Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online back-up - Ervaringen gezocht.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Online back-up - Ervaringen gezocht.

Nu Telenet een stuk meer up en download toelaat, lijkt het me interessanter om online backup te gebruiken.

Met 50-100 GB zou ik al een heel stuk komen, zeker om belangrijke zaken snel en continue bij te houden.

Ik weet dat gratis mooi en leuk is, maar besef dat dit ergens wel een prijs heeft.

Heeft er iemand ervaring met één of andere dienst? Wat betaal je echt? En ben je tevreden over de mogelijkheden?

Een alternatief waar ik al aan gedacht heb is om bv bij mijn ouders een schijf aan hun netwerk te hangen, en daar dan online regelmatig op te backuppen. En omgekeerd kan dan ook natuurlijk....
    Als je weet wat je daarvoor nodig hebt aan soft en hardware, dan zou dit ook helpen natuurlijk.

Re: Online back-up - Ervaringen gezocht.

On-line backup en belangrijke zaken gaat voor mij niet echt samen.

Je zal eerst moeten inschatten hoeveel data er regelmatig verandert om het werkbaar te houden. Anders ga teveel data moeten versassen over je lijn, want de upload snelheid is nu ook weer niet zo geweldig. Je haalt in het beste geval 0.5MB/s wat wil zeggen dat je toch al een goeie 40 minuten bezig bent voor 1GB. Dan trek je de lijn wel helemaal dicht. Met de juiste software kan je wel synchen en eventueel kan je ook een systeem opzetten waarbij je bjivoorbeeld 2,5Mbit reserveert voor die synchronisatie.

Ik weet alleen niet of het de moeite waard is. Werken met 3 of 4 losse disken en telkens als je naar je ouders gaat 1 disk meenemen voor de rotatie.

Comment

Re: Online back-up - Ervaringen gezocht.

Tommie,

Ik gebruik Crashplan van de gelijknamige firma (http://www.crashplan.com/consumer/compare.html). Zij hebben voor ieder wat wils, ook een formule dat gratis is.
      Je kan bvb de software bij jou op de pc installeren en ook op de pc van een ander persoon buitenshuis en dan zo je pc automatisch laten backuppen. Dan ben je veilig!
      Ik gebruik de versie crashplan + met onbegrensde diskspace waar ik nu een 500gb aan foto's heb staan. Je moet maar eens gaan kijken (ps:ik heb geen bindingen met de firma :-) )
      Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

Comment

Working...
      X