Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De clue van Woolite

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De clue van Woolite

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Zoetemelk is een wielrenner.
    Misschien dat jullie het nog als 'koersfietser' bestempelen maar zeker geen zijspan.
    Eerder "wieltjeszuiger".
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Een kus van de juffrouw en een bank vooruit Mir. Een "sietekèrre" oftewel in 't Engels een sidecar, een zijspan dus.

Zoetemelk, was dat niet Sotlemec of zoiets dat de Fransen zeiden.

'k Had ooit een mevrouw die naar een collega namens Hautoin vroeg. Bleek een Nederlander te zijn die Houttuin heette. Moest ff denken voor m'n toenmalige frank viel ^^
      Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
        Een kus van de juffrouw en een bank vooruit Mir. Een "sietekèrre" oftewel in 't Engels een sidecar, een zijspan dus.

Zoetemelk, was dat niet Sotlemec of zoiets dat de Fransen zeiden.

'k Had ooit een mevrouw die naar een collega namens Hautoin vroeg. Bleek een Nederlander te zijn die Houttuin heette. Moest ff denken voor m'n toenmalige frank viel ^^
        Zoiets, ja
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lionezz Bekijk bericht
          Hehe, hier kennen we ook nog een "siettekèrre" ;-) 3x raden wat dat is ^^
          Sidecar. Zijspan dus.

Mijn OVERgrootmoeder zij "sittekaar" of zoiets. En ook; "ballon derjaabel". Lees: dérigable. Een zeppelin maw.
          http://www.theafricabug.com

Comment

Wij heten met onze achternaam COOLS. Bij administratie, vrienden, enfin... gelijk waar hier in Frankrijk heten wij dus "COOL" (fonetisch : koel )
            De "s" op het einde van een woord laten ze meestal wegvallen en als ik ergens mijn naam moet spellen zeg ik al gelijk... COOL

Zijn wij nu COOL ?
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
              Ook al weet ik beter, ik blijf tot de dag van vandaag "wiet-spriet" zeggen . Heb ik van kindsbeen af gehoord bij mijn ouders en grootouders die het Engels niet zo machtig waren.
              Iets dergelijks met "suunlicht-zeep".
              't hoeft niet noodzakelijk uit het engels te komen ... "tainturjot" is ook een mooie uit het Frans .. LOL!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                't hoeft niet noodzakelijk uit het engels te komen ... "tainturjot" is ook een mooie uit het Frans .. LOL!
                Of jusderanzje van appelen ...

Comment

Gebruiken ze dat echt die Nederlanders?

mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Niets zo ergerlijk dat F en D (en misschien nog andere landen) hun films dubben
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Gebruiken ze dat echt die Nederlanders?
                      Heb het al diverse keren horen bestellen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Heb het al diverse keren horen bestellen...
                        Ach ja: de vlamingen vragen in Nederland vaak naar fruitsap voor die jusderanzje. De hollanders vragen dan: sap van welke soort fruit ? sinaasappelen, appels, ananas, kersen.....?
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                          Ach ja: de vlamingen vragen in Nederland vaak naar fruitsap voor die jusderanzje. De hollanders vragen dan: sap van welke soort fruit ? sinaasappelen, appels, ananas, kersen.....?
                          Beter als een Nederlander in Frankrijk horen vragen naar een jus d'orange van appel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Beter als een Nederlander in Frankrijk horen vragen naar een jus d'orange van appel
                            beter dan.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                              Bij de correcte vraagstelling gebruikt men het woord "sudderans" ...

Comment

En oude mensen die zeggen ''we gaan naar de té-aroom''
                                facebook
                                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Working...
                                X