Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hitte en water

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hitte en water

Ja, ik zaag ook over hitte

En wij hebben het nog gemakkelijk: er is de waterkraan of koele drank in de koelkast.
    Niemand zal uitdrogen hopelijk en niemand moet dorst lijden.
    Daarom is het wellicht goed om ook een keer aan onze dieren te denken die het nu wat moeilijker hebben.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Hitte en water

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

En wij hebben het nog gemakkelijk: er is de waterkraan of koele drank in de koelkast.
    Daarom is het wellicht goed om ook een keer aan onze dieren te denken die het nu wat moeilijker hebben.

Ja, aan de ijsberen in de dierentuin waar het nu 30 graden C. of meer is.
    Wat zullen die arme beestjes het slecht hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Ja, aan de ijsberen in de dierentuin waar het nu 30 graden C. of meer is.
      Wat zullen die arme beestjes het slecht hebben.
      Ijsberen zijn idd. géén tropische vogels
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Hier is het nu ook ruim over de 30 graden en ik zit met mijn voeten in een bak ijswater, daarna wil ik het wel naar de dierentuin brengen.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Hopelijk zijn alle diereneigenaars plichtbewust...
          Gezelschapdieren zal wel ok zijn, het vee daarentegen zal weer wat anders zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
            Hopelijk zijn alle diereneigenaars plichtbewust...
            Gezelschapdieren zal wel ok zijn, het vee daarentegen zal weer wat anders zijn
            Ja, een boer zal zijn melk- of vleesvee laten omkomen van dorst....
            Man,man,man....
            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
              Ja, een boer zal zijn melk- of vleesvee laten omkomen van dorst....
              Man,man,man....
              Je zou kunnen verschieten mil.
              Dieren op stal is anders dan dieren op de wei met dit soort weer.

Een paar dieren of een ganse kudde is nog iets anders.

Maar ik begrijp wel wat je wilt zeggen.

Ooit een stier gezien die op stal stond, doodziek MAAR die een ganse morgen in de wei was met dit soort weer....
              Dus? Zonneslag. Remedie? Afkoelen in de nek met water Na 5 minuten was die weer beter....maar je moet het weten

Ooit zwijntjes gezien met een rood verbrandde huid. Niet leuk voor de beestjes.

Een beetje boer zet zijn beestjes op stal
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

inderdaad de wilde dieren zoeken nu overal naar water
                als ze kort bij open water wonen is dat geen probleem
                maar vandaag nog een eekhoorn uit het zwembad gevist waar ik het huishoudelijk werk doe
                (mensen zijn op vakantie en ik zorg tijdens mijn verlof dat de plantjes nog wat extra water krijgen met dit weer)
                jammer genoeg was het voor het beestje te laat denk dat het dorst had en zo het water in gesukkeld is en er niet meer uit kon
                heb het beestje zijn laatste rust plekje gegeven achter de haag begraven in de tuin
                was steeds leuk om te zien hoe hij tegen de herfst zijn voorraad noten aan het opslaan was
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Tijdens mijn fietstocht gisteren stonden er niet zoveel dieren in de wei hoor, en daar waar wel dieren stonden was er voldoende beschutting tegen de zon (bomen, stal)
                  en was de drinkbak tot aan de rand gevuld. Maar de dieren die op het noordelijk eiland leven hebben iets minder geluk qua schaduw, water is daar alleszins voldoende aanwezig.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                    Tijdens mijn fietstocht gisteren stonden er niet zoveel dieren in de wei hoor, en daar waar wel dieren stonden was er voldoende beschutting tegen de zon (bomen, stal)
                    en was de drinkbak tot aan de rand gevuld.
                    Ja dat is prima zo
                    Niet zo ver van thuis is een boer met een stal kalveren....500 beesten, altijd opgesloten met enkel een paar verluchtingsgaten boven in de muren.
                    Daar houd ik het nu geen kwartier uit. MAAR afgezien van de hitte is er alles goed voorzien voor de beesten.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Het schijnt dat de Elfstedentocht er deze week helaas niet in zit.
                      Wat een rottige hitte zeg, tegen de kou kun je je tenminste kleden.
                      Die hitte kun je niet veel tegen beginnen, zoveel mogelijk rustig aan doen is het enige.

Comment

Kerstliederen zingen zou helpen
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Kerstliederen zingen zou helpen
                          En dromen van sneeuwmannen ook, maar ik geraak niet in slaap door de hitte.
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                            Het schijnt dat de Elfstedentocht er deze week helaas niet in zit.
                            Brute pech dus

Wat een rottige hitte zeg, tegen de kou kun je je tenminste kleden.
                            Die hitte kun je niet veel tegen beginnen, zoveel mogelijk rustig aan doen is het enige.
                            Op tijd wat drinken
                            Geen vettige boel (eten) naar binnen slaan

Het blijft hangen hier op 36°C. En de zon is weg. Bewolking.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Op tijd wat drinken
                              Geen vettige boel (eten) naar binnen slaan
                              Is vettig eten met hitte dan anders dan met 'gewoon' weer?
                              Niet dat ik veel behoefte heb aan vet eten met die hitte, ik geef dan de voorkeur aan een frisse (rauwkost)salades.

Comment

Working...
                              X