Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maccer moét windows laptop kopen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Maccer moét windows laptop kopen...

Wat ik ook belangrijk vind is dat je makkelijk aan de RAM-modules én aan de HARDDISK kan, ZONDER eerst de volledige laptop te ontmantelen.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Wat die Microsoft security essentials betreft : die zit nu standaard in windows 8, dus die hoef je al niet meer te installeren. Het is zeker niet het beste antivirus/antimalware pakket (die Norton is bv. stukken beter, terwijl die nu hoort bij de pakketten die je PC het MINST belasten), maar als je geen domme dingen doet heb je eigenlijk niet meer nodig. Persoonlijk gebruik ik een andere gratis antivirus...

Een laptop met een scherm van 18.4" zou ik persoonlijk wel nooit nemen. De mijne is 17", en ik ben heel blij dat ik die niet veel moet verplaatsen : daar is dat ding veel te groot en te zwaar voor.

Eigenlijk zou het als Apple gebruiker wel interessant zijn om ons mee te geven wat je van windows 8 vindt. Er wordt zelfs door heel wat windows gebruikers heel wat kritiek op gegeven. Persoonlijk zie ik niet echt graten in het verdwijnen van dat oude start-menu. Qua stabiliteit moet je je geen zorgen maken. Windows 7 is heel stabiel. Windows 8 is daar een verbeterde versie van (beter geheugenbeheer, is sneller, IE10 is duidelijk beter dan IE 9, ...).
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        ...

Een laptop met een scherm van 18.4" zou ik persoonlijk wel nooit nemen. De mijne is 17", en ik ben heel blij dat ik die niet veel moet verplaatsen : daar is dat ding veel te groot en te zwaar voor.

...
        Gewicht is relatief. Ik reis het hele jaar door dag in dag uit met een HP Elitebook 8740w wat +3.5kg is. Een goeie rugzak om alles in te steken (Samsonite) of roltas (ook Samsonite) en dat nooit als een probleem gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
          Is dat Win8 ? Zoons en dochters gamen ? Computer zwaar genoeg daarvoor ?
          Bij mij zal er niet zo zware processorkracht nodig zijn hoor... Alhoewel ik natuurlijk ook wat ga experimenteren met fotobewerking om te zien hoe dat eraan toegaat op een pc, maar om daarin mijn 27" met aperture te vervangen.. denk het niet ;-)
          Win 7. Gamen hoort er helemaal niet bij. Dat zal het probleem wel niet zijn.
          Ik hoorde vandaag dat de ene helemaal is dichtgeslibd en vertraagd en de andere start niet meer op. Dat laatste heb ik ook eens gehad met mijn account op mijn Toshiba, dat bleef gewoon ergens haperen, maar ik heb gelukkig goede collega's ICT.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Gewicht is relatief. Ik reis het hele jaar door dag in dag uit met een HP Elitebook 8740w wat +3.5kg is. Een goeie rugzak om alles in te steken (Samsonite) of roltas (ook Samsonite) en dat nooit als een probleem gezien.
            Tja gewicht, we lopen soms een hele dag rond met een dikke camera met een 70-200 dus ja...

Ga morgen eens een paar winkels doen waar die windows dingen staan... een Mediamarkt of zo ( zonder al te kopen ) en eens voelen en spelen met die dingen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Ik had mijn laptop gekocht als desktopvervanger (3 jaar geleden) : 17", toetsenbord met numeriek deel, i7, 1TB aan harde schijf, Bluray speler... Maar nu weet ik dat ik compleet de verkeerde keuze gemaakt heb. Mijn volgende wordt terug een desktop (daar kan je tenminste volledig kiezen hoe dat ding eruit ziet vanbinnen), en deze laptop zal enkel nog gebruikt worden voor verplaatsingen : maar als deze de geest geeft, wordt mijn volgende laptop dus een veel lichtere versie dan wat het nu is. Sommigen kunnen bijna 4 kg. als draagbaar beschouwen, maar ik zie dat toch anders...
              Groeten,

Polleke

Comment

Is dual booten met bootcamp of parallells geen oplossing?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
                  Is dual booten met bootcamp of parallells geen oplossing?
                  Vrees van niet, heb vroeger ook een Mac gehad ( terug verkocht omdat ik het besturingssysteem niet gewoon kon worden ) en ook met parallels gewerkt, er waren nogal wat windows programma's die ik wilde gebruiken die niet werkten op die manier.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Vrees van niet, heb vroeger ook een Mac gehad ( terug verkocht omdat ik het besturingssysteem niet gewoon kon worden ) en ook met parallels gewerkt, er waren nogal wat windows programma's die ik wilde gebruiken die niet werkten op die manier.
                    Na een "kleine demonstratie" van iemand die beroepshalve al meer dan 20 jaar met Nikon en Apple werkt ben ik een maand of drie van mijn sokken geblazen en heeft de iMac hier gewoon gestaan als ornament.
                    Nu wil ik absoluut niet meer terug.
                    Daarjuist wou ik nog even mijn kmz Urbexlocaties actualiseren op de Windows-laptop (als backup) en het is frustratie troef. Om een of andere reden openen ze opeens niet meer op GE.
                    Ik kom nooit meer terug.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Win 7. Gamen hoort er helemaal niet bij. Dat zal het probleem wel niet zijn.
                      Ik hoorde vandaag dat de ene helemaal is dichtgeslibd en vertraagd en de andere start niet meer op. Dat laatste heb ik ook eens gehad met mijn account op mijn Toshiba, dat bleef gewoon ergens haperen, maar ik heb gelukkig goede collega's ICT.
                      Eens hun geschiedenis controleren wat ze er allemaal mee uitsteken dan, want van gewoon Facebook, surfen, youtube, enz krijg je geen tragere pc .
                      Zet er eens win8 op en het probleem zal al opgelost zijn, als het niet aan de hardware ligt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                        Eens hun geschiedenis controleren wat ze er allemaal mee uitsteken dan, want van gewoon Facebook, surfen, youtube, enz krijg je geen tragere pc .
                        Zet er eens win8 op en het probleem zal al opgelost zijn, als het niet aan de hardware ligt.
                        Mijn dochter is er 28 en mijn zoon 25 en beiden zijn ze niet echt dom.
                        Ik heb me nooit bezig gehouden met hun geschiedenis te controleren en nu al helemaal niet meer.
                        Op Toshiba Laptop had ik het altijd over MIJN account.

Een Win8 is voor mij totaal geen optie meer om problemen op te lossen, ik heb dit verhaal al een keer te veel gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Mijn dochter is er 28 en mijn zoon 25 en beiden zijn ze niet echt dom.
                          Ik heb me nooit bezig gehouden met hun geschiedenis te controleren en nu al helemaal niet meer.
                          Op Toshiba Laptop had ik het altijd over MIJN account.

Een Win8 is voor mij totaal geen optie meer om problemen op te lossen, ik heb dit verhaal al een keer te veel gehoord.
                          Sorry, dan klinkt dit wel wat belachelijk . 99% van de problemen worden nogtans opgelost door een verfrissing van het OS en met Win8 kan je nu zelfs al je programma's en documenten behouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            Sorry, dan klinkt dit wel wat belachelijk . 99% van de problemen worden nogtans opgelost door een verfrissing van het OS en met Win8 kan je nu zelfs al je programma's en documenten behouden.
                            Upgraden om up te graden... heeft dat dan zin?
                            Verfrissing van het os, wat doet dat tegen bv versleten computer onderdelen?

Verder, je kan een laptop gerust sneller laten werken zonder OS te veranderen of zonder te formatteren...
                            tspaart je kosten en veel tijd
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Gewoon een macbook kopen en bootcampen. Is toch 50% ok :-D
                              D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                              500px FaceBook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Als je met bootcamp werkt heb je een 100% windows pc die met alle programma's werkt. Sterker nog, in verscheidene tests kwam de macbook pro er uit als beste windows laptop.

Comment

Working...
                                X