Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

R.I.P. Michel Daerden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: R.I.P. Michel Daerden

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    In een utopische wereld misschien niet... maar helaas leven we in een realistische wereld en daar gebeurt het alle dagen. Van kleine zaken die door de schepen of burgemeester geregeld worden en die een kleine mens gelukkige maken tot grote zaken waarvan grote bedrijven veel beter worden. Vanwaar denk je dat het woord 'vriendjespolitiek' vandaan komt? Dit 'gedrag' is zo oud als de politiek zelf en de media stelt nu veel meer aan de kaak dan vroeger (toen ze zelf nog, openlijk, heel intens 'gekleurd' waren)
    De dag dat je het aanvaardt als de norm, wordt het de norm. En vooralsnog is het de norm niet.
    http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
      Bij Amy Winehouse haar overlijden werd de nadruk gelegd op haar atistieke kant. Had men moeten zeggen dat er een slecht rolmodel overleden was door drugs, die toevallig ook nog eens kon zingen? Let it be, het is voorbij voor Daerden.
      Amy hielp misschien haar eigen leven naar de knoppen, maar dat deert me niet. En ik zou daarover niets zeggen in welke thread dan ook. Evenmin over Papi zijn drankprobleem trouwens.
      Maar als het over zijn werk gaat; dat deert me wél. Het heeft effect op mijn eigen leven (pensioen). Dus als men daarover begint te liegen, en hem op te hemelen voor resultaten die ik niet zie, dan reageer ik. Sorry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
        Ik zag u niet reageren bij de wat scheve, schampere opmerkingen over "de inkomsten van inbev", of 'hij was een clown", die eerder voorkomen. U reageert nogal denigrerend op mijn mening door te stellen dat ik volgens u blijkbaar niet het intellect heb om te zwijgen wanneer ik, volgens u, hoor te zwijgen. De morele vingertjes en het wat denigrerend gebruik van one liners zijn een beetje eigen aan fora, helaas.
        Het lot van een publiek persoon is nu éénmaal dat men zijn/haar levenswerk bespreekt, ook na de dood, weze het aan de toog, in de huiskamer of op een forum. Een forum is tevens geen rouwregister, het is een open plek tot civiele discussie. Helaas...het ontaard immer zeer snel. Men kan blijkbaar inhoudelijk geen mening weerleggen zonder met een denigrerende one liner uit te pakken. Dank u, en vaart wel.
        Fantastisch eloquent geschreven.
        En nogmaals nagels met koppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          De dag dat je het aanvaardt als de norm, wordt het de norm. En vooralsnog is het de norm niet.
          Vooralsnog de norm niet? Sorry, maar van welk jaar ben je? Van zodra er 'iets' verkozen moet worden verleent men 'diensten'... en doorgaans hebben de mensen er zelf om gevraagd en dat is al heel lang bezig hoor. Maar wat baten kaars en bril als de...
          Jean Pierre.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
            Ik zag u niet reageren bij de wat scheve, schampere opmerkingen over "de inkomsten van inbev", of 'hij was een clown", die eerder voorkomen. U reageert nogal denigrerend op mijn mening door te stellen dat ik volgens u blijkbaar niet het intellect heb om te zwijgen wanneer ik, volgens u, hoor te zwijgen. De morele vingertjes en het wat denigrerend gebruik van one liners zijn een beetje eigen aan fora, helaas.
            Het lot van een publiek persoon is nu éénmaal dat men zijn/haar levenswerk bespreekt, ook na de dood, weze het aan de toog, in de huiskamer of op een forum. Een forum is tevens geen rouwregister, het is een open plek tot civiele discussie. Helaas...het ontaard immer zeer snel. Men kan blijkbaar inhoudelijk geen mening weerleggen zonder met een denigrerende one liner uit te pakken. Dank u, en vaart wel.
            De inhoud van mijn post is dan aan je voorbij gegaan. Een forum is natuurlijk geen rouwregister, maar een topic met de naam "RIP Daerden" is dat wel. Vandaar mijn uitnodiging om een eigen topic aan te maken waar je naar hartelust kunt aangeven wat er mis was met zijn politiek (en extra-politieke escapades). Ik hield het bij one-liners die volgens mij de lading netjes dekten, om mijn eigen raad op te volgen en hier in dit topic over te zwijgen.
            De vorige laatdunkende opmerkingen (clown...) vond ik al beneden alle peil, vandaar mijn reactie op een volgende post die de dood van de man aangreep om nog even z'n gal te spuwen over hem. Want dat is het wel. Je wilt niet "zijn levenswerk bespreken." Je hebt je mening al gevormd over hem, en vindt het absoluut nodig dat je die overal moet kunnen spuien. En ik vind dat niet zo nodig. Ik vind het eerlijk gezegd zelfs ongepast.

Comment

Amy hielp misschien haar eigen leven naar de knoppen, maar dat deert me niet. En ik zou daarover niets zeggen in welke thread dan ook. Evenmin over Papi zijn drankprobleem trouwens.
              Maar als het over zijn werk gaat; dat deert me wél. Het heeft effect op mijn eigen leven (pensioen). Dus als men daarover begint te liegen, en hem op te hemelen voor resultaten die ik niet zie, dan reageer ik. Sorry.
              Daar was het mij ook om te doen.

Comment

Wat ik hier niet begrijp is waar hij ergens opgehemeld wordt? Door te zeggen dat hij een geniale cijferaar was die een goede dossierkennis had? Door te zeggen dat drank veel daarvan kapot gemaakt heeft? Ik zou dat nu niet meteen ophemelen noemen. Zijn beide aangehaalde kwaliteiten hebben helemaal niets te maken met beslissingen die een voltallige regering genomen worden.

En beste Jochen, als alleen 'papi' effect gehad heeft op jouw pensioen mag je nog blij zijn... je bent blijkbaar al de vorige ministers die niets gedaan hebben voor je pensioen al vergeten?
                Jean Pierre.

Comment

Als je een kind zou hebben dat drugs zou nemen omdat Amy dit ook gedaan heeft deert het je wel. Alles is relatief.

En je pensioen is niet naar de filistijnen omdat papi daar (n)iets aan gedaan heeft, maar eerder omdat al het geld dat de laatste dertig jaar uit de pensioenkas werd gehaald.

Comment

Vooralsnog de norm niet? Sorry, maar van welk jaar ben je? Van zodra er 'iets' verkozen moet worden verleent men 'diensten'... en doorgaans hebben de mensen er zelf om gevraagd en dat is al heel lang bezig hoor. Maar wat baten kaars en bril als de...
                    Dienstbetoon is niet altijd corrupt. We hadden het over politieke corruptie. Neem het aan van iemand die zeer regelmatig met zijn neus in openbare aanbestedingen zit; gefoefel is zeker en vast de norm niet.

Het zou je sieren mocht je persoonlijke aanvallen achterwege laten. Het versterkt je argumenten niet.

Comment

Wat ik hier niet begrijp is waar hij ergens opgehemeld wordt? Door te zeggen dat hij een geniale cijferaar was die een goede dossierkennis had? Door te zeggen dat drank veel daarvan kapot gemaakt heeft? Ik zou dat nu niet meteen ophemelen noemen. Zijn beide aangehaalde kwaliteiten hebben helemaal niets te maken met beslissingen die een voltallige regering genomen worden.

En beste Jochen, als alleen 'papi' effect gehad heeft op jouw pensioen mag je nog blij zijn... je bent blijkbaar al de vorige ministers die niets gedaan hebben voor je pensioen al vergeten?
                      Je kan de berichtgeving over Papi minimaliseren zoveel je wil. Feit blijft dat ik er van begon te walgen.
                      Inderdaad, andere politiekers hebben ook invloed op mijn pensioen. Maar over die politiekers ging deze draad niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Als je een kind zou hebben dat drugs zou nemen omdat Amy dit ook gedaan heeft deert het je wel.
                        Als als als. Had mijn tante een penis dan was het mijn oom.

En je pensioen is niet naar de filistijnen omdat papi daar (n)iets aan gedaan heeft, maar eerder omdat al het geld dat de laatste dertig jaar uit de pensioenkas werd gehaald.[/QUOTE]
                        Neen, beide zijn waar; én de pensioenkas is geplunderd, én de minister van pensioenen lacht(e) er mee.

Comment

Dienstbetoon is niet altijd corrupt. We hadden het over politieke corruptie. Neem het aan van iemand die zeer regelmatig met zijn neus in openbare aanbestedingen zit; gefoefel is zeker en vast de norm niet.

Het zou je sieren mocht je persoonlijke aanvallen achterwege laten. Het versterkt je argumenten niet.
                          Als je dat al ziet als een persoonlijke aanval... het was eerder een opmerking dat mensen alleen maar willen lezen/zien wat ze willen lezen/zien. In jouw geval hier zie je berichten die 'papi' ophemelen terwijl hij dat niet verdient... en dat terwijl je maar een heel klein aspect van zijn leven kent. En dat terwijl er enkel staat dat de man goede kwaliteiten gehad heeft...

En om alles in één bericht samen te vatten... ik walg al jaren van de politiek (langs beide kanten van de taalgrens) en 90% van het dienstbetoon is een vorm van corruptie... het is iets verkrijgen dat je vaak op een andere manier niet kan verkrijgen door de indruk te wekken om voor die persoon te stemmen of zijn kiescampagne te financieren (als je hoger op de sociale ladder staat). Maar we noemen het veel liever dienstbetoon... dan hoeven we ons niet schuldig te voelen als we er zelf beroep op doen
                          Jean Pierre.

Comment

Als je dat al ziet als een persoonlijke aanval... het was eerder een opmerking dat mensen alleen maar willen lezen/zien wat ze willen lezen/zien. In jouw geval hier zie je berichten die 'papi' ophemelen terwijl hij dat niet verdient... en dat terwijl je maar een heel klein aspect van zijn leven kent. En dat terwijl er enkel staat dat de man goede kwaliteiten gehad heeft...
                            Ik had het over "Maar wat baten kaars en bril als de..." en dat ging over het feit dat jij denkt gelijk te hebben wat betreft corruptie vs dienstbetoon.Niet over wat je hierboven schrijft.

90% van het dienstbetoon is een vorm van corruptie...
                            Mja, ik denk daar dus anders over. Het is niet omdat de azijnpissers dat in de commentaren van de HLN-artikels schrijven dat dat waar is hee.
                            Anyway; ieder zijn mening.

Comment

Working...
                            X