Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staafdiagram aanmaken.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Staafdiagram aanmaken.

Ik zoek een heel simpel programma (liefst nederlandstalig) waarmee ik door middel van inbrengen van getallen
    een afdrukbaar staafdiagram kan maken.

Doel is gewoon de opbrengst van mijn zonnepanelen in eens kaart te kunnen brengen per maand of per week.

Ps. van Exel ken ik niets.

Re: Staafdiagram aanmaken.

Tja, dit is echt niet moeilijk in excel hoor...
    Misschien kan je het in openoffice.

Ik heb zo'n file voor mijn panelen. Gemaakt in Numbers (Mac), maar ik kan het ook in excel exporteren als je dat wil.

Kan ik wel doorsturen als je je mail doorgeeft per PM.
    Een apart programma daarvoor denk ik niet dat bestaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Tja, dit is echt niet moeilijk in excel hoor...
      Misschien kan je het in openoffice.

Ik heb zo'n file voor mijn panelen. Gemaakt in Numbers (Mac), maar ik kan het ook in excel exporteren als je dat wil.

Kan ik wel doorsturen als je je mail doorgeeft per PM.
      Een apart programma daarvoor denk ik niet dat bestaat.
      Zou prachtig zijn Tommie,

Wat ik eigenlijk zou willen, op de horizotale lijn pakweg 365 dagen, of 52 weken is mij eender,
      maar nu komt het, ik schrijf maar nu en dan mijn teller af, daar kan zowel een tijd van 3 dagen tussen zitten, als twee weken, als ik al die getallen invul op datum, is het dan mogelijk om bv. een staafdiagram of iets dergelijks af te printen, dat automatisch de maandopbrengst in staafjes of eender wat weergeeft ?
      Last edited by Guest42; 26 augustus 2012, 18:22.

Comment

Zoiets ?
        Dus enkel in het geel waarden invullen. Per maand worden die samengeteld. En de grafiek staat op het 2e tapblad...
        Als je geen excel hebt, kan je ook libre-office gebruiken...
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Zou prachtig zijn Tommie,

Wat ik eigenlijk zou willen, op de horizotale lijn pakweg 365 dagen, of 52 weken is mij eender,
          maar nu komt het, ik schrijf maar nu en dan mijn teller af, daar kan zowel een tijd van 3 dagen tussen zitten, als twee weken, als ik al die getallen invul op datum, is het dan mogelijk om bv. een staafdiagram of iets dergelijks af te printen, dat automatisch de maandopbrengst in staafjes of eender wat weergeeft ?
          Heb je dan geen import van je omvormer?
          Ik ken of gebruik alleen de SMA met Sunny Beam. Maar de nieuwe Sunny beam BT werken niet meer de oude programma's. Mir op dit Forum werkt nog met met SB data report. Helaas ging dat niet meer voor mijn installatie om dit zo op het Internet te plaatsen.
          Bijgevolg, dan maar 'n Solarlog geplaatst, die werkt vrijwel met alle omvormers op gelijk welk OS systeem. De Solarlog is niet goedkoop, maar vervangt een hele PC server met 'n verbruik van nog geen 4 watt. Spaar je ook nog op uit .

Staat pas van verleden week in dienst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Heb je dan geen import van je omvormer?
            Ik ken of gebruik alleen de SMA met Sunny Beam. Maar de nieuwe Sunny beam BT werken niet meer de oude programma's. Mir op dit Forum werkt nog met met SB data report. Helaas ging dat niet meer voor mijn installatie om dit zo op het Internet te plaatsen.
            Bijgevolg, dan maar 'n Solarlog geplaatst, die werkt vrijwel met alle omvormers op gelijk welk OS systeem. De Solarlog is niet goedkoop, maar vervangt een hele PC server met 'n verbruik van nog geen 4 watt. Spaar je ook nog op uit .

Staat pas van verleden week in dienst.
            Ik heb DEZE staan w00ha, voorzien van een draadloos uitleessysteem Fronius personal display, maar geen logger, 360€ vond ik wat veel voor een printje dat ik op mijn netwerk kon zetten, en die personal display heb ik er gratis bijgekregen.
            Last edited by Guest42; 27 augustus 2012, 08:38.

Comment

Bedankt Polleke & Tommy.

Werkt perfect zo. Links aantal Kw, zo heb ik een gedacht van het jaarverloop, zegt meer dan wat getallen.

Uploaded with ImageShack.us
              Last edited by Guest42; 1 september 2012, 20:24.

Comment

Working...
              X