Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    cd-rom in win 8 is plots foetsie.
    Iemand een idee hoe die weer te voorschijn kan gehaald worden?

Grtz, RF
    Op eject drukken.

Ik veronderstel dat je het icoon bedoelt van de CD.
    Is die weg als er een CD in steekt of als die leeg is?
    Standaard staan lege stations verborgen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Op eject drukken.

Ik veronderstel dat je het icoon bedoelt van de CD.
      Is die weg als er een CD in steekt of als die leeg is?
      Standaard staan lege stations verborgen.
      Die is niet meer te zien in "Deze computer" en als ik daar een cd insteek gebeurt er gewoonweg niks.
      Systeem herstellen gaat ook al niet, hij vraagt om de cd

Grtz, RF

Edit: In het BIOS staat die wel.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Die is niet meer te zien in "Deze computer" en als ik daar een cd insteek gebeurt er gewoonweg niks.
        Systeem herstellen gaat ook al niet, hij vraagt om de cd

Grtz, RF

Edit: In het BIOS staat die wel.
        Is het nog zichtbaar in Apparaatbeheer? Zo ja, met welke (eventuele) foutcode?

Ooit eens hetzelfde gehad na installatie Itunes, iets met upper- en lowerfilter in Regedit (google het anders eens, dacht foutcode 10)
        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Is niet meer te zien in apparaat- noch in computerbeheer, spoorloos "verschwunden".
          Enkel in het BIOS is die te zien. Zal het eens proberen te fixen met Fix It.

Grtz, RF

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Amaai Windows update
            In het register alles in orde gebracht, CD-Rom was terug zichtbaar.
            Een update gedaan en CD-Rom weer foetsie.
            De updates van Windows zijn echt klasse.

Grtz, RF

Comment

Amaai Windows update
              In het register alles in orde gebracht, CD-Rom was terug zichtbaar.
              Een update gedaan en CD-Rom weer foetsie.
              De updates van Windows zijn echt klasse.

Grtz, RF
              Luc, ik vrees dat zoiets toch eerder aan jouw pc ligt, ik heb 3 laptops met windows 8 die regelmatig een upgrade krijgen, nooit problemen hoor....
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Luc, ik vrees dat zoiets toch eerder aan jouw pc ligt, ik heb 3 laptops met windows 8 die regelmatig een upgrade krijgen, nooit problemen hoor....
                Hier hetzelfde hoor.

Comment

Staat er nergens iets vermeld in de logboeken van windows over problemen met die CD-rom. Want normaal is dat echt niet.
                  Mijn windows 8 is ook volledig up to date, en geen problemen met mijn DVD-RW...
                  Is dat een SATA aansluiting ? Misschien de drive eens aansluiten op een andere aansluiting op het moederbord...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Begin dat ook stillekes te peinzen want er draaien hier nog twee pc's met Windows 8 and "No Probs".

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Staat er nergens iets vermeld in de logboeken van windows over problemen met die CD-rom. Want normaal is dat echt niet.
                    Mijn windows 8 is ook volledig up to date, en geen problemen met mijn DVD-RW...
                    Is dat een SATA aansluiting ? Misschien de drive eens aansluiten op een andere aansluiting op het moederbord...
                    In de foutrapporten staat een waarschuwing over atapi, "Het opslagapparaat heeft een interne dump geproduceerd".
                    Ik heb dat online proberen te laten oplossen en dit was het antwoord:
                    "We didn’t find any information about this event in the TechNet Wiki or the Events and Errors Message Center".

Yepse, is een SATA DVD-RW, 1e en 2de HDD ook. (Volgorde: SATA 1 = System Disk, SATA 2 = Backup Disk en SATA 3 = DVD-RW)
                    Let wel hij marcheert hé, als ik de pc opstart met de DVD erin dan kan ik Win 8 terug installeren, maar eens ik een update heb gedaan is die weg en kan ik die voor niks meer gebruiken.
                    Ik heb natuurlijk al de aansluitingen gecontroleerd en alles is perfect.
                    Heb dat nog nooit meegemaakt.

Grtz, RF

Comment

Eureka gevonden!
                      Er was niks mis met die PC noch met de Cd-Rom.
                      Mijn eerste gedacht was het verdomd register en dat klopt.
                      Je moet de opdracht prompt openen als admin en daar een registersleutel aanmaken, op enter duwen en de PC heropstarten en daadaa.... daar staat de Cd-Rom in al zijn glorie.
                      Oef, dacht al dat ik weeral in diep in de kosten ging zitten.

@ Bottie, in Windows 8 heeft het niet te maken met upper- en/of lowerfilter hoor, dit was wel zo met XP en Vista. Maar toch erg bedankt om het meedenken. Dat apprecieer ik heel erg.

Grtz, RF

Comment

Eureka gevonden!
                        Er was niks mis met die PC noch met de Cd-Rom.
                        Mijn eerste gedacht was het verdomd register en dat klopt.
                        Je moet de opdracht prompt openen als admin en daar een registersleutel aanmaken, op enter duwen en de PC heropstarten en daadaa.... daar staat de Cd-Rom in al zijn glorie.
                        Oef, dacht al dat ik weeral in diep in de kosten ging zitten.

@ Bottie, in Windows 8 heeft het niet te maken met upper- en/of lowerfilter hoor, dit was wel zo met XP en Vista. Maar toch erg bedankt om het meedenken. Dat apprecieer ik heel erg.

Grtz, RF
                        Blijf mijn vraag: waarom was dat nu nodig?
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Snap het niet Theo, iedereen wilt toch na de installatie van het OS nog andere software installeren en meestal heb je dan een Cd-Rom nodig.

Grtz, RF

Comment

Snap het niet Theo, iedereen wilt toch na de installatie van het OS nog andere software installeren en meestal heb je dan een Cd-Rom nodig.

Grtz, RF
                            Ja ja natuurlijk.
                            Ik heb er ook geen verklaring voor.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Pfft.... ik heb die hele discussie proberen te volgen maar ze springen hier van de hak op de tak.
                              Kun je een update van win7 naar win8 probleemloos uitvoeren? Met andere woorden.....Moet je rekening houden met het RAM geheugen?
                              Kan win8 hetzelfde aan als win7,...want dat heb ik niet echt gesnapt in het begin van dit draadje.
                              Ik heb hier een win7 64 bit Home premium draaien met 16GB Ram. Is een update naar win8 aangeraden?
                              Groetjes
                              ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                                Pfft.... ik heb die hele discussie proberen te volgen maar ze springen hier van de hak op de tak.
                                Kun je een update van win7 naar win8 probleemloos uitvoeren? Met andere woorden.....Moet je rekening houden met het RAM geheugen?
                                Kan win8 hetzelfde aan als win7,...want dat heb ik niet echt gesnapt in het begin van dit draadje.
                                Ik heb hier een win7 64 bit Home premium draaien met 16GB Ram. Is een update naar win8 aangeraden?
                                Bwah aangeraden, weet ik niet. Je moet wel veel gewoon worden met Win 8, het OS is helemaal anders opgebouwd.
                                Win 8 start veel sneller op dan Win 7 en als je Win 7 kunt draaien dan kan je zeker ook Win 8 draaien.
                                Je kunt ook eerst uw pc testen of alles nog zal draaien (software, drivers enz.). Download eerst voor alle zekerheid de upgrade assistant .

Grtz, RF

Comment

Working...
                                X