Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen digitale TV meer via INDI

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geen digitale TV meer via INDI

Ik ben overgestapt van Telenet naar Belgacom (nadat mijn INDI box gesneuveld was). Ik betaal 60 €. Het enige wat er niet inzit is de GSM : dat is een pay&go kaartje dat me JAARLIJKS 15€ kost, omdat ik die GSM quasi nooit gebruik. En dat Belgacom systeem werkt voortreffelijk. Heb nog geen enkele storing gehad, en opnames lukken evengoed. Er zitten inderdaad nog wat fouten in de software van de HD decoder, maar ik heb er geen last van (hebben voornamelijk te maken bij opnames van series, en de HDMI zou niet werken bij sommige Tv-toestellen (maar de mijne heeft er geen problemen mee).
    Ik merk alleen dat Belgacom met dit aanbod 9€/maand goedkoper is en het voldoet voor de rest 100%.

Wat je zit te zeveren over die oude INDI technologie : dat is complete onzin. Technisch gezien zijn die INDI-decoders identiek aan de 1e HD-generatie die Telenet gebruikte. Ook de 2e generatie die Telenet nu gebruikt komt nog altijd van dezelfde fabrikant als die van INDI. Telenet kon evengoed hun eigen firmware op die INDI-decoders gezet hebben, en dan was het ook opgelost. Maar telenet wil uiteraard geld slaan ui hun eigen decoders. INDI was trouwens ook van plan om hun platform interactief te maken, maar heeft daar juridisch een NJET gekregen van Telenet. Dat is de ook de reden geweest dat INDI daarna niet lang meer bestaan heeft : klanten wilden ook hun filmpje kunnen huren, zoals bij Telenet. De beeldkwaliteit van INDI was dus gewoon hetzelfde als bij Telenet : 720P, op dezelfde bitrate. INDI was voor digitale HD kabelTV zelfs de pionier in Vlaanderen (sneller dan Telenet).

Het wegvallen van INDI door de overname is dus eerder een achteruitgang, want bijkomende concurrentie is altijd in het voordeel van de klant !
    Groeten,

Polleke

Comment

Wij hebben intussen contact opgenomen met Telenet, en zijn toch maar overgestapt naar een (te huren) digicorder. Het einde van INDI was niet tegen te houden.
      Hoewel wij nog met video/DVD-recorders aan de gang zijn, lijken onze eerste ervaringen met digitale opnames toch een vooruitgang. Het is zeker niet moeilijker, integendeel.

Ik zie dat Theo intussen een andere topic over hetzelfde onderwerp is opgestart.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Wij hebben intussen contact opgenomen met Telenet, en zijn toch maar overgestapt naar een (te huren) digicorder. Het einde van INDI was niet tegen te houden.
        Hoewel wij nog met video/DVD-recorders aan de gang zijn, lijken onze eerste ervaringen met digitale opnames toch een vooruitgang. Het is zeker niet moeilijker, integendeel.

Ik zie dat Theo intussen een andere topic over hetzelfde onderwerp is opgestart.
        Een opname die je bekijkt via de digicorder is de beste opname, kwalitatief, die je kan bekijken.
        Wil je DIE kwaliteit behouden dan moet die opname blijven staan op die digicorder.

Je kan die opname wel via scard overzetten op de videorecorder maar je verliest aan kwaliteit.
        ALS je dit doet dan ben je wel verplicht om het programma in real time op te nemen via de tv.

Voordeel is dat je die opnames kan bewaren op dvd of nog beter op de computer. Voor mij is dit een voorkeur, vind dat belangrijk. Maar dat is een persoonlijke zaak.
        Ik bewaar niet alles maar er zijn dingen bij die je niet meer zal te zien krijgen omdat je er géén dvd's van kan kopen.
        Er zijn nog andere opnames die ik bewaar, zodat ik ze nog eens kan bekijken.

Je kan ook een opname maken rechtstreeks via de videorecorder.
        De kwaliteit is iets minder zoals ik reeds zei maar ik kan hier niet over klagen

Je kan ook een digibox kopen en opnemen via een videorecorder die je al hebt.

Je kan ook een digicorder kopen maar dat is eentje van de vorige generatie en de kwaliteit van de opnames blijft hetzelfde.
        Hiervoor moet je géén huur betalen.
        Dit is voor mij de oplossing
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Er zijn er hier te draadjes opstarten en heropstarten om geflikker van hun TV te melden.
          We zijn hier op een fotografieforum waar een foto scherp moet zijn.

Wat gaan we nog zitten klooien anno 2012 met een videorecorder???

Ik word niet goed van al dat gezaag en geklaag hier de laatste tijd. Chit-Chat lijkt wel een vergaarbak geworden voor verzuring. Waar zijn de fun berichten (en het liefst ook fun blijven zonder dat iemand het politiek of maatschappelijk maakt)?
          INDI stopt ermee. So What? Windows XP wordt ook niet meer ondersteunt door Microsoft om maar een voorbeeld te geven. Beeldbuis televisies: idem. Gloeilampen: idem. En zo zijn er duizenden voorbeelden te geven. Zoiets noemt men evolutie.
          En vroeger was alles zoveel beter he

Comment

Het moet gezegd; ge hebt een punt, Sultana.
            http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
              Er zijn er hier te draadjes opstarten en heropstarten om geflikker van hun TV te melden.

....
              Tiens .. ik moet dat toch verkeerd gelezen hebben ... daar helemaal bovenaan ...

Forum: Chit Chat
              Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht

Wat gaan we nog zitten klooien anno 2012 met een videorecorder???

Ik word niet goed van al dat gezaag en geklaag hier de laatste tijd. Chit-Chat lijkt wel een vergaarbak geworden voor verzuring. Waar zijn de fun berichten (en het liefst ook fun blijven zonder dat iemand het politiek of maatschappelijk maakt)?
                INDI stopt ermee. So What? Windows XP wordt ook niet meer ondersteunt door Microsoft om maar een voorbeeld te geven. Beeldbuis televisies: idem. Gloeilampen: idem. En zo zijn er duizenden voorbeelden te geven. Zoiets noemt men evolutie.
                En vroeger was alles zoveel beter he
                Als je de manier ziet waarop INDI gestopt is, dan kan je dat alleen maar jammer vinden : want het aanbod van INDI was stukken beter dan dat van Telenet nu...
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Als je de manier ziet waarop INDI gestopt is, dan kan je dat alleen maar jammer vinden : want het aanbod van INDI was stukken beter dan dat van Telenet nu...
                  Hier lees je de eerste reacties.

Een topic uit 2005.
                  Allemaal zagers, criticasters, klagers
                  Er is zelfs een interessante, korte samenvatting van een ontmoeting met Paul Van Cotthem (directeur Marketing van Telenet) destijds.
                  Dingen die nu nog stof leveren voor kritiek waren er toen ook al.
                  Jammer dat een aantal collega's er niet meer zijn...(de meesten leven nog hoor )
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Working...
                  X