Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maccer moét windows laptop kopen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Maccer moét windows laptop kopen...

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
    Als je met bootcamp werkt heb je een 100% windows pc die met alle programma's werkt. Sterker nog, in verscheidene tests kwam de macbook pro er uit als beste windows laptop.
    Ik kan je alvast vertellen dat Acronis True Image ( mijn belangrijkste backup en image programma, officieel aangekocht ) er helemaal niet op werkte . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Vandaag eens wat gaan friemelen met 8 ....
      Als ik het goed snap heb je dat "metro" systeem met die tegeltjes, en het gewone bureaublad waartussen je kan switchen... Dus ik kan op het gewone bureaublad bv elements draaien, filmpje kijken en msn opzetten en zien of er ondertussen mensen zijn die willen chatten, en in het hoekje onderaan switchen naar metro, waar ik bv mail heb openstaan op 1/3 van het scherm, en windows explorer ( héhé, dat ik dat nog ging zeggen ) , op de 2/3de van het scherm...

Nu ja, dat ermee leren werken, dat is nog het minste...

Ik moet wel zeggen als Mac gebruiker, dat ik die nieuwe interface van W8 f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h schoon vind, en heel intuitief om er je weg in te vinden. Superstrakke UI... Het mail programma is heel mooi ( of het goed is weet ik niet, want ik lees dat er nog veel tekorten zijn aan de éigen progs van windows, maar ja... ik ga nu enkel voort op het zicht... ), de meeste andere programma's zijn ook erg gelikt.... in die metro mode voelt het wel wat aan als een tablet in het begin, want je bent verplicht om full screen te werken... Maar veel apps lenen zich daar wel voor, ik doe dat ook hier op mijn mac...Het wordt moeilijker als je bv van een site een fotooke wil slepen naar bv elements, of iets anders... Hoe dat in zn werk gaat vond ik niet direct..

Anyway... Na al die jaren blind met OSX en older gewerkt te hebben... Aangenaam verrast... Zeerrr aangenaam... Er is daar een spreekwoord met een paardebril of zo... ;-)

Comment

Internet explorer staat er eigenlijk 2 keer op : 1x tussen die tegeltjes (voor de touchscreen interface gebruikers), maar ook in het gewone bureaublad (daar heb je dan de klassieke versie). In die versie kan je dan wel je foto'kes in elements slepen.
        De naam metro-interface wordt eigenlijk niet meer gebruikt (blijkbaar is er al een ander merk mee weggelopen)...

De programma'tjes die meegeleverd zijn, zijn in principe "light" versies. Voor standaard gebruik te doen, maar ik zie niemand bv. een boek schrijven in Wordpad of foto's bewerken in Paint. MS Word doet daar een betere job, Photoshop waarschijnlijk ook . Outlook als email programma is ook stukken beter.
        Windows 8 wordt (net zoals windows 7) redelijk kaal geleverd.(heeft ook te maken met de Nele Kroes monopolieregels). Van windows 8 bestaat dus ook die N versie die daardoor verplicht is geworden (maar die niemand koopt).
        Maar je kan al redelijk wat aanvullen met die windows live essentials te installeren (die bij merk-PC's trouwens meestal standaard bij geïnstalleerd zijn).

Persoonlijk zie ik in die windows 8 interface ook niet veel graten. T'is wat wennen als windows 7 gebruiker, maar ik heb de indruk dat het zeer snel went...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Sorry, dan klinkt dit wel wat belachelijk . 99% van de problemen worden nogtans opgelost door een verfrissing van het OS en met Win8 kan je nu zelfs al je programma's en documenten behouden.
          Zoals ik al zei, ik heb dit verhaal bij Windows al veel te vaak gehoord en ik ben al een half leven met Windows bezig. Geweest.
          Daarjuist heb ik nog veel plezier beleefd aan de Google Earth op de Toshiba (nu van mijn vrouw) : wil niet starten en wil er ook niet terug af.
          Kom me maar eens vertellen dat dit opgelost geraakt met Win8, maar ja dat is net die 1% zeker ?

En ja : a propos, sinds mijn overstap naar Apple is Win 8 voor mij écht geen probleemoplosser meer. Je kan het belachelijk vinden of niet maar ik ben het moe om uren bezig te zijn met bezig te zijn.

PaulM (die zich straks nog een beetje zenuwachtig gaat maken op Google Earth for Windows)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
            Best dat dit hier niet met naam en toenaam is, of ze lachen zich dood in mijn omgeving...

Nu ja, na 15 jaar exclusief met Apple te werken moét ik er wegens omstandigheden een Windows laptop bij aanschaffen.
            Ik moet eerlijk toegeven, dat die nieuwe 8 , én die Windows telefoons ( vooral die strakke rechthoekige ) met die tiles er erg gelikt en strak uitzien... Ik weet een beetje hoe 7 werkt, maar niet zoals iemand die er hele dagen opzit natuurlijk... Het OS van Apple ken ik vanbinnen en vanbuiten...

Wat ik me nog steeds voorstel bij Windows is virussen, malware, totaal niet veilig, niet logisch in gebruik, enz enz...

Heb effe gekeken op de Dell website, want dat is zowat het enige merk wat direct in mijn hoofd komt wat met Windows te maken heeft... Ik zie daar dit

999 euro, daar heb ik bij Apple niks voor dus ik vraag me af, wat is de adder , waarom zo goedkoop, Het gebruik zal wel een kwestie van aanpassen zijn...maar ik maak me vooral zorgen over de veiligheid...

Windows adepten hier, haal mij maar eens over
            Ik snap niet direct waarom je nieuwe hardware nodig hebt. De huidige Apple produkten zijn ook INTEL machines. Zo draai ik bootcamp op mijn MacBook Pro. Ik kan kiezen om met Windows 7 op te starten of Mac OS.
            Verder heb ik ook nog Parallel desktop 7 draaien. Die laat me toe om in mijn Mac OS mijn Windows 7 partitie in een virtuele PC op te starten. En het wordt nog leuker, ik kan die Windows 7 dan zelfs integreren in mijn Mac OS. Ik kan dus een Windows applicatie opstarten, en die komt dan gewoon in een venster te draaien in mijn MAC OS alsof het een Mac applicatie is.
            Ik heb zelfs de mogelijkheid meerdere virtuele machines te draaien, zo heb ik er even een Linux op draaien gehad en een Beta versie van Windows 8.

Zal een stuk goedkoper zijn dan een nieuwe PC aankopen ;-)

Als je voorzichtig bent met wat je doet, loop je weinig veiligheidsrisico's.
            Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

dat kan je ook omdraaien
              je kan ook op een aantal laptop apple os draaien zonder problemen
              ook via dual boot enzo...
              dan heb je het voordeel dat je een pak minder geld kwijt bent voor dezelfde specificaties van je laptop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                dat kan je ook omdraaien
                je kan ook op een aantal laptop apple os draaien zonder problemen
                ook via dual boot enzo...
                dan heb je het voordeel dat je een pak minder geld kwijt bent voor dezelfde specificaties van je laptop
                Tenzij je net als ik de MacBook kan leasen aan 15€ per maand drie jaar lang en dan kopen voor 1€, komt goedkoper uit dan een andere 15" laptop met i7 processor. En in vind hem nog mooi ook
                Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dmeerpa Bekijk bericht
                  Tenzij je net als ik de MacBook kan leasen aan 15€ per maand drie jaar lang en dan kopen voor 1€, komt goedkoper uit dan een andere 15" laptop met i7 processor. En in vind hem nog mooi ook
                  tenzij je zoals ik een echte laptop hebt van het werk met een degelijke processor erin en genoeg geheugen
                  mooie en handige laptop met numeriek klavier en makkelijk uit te breiden en met alles compatible ivm hardware en software dit in tegenstelling tot apple
                  en je zit na drie jaar niet met een laptop die al enorm verouderd is en al van bij zijn begin achterligt kwestie technische spec.
                  :-)

Comment

tenzij je zoals ik een echte laptop hebt van het werk met een degelijke processor erin en genoeg geheugen
                    mooie en handige laptop met numeriek klavier en makkelijk uit te breiden en met alles compatible ivm hardware en software dit in tegenstelling tot apple
                    en je zit na drie jaar niet met een laptop die al enorm verouderd is en al van bij zijn begin achterligt kwestie technische spec.
                    :-)
                    Maar dat jij apple wilt afbreken weet iedereen hier al.
                    Mijn minder sterk zijnde apple, doet het nog steeds beter als de overgekwalificeerder Se7en hier in huis...
                    doch werk ik op beide met plezier (alhoewel er zeker en vast een voorkeur voor apple is).

Maar je hebt gelijk hoor, dat apple nog bestaat is een mirakel...
                    overpriced, underqualified en enkel voor merknichten... tlijkt wel een bmw/mercedes. Canon/nikon. Winterband/zomerband. Man/vrouw....
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

de grootste fanboy van apple reageert
                      iemand vraagt raad voor een nieuwe laptop met windows en moet moet toch altijd apple naar voor schuiven
                      dit terwijl ze net op het gebied van laptops niet echt de laatste nieuwe processors noch videokaarten gebruiken ...
                      maarja wat baat kaars en bril enzo...
                      fanboys blijven fanboys zeker ...
                      Last edited by gert007; 6 november 2012, 19:53.

Comment

iemand vraagt raad voor een nieuwe laptop met windows en moet moet toch altijd apple naar voor schuiven
                        dit terwijl ze net op het gebied van laptops niet echt de laatste nieuwe processors noch videokaarten gebruiken ...
                        Aleen geluk dat je de clown plaatst...
                        Ik ben dan toch een fanboy die met beide werkt, en van beide de goeie punten kan erkennen...
                        Jij hebt de oogkleppen nog steeds niet afgezet..

Wie is hier de fanboy....
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Wie de fanboy is speelt toch geen rol... Een mac gebruiker zoekt een windows laptop, en is blijkbaar zelfs positief verrast door de manier waarop windows 8 nu zijn ding doet.
                          Je kan het toch enkel maar toejuichen dat gebruikers met beide vrede kunnen nemen... Ze hebben gewoon elk hun voor en nadelen. De beste wereld zal dus waarschijnlijk beide werelden zijn... Mijn wereld is ook enkel Windows (hoewel ik wel nog Apple PC's professioneel heb gebruikt...).

En voor PaulM : Google earth steunt behoorlijk sterk op de grafische kaart. Je kan het ding trouwens zowel in openGL en directX laten draaien. Ik heb soms ook mijn twijfels over dat programma. Schakel de 3d weergave in, ga naar Rome en kijk eens naar het geheugengebruik... Binnen de kortste keren zit je quasi aan 1 GB geheugengebruik enkel voor die google earth... Waarom het op je laptop niet werkt is me wel niet duidelijk. Ik gebruik de beta van versie 7 in OpenGL modus. Misschien gewoon eens herinstalleren. Hoewel ik die manier waarop Google altijd Google Chrome door je neus wil boren wel redelijk beu ben. Die Chrome staat geïnstalleerd (zelfs in de laatste versie) en nog wil die installatie dat nog eens doen (toch als je vergeten bent het af te vinken).
                          En uiteraard zorgen dat je grafische kaart van een goeie driver is voorzien...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Wie de fanboy is speelt toch geen rol... Een mac gebruiker zoekt een windows laptop, en is blijkbaar zelfs positief verrast door de manier waarop windows 8 nu zijn ding doet.
                            Je kan het toch enkel maar toejuichen dat gebruikers met beide vrede kunnen nemen... Ze hebben gewoon elk hun voor en nadelen. De beste wereld zal dus waarschijnlijk beide werelden zijn... Mijn wereld is ook enkel Windows (hoewel ik wel nog Apple PC's professioneel heb gebruikt...).
                            Zeker en vast dat het niet uitmaakt...
                            maar blijkbaar bij gert007 wel... een systeem ongenuanceerd afbreken, en iemand die tegenspreekt onmiddellijk denigrerend een fanboy noemen...
                            dat lijkt mij wat grof?

Daarentegen heb ik meer OS'en getest als een gemiddeld persoon...
                            dus ik kan vergelijken (en voor en nadelen aan allen opsommen).
                            En daarvoor moet ik geen fanboy zijn hoor

Dat een mac-gebruiker met blijdschap overstapt naar een WIN8 vind ik best te begrijpen...
                            WIN8 is een serieuze sprong vooruit in de intuïtiviteit...

Daarbovenop is zijn opmerking nog onterecht,
                            ik heb hier nergens geopperd dat hij toch bij mac moet blijven...
                            Iemand anders meldt even dat met dualboot, of andere oplossingen een maclaptop zou kunnen blijven indien deze er is...
                            maar de windows-fanboy moet toch direct counteren...

Vergeef mij dat ik er dan even de buik van vol krijg

Verder als ik ooit een andere laptop koop, zou ik zoiezo naar asus neigen.
                            De ervaringen die ik daarmee heb, zijn altijd enorm positief geweest (duurbaarheid ed).
                            dat icm een windows8 lijkt mij een droom

Comment

Sorry maar ben het niet met eens, ik heb een 2.2Ghz Intel Core i7-2675QM quad-core processor. Mijn Macbook is bij de Cinebench rendering stukken sneller dan de desktop vervangende laptops Toshiba P755-S5269 en Asus N55SF-A1.
                              Bij multimedia test is hij opnieuw sneller dan de Toshiba P755-S5269 en de Dell XPS 15z.
                              En wie weet is die laptop van mij wel niet sneller dan de van u, want ik heb hier ook een Dell van het werk, en dat zijn meestal geen super krachtige multimedia laptops...

Als video kaart heb ik een AMD Radeon HD 6750M, wat ook geen slechte kaart is.

En wat wil jij gaan uitbreiden dat ik op mijn MacBook niet kan ?
                              Ik heb voorbije week extra geheugen gemonteerd zonder probleem, en ik kan ook zonder probleem de harde schijf vervangen.

Dus zeggen dat Apple underqualified is, is totaal uit de lucht gegrepen. Vroeger misschien maar nu niet meer. Overpriced ben ik het met je eens. Maar de restwaarde van zo'n MacBook, ben zeker dat die van mij over 3 jaar nog meer waard is dan uwen laptop ... Een numeriek clavier heb ik niet nodig, ik gebruik dat nooit. En jij hebt dan een numeriek clavier, ik een verlicht clavier. En zo kunnen we bezig blijven.

Iedereen gebruikt zijn laptop op een andere manier en voor andere doeleinden. Zo is de MacBook geen game machine, zoals de meeste laptops.

En inderdaad iemand vraagt raad, en die persoon heeft al een Apple, waarom 700€ of meer uitgeven, als hij Windows ook op zijn Mac kan draaien, en dat geld voor iets anders gebruiken ?

Maar ik ben wel akkoord als je een nieuwe laptop moet kopen, een Apple wel duur is, je hebt gelijkaardige presterende laptops van andere merken voor minder geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                                ...Wat ik me nog steeds voorstel bij Windows is virussen, malware, totaal niet veilig, niet logisch in gebruik, enz enz...

Heb effe gekeken op de Dell website, want dat is zowat het enige merk wat direct in mijn hoofd komt wat met Windows te maken heeft... Ik zie daar dit

999 euro, daar heb ik bij Apple niks voor dus ik vraag me af, wat is de adder , waarom zo goedkoop, Het gebruik zal wel een kwestie van aanpassen zijn...maar ik maak me vooral zorgen over de veiligheid...

Windows adepten hier, haal mij maar eens over
                                Je zit met een pak vooroordelen die niets met de realiteit te maken hebben.
                                Windows is idd een magneet voor kwaadwilligen en moet continu vechten tegen malware. Maar simpel: geen enkel systeem is daar van gevrijwaard. Wie het tegengestelde beweert komt wellicht van een andere planeet.

Een ding moet me van het hart: het beveiligingspakket dat meegeleverd wordt bij het toestel waarnaar je verwijst is niet veel waard.
                                Vandaag nog een Trojaans paard gevonden op een toestel met zo'n pakket erop.
                                Die doet alsof zijn neus bloedt. Een ander AV-pakket maakte er wél korte metten mee. En dat is niet de eerste keer dat "de meegeleverde" er zijn voeten aan veegt.

Zorg dus voor een BETROUWBAAR beveiligingspakket. Want niets is zo vervelend dan te moeten vaststellen dat je gevoel van veiligheid door de combinatie OS en/of AV-pakket een VALS gevoel van veiligheid was.

Toch nog dit: de Win7 toestellen in mijn omgeving zijn merkelijk stabieler dan mijn appeltje en mijn Vista .
                                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                                Oók wandelen met GPS?

Comment

Working...
                                X