Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

R.i.p. J. R.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• R.i.p. J. R.

De Amerikaanse acteur Larry Hagman is op 81-jarige leeftijd overleden. Dat melden Amerikaanse media.
    Hagman werd wereldberoemd door zijn vertolking van J.R. Ewing in de televisieserie Dallas.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: R.i.p. J. R.

Dacht dat ze hem al lang geleden neergeschoten hadden. Mag ook niks meer
    geloven van alles dat je op de televisie ziet en hoort. Nu ja, naar het schijnt
    was de man ook niet vies van een goed glaasje champagne. Moge er bij zijn
    aankomst, waar dan ook, een paar liter klaarstaan. In de eeuwigheid heb je
    geen last meer van je lever. Heb ik gehoord.

Comment

Ik ben er alvast in geslaagd destijds NOOIT één aflevering van Dallas volledig te bekijken, hoogstens "per ongeluk" eens een klein stukje.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik ben er alvast in geslaagd destijds NOOIT één aflevering van Dallas volledig te bekijken, hoogstens "per ongeluk" eens een klein stukje.
        Ik heb ze allemaal gezien.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

toen ze het destijds op den BRT uitzonden begin jaren 80 was ik nog tiener en daar er maar 1tv toestel in huis was (echt) keek ik wel eens mee.
          maar wat bleek het was een ideaal middel om in slaap te vallen..dus erg veel heb ik er ook niet van gezien behalve dat eene actie moment waar JR een paar verluchtingsgaten bijkreeg

Comment

Vroeger was er beduidend minder op TV en werden reeksen als Dallas als trendsetters gezien. Bij gebrek aan concurrentie eigenlijk.
            De acteurs zijn allemaal beroemdheden geworden.
            Achteraf gezien was het allemaal maar beetje flauwe soep en is zo'n oude aflevering het zien niet meer waard.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Vroeger was er beduidend minder op TV en werden reeksen als Dallas als trendsetters gezien. Bij gebrek aan concurrentie eigenlijk.
              De acteurs zijn allemaal beroemdheden geworden.
              Achteraf gezien was het allemaal maar beetje flauwe soep en is zo'n oude aflevering het zien niet meer waard.
              Ik ben het daar niet volledig eens mee. Dallas was een afspiegeling
              van wat onder de Reagan jaren leefde, met zijn egoïsme, hebzucht
              ieder voor zich, maar ook de business en familiegevoelens. Onze J.R.
              belichaamde dat het mooist (!), maar ook Cliff en zelfs Bobby moest
              wel mee in dat cirkus.
              Nu misschien achterhaald, maar toen precies wat we wilden zien. En
              in dat opzicht schrander gemaakt. The right show for the right time.

Comment

De oude afleveringen van Lou Grant vind ik wel nog de moeite waard.
                (tot voor kort uitgezonden op Canvas)
                Lou Grant was een Amerikaanse dramaserie van de zender CBS en liep van 20 september 1977 tot 13 december 1982.
                klik

De onderwerpen die aan bod kwamen zijn nog altijd actueel.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met trendsetter.

Na Dallas kwam er wel "Dynasty". Dat was pas onzin

The Bold and the Beautiful...
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ik ben het daar niet volledig eens mee. Dallas was een afspiegeling
                  van wat onder de Reagan jaren leefde, met zijn egoïsme, hebzucht
                  ieder voor zich, maar ook de business en familiegevoelens. Onze J.R.
                  belichaamde dat het mooist (!), maar ook Cliff en zelfs Bobby moest
                  wel mee in dat cirkus.
                  Nu misschien achterhaald, maar toen precies wat we wilden zien. En
                  in dat opzicht schrander gemaakt. The right show for the right time.
                  Er was wel een trend en dat was dat "niemand" had gekeken naar Dallas.
                  Maar op de werkvloer of op kantoor wist iedereen precies wat zich had afgespeeld
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Er was wel een trend en dat was dat "niemand" had gekeken naar Dallas.
                    Maar op de werkvloer of op kantoor wist iedereen precies wat zich had afgespeeld
                    Zo is het, Theo.
                    Ondertussen vraag ik mij af wie gisteravond op Kånvas de documentaire "Oorlogskinderen" heeft gezien. Spijtig genoeg komt in de TV wereld kwaliteit niet altijd boven gedreven.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Zo is het, Theo.
                      Ondertussen vraag ik mij af wie gisteravond op Kånvas de documentaire "Oorlogskinderen" heeft gezien. Spijtig genoeg komt in de TV wereld kwaliteit niet altijd boven gedreven.
                      Gezien en weer iets bijgeleerd
                      De advocaat had een, voor mij toch, interessante reactie over die groep vlaggendragers

De "oude" reportages van Maurice De Wilde mogen ze voor mijn part nog een keer uitzenden.

Via de reeks "De Burgemeester" kom je ook nog wat te horen
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

De spin-off reeksen waren mogelijk nog erger; ik herinner mij iets als Falcon Crest. Pfff.

Comment

De spin-off reeksen waren mogelijk nog erger; ik herinner mij iets als Falcon Crest. Pfff.
                          Jaja juist.
                          (met die "kwaai" madam )

Ook van CBS en je hebt ook gelijk wat die trend betreft omdat deze serie moest gelijken op Dallas
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Nog eentje dat mij te binnen valt: Dynasty.
                            Het waren de jaren voordat VTM op de buis kwam, al bracht deze zender nu ook niet echt een verbetering

Comment

Nog eentje dat mij te binnen valt: Dynasty.
                              Het waren de jaren voordat VTM op de buis kwam, al bracht deze zender nu ook niet echt een verbetering
                              Zie #8
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X