Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Is maar te hopen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 't Is maar te hopen

    Mischien te ver gezocht, maar ik vindt het verdacht dat overal in een ijltempo fietspaden gelegd worden, allemaal terug de fiets op, gelijk 50j terug, toen stonden in onze straat 2 auto's geparkeerd.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #17
      Re: 't Is maar te hopen

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Geloof toch vooral niet dat Audi en Mercedes goed gaan.
      Ik was vorige zaterdag op de BMW Fan Day. Hier zag ik de helft van de opkomst van vorig jaar. Bij Mercedes en Audi zullen de kaarten dus zeker niet beter liggen. Uit niet officiële bron vernomen dat ze op de BMW X-modellen zelfs tot 25% korting zouden geven. Dat zegt genoeg zeker..
      En dat de fransen niet klagen is ook niet juist. Ze krijgen er evenmin hun wagens aan de straatstenen kwijt.
      Waarom doen automerken zoals Audi en BMW het wel goed?
      Audi en BMW produceren zogenoemde premium-modellen en ze verkopen die wereldwijd. Als de verkoop in Europa slabakt, kunnen ze dat in landen zoals China opvangen.

      Had ik gelijk of had ik gelijk
      BRON
      Het is bang afwachten op de beslissing die de internationale Ford-directie woensdag bekendmaakt. Gaat de fabriek van Ford Genk dicht of komt er een afslanking? Een analyse van onze Ford Genk-expert Guido Cloostermans.

      Ik was hem voor

      Gisteren per toeval weer een docu gezien over dit onderwerp.
      Maar het ging ook over andere producten.
      Denk maar (dure) kleding, handtassen, accessoires, juwelen enz. enz.
      Last edited by theokus; 23 oktober 2012, 17:08.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: 't Is maar te hopen

        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Mischien te ver gezocht, maar ik vindt het verdacht dat overal in een ijltempo fietspaden gelegd worden, allemaal terug de fiets op, gelijk 50j terug, toen stonden in onze straat 2 auto's geparkeerd.
        Hoogtijd dat er eens deftige fietspaden aangelegd worden in België, wie vaak fietst (zoals ik) weet waarover ik schrijf...
        En het zou het absoluut geen kwaad kunnen mocht iedereen terug meer naar de tweewieler grijpen i.p.v. 5 chique auto's op den oprit voor drie gezinsleden,
        want fietsen komt tenslotte het milieu, de gezondheid en de geldbeugel ten goede..
        Pas op; ik heb OOK een chique voiture in mijn garage staan maar die komt zelden buiten, voor korte afstanden neem ik zelden mijn wagen en voor langere afstanden een beetje afhankelijk van het weer.

        En ja, wij rijke Westerlingen zullen allemaal gas moeten terugnemen in de toekomst...
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #19
          Re: 't Is maar te hopen

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Hoogtijd dat er eens deftige fietspaden aangelegd worden in België, wie vaak fietst (zoals ik) weet waarover ik schrijf...
          En het zou het absoluut geen kwaad kunnen mocht iedereen terug meer naar de tweewieler grijpen i.p.v. 5 chique auto's op den oprit voor drie gezinsleden,
          want fietsen komt tenslotte het milieu, de gezondheid en de geldbeugel ten goede..
          Pas op; ik heb OOK een chique voiture in mijn garage staan maar die komt zelden buiten, voor korte afstanden neem ik zelden mijn wagen en voor langere afstanden een beetje afhankelijk van het weer.

          En ja, wij rijke Westerlingen zullen allemaal gas moeten terugnemen in de toekomst...
          De Westerlingen wel.
          De rijke Westerlingen? Betwijfel dat heel sterk
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: 't Is maar te hopen

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Waarom doen automerken zoals Audi en BMW het wel goed?
            Audi en BMW produceren zogenoemde premium-modellen en ze verkopen die wereldwijd. Als de verkoop in Europa slabakt, kunnen ze dat in landen zoals China opvangen.

            Had ik gelijk of had ik gelijk
            BRON
            Het is bang afwachten op de beslissing die de internationale Ford-directie woensdag bekendmaakt. Gaat de fabriek van Ford Genk dicht of komt er een afslanking? Een analyse van onze Ford Genk-expert Guido Cloostermans.

            Ik was hem voor

            Gisteren per toeval weer een docu gezien over dit onderwerp.
            Maar het ging ook over andere producten.
            Denk maar (dure) kleding, handtassen, accessoires, juwelen enz. enz.
            De Ford-expert analyseert problemen maar hij vergeet de vraag te analyseren waarom massa's jobs hier overal te lande verdwijnen. Deze morgen nog Roland Duchâtelet (vooraanstaand zakenan) horen spreken op de radio. "Zal de overheid nu eens eindelijk inzien dat, zolang er geen behoorlijk beleid wordt gevoerd omtrent de last op arbeid, er meer en meer bedrijven zullen sluiten of verhuizen naar landen waar dat loonlasten klimaat voor de werkgever vriendelijker is." Wat hij nog verder heeft gezegd zal ik jullie hier maar onthouden, anders gaat hier weeral een slot op.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: 't Is maar te hopen

              Het is gebeurd.
              Ford sluit in 2014.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: 't Is maar te hopen

                En we zwijgen dan nog over de mensen die werkzaam zijn in de toeleveringsbedrijven.
                Het is triest.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #23
                  Re: 't Is maar te hopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  En we zwijgen dan nog over de mensen die werkzaam zijn in de toeleveringsbedrijven.
                  Het is triest.
                  Ge gaat me niet geloven maar ik heb geen oog dicht gedaan als ik denk aan al die mensen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: 't Is maar te hopen

                    HLN: breaking news.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #25
                      Re: 't Is maar te hopen

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      De Ford-expert analyseert problemen maar hij vergeet de vraag te analyseren waarom massa's jobs hier overal te lande verdwijnen. Deze morgen nog Roland Duchâtelet (vooraanstaand zakenan) horen spreken op de radio. "Zal de overheid nu eens eindelijk inzien dat, zolang er geen behoorlijk beleid wordt gevoerd omtrent de last op arbeid, er meer en meer bedrijven zullen sluiten of verhuizen naar landen waar dat loonlasten klimaat voor de werkgever vriendelijker is." Wat hij nog verder heeft gezegd zal ik jullie hier maar onthouden, anders gaat hier weeral een slot op.
                      Ik ben geen "expert" maar ik weet al lang dat Ford voor geen meter verkoopt.
                      Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

                      Zie daar #11
                      Ze hebben hun les niet geleerd.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: 't Is maar te hopen

                        Arm Belgie .....

                        Comment


                        • #27
                          Re: 't Is maar te hopen

                          Zielig...
                          En de redenen zijn drogredenen ... We zijn niet het duurste land wat loonkost betreft en lasten ... We zijn niet de geodkoopste. We zijn gewoon een speelbal in de voeten van mensen die enkel oog hebben voor allerlei argumenten om hun wil door te drijven.

                          We hebben een paar jaar geleden een wereldcrisis gehad bij de banken. Die crisi is helaas niet voorbij en stilaan komen de gevolgen naar boven. En helaas, we zien nog niet het einde van die crisistunnel. Er volgt meer, nog heel wat meer ...
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #28
                            Re: 't Is maar te hopen

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Ik ben geen "expert" maar ik weet al lang dat Ford voor geen meter verkoopt.
                            Enkele jaren geleden waren de meeste bedrijfswagens een Ford (Focus, Mondeo, S-Max, ...), probleem is dat die prijzen spectaculair stijgen, de service steeds mindert en dat concurrentie groter wordt.
                            Hoeveel bedrijven houden het nu nog bij Ford?
                            Er zijn er nog ... maar dat mindert fors en als Ford België verlaat, dan zal ook de toekomstige Mondeo hier een forse achteruitgang kennen mits bedrijven geen reden meer hebben een binnenlandse productie te steunen.

                            De hogere belastingen op bedrijfswagens zorgt ervoor dat er minder gekocht worden, minder vervangen of kleinere modellekes.
                            Ook in de privé gaat de verkoop om dezelfde reden achteruit, de regering zet de gemiddelde mens zonder koopkracht en dat heeft zo zijn gevolgen.

                            En wie overleeft? Inderdaad deze dat het sterkst staan.
                            Het zal er steeds maar slechter op worden als we zo verder doen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: 't Is maar te hopen

                              Ik hoor dat ze met de nieuwe modellen naar Spanje gaan.
                              Wel, ik wens ze veel geluk, ik heb ooit een Ford Taunus 1600 gehad die geassembleerd was in Spanje. De aller, allerslechtste auto die ik ooit heb gehad.
                              Zal ik eens schrijven wat ik daar allemaal mee meegemaakt heb ? Van spiraalveer gebroken tot en met het stuurhuis dat in een draai opeens vastsloeg ? Met dezelfde moeite zat ik hier niet meer, gelukkig ben ik juist tussen de bomen beland en niet erop. Bij het stuurhuis zorgde een minderwaardig kogellager dat opensprong ervoor dat de kogeltjes tussen de tandlat geraakten. Middenin een draai, plots : snok, vast, ik kon niet meer terugdraaien. Benzineleidingen die verstierven en begonnen sproeien tot flexibele remleidingen die lekten doordat ze op hun kortst gemaakt waren en bij iedere kortste draai (parkeren) wat spanden. Tot er een klein lekje onstond en ik bij iedere rembeurt een minimale hoeveel remolie kwijt speelde. Remolieniveauverklikker ? Niks daarvan. Al eens door je remmen getrapt ? Ik wel
                              Alleen al over die vermaledijde VV-carburator kan ik een boek schrijven . Het was het eerste wat ik er af heb gesmeten, de carburator van het vorige model was ook bruikbaar. Ik heb ik weet niet meer hoeveel autokerkhoven afgelopen voor ik er een vond waar de carburator al niet weg was.
                              Die auto heeft mankementen gehad waar ik voordien nooit eerder van gehoord had.

                              Mijn volgende was een Benz 300D, de fameuze 5 cilinder. Wel, ik kan onmogelijk ooit nog een betere auto kopen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: 't Is maar te hopen

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Enkele jaren geleden waren de meeste bedrijfswagens een Ford (Focus, Mondeo, S-Max, ...), probleem is dat die prijzen spectaculair stijgen, de service steeds mindert en dat concurrentie groter wordt.
                                Hoeveel bedrijven houden het nu nog bij Ford?
                                Er zijn er nog ... maar dat mindert fors en als Ford België verlaat, dan zal ook de toekomstige Mondeo hier een forse achteruitgang kennen mits bedrijven geen reden meer hebben een binnenlandse productie te steunen.

                                De hogere belastingen op bedrijfswagens zorgt ervoor dat er minder gekocht worden, minder vervangen of kleinere modellekes.
                                Ook in de privé gaat de verkoop om dezelfde reden achteruit, de regering zet de gemiddelde mens zonder koopkracht en dat heeft zo zijn gevolgen.

                                En wie overleeft? Inderdaad deze dat het sterkst staan.
                                Het zal er steeds maar slechter op worden als we zo verder doen.
                                Ik ben razend en ik ben verdrietig
                                Gisteren nog een expert gehoord op één en die zei hetzelfde maar niet zo hard en kort zoals ik.
                                Vooral de middenklasse wagen van Ford verkoopt niet en dat is de Mondeo.
                                Elk merk heeft een klein model tegenwoordig en die verkopen nog in Europa en zelfs elders.
                                Ford Taunus verkocht heel goed destijds en zelfs hun Fiësta.

                                Ford heeft NOOIT gereageerd naar de Europese markt.

                                En ja het is juist dat met de crisis de verkoop van auto's op zijn achterste ligt.
                                Behalve dat de dure merken, dure modellen het nog goed doen. Maar dat is al gezegd.

                                Nuchter gezegd: de Spanjaarden in Valencia mogen blij zijn.
                                Maar dat zal Spanje ook niet redden of uit de miserie halen.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X