Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Ik heb altijd bij Windows gewerkt. Nooit echt problemen gehad. Persoonlijk vind ik Windows 7 nog het beste. Ook al was XP wel zeer goed. Ik was blij dat ik van vista af was. Wat een troep was dat
    Toen ik mijn Samsung R780 kocht met Windows 7 home premium was ik zeer content. Heeft altijd soepel gelopen en snel. Nu draai ik er al een tijdje Windows 8 erop en dat loopt ook soepel. Ik heb maar 1 probleem. En dat is dat bij een bepaalde update, heel de laptop even. raar gaat doen. Maar na de update en en laptop even in slaapstand te doen dan is dat weer weg. Opzich gebeurd het niet vaak.
    Maar ben er wel content van. Het opstarten en afsluiten gaat zeer snel, en startscherm is handig voor e-mails, facebook en chatten.
    http://xstreamdigital.be

Comment

Professioneel en privé heb ik goede ervaringen met WIN95, NT, WIN2000, XP, WIN7.
      Ben er blijkbaar in geslaagd de probleemversies te vermijden.

Gisteren op de valreep dus nog mijn WIN7 64bit upgedated met de WIN8 Pro aan de introductieprijs van 29.99 EUR.

Na het herinstalleren een paar drivers die nog 32 bit waren, en het nodige geworstel met de taal van het toetsenbord en de tegels, draait alles zonder problemen.
      Zelfs een oude Photoshop Elements 5 (die zogezegd niet compatiebel was).
      Voor de rest was al mijn soft recente 64bit.

Mijn scherm ziet er wel veel soberder en doffer uit (wat een vreselijk goedkope kleuren) dan met de WIN7 Aero, maar dat is tegenwoordig de mode zeker.
      En toetscombinaties zijn altijd al handig geweest.
      Ik word het wel gewoon, ik ga niet terug.

Enige dat ik nog mis is een EXIF viewer in Windows Internet Explorer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Ik gebruik Mac's op het werk en ik heb er thuis natuurlijk ook. Dus ik adem Mac (ook iPod, iPad en iPhone). M'n vrouw heeft een Dell laptop met Win7 (ong. 3 jaar oud) en dat ga ik eraf smijten, denk ik. Was vlot in het begin (Pentium Dual Core 2.1Ghz, 4Gb RAM, Win7 64-bit) maar is traag geworden. Blijkbaar nog dezelfde ziekte als vorige Windows versies, na verloop van tijd de boel deraf smijten en nieuwe install.
        Die ziekte is dan blijkbaar gebruiker-gebonden.

Ik heb het al eens aangehaald, Windows 7 werd geïnstalleerd zodra die uitgekomen was en werd nu pas vervangen door Windows 8, nooit een herinstallatie gedaan, nooit last gehad van trager worden en toch wordt die pc dagelijks redelijk zwaar benut.
        Windows 7 was heel goed in het uitschakelen of lagere prioriteit geven van services die niet of zelden gebruikt werden, uiteindelijk werkte die na een paar weken vlotter dan bij de installatie.
        Windows 8 zou (in principe) nog beter moeten doen maar dat zien we wel binnen een paar maand of jaar.

Als ge alle natuurlijk alles gaat downloaden wat op internet te vinden is en continu installaties gaat uitvoeren en verwijderen ... dan is dat wel een beetje te verwachten.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Windows 7 was heel goed in het uitschakelen of lagere prioriteit geven van services die niet of zelden gebruikt werden, uiteindelijk werkte die na een paar weken vlotter dan bij de installatie.
          Windows 8 zou (in principe) nog beter moeten doen maar dat zien we wel binnen een paar maand of jaar.
          Doet Windows dat uitschakelen of lagere prioriteit geven van services die niet of zelden gebruikt worden bij jouw helemaal automatisch? Waar heb je dat ingesteld?

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            Doet Windows dat uitschakelen of lagere prioriteit geven van services die niet of zelden gebruikt worden bij jouw helemaal automatisch? Waar heb je dat ingesteld?

Jan
            Windows doet dit vanzelf ... je moet rekenen dat eenmaal een pc voorzien is van al de nodige software en dat die regelmatig gebruikt wordt, dat het gemiddeld 5 weken neemt alvorens die optimaal begint te werken.
            Dit komt niet omdat het systeem zo traag werkt maar omdat het werkt volgens gebruik over langere tijd en meet welke programma's en services het meest gebruikt worden.
            Het merendeel van de mensen houden een bepaald gebruikspatroon aan en doen zowat dagelijks hetzelfde.
            Natuurlijk als je continu programma's gaat bijvoegen en verwijderen, dan werkt dit deze functionaliteit wat tegen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

het gaat lekker met die Winterbanden:
              Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Windows doet dit vanzelf ... je moet rekenen dat eenmaal een pc voorzien is van al de nodige software en dat die regelmatig gebruikt wordt, dat het gemiddeld 5 weken neemt alvorens die optimaal begint te werken.
                Dit komt niet omdat het systeem zo traag werkt maar omdat het werkt volgens gebruik over langere tijd en meet welke programma's en services het meest gebruikt worden.
                Het merendeel van de mensen houden een bepaald gebruikspatroon aan en doen zowat dagelijks hetzelfde.
                Natuurlijk als je continu programma's gaat bijvoegen en verwijderen, dan werkt dit deze functionaliteit wat tegen.
                Wow, dat klink fantastisch. Te mooi om waar te zijn. Heb even gegoogled, maar vind hier niks over terug. Heb je een linkje?

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  het gaat lekker met die Winterbanden:
                  Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

grt,bouk.
                  Windows 8 met winterbanden?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Wow, dat klink fantastisch. Te mooi om waar te zijn. Heb even gegoogled, maar vind hier niks over terug. Heb je een linkje?

Jan
                    Als ik daar iets over terug kan vinden zal ik het hier posten ... heb deze info ooit gekregen op een cursus van Microsoft.
                    Maar theorie en praktijk ... soms verenigbaar en soms niet.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Jan
                      Als ik daar iets over terug kan vinden zal ik het hier posten ... heb deze info ooit gekregen op een cursus van Microsoft.
                      Maar theorie en praktijk ... soms verenigbaar en soms niet.
                      Ik vermoed dat je Superfetch bedoeld. Dat zorgt ervoor dat je systeem sneller boot en applicaties sneller starten. Disabled geen services en past geen prioriteiten aan.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Gisteren op de valreep dus nog mijn WIN7 64bit upgedated met de WIN8 Pro aan de introductieprijs van 29.99 EUR.
                        Hier heb ik net hetzelfde gedaan met een Sony Vaio laptop van 2008 met Vista. Deze stond krom van de Vaio 'hulp' programma's en heeft hierdoor nooit echt lekker gedraaid. Nu met een verse Windows 8 Pro (en ondanks de iets te lage schermresolutie) draait 'm als een zonnetje

Comment

Ik heb voor mijn netbook op de valreep ook nog Windows 8 Pro cadeau gedaan.

De resolutie van het scherm is wel maar 1024x600, waardoor de metro apps normaal niet werken, maar even in de regedit prutsen, en je kan je resolutie toch verhogen zodat die apps werken. Ik schakel hem meestal wel terug naar 1024x600 als ik er foto's op bekijk, want anders zijn die een beetje vertekend. Maar voor de rest werkt er wel alles op en ook sneller dan met Windows 7 Starter.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                            Ik heb voor mijn netbook op de valreep ook nog Windows 8 Pro cadeau gedaan.

De resolutie van het scherm is wel maar 1024x600, waardoor de metro apps normaal niet werken, maar even in de regedit prutsen, en je kan je resolutie toch verhogen zodat die apps werken. Ik schakel hem meestal wel terug naar 1024x600 als ik er foto's op bekijk, want anders zijn die een beetje vertekend. Maar voor de rest werkt er wel alles op en ook sneller dan met Windows 7 Starter.
                            Da's inderdaad redelijk krap

Onze laptop heeft 1280x800 en valt dus toch net binnen de "1024x768 or greater" die Windows 8 vraagt. De upgradeassistent protesteerde hier nochtans over...

Comment

In onze fotoclub hebben we nu ook een nieuwe pc met Windows 8.
                              Het is nog wat wennen, maar er zijn tot nu toe geen problemen.
                              We hebben er nu ook Photoshop Elements 11 op staan, op de oude stond nog Elements 6.
                              (De oude pc was nog een Pentium 4, met een harde schijf van 60GB en ik denk dat er maar 265MB RAM geheugen in zat, de nieuwe is véél sneller en heeft veel meer geheugen, nu kunnen we er weer een tijdje tegen).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Toch wel effe wennen hoor, heb net een laptop aangekocht waarop Windhoos 8 staat, ben al een uur naar het configuratiescherm aan het zoeken nadat ik hem op Windows 7 modus
                                heb omgeschakeld (damn, wat mis ik die erg handige Win 7 startknop hard)!
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
                                X