Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlaanderen kiest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlaanderen kiest

Eigenlijk straf dat het stemrecht door sommigen niet uitgeoefend wordt.

Het straftste is nog: niet gaan stemmen, en dan klagen dat het beleid op niks trekt.

Onze voorouders hebben bloed laten vloeien voor het algemeen stemrecht, en nu zouden we dat laten verslappen...

Mijn grootvader is in de repressie zijn burgerrechten verloren voor onduidelijke redenen, en voor hem was iedere verkiezing telkens weer een harde noot. Uit respect daarvoor denk ik er nog niet aan om niet te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik ben nog eens naar het stembureau gegaan, nu waren er geen wachtenden meer voor mij, ik kon meteen binnen om te stemmen.

Ze hebben deze voormiddag probleem gehad met 2 stemcomputers, en daardoor was er een lange wachtrij ontstaan.
      Die is dus ondertussen weggewerkt.
      De volgende keer ga ik zeker niet meer rond 10 uur naar daar, want dat is volgens mij zowat de drukste periode.
      Nu ben ik om 12u15 naar daar vertrokken, en toen zag ik duidelijk dat er minder mensen onderweg waren naar het stembureau.
      Ik was in 2000 bijzitter, ook al electronisch stemme, en na de middag konden we kaarten als we zouden willen.
      Dus ik vertrek nu om mijn recht uit te oefenen!

Comment

Na een klein kwartier was het gebeurd, verplaatsingen inbegrepen
        En het was druk.
        Een paar keren heb ik toch de computers horen piepen.
        En ze hebben overal gepiept als ik de media mag geloven.
        Nu maar hopen dat de beste winnen
        't Zou jammer zijn als de "goei" zouden verliezen
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Een paar keren heb ik toch de computers horen piepen.
          Ben er ook in geslaagd om em te doen piepen
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ook ik heb een vluggertje gedaan.
            'k Stel me wel de vraag :
            Stemmen is verplicht maar ben ik ook verzekerd op weg naar het stembureau ?
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              Ook ik heb een vluggertje gedaan.
              'k Stel me wel de vraag :
              Stemmen is verplicht maar ben ik ook verzekerd op weg naar het stembureau ?
              Toeme, das een goei vraag.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Toeme, das een goei vraag.
                Je bent me te vlug af, Theo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  'k Stel me wel de vraag : Stemmen is verplicht maar ben ik ook verzekerd op weg naar het stembureau ?
                  Tegen wat zou jij willen verzekerd zijn? Schade aan derde wordt door jouw familiale gedekt. Schade aan jou wordt door de andere zijn familiale gedekt.
                  Ik zie dus echt geen probleem.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Yep, hier ook weeral op de goeie mijn stem uitgebracht

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Geen problemen gehad en 't was een vluggertje (geen twee minuten).
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Bij ons was het weer spitsroeden lopen tussen de kandidaten. Ben zoveel aandacht niet gewoon.
                        Het groepje van de nva mocht eerst.
                        Wie zonder zonden is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Tegen wat zou jij willen verzekerd zijn? Schade aan derde wordt door jouw familiale gedekt. Schade aan jou wordt door de andere zijn familiale gedekt.
                          Ik zie dus echt geen probleem.
                          Tenzij de andere geen familiale of doodleuk geen verzekering heeft.
                          Ik heb het al eens eerder meegemaakt. De scharensliep had 3,53 in zijn bloed, geen bezittingen naast zijn karretje. Zijn karretje was zijn "broodwinning".
                          Geen centiem voor gekregen.

3,53 betekent dus : erger dan stomdronken. Ik was toen met de motor, voor hetzelfde geld had ik mijn nek gebroken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Ik heb het al eens eerder meegemaakt. De scharensliep had 3,53 in zijn bloed, geen bezittingen naast zijn karretje. Zijn karretje was zijn "broodwinning".

3,53 betekent dus : erger dan stomdronken. Ik was toen met de motor, voor hetzelfde geld had ik mijn nek gebroken.
                            Ik heb zelfs gene familiale verzekering. Ben maar (heel) alleen
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht

Jouw voorbeeld heeft niets te maken met de vraag: " Verplicht te gaan stemmen en wie verzekert mij".
                              Voor het feit dat jij beschrijft, tja hier in B is de enige verplichte verzekering de autoverzekering. Kon je geen aanspraak maken op het slachtoffer fonds? Geen rechtsbijstand bij jouw verzekeringsmij die het voor jou zou kunnen opnemen?
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Ik heb zelfs gene familiale verzekering. Ben maar (heel) alleen
                                Ik ook en toch heb ik, op aanraden van mijn verzekeraar, sinds kort een familiale verzekering afgesloten...

En in dit vrij én zeer democratisch land heb ik daarstraks mijn STEMPLICHT volbracht...
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
                                X