Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgraden naar IOS 6, doen of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgraden naar IOS 6, doen of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Heb je bijv. #5 en 8 niet gelezen?...
    Nauwelijks, en ik ben ook niet naar die links gaan kijken. Zoals ik zei: ik gebruik die app haast niet.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Nauwelijks, en ik ben ook niet naar die links gaan kijken. Zoals ik zei: ik gebruik die app haast niet.
      Tja, dan hoef je ook niet met die vraag aan te komen.

Comment

Ik las tegenstrijdige berichten op het www over het functioneren van ios 6.
        Ik heb de proef op de som genomen en bij wijze van probeersel ios 6 geïnstalleerd.
        Jammer genoeg had ik nergens gelezen dat je niet kan downgraden, heel verklaarbaar: de eerste 2 dagen nadat ios 6 uitkwam kon men nog terug naar ios 5.1.1
        Later niet meer en nu zijn er velen (waaronder ik) die graag ios 5.1.1 terugwillen maar zich gedwongen zien te blijven bij ios 6, ondanks het maken van een back-up van ios 5.1.1.
        Zelfs in de alternatieve scene, jailbreaksites, is er geen oplossing voor dit probleem te vinden.

Mijn ervaring na enkele dagen met ios 6 op de iPhone 4;
        - batterij is zeer snel leeg
        - ios 6 is al een aantal keer gecrashed
        - aantal keer is een app blijven hangen ('bevroren')
        - internet gaat sneller, één van de weinige pluspunten
        - samenwerking met iTunes verloopt soms met problemen, na een sync is ineens een deel van de muziek en apps op de iphone verdwenen

Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Sorry dat te lezen, heaucheneaudt. Ik heb het zelf helemaal gehad met Apple. Ik ben nooit een fan geweest maar toen de iPad uitkwam was er eigenlijk niks beters. Dat is ondertussen wel veranderd en ik ben ook benieuwd wat Windows 8 gaat brengen. Als m'n iPad EOL is zal hij waarschijnlijk niet vervangen worden door een Apple-product.

Voor wat betreft de iPhone ben ik nog niet helemaal zo ver maar die is dan ook een stuk nieuwer. Ik heb o.a. een aantal afstandsbedieningsvervangers die ik (nog) niet kan / wil missen.

Comment

Mijn ervaring na enkele dagen met ios 6 op de iPhone 4;
            - batterij is zeer snel leeg
            - ios 6 is al een aantal keer gecrashed
            - aantal keer is een app blijven hangen ('bevroren')
            - internet gaat sneller, één van de weinige pluspunten
            - samenwerking met iTunes verloopt soms met problemen, na een sync is ineens een deel van de muziek en apps op de iphone verdwenen

Ik heb eigenlijk om sommige punten het omgekeerde voor:

- batterij gaat langer mee
            - nog geen enkele vastloper
            - internet gaat inderdaad sneller
            - App-store-updates gaan traag of niet
            My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Hier 3 iphones en 1 ipad met ios6 en geen van de toestellen met bovenstaande problemen.
              Op mijn iphone gaat de batterij zelfs langer mee. Op de ander geen verschil. Nog geen apps die crashen en zeker al geen sync problemen. Ben er echt wel positief over. Wat niet wil zeggen dat het bij iedereen zo is want ik heb nog meerdere problemen gelezen op andere fora.
              I love my D500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                Ik heb eigenlijk om sommige punten het omgekeerde voor:

- batterij gaat langer mee
                - nog geen enkele vastloper
                - internet gaat inderdaad sneller
                - App-store-updates gaan traag of niet
                Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                Hier 3 iphones en 1 ipad met ios6 en geen van de toestellen met bovenstaande problemen.
                Op mijn iphone gaat de batterij zelfs langer mee. Op de ander geen verschil. Nog geen apps die crashen en zeker al geen sync problemen. Ben er echt wel positief over. Wat niet wil zeggen dat het bij iedereen zo is want ik heb nog meerdere problemen gelezen op andere fora.

Spreken jullie allebei over de iPhone 4 (zonder S)?

Zo ja, dan zal het bij mij wel een gevalletje pebkac zijn.

Comment

De 4 zonder S
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Ik merk bijvoorbeeld het verschil goed wanneer ik de iPhone een tijdje als mp-3-speler gebruik.
                    Je ziet de batterijcapaciteit dan aanmerkelijk sneller teruglopen dan toen bij ios 5.1.1

Er staan dezelfde apps op als met ios 5.1.1 en de instellingen zijn hetzelfde gebleven.
                    Hoewel dat laatste niet zuiver is te vergelijken omdat er e.e.a. veranderd is.

Wat ik erg vervelend is dat ik niet van tevoren kon weten dat downgraden niet mogelijk is.
                    Ik dacht dat het me hooguit wat vrije tijd kon kosten en ik altijd weer terug kon naar ios 5.

Comment

Wat ik erg vervelend is dat ik niet van tevoren kon weten dat downgraden niet mogelijk is.
                      Ik dacht dat het me hooguit wat vrije tijd kon kosten en ik altijd weer terug kon naar ios 5.
                      Dit is eigenlijk wel een Pebkac probleempje...

Eerst goed inlezen, dan pas actie nemen (Kheb de fout onlangs ook eens gemaakt hoor).
                      Maar normaal kan je wel downgraden als je sh-blobs (of hoe noemt het ook weer) op voorhand gemaakt hebt.

Maar als je dat niet gedaan hebt, dan zit je inderdaad vast, en kan je hopen dat volgende updates voor IOS6 soelaas brengen voor je problemen....
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                        Dit is eigenlijk wel een Pebkac probleempje...

Eerst goed inlezen, dan pas actie nemen (Kheb de fout onlangs ook eens gemaakt hoor).
                        Maar normaal kan je wel downgraden als je sh-blobs (of hoe noemt het ook weer) op voorhand gemaakt hebt.

Maar als je dat niet gedaan hebt, dan zit je inderdaad vast, en kan je hopen dat volgende updates voor IOS6 soelaas brengen voor je problemen....
                        Ik dacht dat het gedoe met die shsh-blobs alleen van toepassing was op jailbreak-devices en dat zelfs die na twee dagen na uitkomen van ios 6 niet meer kunnen downgraden.
                        Mijn device was niet jailbroken dus ik had niets met shsh-blobs te maken.
                        En iedereen kon in de eerste twee dagen na uitkomen van ios 6 wel downgraden, ook mensen die nog nooit van shsh-blobs gehoord hebben.

Comment

2 stuks zonder S en eentje met S
                          I love my D500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Het is een onderdeel van de Apple store die erg traag werkt, vooral het oproepen van de updates duurt een eeuwigheid, als het al lukt, meestal sluit het programma zich iedere keer af . . . :'
                            Dat heb ik ook ondervonden.
                            Is er nog een weg terug?
                            Ik zou dolgraag iOS 5 terug willen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                              De 4 zonder S
                              Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
                              2 stuks zonder S en eentje met S

Bedankt voor jullie antwoord.
                              Het is dus kennelijk mogelijk dat ios 6 goed functioneert.
                              Mij een raadsel waarom er onderling zulke verschillende ervaringen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                                Ik zou dolgraag iOS 5 terug willen.
                                Ik ook en mocht je een manier hebben gevonden laat me dat dan a.u.b. weten.
                                Ik zal je zeer dankbaar zijn.

Comment

Working...
                                X