Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aspartaam (ne hele boterham om te lezen....)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aspartaam (ne hele boterham om te lezen....)

Sorry maar suiker is niet ongezond. Mijn voedingspatroon is ongezond. En wat dat bijna sterfgeval betreft, vallen de statistieken enorm mee, gezien de hoeveel light brol in omloop + de levensverwachting is enorm gestegen de afgelopen eeuw.

Comment

Wat wel "bewezen" is, overdaad aan light-producten is kankerverwekkend,
      maar overdaad is ook nogal omslachtig omschreven.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Sorry maar suiker is niet ongezond. Mijn voedingspatroon is ongezond. En wat dat bijna sterfgeval betreft, vallen de statistieken enorm mee, gezien de hoeveel light brol in omloop + de levensverwachting is enorm gestegen de afgelopen eeuw.
        Zoals ik al zei: al die stoffen werken langzaam in op ons gestel.
        Het voedingspatroon kan ongezond zijn ja maar met minder suiker zal je toch nog gezonder leven
        Fruit is gezond, komt wel niet door de suiker he
        Alhoewel, gezond fruit? Wat ze er allemaal opspuiten is ook niet gezonder.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Klopt ja maar mensen maken zich meer druk over hun lichaamsgewicht i.p.v. andere gevolgen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Onzin.

Er is geen overtuigend wetenschappelijk bewijs dat zoetstoffen zoals sacharine of aspartaam invloed hebben op het ontstaan van kanker. Alleen in heel hoge doseringen, die we niet via voeding en dranken kunnen binnenkrijgen, kunnen deze zoetstoffen een kankerverwekkende werking hebben. De consumptie van light-producten met zoetstoffen is daarom veilig.

Bron: http://www.wcrf.nl/veelgesteldevrage...rpreventie.php

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
              Onzin.

Er is geen overtuigend wetenschappelijk bewijs dat zoetstoffen zoals sacharine of aspartaam invloed hebben op het ontstaan van kanker. Alleen in heel hoge doseringen, die we niet via voeding en dranken kunnen binnenkrijgen, kunnen deze zoetstoffen een kankerverwekkende werking hebben. De consumptie van light-producten met zoetstoffen is daarom veilig.

Jan

Mensen worden ziek van hetgeen zich in het milieu bevindt Jan en vooral van eten & voedsel.
              Als je chemie kan vermijden in jouw dagelijkse kost dan doe dat maar

Sinds een tijd gebruikt men ook afgeleiden of extracten van gist, toch een natuurlijk product die gist niet?
              Dat zijn die smaakversterkers en gezond zijn ze niet.
              Is een ander verhaal maar het hoort er ergens bij.
              Last edited by theokus; 26 september 2012, 10:10.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                Onzin.

Jan
                Onzin.

It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Persoonlijk mag ik geen suiker eten/drinken , maar als ik frisdrank wil drinken moet ik ongewild aspartaam drinken (cola ed) , ik wacht nog op de eerste frisdrank met stevia ( heb wel steeds een pot met poeder in huis) .
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Persoonlijk mag ik geen suiker eten/drinken , maar als ik frisdrank wil drinken moet ik ongewild aspartaam drinken (cola ed) , ik wacht nog op de eerste frisdrank met stevia ( heb wel steeds een pot met poeder in huis) .
                    Cola Zero
                    Van stevia heb ik de klontjes en ook die poeder.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

in zero zit ook aspartaam , is hetzelfde als light, maar met iets andere samenstelling...

Last edited by toerist; 26 september 2012, 10:31.
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Lees even je eigen bron; de geteste dosis is daar 20 mg/kg.

Onderzoeken in verschillende landen hebben aangetoond dat gemiddeld 2 tot 4 mg/kg aspartaam per persoon wordt ingenomen in Europese landen. Een hoge inname van meer dan 10 mg/kg treedt op bij 2,5% van de onderzochte personen.
                        Ref.

20 mg/kg valt dus perfect onder "hoge dosis" als je het epidemiologisch bekijkt. Wie dagelijks meer dan 4 liter cola light consumeert is op méérdere vlakken ongezond bezig; en dan is het nog maar de vraag of die mensen lang genoeg leven om een tumor te ontwikkelen die tot pathologie leidt.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          Lees even je eigen bron; de geteste dosis is daar 20 mg/kg.

Ref.

20 mg/kg valt dus perfect onder "hoge dosis" als je het epidemiologisch bekijkt. Wie dagelijks meer dan 4 liter cola light consumeert is op méérdere vlakken ongezond bezig; en dan is het nog maar de vraag of die mensen lang genoeg leven om een tumor te ontwikkelen die tot pathologie leidt.
                          Meestal, mensen die cola light drinken, uit overtuiging gezonder te zijn,
                          gaan meerdere light producten (en dus ook meer aspartaam) opnemen...
                          ik beweer niet/nergens dat dit meer als 20mg/kg is, maar besef dat deze 20mg die al schadelijk is DE HELFT is van wat Europees toegelaten is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Als je chemie kan vermijden in jouw dagelijkse kost dan doe dat maar.
                            Natuurlijke suikers zijn even "chemisch" als synthetische hoor
                            En zelfs als het synthetisch gemaakt wordt, dan is het niet automatisch toxisch; net zoals natuurlijke voorkomende moleculen perfect toxisch kunnen zijn (morfine, botox, strychnine, aconitine; allemaal killers).

Ik krijg het ervan als ik mensen hoor zeggen dat "chemische" of "synthetische" producten altijd ongezond zijn; en dat natuurlijke producten altijd beter zijn. Dat heeft geen enkele wetenschappelijke basis en is pertinente onzin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                              Natuurlijke suikers zijn even "chemisch" als synthetische hoor
                              En zelfs als het synthetisch gemaakt wordt, dan is het niet automatisch toxisch; net zoals natuurlijke voorkomende moleculen perfect toxisch kunnen zijn (morfine, botox, strychnine, aconitine; allemaal killers).

Ik krijg het ervan als ik mensen hoor zeggen dat "chemische" of "synthetische" producten altijd ongezond zijn; en dat natuurlijke producten altijd beter zijn. Dat heeft geen enkele wetenschappelijke basis en is pertinente onzin.
                              En ik krijg het ervan als men zegt dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen en dat het allemaal niet zo erg is.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Meestal, mensen die cola light drinken, uit overtuiging gezonder te zijn,
                                gaan meerdere light producten (en dus ook meer aspartaam) opnemen...
                                ik beweer niet/nergens dat dit meer als 20mg/kg is, maar besef dat deze 20mg die al schadelijk is DE HELFT is van wat Europees toegelaten is...
                                En die Europese normen zijn altijd conservatief gerekend, pakweg 5 keer minder dan de data waarop ze zich baseren. Blijkbaar heeft die Italiaanse publicatie niet genoeg evidentie aangeleverd om de norm te verlagen.
                                Bovendien is 20 mg/kg in een rat niet hetzelfde als 20mg/kg in een mens, en ik mag veronderstellen dat ze dat in het Europees voedselagentschap ook wel weten.

Aspartaam zit ook écht niet in alle lightproducten en frisdrank lijkt mij sowieso de grootste bron. Een dieet van enkel lightproducten over't algemeen effectief ongezond is (om andere redenen dan de aspartaam).
                                Last edited by ThierryM; 26 september 2012, 11:00. Reden: typo

Comment

Working...
                                X