Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluid en tv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geluid en tv

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
    Goed Gert.
    Vroeger al een keer besproken in een ander topic.
    Het ging over dezelfde luidsprekers, aangesloten op de pc MAAR ik had dan 'brom' in de luidsprekers.
    Brom is op te lossen met een filter die ik niet nodig heb als de luidsprekers zijn aangesloten op de tv.
    Deze DAC geeft me daarom ook meer mogelijkheden: gebruik met de pc of de tv en telkens optisch verbonden wat voor goede kwaliteit zal zorgen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Zoals Tommie al zei, ben je in dat geval wel de pineut als er lipsync problemen zijn. Op mijn Yamaha kon ik dat indertijd instellen. Alhoewel je in mijn ogen altijd gekl**t bent in die richting omdat ge het geluid van de tv moeilijk kunt inhalen. Je bron moet dus eerst via de dac gaan alvorens naar de tv gestuurd te worden.
      't Is hier toch andersom ccc.
      Van de tv via de DAC naar de luidsprekers.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Eerst proberen en dan zien wat het geeft.
        Voor die +-5€ dat zo'n stekker kost kunt ge toch eens proberen zeker?
        De kans dat een actieve speaker voor lipsync problemen zorgt is wel veel kleiner dan met een AV versterker ... al kan alles natuurlijk.
        Maar ik denk dat er ondertussen al via de uitgang van de koptelefoon gewerkt wordt.

Ik denk dat u goed geacht heeft
        ok
        Het werk dus nu goed via de uitgang van de koptelefoon.

Maar het blijft een interessant onderwerp als ik de kosten vergelijk, de kwaliteit en de mogelijkheden.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Och ja ... als die speakers geen volumeknop hebben, dan ga je wel heel goed horen wat er gezegd wordt.
          Ze hebben eentje
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Van mijn HD digicorder ga ik met een HDMI kabel naar onze TV en van onze TV vertrek ik met een optisch audio kabeltje naar mijn AV versterker.
            Scart kabels zijn van de oude tijd als je met HD begint.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Dit zijn de luidsprekers.

Neen, een versterker heb ik niet nodig.

Nu zeg je het he Tommie > 50 euro i.p.v. 450 €
              50€ was voor de centerspeaker. De receiver heb ik nieuw gekocht, en de andere speakers waren eindereeks, maar nieuw in de doos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                50€ was voor de centerspeaker. De receiver heb ik nieuw gekocht, en de andere speakers waren eindereeks, maar nieuw in de doos.
                Gelijk heb je!
                Zo'n kansen niet laten liggen
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Voor het geluid denk ik, als je die optische audio uitgang niet gebruikt, dat dan geluid en beeld niet overeen komt als je het geluid via analoge weg aansluit, daarom zijn er geen andere audio uitgangen meer ....of het ik het mis.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                    Voor het geluid denk ik, als je die optische audio uitgang niet gebruikt, dat dan geluid en beeld niet overeen komt als je het geluid via analoge weg aansluit, daarom zijn er geen andere audio uitgangen meer ....of het ik het mis.
                    Hier is alles perfect Cois. Alles in sync.

Stel dat ik een hoofdtelefoon gebruik dan moet toch ook alles in orde zijn niet?

Ik heb wel actieve luidsprekers maar ik ben niet overtuigt dat het NIET zou lukken met gewone luidsprekers
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Synch problemen heb je als je bij voorbeeld volgende opstelling hebt:

Telenet Digicorder - Receiver - TV
                      ..............................!------Speakers
                      De TV doet dan alleen beeld, en de receiver gaat de geluidsversterking doen.

Vermits de TV een beetje vertraagt, en een gewone versterker vrijwel niet kan er een synch probleem ontstaan.
                      Toen ik dat deed had ik de stereoversterker aan de digicorder gehangen (die van mij heeft 2 cinch uitgangen! ).
                      @Theo, ik zou toch eens proberen om je speakers direct aan de Digicorder te hangen.

Het is volgens mijn ervaring zelfs zo dat de vertraging in de TV groter is, naarmate de TV gesofisticeerder is. Immers die wil dan meer beeldverwerking/verbetering doen.

Ik kan begrijpen dat bij de opstelling van Theo de TV zelf direct zorgt voor de synchronisatie.
                      Last edited by Guest14; 16 oktober 2012, 18:06.

Comment

Synch problemen heb je als je bij voorbeeld volgende opstelling hebt:

Telenet Digicorder - Receiver - TV
                        ..............................!------Speakers
                        De TV doet dan alleen beeld, en de receiver gaat de geluidsversterking doen.

Vermits de TV een beetje vertraagt, en een gewone versterker vrijwel niet kan er een synch probleem ontstaan.
                        Toen ik dat deed had ik de stereoversterker aan de digicorder gehangen (die van mij heeft 2 cinch uitgangen! ).
                        @Theo, ik zou toch eens proberen om je speakers direct aan de Digicorder te hangen.

Het is volgens mijn ervaring zelfs zo dat de vertraging in de TV groter is, naarmate de TV gesofisticeerder is. Immers die wil dan meer beeldverwerking/verbetering doen.

Ik kan begrijpen dat bij de opstelling van Theo de TV zelf direct zorgt voor de synchronisatie.
                        Tommie dat heb ik al geprobeerd en met goed resultaat.
                        Maar ja, dan hoor ik enkel geluid via de digibox en niet via de recorders die ik heb he

Stel ik draai een dvd via een speler (heb een Pioneer recorder en een LG BR-speler) dan zal ik geen geluid horen.

Ik heb geen problemen als ik de uitgang van de hoofdtelefoon gebruik en de actieve luidsprekers.
                        ================================================== =========================================
                        Samsung (tv) heeft Allshare en dat heb ik geprobeerd en dat werkt goed > DLNA > met draad.
                        Dus ik kan bestanden delen via de pc, smartphone (moet ik nog uitvogelen ) en alles wat bereikbaar is via het netwerk (router).
                        Gisteren kreeg ik dat niet aan 't werk > had zelfs een blauw scherm.....was ff schrikken.
                        Denk ergens een confilct.
                        Die AllShare heeft ook een optie om ondertitels aan en uit zetten MAAR dat werkt enkel als je een fysieke dvd afspeelt.
                        En dus niet bij de DVD-bestanden die op harde schijf staan.
                        ================================================== =========================================
                        Problemen wel met PowerDVD.

Ik had eerst de Cyberlink BD Solution > gratis bij de LITEon BR-drive in de pc.
                        Dat is dus een "suite" ook van Cyberlink.
                        Daar in is een movie optie en daarmee kon ik dvd-bestanden afspelen, met aanklikbaar menu en met ondertitels.
                        Ik heb het NIET over fysieke dvd's he wel de bestanden van die dvd's op harde schijf verkregen via DABFab.
                        Een dvd zelf geeft geen problemen.

Deze movie optie is het enige wat ik heb & wat ik kan gebruiken om dvd-bestanden af te spelen met behoudt van menu en ondertitels en dus ook aanklikbaar he.
                        Hier het bewijs:
                        Ik heb dus die Cyberlink BD Solution eerst verwijderd en daarna terug geïntsalleerd en nu werkt de zaak weer.

Maar wat was er vooraf gebeurd....
                        Ik schaf me een upgrade aan naar PowerDVD 12.
                        MAAR ik moet dan eerst legaal patchen en daarna kon ik die upgrade installeren.

Probleem 1 > de movie optie is nu FOETSIE (bij die Cyberlink BD Solution)> kan geen bestanden meer afspelen, wel de rest zoals dvd's.
                        Probleem 2 > PowerDVD 12 kan diezelfde bestanden ook niet afspelen > krijg weer opgedeelde bestanden dus in stukjes en dat is een klodder (chaos) vanjewelste.

Ik dacht met die PowerDVD12 betere mogelijkheden te hebben maar voorlopig is dat dus niet zo.
                        Zo zie je maar.
                        ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
                        Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben omdat ik met twee zaken tegelijk bezig ben

Mijn zoektocht was dus om dvd-bestanden af te spelen op de tv en ook op de pc met behoud van menu en ondertitels en dus ZONDER de fysieke dvd's te gebruiken.
                        Dat lukt dus ENKEL via de movie-optie van Cyberlink BD Solution op de pc.
                        Waarom lukt dat? Omdat ik bij die movie-optie een "folder" kan selecteren en die speelt dan zonder problemen.

Bij PowerDVD12 is dit niet mogelijk voor zo ver ik weet.
                        Daarin krijg ik weer chaos te zien van videobestandjes.
                        Last edited by theokus; 16 oktober 2012, 19:31.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Halverwege je verhaal ben ik toch de mist ingegaan, en ik dacht iets van audio en video te weten.

Stel U voor dat ge zo iets aan een alleenstaande dame moet uitleggen die al last heeft met het aanzetten van een digicorder...

Eerlijk, ik had een philips prestigo afstandsbediening gekocht, en heb het boeltje door mijn zoon van 17 laten instellen. Daar is hij toch een uur of twee mee bezig geweest. Maar, nu start de TV, Digicorder en receiver wel met een druk op de knop....

Comment

Halverwege je verhaal ben ik toch de mist ingegaan, en ik dacht iets van audio en video te weten.

Stel U voor dat ge zo iets aan een alleenstaande dame moet uitleggen die al last heeft met het aanzetten van een digicorder...

Eerlijk, ik had een philips prestigo afstandsbediening gekocht, en heb het boeltje door mijn zoon van 17 laten instellen. Daar is hij toch een uur of twee mee bezig geweest. Maar, nu start de TV, Digicorder en receiver wel met een druk op de knop....
                            Ja idd. de dvd wordt ingedeeld in audio en video. En die bestanden kan je allemaal APART zien op de tv, je kan ze afspelen Tommie
                            maar telkens maar zo'n stukje afspelen en niet de dvd zoals je gewoon bent.

Dit is de interface van AllShare > software van Samsung voor de TV.

Zo'n folder kan ik NIET selecteren om af te spelen wat dus wel gaat bij die >cyberlink BD Solution > ENKEL op de pc te gebruiken.

Moderator Note: Je afbeelding is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 900px.

Wat wel knap is met die AllShare is dat ik van afspeelapparaat kan veranderen dus bijv. naar de TV.
                            Ik kies een bestand in AllShare op de pc en dan schakelt de tv direct over naar het hetgeen ik gekozen heb om af te spelen...
                            Dat lukt met alles behalve zo'n dvd-bestand.
                            Last edited by LesC; 18 oktober 2012, 12:20.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

N
                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Wij hebben deze soundbar voor op de smart tv. Werkt inderdaad via de koptelefoonuitgang. De soundbar schakelt ook automatisch in en uit met de tv en je gebruikt gewoon de tv afstandsbediening. Je kan die mooi onder de tv plaatsen in de tv meubel.
                              Het geluid is veel veel beter dan de tv speakers, je hebt deftige bas nu en je kan hem goed opendraaien zonder vervorming. Ik vind het een elegantere oplossing dan een losse speakerset dat toch alleen maar plaats inneemt.
                              Een sounbar is zeker een verbetering, maar een stel goede vloerstaanders overtref je niet. Je moet er inderdaad de plaats voor vrijmaken (en de madam overtuigen). De WAF wet je wel....

Comment

Ik had hetzelfde probleem . met deze omvormer van Optisch of Coaxiaal naar Tulp was alles opgelost en werkt het weer perfect.
                                Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Working...
                                X