Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale tv - Indi ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digitale tv - Indi ?

Ik ben me aan het informeren over digitale tv.
    Blijkbaar is de keuze in Limburg beperkt tussen Indi (kabel) en Belgacom (via ADSL) en is Telenet hier niet te verkrijgen wegens het monopolie van Interelectra.
    Volgens de verkoper van mijn nieuw tv toestel is de kwaliteit via ADSL iets slechter dan via de kabel. Klopt dit ? Indien dit waar is dan zou ik opteren voor Indi. Zijn er mensen die dit gebruiken ? Zijn jullie hier tevreden over ?

Bedankt alvast voor de info

Domi

Re: Digitale tv - Indi ?

Zeer tevreden over Indi in Brabant.
    Let wel, wij namen alleen de decoder en de smartcard, betaalden dus 99 + 25 €, andere kosten hebben we niet want we nemen geen extra zenders of betaalzenders, maar genieten wel van digitale kwaliteit.
    Dat is trouwens de goedkoopste manier om digitaal te kijken.
    Maar als je voetbal wil (11 en dus alleen Belgacom), of zaken zoals Net gemist (Telenet zeker), dan betaal je algauw wat euri per maand, en op de duur een veelvoud van de 124€ die wij betaalden.

Comment

Compumax,

Ik woon in Torhout en daar is ook enkel Indi te krijgen. Ik weet dat je met indi veel minder kan dan met telenet-digitaal, maar dan gaat het vooral om betalende diensten.

Wat krijg je extra (behalve digitale kwaliteit) indien je de goedkoopste vorm van digitale tv neemt zoals jij doet. Zie je bv ook een programmagids op het scherm? Zijn er andere gratis toeters en bellen die nuttig zijn?

Ik heb ook wel interesse zoals Domi, maar vind een betere beeldkwaliteit voor 124€ niet de moeite waard, want de huidige beeldkwaliteit is zeker genoeg voor een 15 jaar oude Sony tv.

Alvast bedankt voor de info.

Groeten,

Riho
      Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
      Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Beeldkwaliteit is inderdaad stukken beter met de InDi box. Wij hebben de box voorlopig gehuurd en dit voor 4,95 € extra per maand plus natuurlijk de eenmalige aankoop van de smartcard (25€). Hier in Limburg hebben we wel extra gratis kanalen die niet op het gewone kabel signaal zitten oa Pro7, TV5, BBC Prime,...

Het enig waar ik echt niet tevreden over ben is de EPG. Deze is zelden accuraat en zit er soms kompleet naast. En als je dan informatie te zien krijgt is het meestal niet voldoende. Bij een film verwacht ik toch de korte inhoud en eventueel een naam van de hoofdrolspeler(s). Bij een documentaire weet ik graag waarover die gaat maar vaak staat er gewoon 'natuurdocumentaire'. Ik weet niet of dit aan interelectra ligt maar er is in ieder geval nog heel veel werk aan. Ik ben dan ook informatie aan het zoeken over Vlaanderen Digitaal. Als de EPG daar beter is denk ik dat ik kabel en al buiten gooi en hun veel goedkoper aanbod ga overnemen.

Comment

Als je geen extra's nodig hebt (waarvoor je moet bijbetalen), is tv-vlaanderen digitaal, ook een goed alternatief (is via schotel, kan je overal ontvangen)
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
            Wat krijg je extra (behalve digitale kwaliteit) indien je de goedkoopste vorm van digitale tv neemt zoals jij doet. Zie je bv ook een programmagids op het scherm? Zijn er andere gratis toeters en bellen die nuttig zijn?

Ik heb ook wel interesse zoals Domi, maar vind een betere beeldkwaliteit voor 124€ niet de moeite waard, want de huidige beeldkwaliteit is zeker genoeg voor een 15 jaar oude Sony tv.
            Riho, wij hebben een digitaal toestel, en dan zie je veel verschil, op een ouder toestl niet, dat klopt. Het zenderaanbod is ook iets groter (Mezzo als je van muziek houdt) kijk maar eens op www.in-di.be
            De programmagids is redelijk, laat je toe om te blijven kijken terwijl je de programma's op een andere zender zoekt bvb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrKtNsTr Bekijk bericht
              Beeldkwaliteit is inderdaad stukken beter met de InDi box. Wij hebben de box voorlopig gehuurd en dit voor 4,95 € extra per maand plus natuurlijk de eenmalige aankoop van de smartcard (25€). Hier in Limburg hebben we wel extra gratis kanalen die niet op het gewone kabel signaal zitten oa Pro7, TV5, BBC Prime,...

Het enig waar ik echt niet tevreden over ben is de EPG. Deze is zelden accuraat en zit er soms kompleet naast. En als je dan informatie te zien krijgt is het meestal niet voldoende. Bij een film verwacht ik toch de korte inhoud en eventueel een naam van de hoofdrolspeler(s). Bij een documentaire weet ik graag waarover die gaat maar vaak staat er gewoon 'natuurdocumentaire'. Ik weet niet of dit aan interelectra ligt maar er is in ieder geval nog heel veel werk aan. Ik ben dan ook informatie aan het zoeken over Vlaanderen Digitaal. Als de EPG daar beter is denk ik dat ik kabel en al buiten gooi en hun veel goedkoper aanbod ga overnemen.
              En als ik dit geheel kon aansluiten op de pc....via een tv-kaartje.
              Als iemand een oplossing weet...?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

De decoder via een pc-kaart ? Denk je niet dat ze nu juist dat willen vermijden ?

Comment

't is dat ik tv gewoon ben, anders had mijn gewone kabel al lang opgezegd geweest. Niet dat ik digitaal in de plaats hoef, het is gewoon... overbodig aan het worden, met al die reclame, holle programma's, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Domi Bekijk bericht
                    Ik ben me aan het informeren over digitale tv.
                    Blijkbaar is de keuze in Limburg beperkt tussen Indi (kabel) en Belgacom (via ADSL) en is Telenet hier niet te verkrijgen wegens het monopolie van Interelectra.
                    Volgens de verkoper van mijn nieuw tv toestel is de kwaliteit via ADSL iets slechter dan via de kabel. Klopt dit ? Indien dit waar is dan zou ik opteren voor Indi. Zijn er mensen die dit gebruiken ? Zijn jullie hier tevreden over ?

Bedankt alvast voor de info

Domi
                    wordt aan gewerkt, maar of het goed is?
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      En als ik dit geheel kon aansluiten op de pc....via een tv-kaartje.
                      Als iemand een oplossing weet...?
                      Een aantal kanalen is digitaal te bekijken en op te nemen via computer, zoals één, canvas, ... maar VTM, 2Be, enz niet. Deze worden gecodeerd. Of er achterdeurtjes zijn weet ik niet.
                      Bij Telenet kan je ook een aantal zenders bekijken via het internet op computer, iPhone, iPad, Android toestellen. Maar ook hier is er een beperkt aanbod, al heb je hier wel Eurosport, MTV, Njam, Vier, Vijf, , ...
                      Vlaanderen digitaal (schotel) heb je inderdaad meer mogelijkheden. HD zenders zijn van een veel hogere kwaliteit als via de kabel. En hier bestaan wel achterdeurtjes om geen abonnementsgeld te betalen.
                      Een vaak gebruik toestel hiervoor is de dreambox (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dreambox).

Moderator Note: Misschien besef je het niet, en kom je hier via een Google-search of wat, maar deze draad is na vijf jaar (!) opnieuw tot leven gewekt. In die tijd is er veel veranderd, denk ik; of waren al die zenders, en al die mobiele toestellen er in 2007 al? Ik sluit deze topic.
                      Last edited by LesC; 29 oktober 2012, 08:35.
                      Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

Comment

Working...
                      X