://www.manafont.com/product_info...-jbh102-p-7522 .

          Als iemand het verschil kan horen of zien, dat wil ik dat wel weten, het digitale signaal verandert volgens mij niet omdat het door een goedkopere kabel gaat.

          Het moeten toch wel echt goede verkopers zijn die zo'n dure spullen verkocht krijgen, dat zijn de echte "toppers" in hun vak, ik zou dat zelf nooit kunnen...
          Wat ik bij die dure voedingskabels altijd afvraag: wat met de draden die naar het stopcontact lopen? Dat zijn dan gewone VOB draden van 2.5mm² en kunnen gemakkelijk +20m lang zijn.
          Speaker kabels zijn dan wel uit een edelmetaal zoals zilver (niet zo edel) maar soms ook goud en ooit eens interlinks gezien van platina!!!! Goud en platina oxideren niet en dat is het hele idee om edelmetalen te gebruiken. Daarom dat de meeste koperdraden zuurstofarm koper zijn.

          Comment


          • #65
            Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

            Bij die kabels gaat het niet alleen over soortelijke weerstand, maar ook over het condensator effect die sommige kabels kunnen maken,
            weet dat je een rol kabel gewoon kan opladen met hoogspanning, ook bij hoge freqwenties zou dat iets teweeg kunnen brengen,
            maar of je dat alles kan horen, dat is een andere vraag. http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelarglsp.htm

            Comment


            • #66
              Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Wat ik bij die dure voedingskabels altijd afvraag: wat met de draden die naar het stopcontact lopen? Dat zijn dan gewone VOB draden van 2.5mm² en kunnen gemakkelijk +20m lang zijn.
              Speaker kabels zijn dan wel uit een edelmetaal zoals zilver (niet zo edel) maar soms ook goud en ooit eens interlinks gezien van platina!!!! Goud en platina oxideren niet en dat is het hele idee om edelmetalen te gebruiken. Daarom dat de meeste koperdraden zuurstofarm koper zijn.
              Misschien laten ze dan een kabel van 10mm² leggen naar het stopcontact, maar die krijg je niet tussen de aansluitklemmen.

              De soortelijke weerstand van zilver is iets lager dan die van koper: 0,016 Ohm/m/mm²
              Goud heeft een iets hogere soortelijke weerstand dan koper: 0,022 Ohm/m/mm²

              Met zilver kan je dus nog iets verbeteren bij dezelfde draaddikte, maar het is dan veel goedkoper om gewoon een dikkere koperdraad te gebruiken.
              Goud is zelfs nog slechter, dan heb je een nog dikkere draad nodig.

              Koperdraad zal eigenlijk alleen maar problemen geven met oxidatie in vochtige omstandigheden.
              Ik kan mij niet voorstellen dat ze zo'n dure installatie in een vochtige woning zullen zetten.
              Daarstraks heb ik nog ergens gelezen dat het zuurstofarm koper niet beter is tegen oxidatie, maar het zou gemakkelijker zijn om daarmee dunnere draden te trekken zonder dat ze breken, je kan er dus soepelere koperdraad mee maken als de draadjes dunner zijn.

              Misschien kunnen ze zelf een stroomgroep zetten voor de geluidsinstallatie, dan zitten er geen andere stroomverbruikers op aangesloten die voor storingspulsen kunnen zorgen.
              Bij optredens doen ze dat ook, maar dat heeft een andere reden, op de meeste plaatsen waar de optredens plaatsvinden is er gewoonweg geen aansluiting die voldoende stroom kan leveren.

              Maar van mij mag iedereen die dat kan gerust 30,000.00 dollar uitgeven voor een paar luidsprekerkabeltjes, en 7,500.00 dollar voor een voedingskabeltje.
              Andere mensen moeten een paar jaar werken om zoveel geld te verdienen, laat staan dat ze het ooit kunnen overhouden om het op zo'n manier te kunnen uitgeven...

              Ik denk dat het allemaal niet echt eerlijk verdeeld is, maar dan gaat het eerder naar een maatschappelijke discussie, en wordt het topic gesloten, we zullen daar dus niet verder op ingaan...

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Bij die kabels gaat het niet alleen over soortelijke weerstand, maar ook over het condensator effect die sommige kabels kunnen maken,
              weet dat je een rol kabel gewoon kan opladen met hoogspanning, ook bij hoge freqwenties zou dat iets teweeg kunnen brengen,
              maar of je dat alles kan horen, dat is een andere vraag. http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabelarglsp.htm
              Een hoogspanningslijn die ze afkoppelen om er aan te werken moeten ze eerst ontladen door de geleiders aan de massa te leggen.
              Die werkt inderdaad als condensator.
              Maar om voldoende capaciteit te krijgen die een invloed heeft op het geluid zal de luidsprekerkabel al een flinke lengte moeten hebben.
              Als je die kabel dan te lang maakt, en je rolt die op, dan krijg je er ook nog een spoel bij, die weer een invloed kan hebben als er maar voldoende wikkelingen opzitten.
              In de praktijk worden er geen kabels gebruikt van honderden meters, en zullen de meesten ook geen rol draad tussen de versterker en de luidsprekers laten zitten (zeker niet als die zoveel geld kost als een Black Label 3 Audio Cable).
              Last edited by Black B@ndit; 14 november 2012, 19:37.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #67
                Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                Wat ik bij die dure voedingskabels altijd afvraag: wat met de draden die naar het stopcontact lopen? Dat zijn dan gewone VOB draden van 2.5mm² en kunnen gemakkelijk +20m lang zijn.
                Speaker kabels zijn dan wel uit een edelmetaal zoals zilver (niet zo edel) maar soms ook goud en ooit eens interlinks gezien van platina!!!! Goud en platina oxideren niet en dat is het hele idee om edelmetalen te gebruiken. Daarom dat de meeste koperdraden zuurstofarm koper zijn.
                Hier bestaan ook oplossingen voor. Ons lichtnet is immers vervuild met allerlei pulsen. Ook door de zonnepanelen kan de spanning aardig oplopen. Schone stroom door AC naar DC om te zetten en weer omgekeerd:
                Zie deze link Ongeveer €6000 voor 1200VA

                Comment


                • #68
                  Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                  Ik denk dat ik een kabelhandel ga opstarten.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Ik denk dat ik een kabelhandel ga opstarten.
                    1 of 2 kabeltjes per jaar verkopen is genoeg om rond te komen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
                      Het staat allemaal wat dichter op elkaar dan dat de bedoeling was, in de vorige woonst had ik meer ruimte. Toen ik mijn huidige woonst kocht, stond op het plannetje van het immobiliën kantoor dat de muur 350 cm was, echter deze is maar 305 cm.

                      Nu vergis je niet, de plasma is er één van 1meter50. De frontspeakers staan dus nog zeker 2m50 uit elkaar, de afstand zoals in de handleiding staat van de speakers.

                      Ik had een 5.1 opstelling, en kon plots een paar extra surrounds kopen van dezelfde serie (opvolgende serie nummers zelf) die gediend hadden als demo in de winkel. Het was een moeilijke keuze, was toch nog 1000€ voor het paar, en zou het meerwaarde hebben. Maar anderzijds was er de schrik deze later niet meer te vinden (en ik moet zeggen ik ze nadien nergens meer gezien) en heb het toch gedaan.
                      Maar ik vond het een tegenvaller, één de vier surrounds stonden allemaal naast elkaar op dezelfde muur, de buitenste wel iets naar binnen gedraaid via LCD beugels. En veel bron materiaal in 7.1 was er niet.

                      Toen ik verhuisde heb ik terug gekozen voor 5.1, en de andere 2 gebruikt in de keuken als multi-room. Echter de laatste tijd komt er meer en meer uit in 7.1. Dus enkele maanden terug, terug naar 7.1, en ik vind het nu wel een mooie toegevoerde waarde, ik heb meer het gevoel dat het geluid me nu echt omringt. Echter ondertussen was ook de receiver, een Marantz SR8002 vervangen door een SR7005 dat kan ook wel meespelen.
                      Ik had al gezien dat het een 60" TV betrof

                      Door beperkingen kan ik enkel schuin achter de luisterpositie en op oorhoogte surrounds zetten. Anders kwam ook hier direct 7.1.

                      De nieuwste versterkers met opmetingen van de luidsprekers en de kamer creëren een veel coherenter surround "bubble". Ik speel met de Pioneer SC-LX85, en da's ook een heel groot verschil met de vorige, een Yamaha DSP-A1.

                      Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
                      Ik overweeg ook om eventueel een pure stereo installatie te integreren in de surround opstelling. Daarvoor zou ik een versterker van 'maar' 1600 gebruiken en een SA-CD speler van ook 1600€. En mijn fronts kosten bijlange nog niet zoveel als die B&W...
                      Voor mij heeft de CD speler afgedaan. Ik ga voor mijn aparte luisterruimte enkel een DAC met asynchroon USB gebruiken. Al mijn CD's zijn immers geconverteerd naar FLAC en kunnen dan rechtstreeks via een PC afgespeeld worden. Dan nog remote desktop via een tablet voor de bediening...

                      Comment


                      • #71
                        Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Dit zijn absoluut mooie speakers Geert. Ik vind ze qua uitzicht zelfs bij het beste wat er momenteel verkrijgbaar is De geluidskwaliteit is ook zeer goed, maar de tweeters kunnen wel iets te agressief klinken. Ik twijfel wel of deze B&W's (al vorige generatie) goed samengaan met lampenversterkers. Ze hebben echt wel stevige versterkers nodig die stabiel blijven onder hun complexe last. Het is pas de laatste Diamond reeks die eenvoudiger aan te sturen zijn.
                        Ze hebben inderdaad wel wet die B&W's, maar ik vind de KEF MUON wel meer mijn smaak qua uitzicht.


                        Over kabels kan je blijven discuteren. En of het nu inbeelding is of niet, als de koper het hoort, dat is het voornaamste.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Onlangs heb ik nog ergens een discussie gehad over HDMI kabels, het signaal dat daar doorgaat is digitaal, dat is dus veel minder gevoelig voor stoorpulsen.
                        Zolang de kabel dus een normale afscherming heeft zal er nooit enig probleem te merken zijn van storingen.
                        Een HDMI kabel van 7 euro werkt daarom volgens mij net zo goed als een kabel van 250 euro, zolang de contactjes maar alles goed doorgeven, en de kabel een afscherming heeft.
                        Vergulde contactjes kunnen daarbij helpen door oxidatie te vermijden, maar je moet geen 250 euro uitgeven om een kabel te vinden met vergulde contactjes.
                        Ik gebruik zelf deze HDMI kabels voor de digicorder (Belgacom / Scarlet) en de Blu-Ray speler (LG van 79 euro) http://www.manafont.com/product_info...-jbh102-p-7522 .

                        Als iemand het verschil kan horen of zien, dat wil ik dat wel weten, het digitale signaal verandert volgens mij niet omdat het door een goedkopere kabel gaat.

                        Het moeten toch wel echt goede verkopers zijn die zo'n dure spullen verkocht krijgen, dat zijn de echte "toppers" in hun vak, ik zou dat zelf nooit kunnen...
                        Bij mijn eerste Pioneer plasma heb ik een vrij dure HDMI kabel gekregen van het merk Audioquest, koste meer dan 200€ voor 2 meter. Omdat deze vaak een slechte verbinding gaf, heb ik die omgeruild, voor een versie van één meter, die koste zelfs nog meer met een prijskaartje van over de 300€ (heb die niet moeten betalen hoor). Omdat ik de oude pas nadien moest terug zenden heb ik ze kunnen vergelijken. En ik heb daarvoor de DVD van Star Wars gebruikt (met upscaling in de DVD speler naar HD resolutie, meer bepaald de begin generic met die tekst die in een punt naar boven verdwijnt. De tekst was scherper bij de duurste versie of de kortste, zoals je wilt.
                        Verder stel ik toch vast dat bij HDMI 1.4 de bandbreedte toch hoger is dan bij 1.3. En dan merk je dat duurdere kabels, zoals die van mij die een HDMI 1.2 is, geen probleem heeft om als 1.3 (Deep Color, Dolby True HD bitstream, DTS MA HD Audio bitstream) te fungeren. Wat niet ging met de goedkope kabel die bij de telenet decoder stak ;-)


                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Voor mij heeft de CD speler afgedaan. Ik ga voor mijn aparte luisterruimte enkel een DAC met asynchroon USB gebruiken. Al mijn CD's zijn immers geconverteerd naar FLAC en kunnen dan rechtstreeks via een PC afgespeeld worden. Dan nog remote desktop via een tablet voor de bediening...
                        Ooit een artikel gelezen over het converteren van CD naar FLAC, dat je toch verlies had. En dat werd ook bewezen !
                        Je moet eens dezelfde CD 5 keer copiëren. Nadien een de originele CD en de 5 copies bit per bit vergelijken. Je zal merken dat je 6 verschillende versies zal hebben. Dit betekend dat er al fouten optreden bij het lezen van de CD in je CD lezer. De persoon die het artikel schreef, had dit opgelost door een UPS te plaatsen voor zijn PC, voor een mooie constante voeding, een dure degelijke voeding en een bepaald merk CD lezer.

                        Nu of je het allemaal ook hoort is iets anders.

                        Zelf heb ik hier ook iets meer dan 43500 audio tracs MP3 en FLAC op een NAS staan. Op de NAS draait Twonky Media Server, en ik kan deze via streamen naar de receiver of via de HDI Dune, en de iPhone gebruiken voor de bediening. Hier is de CD via BluRay toch beter qua geluid dan het streamen van een FLAC, maar ik gebruik dan wel de receiver als DAC.
                        Last edited by dmeerpa; 14 november 2012, 21:09.
                        Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                        Comment


                        • #72
                          Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                          Ik zie de verkoop van die hyperdure kabels als het ultieme socialisme.

                          Het is de beste manier om rijken van hun geld af te helpen terwijl ze er zich nog goed bij voelen ook.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                            Die Muon's zijn pure porno onder de speakers.

                            Ik heb deze.



                            ...maar in zilvergrijs.

                            Toch iets minder opzichtig, hoop ik. Voor de duidelijkheid; ik heb ze echter niet gekocht voor de look, maar voor hun geluid. 11 maand gezocht naar de beste speaker-versterker combo.

                            Mijn tips;
                            - Beluister en koop ampli en speakers steeds in combo.
                            - Ga niet proefluisteren met muziek die hoog aangeschreven staan bij audiofielen, maar met muziek die je graag hoort.
                            - Té kleine speakers = verlies aan kwaliteit. Van die sattelietjes ter grootte van een Rubik Cube bvb. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat je mastodonten in huis moet halen. Ik heb bij Soundcenter in Ninove onlangs een paar Elac boekenplank speakers gehoord die me van mijn sokken bliezen (qua kwaliteit dan hee). En die waren 800€ per paar of zoiets.
                            - Luister bij je keuze niet naar anderen. Muziek- en geluidsbeleving is héél persoonlijk.
                            - Het merk doet er niet toe. Enkel je oren tellen. En je portemonnee natuurlijk.

                            Mijn mening wat betreft dubbelblind tests;
                            Alle componenten maken weldegelijk verschil, maar het ene component al meer dan het andere. Ik heb geen merk-luidsprekerkabels, maar een familielid-geluidstechnicus deed ooit zo'n test met mij en mijn eigen setup. En ik haalde zijn kabels er steeds uit, als hij die aanbracht. Duidelijk beter afgelijnd in het hoog. Maar het prijsverschil was het me niet waard. Ik kon het natuurlijk enkel horen bij mijn favoriete muziekstukken.
                            En da's meteen wat er volgens mij fout is met dubbelblind tests; ze worden uitgevoerd op een veelheid van mensen, op een setup waar die niet vertrouwd mee zijn, ergens op een plaats waar deze mensen anders nooit komen, en met diverse stukken muziek die niet of weinig gekend zijn bij deze mensen. Zo'n test zouden ze moeten doen op één specifieke persoon, met zijn specifieke setup, in zijn eigen omgeving, en met zijn favoriet stuk muziek.


                            Mvg,

                            J.
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #74
                              Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Een hoogspanningslijn die ze afkoppelen om er aan te werken moeten ze eerst ontladen door de geleiders aan de massa te leggen.
                              Die werkt inderdaad als condensator.
                              Maar om voldoende capaciteit te krijgen die een invloed heeft op het geluid zal de luidsprekerkabel al een flinke lengte moeten hebben.
                              Als je die kabel dan te lang maakt, en je rolt die op, dan krijg je er ook nog een spoel bij, die weer een invloed kan hebben als er maar voldoende wikkelingen opzitten.
                              In de praktijk worden er geen kabels gebruikt van honderden meters, en zullen de meesten ook geen rol draad tussen de versterker en de luidsprekers laten zitten (zeker niet als die zoveel geld kost als een Black Label 3 Audio Cable).
                              Ik heb deze morgen voor mezelf, en natuurlijk ook voor jou Bart eens snel een opstelling gemaakt, en een kabel getest (gewoon een verlengkabel 2x1,5mm van een 15 tal meter) Sorry Mod dat het er vier zijn.
                              foto 1 de kabel niet aangesloten op een Fluke 179 ingesteld op capaciteit, zoals je kan zien 0 nF
                              foto 2 de kabel gewoon aan de meter capaciteit 2 nF
                              foto 3 hier heb ik op de kabel een sinusvormig signaal gezet van ongeveer 2 Khz. eerste kanaal van de scoop op de ingang van de kabel,
                              en tweede kanaal van de scoop aan de andere kant van de kabel, de sinus van beide signalen liggen hier bonk op elkaar, ook op 20 Khz is dat zo,
                              conclusie er is geen freqwentieverschuiving te zien op de scoop, wel moet ik erbij zeggen dat dat een onbelaste meting is, er vloeit dus geen stroom.
                              Foto 4 geeft aan dat mijn RC generator op 1 volt en ongeveer 2 Khz was ingesteld, met dat pruts kan je natuurlijk geen stroom voeren, zodat ik niet weet
                              wat het resultaat op een belaste kabel zou zijn, maar in ieder geval, hier heb je het bewijs dat een gewone kabel wel een bepaalde capacitaire eigenschap heeft.
                              Of je dat kan horen, dat is een ander verhaal, maar je kan het wel meten, en hoe dichter de geleiders tegen elkaar liggen, hoe hoger die capacitaire werking,
                              ik kom beroepshalve uit de wereld van de condensatoren, en weet er wel een paar kleinigheden van af.

                              Foto 1


                              Uploaded with ImageShack.us

                              Foto 2



                              Uploaded with ImageShack.us

                              Foto 3



                              Uploaded with ImageShack.us

                              Foto 4



                              Uploaded with ImageShack.us

                              Comment


                              • #75
                                Re: Ik zoek de ideale tip voor een BOSE installatie..wie kan me helpen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Ik heb deze morgen voor mezelf, en natuurlijk ook voor jou Bart eens snel een opstelling gemaakt, en een kabel getest (gewoon een verlengkabel 2x1,5mm van een 15 tal meter) Sorry Mod dat het er vier zijn.
                                foto 1 de kabel niet aangesloten op een Fluke 179 ingesteld op capaciteit, zoals je kan zien 0 nF
                                foto 2 de kabel gewoon aan de meter capaciteit 2 nF
                                foto 3 hier heb ik op de kabel een sinusvormig signaal gezet van ongeveer 2 Khz. eerste kanaal van de scoop op de ingang van de kabel,
                                en tweede kanaal van de scoop aan de andere kant van de kabel, de sinus van beide signalen liggen hier bonk op elkaar, ook op 20 Khz is dat zo,
                                conclusie er is geen freqwentieverschuiving te zien op de scoop, wel moet ik erbij zeggen dat dat een onbelaste meting is, er vloeit dus geen stroom.
                                Foto 4 geeft aan dat mijn RC generator op 1 volt en ongeveer 2 Khz was ingesteld, met dat pruts kan je natuurlijk geen stroom voeren, zodat ik niet weet
                                wat het resultaat op een belaste kabel zou zijn, maar in ieder geval, hier heb je het bewijs dat een gewone kabel wel een bepaalde capacitaire eigenschap heeft.
                                Of je dat kan horen, dat is een ander verhaal, maar je kan het wel meten, en hoe dichter de geleiders tegen elkaar liggen, hoe hoger die capacitaire werking,
                                ik kom beroepshalve uit de wereld van de condensatoren, en weet er wel een paar kleinigheden van af.
                                2 draden die bij elkaar in de buurt liggen werken als condensator, dat weet ik ook wel.
                                Maar bij die heel erg dure kabel lopen die draden ook samen naar de luidspreker, dat is dan net zo goed een condensator.
                                Het is dan beter om 2 aparte draden te gebruken, die je dan zo ver mogelijk uit elkaar naar de luidspreker laat lopen.

                                En 2nF is ook maar een heel kleine capacteit waar pas bij heel hoge frequenties een redelijke stroom door zal gaan.
                                Bij de hoorbare frequenties zal die stroom verwaarloosbaar zijn ten opzichte van de stroom die naar de luidspreker gaat (als je het zou kunnen horen, dan zouden het de hoogste tonen zijn die 0,00...% zwakker worden).
                                Met goede meetapparatuur zal je alles wel kunnen meten, maar dat is dan ook zo bij de extreem dure kabels, want daarvoor gelden dezelfde wetten als die 2 draden samen in één kabel naar de luidspreker lopen.

                                De kabels die naar de luidspreker gaan moet je dus zo kort mogelijk houden om de capaciteit (condensator dus) zo klein mogelijk te houden, dat wil zeggen dat je zo'n kabel van 30,000.00 dollar ook in stukken moet knippen als de luidsprekers dichter bij de versterker komen staan...
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X