Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Ik hoop dat Peeters namens de regering iets kan oplossen met centen.
DIE WEET WEL (AL) BETER. Show van de laatste strohalm, mensen vergeten snel, Vilvoorde,Opel. Denken julie nu echt dat er al geen overleg heeft plaats gehad met onze leiders,
Subsidiëren en nadien terughalen via belastingen. Goe bezig...
Misschien moeten ze hier eindelijk eens beseffen dat je investeerders niet kan lokken of hier houden met een beleid dat heksenjachten organiseert met jaloezietaksen en superboetes.
Moderator Note: Opgelet, want dit soort problemen leidt al heel snel tot een maatschappelijke, politiek of .... discussie. En dat mag -zoals jullie allen weten- hier niet.
Proberen voor alle partijen begrip op te brengen. Dan heb je wel natuurlijk
geen echte mening meer, maar die kan ik missen. Ik heb eigenlijk nergens
een echte mening over, of iets gefundeerd te vertellen. Alleen vind ik het
triest voor alle betrokkenen.
- verschil in loonkost tussen West-Europa en Oost-Europa of nog verder.
- dalende vraag door de crisis.
Ik kan moeilijk geloven dat ze da fabriek in Genk opdoeken, en 100 km verder in Keulen terug opzetten.
Als er vandaag een autofabriek bij komt, dan staat die ofwel in het zuiden (maar ook daar zijn er minder), ofwel in Oost-Europa.
Zo lang een arbeider hier 40€ per uur kost, en in Roemenië tegen de 2€ zal die beweging zich blijven doorzetten.
Zelfs als onze politici er in zouden slagen de loonkost hier van 40 naar 30€ terug te dringen, dan nog zou er niet veel veranderen.
Maar, laat ons hopen op goed nieuws, en hopen dat zij die hun job verliezen snel iets evenwaardig vinden.
Het probleem is niet zozeer de loonkost, die op een nieuwe auto ongeveer 5% van de kostprijs is, maar wel de overproductie. Of productiecapaciteit die men niet kan opvullen.
Ford, maar ook al de andere autobouwers, rekent uit wat het kost om een auto te ontwerpen en te bouwen. Kortom een miljarden investering. Die wil men terugverdienen over X jaar, dus Y aantal autos, oftew Y/12 = Z aantal per jaar.
Maar wanneer, zoals nu, de automarkt ineen valt en er geen kopers zijn voor die Z autos .... Ze kunnen ze niet blijven opstapelen hé ?
- verschil in loonkost tussen West-Europa en Oost-Europa of nog verder.
- dalende vraag door de crisis.
Ik kan moeilijk geloven dat ze da fabriek in Genk opdoeken, en 100 km verder in Keulen terug opzetten.
Als er vandaag een autofabriek bij komt, dan staat die ofwel in het zuiden (maar ook daar zijn er minder), ofwel in Oost-Europa.
Zo lang een arbeider hier 40€ per uur kost, en in Roemenië tegen de 2€ zal die beweging zich blijven doorzetten.
Zelfs als onze politici er in zouden slagen de loonkost hier van 40 naar 30€ terug te dringen, dan nog zou er niet veel veranderen.
Maar, laat ons hopen op goed nieuws, en hopen dat zij die hun job verliezen snel iets evenwaardig vinden.
Mercedes verkoopt goed.
Audi verkoopt goed en wordt OOK in België geproduceerd.
Dure Duitse merken verkopen goed...in China. En die Chinese afzetmarkt blijft maar groeien.
Ik lees in de media dat onze Belgische afzetmarkt te klein zou zijn.
De verkoop van auto's loopt in gans Europa terug, niet alleen bij ons.
Maar het is weeral Ford die klaagt.
De Fransen hoor ik niet klagen met hun Renault of Peugeot.
En hoe zou het met Opel zijn
Als ik nog even mag terug komen op China.
De meeste mensen zijn er arm, je hebt een sterk groeiende middenklasse en de nieuwe rijken natuurlijk.
Die kopen geen Ford. Die kopen Duits...
Als Ford zou verkopen dan hadden ze geen of weinig stock of overcapaciteit.
Geloof toch vooral niet dat Audi en Mercedes goed gaan.
Ik was vorige zaterdag op de BMW Fan Day. Hier zag ik de helft van de opkomst van vorig jaar. Bij Mercedes en Audi zullen de kaarten dus zeker niet beter liggen. Uit niet officiële bron vernomen dat ze op de BMW X-modellen zelfs tot 25% korting zouden geven. Dat zegt genoeg zeker..
En dat de fransen niet klagen is ook niet juist. Ze krijgen er evenmin hun wagens aan de straatstenen kwijt.
De franse merken worden vooral getroffen door de crisissen in Zuid-Europa.
Inderdaad, Peugeot wil eigenlijk ook duizenden mensen ontslaat, maar ze mogen niet van Hollande.
Tot de put te diep is en het boeltje overkop gaat. Dan verkoopt Ford misschien wel....
Enfin, mijn vorige auto was een Ford uit Genk. Tot 100tkm alles OK, maar daarna dikke miserie. Versnellingsbak, Turbo, uitlaat... een geluk dat het een leasebak was. Een collega met dezelfde auto... dezelfde miserie.
Ik rij nu ... duits, en hij nam terug hetzelfde.
De franse merken worden vooral getroffen door de crisissen in Zuid-Europa.
Inderdaad, Peugeot wil eigenlijk ook duizenden mensen ontslaat, maar ze mogen niet van Hollande.
Tot de put te diep is en het boeltje overkop gaat. Dan verkoopt Ford misschien wel....
Enfin, mijn vorige auto was een Ford uit Genk. Tot 100tkm alles OK, maar daarna dikke miserie. Versnellingsbak, Turbo, uitlaat... een geluk dat het een leasebak was. Een collega met dezelfde auto... dezelfde miserie.
Ik rij nu ... duits, en hij nam terug hetzelfde.
Kan ik best aannemen.
De autoverkoop in Europa ligt op zijn gat.
Daar is maar één land dat "boomt" en dat is China
Comment