Toen ik er begon, waren we met méér dan 20.000 mensen in België die bij Philips werkten.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Collapse
X
-
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Het gaat alsmaar slechter in België met de bedrijven:
- Arcelor in Luik : http://trends.knack.be/economie/nieu...0178729665.htm
- Ford in Genk : http://trends.knack.be/economie/nieu...0179057508.htm
- ...
Reden: http://www.knack.be/nieuws/belgie/di...0178397932.htm
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk berichtHet gaat alsmaar slechter in België met de bedrijven:
- Arcelor in Luik : http://trends.knack.be/economie/nieu...0178729665.htm
- Ford in Genk : http://trends.knack.be/economie/nieu...0179057508.htm
- ...
Reden: http://www.knack.be/nieuws/belgie/di...0178397932.htmMvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk berichtVoor Ford ziet het ondertussen weer iets beter uit. Klik.
De fabrikanten raken hun wagens zelfs niet aan de straatstenen kwijt
Ze smijten met kortingen (33% en meer) en gratis opties.
Comment
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Waar is dat overzichtje dat liet zien hoeveel boeren we rond 1900 hadden? Aiaiai wat een verlies aan werkgelegenheid.
Tja, allemaal leuke en goedkope dingen willen die dan in China gemaakt moeten worden, he. Ik zou zeggen eigen schuld, dikke bult. We doen daar allemaal aan mee. Ja, ik ook.
Maar niet getreurd, we zijn in BE en NL toch nog steeds heel goed in staat ons geld op een andere manier te verdienen. En nog goed ook: http://nos.nl/artikel/420013-nederla...a-rijkste.html
Comment
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk berichtWaar is dat overzichtje dat liet zien hoeveel boeren we rond 1900 hadden? Aiaiai wat een verlies aan werkgelegenheid.
Tja, allemaal leuke en goedkope dingen willen die dan in China gemaakt moeten worden, he. Ik zou zeggen eigen schuld, dikke bult. We doen daar allemaal aan mee. Ja, ik ook.
Maar niet getreurd, we zijn in BE en NL toch nog steeds heel goed in staat ons geld op een andere manier te verdienen. En nog goed ook: http://nos.nl/artikel/420013-nederla...a-rijkste.html
Als China ooit met degelijke én goedkopere wagens op de markt geraakt dan is het gedaan Leo; hier en overal.
Obama (zie één van zijn toespraken) probeert er iets aan te doen maar ik moet dat eerst nog zien.
Comment
-
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtAuto's.
Als China ooit met degelijke én goedkopere wagens op de markt geraakt dan is het gedaan Leo; hier en overal.
Datzelfde zeiden we van de Japanners ook, 40 jaar geleden. Als we hier allemaal onze baan kwijt raken en arm worden dan hebben we die Chinese auto's ook niet meer nodig, wel?
Comment
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk berichtJullie zijn een ongelooflijk stelletje zwartkijkers.
Datzelfde zeiden we van de Japanners ook, 40 jaar geleden. Als we hier allemaal onze baan kwijt raken en arm worden dan hebben we die Chinese auto's ook niet meer nodig, wel?
En ik ga het Ford verhaal niet nog eens overdoen want dan vallen ze hier in slaap.
Japan heeft Ford pijn gedaan en hoe. Kwam ook door een grove misrekening van het management door het missen van de dieselboom (de kleine diesels voor de Europese markt).
Komt daar nog bij dat de Mondeo een slecht verkopend model was en nu nog niet voor denderende verkoopcijfers zorgt.
Japan verkocht volledig uitgeruste auto's en voor die extra's of opties kon je bij de Mondeo bijbetalen.
De eerste die erover spraken, zich zorgen maakte, waren de werknemers van Ford.
Enz. Enz.
De regering heeft ook zwaar geïnvesteerd in Ford juist om de werkgelegenheid in stand te houden.
En het personeel heeft ook moeten inboeten omdat er een paar duizend op straat gestuurd werden.
Beetje OT maar toch
Het verhaal van Lewis Booth (Ford en Mazda) is nog interessanter.
Dankzij hem is Ford-Genk terug op zijn poten geraakt.Last edited by theokus; 18 september 2012, 23:07.
Comment
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtLeo, ik ben niet "jullie", eerder "mei"
En ik ga het Ford verhaal niet nog eens overdoen want dan vallen ze hier in slaap.
Japan heeft Ford pijn gedaan en hoe. Kwam ook door een grove misrekening van het management door het missen van de dieselboom (de kleine diesels voor de Europese markt).
Komt daar nog bij dat de Mondeo een slecht verkopend model was en nu nog niet voor denderende verkoopcijfers zorgt.
Japan verkocht volledig uitgeruste auto's en voor die extra's of opties kon je bij de Mondeo bijbetalen.
De eerste die erover spraken, zich zorgen maakte, waren de werknemers van Ford.
Enz. Enz.
De regering heeft ook zwaar geïnvesteerd in Ford juist om de werkgelegenheid in stand te houden.
En het personeel heeft ook moeten inboeten omdat er een paar duizend op straat gestuurd werden.
Beetje OT maar toch
Het verhaal van Lewis Booth (Ford en Mazda) is nog interessanter.
Dankzij hem is Ford-Genk terug op zijn poten geraakt.
Bij VW, Audi, Porche, BMW, Mercedes krijg je een basisauto en elk klein folietje moet betaald worden. De basisprijs van deze Duitse auto's gaan ferm de hoogte in als je al wat extra comfort wil. Toch toen deze merken het niet slecht, helemaal niet. Meer zelfs, het wordt aanvaard door de vele personen die deze auto's kopen.
Als Ford de markt verkeerd inschat kan je moeilijk de schuld aan de Japanners geven. Dat Nokia niet geloofde in de smartphone markt voor de "average Joe" is ook niet de fout van Samsung of Apple.
Je kan een publiek opjutten met dreigende taal zoals de vakbonden dat deden (en nu doen bij Arcelor Mittal) maar op het einde van de rit sluit men toch de hele fabriek. Kijk naar Audi in Brussel, daar wordt met een "kleine" groep mensen die realistisch zijn zonder evenwel de hielen te likken van hun bazen een prima fabriek draaiende gehouden zonder een al te sterke vakbond.
Alle kleine beetjes helpen en dus koop aub niks meer uit Azië maar tast dieper in de buidel voor produkten uit eigen land, kom niet af met gezaag dat het duurder is maar denk aan het goeds je aan het doen bent. Koop een auto die geassembleerd is in België, dat je daarbij maar kan kiezen uit 2 of 3 merken is dan maar zo maar goed, dat is voor de goede zaak.
Stop met analyses geven wat je allemaal denkt te weten over deze of gene via een Wikipedia link of een Duits duidingsprogramma maar wees realistisch en open voor andere ideeën. Kom hier niet steeds weer schermen met "vrienden", "kennissen", "geziene TV-programma's, ... maar trek er zelf op uit. Eén persoon die zijn opinie geeft over het bedrijf waar hij werkt is heus niet representatief voor wat er leeft in een multinational en dit omdat hij toevallig een vriend van een vriend is waar je toevallig mee eens aan een koffietafel hebt gezeten en aan het praten was over hoe het vroeger allemaal zoveel beter was. Vroeger komt niet meer terug tot spijt van wie het benijdt.
Comment
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtJa maar....
De fabrikanten raken hun wagens zelfs niet aan de straatstenen kwijt
waarom zouden straatstenen auto,s kopen...?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtJa maar....
waarom zouden straatstenen auto,s kopen...?
grt,bouk.
Interessant artikel:
Elk merk heeft problemen behalve BMW. (klopt niet 100% ) .
De X5 en X6 "verkopen" goed
Ben wel blij dat Ford Genk de Mondeo mag produceren.
Hopelijk zes jaar werk, is het vooruitzicht.
Quote (gedeeltelijk)uit mijn eigen schrijfsel van 18 februari 2007 :
"Ford-Europa verloor reeds marktaandeel eind jaren 1990, als de
aantrekkingskracht van zijn auto’s verbleekte en Ford eveneens, kompleet de
start mistte van de “diesel boom” in Europa.
("oud nieuws" dus...)
Ford verloor 3 miljard dollar in 2000,
300 miljoen dollar in 2001 en 700 miljoen in 2002.
De nieuwe Fordmodellen die er kwamen spraken de potentiële kopers niet
echt aan en zeker niet de jonge kopers onder ons.
Volkswagen en Peugeot hadden dit eerder wel begrepen.
Iedereen had dit begrepen, behalve de top van Ford.
Op woensdag 13 augustus 2003 kondigde Ford aan dat Martin Leach (Ford Europa) mocht gaan.
En Louis Booth kwam.
"
================================================== ===================
't zal nog even bibberen worden:
Last edited by theokus; 19 september 2012, 07:20.
Comment
-
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
We gaan van "lampen" weeral naar "auto's"!
Laat ons bij lampen blijven en meer bepaald bij Philips.
Philips, uitvinder van zevele zaken, brengt soms die nieuwe producten op de markt die nog niet helemaal uitgekiend zijn.
Of ze brengen een nieuw product op de markt die ze niet verder door ontwikkelen.
Neem nu de audio- en de video cassette in de tijd.
Het zal toch aan ons niet liggen omdat we geen Philips lampen kopen zeker?
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk berichtBen wel blij dat Ford Genk de Mondeo mag produceren.
Hopelijk zes jaar werk, is het vooruitzicht.
Ford verloor 3 miljard dollar in 2000,
300 miljoen dollar in 2001 en 700 miljoen in 2002.
Wat ik daarvan denk, wereldwijd gaat het slecht met de economie, waar natuurlijk de grote bedrijven onder te lijden hebben,
volgens mij gaat Amerika net als andere landen er alles aan doen om om alle werkgelegenheid terug naar hun eigen land terug
te trekken, deze trend is reeds een tijdje lopende, zie maar VW enz. ieder land doet er alles aan en gebruiken alle mogelijkheden
om hun oorspronkelijke merken terug naar land van oorsprong te krijgen.
Ik vrees dat België daar op termijn zwaar onder zal lijden, want wat hebben wij hier.......
Mischien kunnen ze bij FN terug auto's gaan maken.
Wat er bij Philips gebeurd is ook erg, zij veranderen systematisch bepaalde vestigingen van naam om ze een paar jaar later
te sluiten, en zo geen blaambedrijf te worden, toen ze bij ons (Philips) hebben gesloten was de naam reeds over BC Components naar
Vishay gegaan, dat reeds zes jaar of zoiets, maar ons loon en nu brugpensioen wordt nog steeds uitbetaald via de tweestationsstraat 80 Brussel,
tik dat maar eens in op Google.
Comment
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk berichtStop met analyses geven wat je allemaal denkt te weten over deze of gene via een Wikipedia link of een Duits duidingsprogramma maar wees realistisch en open voor andere ideeën. Kom hier niet steeds weer schermen met "vrienden", "kennissen", "geziene TV-programma's, ... maar trek er zelf op uit. Eén persoon die zijn opinie geeft over het bedrijf waar hij werkt is heus niet representatief voor wat er leeft in een multinational en dit omdat hij toevallig een vriend van een vriend is waar je toevallig mee eens aan een koffietafel hebt gezeten en aan het praten was over hoe het vroeger allemaal zoveel beter was. Vroeger komt niet meer terug tot spijt van wie het benijdt.
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtPhilips, uitvinder van zevele zaken, brengt soms die nieuwe producten op de markt die nog niet helemaal uitgekiend zijn.
Of ze brengen een nieuw product op de markt die ze niet verder door ontwikkelen.
Mijn tv's zijn van Philips, alle niet-halogeenverlichting in en om huis bestaat uit Philips' led-lampen, de broodrooster, staafmixer en nog wat dingen zijn ook al van dat merk en ik kijk elke zondag naar de verrichtingen van PSV bij Studio Sport. Ik doe dus mijn best.
Comment
-
Re: T'is weer van dat, nu Philips Brugge.
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk berichtLet's make things better[/I]
op vier apparte paaltjes stond daar inderdaad "Let's make things better" grapjassen hadden er niets beter op gevonden
dan net voor de vergadering die paaltjes te wisselen naar "Let's make better things"Last edited by Guest42; 19 september 2012, 08:19.
Comment
Comment