Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Windows 8

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Rudy, bestaat er ook zo iets voor de sleep-modus ?
    Ja.

Maak een snelkoppeling (die als administrator uitgevoerd wordt) naar een bat file met de volgende inhoud:

powercfg -h off
    rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0
    powercfg -h on

Jan

Comment

Dank U, Jan !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Dank U, Jan !
        Sleep well

Jan

Comment

Rudy, bestaat er ook zo iets voor de sleep-modus ?
          schollaert zijn optie gebruiken. (Het shutdown commando heeft geen sleep optie.)

Of... je kan je power button van je PC de optie geven om in sleep te gaan. (Sommige keyboards hebben soms ook aan sleep button die je kunt gebruiken.)

Om je aan/uit knop van de PC te gebruiken moet je het volgende doen:
          • Control Panel
          • Hardware and Sound
          • Power Options
          • Edit Plan Settings
          • Change advanced power settings
          • Power buttons and lid
          • Power button action -> En hier kun je dan de actie sleep toekennen aan je power button.

Mijn Logitech keyboard heeft een sleep button, dus dat maakt het wel veel gemakkelijker. Als ik aan de PC zit gebruik ik ook gewoon mijn power button om de PC uit te zetten. Maar daar ik de PC ook als Media Center gebruik. (Muis bediend.) Heb ik ook de shutdown en hibernate button op mijn Desktop en in de Modern UI staan. Dan kan ik vanuit mijn bed de PC uitzetten.

Trouwens, ik doe maar 1x per week een echte shutdown van de PC, al de andere keren zet ik hem in hibernate zodat hij in de morgen zelf kan opspringen om de onderhoud software te starten zodat hij klaar is voor gebruik tegen dat ik opsta.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

als ik op het tegeltje kaarten klik is de locatie niet goed.
            kan ik dat veranderen?

groetjes
            Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
              als ik op het tegeltje kaarten klik is de locatie niet goed.
              kan ik dat veranderen?

groetjes
              Hangt er vanaf wat je bedoeld.

Indien je bij je thuis zit, dan kun je gewoon je thuis adres opgeven natuurlijk. Heb ik hier ook gedaan.

Mijn huidige GPS werkt niet met Windows 8, maar als deze app dat ondersteund, dan zou hij toch op ongeveer een 100m juist moeten zijn.

De app zelf zoekt bij de eerste maal opstarten automatisch de Internet node op waar je bent mee verbonden. De mijne zit aan de andere kant van de stad.
              Mvg,
              Rudy Mas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Hangt er vanaf wat je bedoeld.

Indien je bij je thuis zit, dan kun je gewoon je thuis adres opgeven natuurlijk. Heb ik hier ook gedaan.

Mijn huidige GPS werkt niet met Windows 8, maar als deze app dat ondersteund, dan zou hij toch op ongeveer een 100m juist moeten zijn.

De app zelf zoekt bij de eerste maal opstarten automatisch de Internet node op waar je bent mee verbonden. De mijne zit aan de andere kant van de stad.
                gewoon een pc dus geen GPS oid.
                maar ander adres opgeven zou ik niet weten hoe dat te doen.

Comment

Misschien nog een handige, een overzicht van alle shortcuts en toetsencombo's in 8:
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                    gewoon een pc dus geen GPS oid.
                    maar ander adres opgeven zou ik niet weten hoe dat te doen.
                    Oeps, mijn fout. Dit kun je blijkbaar dus niet bij 'Kaarten'. Die geeft jou locatie altijd aan door je Internet node op te zoeken waarmee je verbind.

Ik heb hier de app 'Inrix' die de verkeersdrukte laat zien op de wegen, daar kun je dus wel een thuis locatie ingeven.

Ik heb al een hoop apps geïnstalleerd, en ik begin ze blijkbaar in mijn hoofd al te mengen.
                    Mvg,
                    Rudy Mas

Comment

Oeps, mijn fout. Dit kun je blijkbaar dus niet bij 'Kaarten'. Die geeft jou locatie altijd aan door je Internet node op te zoeken waarmee je verbind.

Ik heb hier de app 'Inrix' die de verkeersdrukte laat zien op de wegen, daar kun je dus wel een thuis locatie ingeven.

Ik heb al een hoop apps geïnstalleerd, en ik begin ze blijkbaar in mijn hoofd al te mengen.
                      bedankt iig

Comment

Ik heb ondertussen een niet zo ernstig paswoord probleem. Ik heb ondervonden dat het ligt aan een azerty<>qwerty omwisseling. Zal efkes zoeken worden... of een nieuw paswoord verzinnen dat op beiden aan dezelfde toetsen toegewezen is

Edit: snel opgelost: Windows 8 had Nederlands (Nederland) als primaire taal geïnstalleerd Gewoon Nederlands (Belgie) als primair ingesteld en Nederlands (Nederland) verwijderd.
                        Last edited by frank207be; 10 januari 2013, 19:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Ik heb ondertussen een niet zo ernstig paswoord probleem. Ik heb ondervonden dat het ligt aan een azerty<>qwerty omwisseling. Zal efkes zoeken worden... of een nieuw paswoord verzinnen dat op beiden aan dezelfde toetsen toegewezen is

Edit: snel opgelost: Windows 8 had Nederlands (Nederland) als primaire taal geïnstalleerd Gewoon Nederlands (Belgie) als primair ingesteld en Nederlands (Nederland) verwijderd.
                          Yep, Microsoft zet dit in de setup altijd zo. Waarschijnlijk omdat er meer Nederlandstalige Nederlanders zijn dan Belgen.

Ik haat dat trouwens altijd bij die websites die proberen te achterhalen van waar je bent. Zodra ze zien dat je van België bent laten ze de website in het Frans zien... Om grijze haren van te krijgen, want ik kan enkel Nederlands, Engels en Duits lezen.
                          Mvg,
                          Rudy Mas

Comment

Yep, Microsoft zet dit in de setup altijd zo. Waarschijnlijk omdat er meer Nederlandstalige Nederlanders zijn dan Belgen.
                            Heb jij dan een andere versie van Windows waar je geen keuze kunt maken voor de instellingen?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Heb jij dan een andere versie van Windows waar je geen keuze kunt maken voor de instellingen?
                              Ik heb een UK versie, bij mij stond die dus standaard op Engels (UK) of zoiets. Dus dan kun je het niet vergeten te verzetten.

Ik probeer altijd Engelstalige software te gebruiken omdat ik heb leren werken op homecomputers en PC's in het Engels.
                              Last edited by Rudy Mas; 10 januari 2013, 22:47.
                              Mvg,
                              Rudy Mas

Comment

Ik probeer altijd Engelstalige software te gebruiken omdat ik heb leren werken op homecomputers en PC's in het Engels.
                                Goed zo. Persoonlijk vind ik dat Engelstalige software goedkoper zou moeten zijn, moet immers niet vertaald worden. Laat degene die vertalingen willen maar opdraaien voor de kosten

Anderzijds, vergeet Win8. Als een Mac te duur is (en die zijn duur, weet ik, ik koop ze tweedehands) doe jezelf een plezier en zet dan Ubuntu op je PC. Bespaart je veel kopzorgen...
                                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                                X