Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maccer moét windows laptop kopen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Maccer moét windows laptop kopen...

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
    Je zit met een pak vooroordelen die niets met de realiteit te maken hebben.
    Windows is idd een magneet voor kwaadwilligen en moet continu vechten tegen malware. Maar simpel: geen enkel systeem is daar van gevrijwaard. Wie het tegengestelde beweert komt wellicht van een andere planeet.

Een ding moet me van het hart: het beveiligingspakket dat meegeleverd wordt bij het toestel waarnaar je verwijst is niet veel waard.
    Vandaag nog een Trojaans paard gevonden op een toestel met zo'n pakket erop.
    Die doet alsof zijn neus bloedt. Een ander AV-pakket maakte er wél korte metten mee. En dat is niet de eerste keer dat "de meegeleverde" er zijn voeten aan veegt.

Zorg dus voor een BETROUWBAAR beveiligingspakket. Want niets is zo vervelend dan te moeten vaststellen dat je gevoel van veiligheid door de combinatie OS en/of AV-pakket een VALS gevoel van veiligheid was.

Toch nog dit: de Win7 toestellen in mijn omgeving zijn merkelijk stabieler dan mijn appeltje en mijn Vista .
    Ik wéét dat windows op mijn macs kan draaien... Maar dit is niet aan de orde hier..

anyway

Ben mij een ASUS laptop gaan halen met Windows 7 erop, met die upgrade promo voor 15 euro kan ik naar Windows 8 gaan.
    Goed ja, prutsen gelijk ik graag doe, had ik na een uurke al twee van die fameuze blue screens... Win7 werkt, maar de snelheid van de programma's , is toch niet je dat... Het enige probleem om te upgraden was de vantevoor geinstalleerde McAfee antivirus die erafmoest wegens niet compatibel.. Maar jonges wat een gedoe om dat daaraf te krijgen... 2 uur werk gehad, ging met geen enkel standaard prog eraf, heb een speciaal progje moeten downloaden van mcafee zelf.... wat een gedoe, en die laatste drie woorden zijn al meer dan 1 keer mijn gedachten gepasseerd terwijl ik in W7 zat te friemelen.

Ik lees veel op het net, velen zijn tevreden ( zoals nog een paar hierboven blijkbaar ) over het systeem van windows zelf om je pc te beschermen... ?
    Dat ik voor een beveiliging moet betalen tot daar aan toe, maar dan moet ze écht goed en betrouwbaar zijn, en zeker dat ding niet trager maken...

En ik ben écht wel een "die hard" apple fanaat, nog net geen fanboy, maar ik moet zeggen..de user experience met Windows 8 is écht wel goed, verfrissend, snel, leuk om zien, intuitief, ja toch wel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
      Maar jonges wat een gedoe om dat daaraf te krijgen... 2 uur werk gehad, ging met geen enkel standaard prog eraf, heb een speciaal progje moeten downloaden van mcafee zelf.... wat een gedoe, en die laatste drie woorden zijn al meer dan 1 keer mijn gedachten gepasseerd terwijl ik in W7 zat te friemelen.
      Die meegeleverde software met laptops is echt wel een probleem. Het zorgt ervoor dat je toestel niet vooruit te branden is. Als je een blanco install kan doen van 8 zou ik het zeker niet laten.

Wat beveiliging betreft blijf ik het benadrukken, zorgen dat alle windows updates binnen zijn en werken met limited user accounts, niet met admin. Als er iets te installeren valt dan vraagt windows het admin paswoord (net zoals bij mac). En als je zelf niet gevraagd hebt om iets te installeren weet je dat er een beestje iets aan het doen is. Krijg je dan toch een beestje binnen op je normale user account, inloggen met admin account, cleanen, eventueel backup bestanden, account wissen en weer een nieuwe aanmaken. Het is wat meer gedoe om het paswoord in te tikken, maar het bespaart je een hele hoop doffe ellende.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Die meegeleverde software met laptops is echt wel een probleem. Het zorgt ervoor dat je toestel niet vooruit te branden is. Als je een blanco install kan doen van 8 zou ik het zeker niet laten.

Wat beveiliging betreft blijf ik het benadrukken, zorgen dat alle windows updates binnen zijn en werken met limited user accounts, niet met admin. Als er iets te installeren valt dan vraagt windows het admin paswoord (net zoals bij mac). En als je zelf niet gevraagd hebt om iets te installeren weet je dat er een beestje iets aan het doen is. Krijg je dan toch een beestje binnen op je normale user account, inloggen met admin account, cleanen, eventueel backup bestanden, account wissen en weer een nieuwe aanmaken. Het is wat meer gedoe om het paswoord in te tikken, maar het bespaart je een hele hoop doffe ellende.
        Ok, heb ik dus gedaan.. Mijn admin veranderd in een gewone gebruiker, en een nieuwe administrator aangemaakt.

Nu, ik ga volgens mij zowiezo een antivirus of beveiligingsprogramma moeten installeren ?
        Ik zie vanalles hé, Avast ? Norton ? Mcaffee ? enz ?

Of gewoon vertrouwen op die defender van windows ?

( Heel veel zal niet met die computer gebeuren hoor, downloaden doe ik niet, ben zo goed als nergens op ingeschreven dus spam krijg ik ook al moet moeite.., 't is vooral werk related om op een gesloten netwerk te zitten op mijn werk , alleen...... Mijn dochter zal hem ook nu en dan eens bezigen, omdat ze in school alleen maar op windows werken en daar complete mac analfabeten zijn, en mijn dochter een W analfabeet ), dus die zal wel eens een youtube filmke doen of zo..en eens met word en dergelijke iets schrijven.

Comment

Als je niets (of quasi niets) download, en enkel op veilige sites surft, dan is de defender (de windows 8 versie heeft nu ook de anti-virus ervan ingebakken) voldoende. Dan heb je in elk geval toch al dat.
          Maar de andere zijn zowat allemaal beter. Het hangt er ook vanaf hoe "paranoia" je op dit vlak bent. Ik gebruik een gratis pakket (van Antivir) en dat houdt voorlopig ook alles tegen...
          Ik download wel veel, en veel heeft die antivir nog niet moeten doen.
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
            Ok, heb ik dus gedaan.. Mijn admin veranderd in een gewone gebruiker, en een nieuwe administrator aangemaakt.

Nu, ik ga volgens mij zowiezo een antivirus of beveiligingsprogramma moeten installeren ?
            Ik zie vanalles hé, Avast ? Norton ? Mcaffee ? enz ?

Of gewoon vertrouwen op die defender van windows ?

( Heel veel zal niet met die computer gebeuren hoor, downloaden doe ik niet, ben zo goed als nergens op ingeschreven dus spam krijg ik ook al moet moeite.., 't is vooral werk related om op een gesloten netwerk te zitten op mijn werk , alleen...... Mijn dochter zal hem ook nu en dan eens bezigen, omdat ze in school alleen maar op windows werken en daar complete mac analfabeten zijn, en mijn dochter een W analfabeet ), dus die zal wel eens een youtube filmke doen of zo..en eens met word en dergelijke iets schrijven.
            Zoals polleke ook al zei, zou windows defender moeten volstaan. Gewoon zorgen dat je bijblijft wat updates betreft.

By the way, met "msconfig" kan je zowat alles uit de startup halen. Normaal heb je niks nodig buiten een anti-virus die je ondertussen eventueel erop gezet kan hebben. De laptop zal een pak sneller zijn.

Comment

Microsoft security essentials is het beste gratis beveiligingssysteem...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Microsoft security essentials is het beste gratis beveiligingssysteem...
                Is zeker niet slecht, al zijn er betere denk ik, denk bijvoorbeeld aan Comodo Anti Virus.
                Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Dit vertraagd uw pc 0.0 tov al die andere dat onmiddelijk 25% van uw processor en ram gebruiken.

Comment

Dit vertraagd uw pc 0.0 tov al die andere dat onmiddelijk 25% van uw processor en ram gebruiken.
                    Zo zijn er inderdaad veel, maar comodo is er een uitzondering op
                    Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Duidelijk een uitspraak van een Microsoft fanboy. Onzin dus.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                        Duidelijk een uitspraak van een Microsoft fanboy. Onzin dus.

Jan
                        ? met norton draaide mijn processor constant op volle toeren, daar heb ik met securty essentials nog geen last van gehad (soms wel als ik mijn volledige systeem laat controleren).

Comment

? met norton draaide mijn processor constant op volle toeren, daar heb ik met securty essentials nog geen last van gehad (soms wel als ik mijn volledige systeem laat controleren).
                          Welke versie was dat van Norton ? De huidige versies daarvan horen bij de anti-viruspakketten met de LAAGSTE systeembelasting. En die microsoft essentials is allesbehalve het beste gratis anti-virussoftwarepakket. Maar het zit nu ingebakken in een Windows 8, als bijkomende zekerheid. Als je een andere anti-virus installeert wordt het wel onmiddellijk uitgeschakeld. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je dan 2 anti-viruspakketten zou draaien hebben...
                          Een anti-virus die procenten processorbelasting inneemt, bij normaal gebruik, zou ik nooit willen hebben.
                          Last edited by polleke_cgc; 13 november 2012, 22:31.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Ik gebruik nu al jaren het gratische Avast, heb dat ook al op honderden PC's geïnstalleerd, lijkt me één ven de beste gratische AV's te zijn.
                            Een ENORM pluspunt vind ik de optie "Opstart Scan", nog niet gevonden bij andere pakketten (misschien nog niet goed genoeg gezocht ).
                            Bij die opstart scan begint Avast in een zéér vroeg boot stadium al te scannen, waardoor, als er iets gevonden wordt, je dat ook kan VERWIJDEREN.
                            Ik hou persoonlijk niet zo van die "vault" of "kluis" toestanden van een scan in Windows zelf.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                            X