Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aluminium

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aluminium

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Het is dus aluminium.
    Wondersteen is te gebruiken op alu ook hoor,
    maakt geen krassen (anders zou ik het niet op mijn chrome uitlaat proberen).
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Wondersteen is te gebruiken op alu ook hoor,
      maakt geen krassen (anders zou ik het niet op mijn chrome uitlaat proberen).
      't Zijn van die witten sponsjes niet?
      Wel dat heb ik ook en die heb ik een keer geprobeerd om tegels zuiver te maken en dat lukte verdorie zeer goed.
      Op deze aluminium helpt het ook. Moet wel zeggen dat er 24 jaar niks aan gedaan is.
      Een eeuwige schande, ik weet het.
      Maar de zaak ziet er al stuk beter uit.

* De ververs hebben zich aangepast Momenteel is het op het terras hier 48°C. Na een uur werken lig je plat....
      Dus in de namiddag worden alles verder afgewerkt.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

geel en groen sponsje

(groen is wat groffer) en het product zelf is wit...
        het werkt zeer machtig.
        ( mijn resultaten: http://www.koenonline.be/jGallery2/c...b/Wondersteen/ )

ik stond er eerst wat kritisch tegenover, maarreuh, beste 13eur ooit
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

eerst ontvetten en dan licht opschuren met schuurpapier.
          laagje hechtgrond en daarna een laklaag in kleur naar keuze.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De ververs hebben zich aangepast Momenteel is het op het terras hier 48°C. Na een uur werken lig je plat....
            Dus in de namiddag worden alles verder afgewerkt.
            Voor de ververs kan dat minder kwaad als voor de verf zelf denk ik, allé een auto wordt ook na het schilderen in een oven gereden hé.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              grt,bouk.
              Ik dacht aan oranje
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                Voor de ververs kan dat minder kwaad als voor de verf zelf denk ik, allé een auto wordt ook na het schilderen in een oven gereden hé.
                Ok maar bij auto's is dat wel lak he Cois
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

grt,bouk.
                  Niet vergeten eerst een laag Non-Ferro op te zetten als het aluminium of inox is.

En éénmaal schilderen is blijven schilderen, als je het tengoede wil doen, beter demonteren en her laten anodiseren of poederlakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    En éénmaal schilderen is blijven schilderen, als je het tengoede wil doen, beter demonteren en her laten anodiseren of poederlakken.
                    Bij mijn ouders had de bovenbuur zijn terrastegels geschuurd met zoutzuur om mosaanslag te verwijderen . Het aluminium van de onderliggende terrassen kreeg doordoor lelijke witte vlekken. Alles gedemonteerd om te laten polijsten en heranodiseren. De ballustrades zagen er na de behandeling terug splinternieuw uit. Prijskaartje ken ik niet, want dat is rechtstreeks tussen de verzekering en de anodisatiefirma afgehandeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      ........

En éénmaal schilderen is blijven schilderen........
                      klopt, daarom had ik zo,n hekel aan kunstofkozijnen toen ik nog een schildersbedrijf had.
                      grt,bouk.

Comment

Het is dus aluminium.
                        Wel, je kan gelijk hebben, maar het zou me sterk verwonderen dat het aluminium is. Dat wordt bij bij mijn weten nergens als "Borstwering" gebruikt.
                        Het is meestal altijd gegalvaniseerd en geplastificeerd staal of het is Inox.
                        Dit wordt ook door door de brandweer gekeurd qua hoogte en op veiligheid. Oudere appartementen was dat maar 90 cm hoog, wat levensgevaarlijk is. Dit zou in principe 1,2m hoog moeten zijn.
                        Ik ben zelf naar de brandpreventie geweest voor 'n appartement van 2006 met 'n borstwering van 90 cm. Dit was wel goedgekeurd door stadsbouw, maar afgekeurd door de brandpreventie. Maar gelijk ze hier al zeggen "they get away with it..." of hier is alles mogelijk.
                        Inox kan geen probleem zijn, zoek op auto polisch producten.
                        Aluminium is 'n heel ander verhaal...daar ben je dagen mee bezig om dat te polijsten.

Comment

Het allereerste product gevonden dat zegt dat het geschikt is voor aluminium.
                          Maar ja, is het iets? (probaat?).
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            Wel, je kan gelijk hebben, maar het zou me sterk verwonderen dat het aluminium is. Dat wordt bij bij mijn weten nergens als "Borstwering" gebruikt.
                            vind dat (borstwering) nergens terug in deze discussie..?
                            grt,bouk.

Comment

Het allereerste product gevonden dat zegt dat het geschikt is voor aluminium.
                              Maar ja, is het iets? (probaat?).
                              http://www.leenbakker.be/nl/producte...ger_beschermer
                              Dat is uiteraard de vraag. Vandaag in de krant een test van ontkalkingsproducten. Beste, goedkoopste en ecoligisch meest verantwoordde wat er uit kwam was azijn van het "Blauwe handje". En die van de Aldi zal ook wel goed genoeg zijn.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

vind dat (borstwering) nergens terug in deze discussie..?
                                grt,bouk.
                                Had je zelf ook kunnen opzoeken vooraleer commentaar te geven hé
                                Dit is de meest gebruikte term, die ook in het lastenboek staat.

Comment

Working...
                                X