Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluid en tv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geluid en tv

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En heb je geen set kabeltjes bij uw tv gekregen?
    Misschien ondertussen al veranderd maar bij de onze zat een kabelsetje bij.
    Ge hebt natuurlijk wel een recenter model en daarom niet gegarandeerd hetzelfde.
    Er zit een scart kabeltje bij.
    Maar deze tv heeft dus geen traditionele scart-aansluiting meer.
    Aan een einde heb je een scart (vrouwtje?) en aan de andere kant een platte stekker en die moet in de tv > EXT(RGB)

Voor de rest geen kabels enkel het stroomsnoer.

Maar ok, de luidsprekers doen het nu goed via die uitgang voor de hoofdtelefoon.

Wil ik betere geluidskwaliteit dan kan ik die optische verbinding gebruiken.
    Die optische kabel moet dan ergens in een extern toestel waar ik dan mijn actieve luidsprekers kan aansluiten via RCA.
    Sorry voor mijn triestige uitleg hier maar ik heb er weinig ervaring of verstand van.

Ik was ook al 't kijken naar een homecinema maar daar is steeds een BR&DVD speler bij maar die heb ik al he.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Hier sinds een jaar een Pioneer VSX-921, een center Kef IQ9C, en een paartje IQ90.

De speakers van mijn TV zijn ondertussen beschimmeld denk ik.

Mij lijkt een centerspeaker voor de TV wel noodzakelijk. De stemmen komen nu ook echt uit de TV.
      Ferm materiaal Tommie maar wellicht wat overkill voor mij
      Versterking heb ik niet nodig gezien die actieve luidsprekers.
      ================================================== ================================
      Ik heb ook geen idee hoe ik met deze tv een programma kan opnemen op een USB-stick of usb harde schijf.
      Beiden zijn aangesloten en klaar voor gebruik maar ik weet niet hoe ik moet opnemen
      Last edited by theokus; 14 oktober 2012, 22:56.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Deze scartfiche kopen. Je hebt bij deze TV een scart connector gekregen met een verloopkabeltje. Door de scart met de 3 RCA fiches (rood-wit-geel) kan je een versterker aansluiten, je krijgt een analoog signaal op rood (audio rechts) en wit (audio links).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ik kan moeilijk die 2 luidsprekers afdanken...
          Je heb net een nieuwe TV afgedankt. 2 oude luidsprekers afdanken zal dus ook wel lukken zeker

Versterkertje kopen, hoeft niet zoveel te kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Je heb net een nieuwe TV afgedankt. 2 oude luidsprekers afdanken zal dus ook wel lukken zeker

Versterkertje kopen, hoeft niet zoveel te kosten.
            We hebben het wel over deze:
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Die versterker zal wel OK zijn, maar ik dacht dat je actieve speakers hebt. Dus je belangrijkste versterkers zitten dan toch in de speakers?

Wat voor speakers zijn het dan?

Verder heb ik ook eerst gespeeld met een gewone stereo versterker, maar dat viel tegen omdat:
              - ik miste een center.
              - lipsynch. Het beeld kwam later dan het geluid, en dat kon ik niet instellen.

Daarom heb ik dan die AV receiver gekocht, en een center (ongelooflijk, maar die heb ik 50€ betaald, terwijl die nieuw zeker 450€ heeft gekost).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Dan ga je op zoek moeten gaan naar een surround processor. Ik volg die dingen niet meer zo, maar het moet mogelijk zijn om het gelijk zonder versterking naar de speakers te sturen.

Comment

gewoon een dac kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Deze scartfiche kopen. Je hebt bij deze TV een scart connector gekregen met een verloopkabeltje. Door de scart met de 3 RCA fiches (rood-wit-geel) kan je een versterker aansluiten, je krijgt een analoog signaal op rood (audio rechts) en wit (audio links).
                    Zou inderdaad moeten lukken en ook de goedkoopste oplossing.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Wij hebben deze soundbar voor op de smart tv. Werkt inderdaad via de koptelefoonuitgang. De soundbar schakelt ook automatisch in en uit met de tv en je gebruikt gewoon de tv afstandsbediening. Je kan die mooi onder de tv plaatsen in de tv meubel.
                      Het geluid is veel veel beter dan de tv speakers, je hebt deftige bas nu en je kan hem goed opendraaien zonder vervorming. Ik vind het een elegantere oplossing dan een losse speakerset dat toch alleen maar plaats inneemt.
                      Last edited by alex606; 15 oktober 2012, 13:34.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Zou inderdaad moeten lukken en ook de goedkoopste oplossing.
                        Zoals Tommie al zei, ben je in dat geval wel de pineut als er lipsync problemen zijn. Op mijn Yamaha kon ik dat indertijd instellen. Alhoewel je in mijn ogen altijd gekl**t bent in die richting omdat ge het geluid van de tv moeilijk kunt inhalen. Je bron moet dus eerst via de dac gaan alvorens naar de tv gestuurd te worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Zoals Tommie al zei, ben je in dat geval wel de pineut als er lipsync problemen zijn. Op mijn Yamaha kon ik dat indertijd instellen. Alhoewel je in mijn ogen altijd gekl**t bent in die richting omdat ge het geluid van de tv moeilijk kunt inhalen. Je bron moet dus eerst via de dac gaan alvorens naar de tv gestuurd te worden.
                          Eerst proberen en dan zien wat het geeft.
                          Voor die +-5€ dat zo'n stekker kost kunt ge toch eens proberen zeker?
                          De kans dat een actieve speaker voor lipsync problemen zorgt is wel veel kleiner dan met een AV versterker ... al kan alles natuurlijk.
                          Maar ik denk dat er ondertussen al via de uitgang van de koptelefoon gewerkt wordt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

ivm lipsync:
                            Heb ik dan geluk dat ik dit allemaal perfect kan aanpassen op mijn LG Smart TV. Per situatie, ttz via NAS of BR speler. (wat ik ook heb moeten doen)

BTW: Die scart connector heeft 'n vast audiosignaal, niet regelbaar dus. Dat op actieve speakers gaat 'n praktisch probleem geven denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              BTW: Die scart connector heeft 'n vast audiosignaal, niet regelbaar dus. Dat op actieve speakers gaat 'n praktisch probleem geven denk ik.
                              Och ja ... als die speakers geen volumeknop hebben, dan ga je wel heel goed horen wat er gezegd wordt.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Die versterker zal wel OK zijn, maar ik dacht dat je actieve speakers hebt. Dus je belangrijkste versterkers zitten dan toch in de speakers?

Wat voor speakers zijn het dan?

Verder heb ik ook eerst gespeeld met een gewone stereo versterker, maar dat viel tegen omdat:
                                - ik miste een center.
                                - lipsynch. Het beeld kwam later dan het geluid, en dat kon ik niet instellen.

Daarom heb ik dan die AV receiver gekocht, en een center (ongelooflijk, maar die heb ik 50€ betaald, terwijl die nieuw zeker 450€ heeft gekost).
                                Dit zijn de luidsprekers.

Neen, een versterker heb ik niet nodig.

Nu zeg je het he Tommie > 50 euro i.p.v. 450 €
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X