Zit er een anodisatielaag op het aluminium?
Dan moet je er afblijven met polijstmiddelen (dat zijn de meeste producten om metaal te laten glanzen ook), anders neem je die beschermlaag weg en gaat de boel nog sneller oxideren.
Je bent toch zeker dat het geen inox is, want dat mag je wel zuiver maken met polijstmiddelen.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Zit er een anodisatielaag op het aluminium?
Dan moet je er afblijven met polijstmiddelen (dat zijn de meeste producten om metaal te laten glanzen ook), anders neem je die beschermlaag weg en gaat de boel nog sneller oxideren.
Je bent toch zeker dat het geen inox is, want dat mag je wel zuiver maken met polijstmiddelen.
Ben niet 100% zeker van dit alles.
Ik dacht aluminium.
Mijn buurman heeft de zijne behandelt en dat is proper en glanst ook.
Vanavond toevallig gedacht aan "belgom" omdat hij een auto-freak is.
(Corvette, Mercedes en een jeep )
aluminium is meestal geanodiseerd, dat is een beschermlaag zoals bandid al aangaf. als die beschermlaag doorbroken word dan gaat aluminium oxideren in de vorm van zouten dacht ik, je ziet dan een soort witte schimmel er op komen. die kan je er best afhalen met een inox "staalborstel" (te vinden in de betere doehetzelf zaken) MAAR je moet nadien wel je aluminium terug beschermen door bv een vernis aan te brengen.
inox van goede samenstelling komt niets aan, punt, hooguit een beetje verkleuren
lage kwaliteit van inox kan roesten, die roest neem je best weg met polijstmiddelen
regelmatig herhalen zal jammergenoeg noodzakelijk zijn
je kan eventueel er ook een laagje vernis op zetten maar echt ideaal is het niet
aluminium is meestal geanodiseerd, dat is een beschermlaag zoals bandid al aangaf. als die beschermlaag doorbroken word dan gaat aluminium oxideren in de vorm van zouten dacht ik, je ziet dan een soort witte schimmel er op komen. die kan je er best afhalen met een inox "staalborstel" (te vinden in de betere doehetzelf zaken) MAAR je moet nadien wel je aluminium terug beschermen door bv een vernis aan te brengen.
inox van goede samenstelling komt niets aan, punt, hooguit een beetje verkleuren
lage kwaliteit van inox kan roesten, die roest neem je best weg met polijstmiddelen
regelmatig herhalen zal jammergenoeg noodzakelijk zijn
je kan eventueel er ook een laagje vernis op zetten maar echt ideaal is het niet
't Zijn wel verkleuringen en een soort grijze en lange strepen.
Zal morgen een foto maken
Ben niet 100% zeker van dit alles.
Ik dacht aluminium.
Mijn buurman heeft de zijne behandelt en dat is proper en glanst ook.
Vanavond toevallig gedacht aan "belgom" omdat hij een auto-freak is.
(Corvette, Mercedes en een jeep )
Misschien ook eens poetsinfo aan de buurman vragen?
Canon 5D, Olympus OM Zuiko 28f2.8, 50f1.4, 135f3.5, 300f4, Leica Elmarit-R 90f2.8, Yashica ML 50f1.4 Flickr
Misschien ook eens poetsinfo aan de buurman vragen?
Al tien gevraagd maar hij zegt niks.
11 keren vragen doe ik niet
Het was ook hij die me uitdrukkelijk zei dat hij mijn terras wilde in orde brengen.
Hij had zelfs een kostprijs voorgesteld waarmee ik het eens was.
Hoe lang dat geleden is? Bijna een jaar geleden dat ik hem dat vroeg. Maar ik zag of hoorde hem niet.
En dat werd ik uiteindelijk beu
Dus? Ik ben geen kat noch mus
De werken zijn nu uitgevoerd door een vakman waarvan ik zeer tevreden ben.
Morgen begint hij mijn buurvrouw die ook goede koffie serveert Bouk zal dit graag lezen
Gisteren heeft hij daar wat voorbereidend werk gedaan en mijn buurvrouw praat nogal luid
Als mijn ramen openstaan kan ik alles horen
In de namiddag plaatst hij bij mij een derde laag op de ramen.
Als je niet weet of het aluminium of inox is, in aluminium kan je vrij gemakkelijk een krasje maken, inox is veel harder.
Aluminiumlassen zijn doorgaans ook wat breder.
Volgens mij wordt er voor zo'n balustrade bijna altijd inox gebruikt omdat dat veel sterker is.
Voor dezelfde sterkte moeten aluminiumbuizen een heel wat grotere diameter hebben.
Last edited by Black B@ndit; 15 augustus 2012, 19:30.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Als je niet weet of het aluminium of inox is, in aluminium kan je vrij gemakkelijk een krasje maken, inox is veel harder.
Aluminiumlassen zijn doorgaans ook wat breder.
Volgens mij wordt er voor zo'n balustrade bijna altijd inox gebruikt omdat dat veel sterker is.
Voor dezelfde sterkte moeten aluminiumbuizen een heel wat grotere diameter hebben.
Aha ok.
Zal morgen die verver eens vragen
Het is een vierkant profiel zonder lassen. Aparte stukken zie ik gewoon tegen elkaar zitten.
Zal die foto toch moeten maken
't Zijn wel verkleuringen en een soort grijze en lange strepen.
Zal morgen een foto maken
Als het eenmaal opgelost is Theo, alu of inox, een tip: altijd afwassen met zeepsop en nooit spoelen met vers water,
de zeep legt een beschermend laagje op je inox of aluminium, dat er bij de volgende maal wassen gemakkelijk afgaat
Nog beter is dan een wasmiddel met Wax gebruiken zoals voor auto's verkocht.
Als het eenmaal opgelost is Theo, alu of inox, een tip: altijd afwassen met zeepsop en nooit spoelen met vers water,
de zeep legt een beschermend laagje op je inox of aluminium, dat er bij de volgende maal wassen gemakkelijk afgaat
Nog beter is dan een wasmiddel met Wax gebruiken zoals voor auto's verkocht.
Comment