Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

R.I.P. Michel Daerden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: R.I.P. Michel Daerden

Deze heeft een mooi leven gehad 92 jaar das ni niks !! ( heb er wel zijn nachtleven bij geteld ) en goed zijn boterham verdiend
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

In zijn gemeente Ans en andere deelgemeenten van Luik werd hij wel op handen gedragen...
      ...dus hij had ook zijn 'goede' kant...hij was toch de 'papa'
      Deelneming aan de familie

Comment

als mens ken ik hem niet, kan en mag er dus geen oordeel over vellen, noch positief noch negatief. Een mens is een mens en voor zijn familie is dit erg
        Als intensief volger van politiek moet ik echter vaststellen dat deze man het archetype was van politiek wanbeleid, cliëntelisme, slechte beslissingen en persoonlijke verrijking. Wanneer een sportman eens stevig drinkt of andere foutjes vertoont wordt hij door media en publiek openbaar gekruisigd (en soms zelfs de uitoefening van zijn beroep ontzegd zelfs al overtrad hij/zij geen regels van zijn/haar federatie). Wanneer een politicus ladderzat op uw kosten over uw pensioen komt praten, waar hij nota bene geen enkele stap voorwaarts in gezet heeft, wordt dat snel goed gepraat. Tjonge jonge, Papa...papa was hij omdat hij de kleine mensjes blij maakte met kleine dingen zoals een jobke, veelal aan de overheid, of een uitkering. Sorry maar als een lofzang mag uitgesproken worden dan mag de waarheid ook gezegd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
          als mens ken ik hem niet, kan en mag er dus geen oordeel over vellen, noch positief noch negatief. Een mens is een mens en voor zijn familie is dit erg
          Als intensief volger van politiek moet ik echter vaststellen dat deze man het archetype was van politiek wanbeleid, cliëntelisme, slechte beslissingen en persoonlijke verrijking. Wanneer een sportman eens stevig drinkt of andere foutjes vertoont wordt hij door media en publiek openbaar gekruisigd (en soms zelfs de uitoefening van zijn beroep ontzegd zelfs al overtrad hij/zij geen regels van zijn/haar federatie). Wanneer een politicus ladderzat op uw kosten over uw pensioen komt praten, waar hij nota bene geen enkele stap voorwaarts in gezet heeft, wordt dat snel goed gepraat. Tjonge jonge, Papa...papa was hij omdat hij de kleine mensjes blij maakte met kleine dingen zoals een jobke, veelal aan de overheid, of een uitkering. Sorry maar als een lofzang mag uitgesproken worden dan mag de waarheid ook gezegd worden.
          Niet de tijd, noch de plaats.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
            Tja, ik vind dat soort reacties begrijpelijk.

Wat wil je anders, als men gaat liegen over de gedane prestaties van de overledene? Over de doden niets dan goed, OK, maar moet men daarom gaan liegen? "Hij was een meester met cijfers en had een ongelofelijke dossierkennis". Als hij zo goed was met cijfers, waar zit dan die 200€ méér die hij aan elke gepensioneerde beloofd had? Als hij zijn dossiers zo goed kende, waarom zitten we hier met zowat de laagste pensioenen van Europa?

Had Di Rupo op een integere manier over hem gesproken, dan had de bevolking integer gereageerd, met respect voor de overledene.

My 2ç...
            http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
              Tja, ik vind dat soort reacties begrijpelijk.

Wat wil je anders, als men gaat liegen over de gedane prestaties van de overledene? Over de doden niets dan goed, OK, maar moet men daarom gaan liegen? "Hij was een meester met cijfers en had een ongelofelijke dossierkennis". Als hij zo goed was met cijfers, waar zit dan die 200€ méér die hij aan elke gepensioneerde beloofd had? Als hij zijn dossiers zo goed kende, waarom zitten we hier met zowat de laagste pensioenen van Europa?

Had Di Rupo op een integere manier over hem gesproken, dan had de bevolking integer gereageerd, met respect voor de overledene.

My 2ç...
              Niet liegen. Weten wanneer je best zwijgt.

Comment

Omdat hij misschien niet hoog genoeg geplaatst was om deze beslissingen ook uit te voeren? Het blijft een feit dat hij door zijn mensen (kiezers) op handen werd gedragen en zijn menselijke fouten (hoeveel van zijn kiezers, en niet alleen zijn kiezers natuurlijk, hangen niet wekelijks bezopen aan de toog?) maakten hem gewoon nog populairder. En ja het was een oude politieker die nogal wat sociaal dienstbetoon deed (werd in Vlaanderen ook gedaan toen de heren politici het nodig hadden) en niet vies was van wat 'gesjoemel'... maar dat hoort nu éénmaal bij politiek! Dat de Vlamingen geen respect hebben voor dit type Waalse politieker is heel normaal en dat voornamelijk dankzij de media. Maar vergeten we niet dat we deze 'soort' ook hebben hoor.
                Jean Pierre.

Comment

Voor feiten is er altijd tijd, en altijd plaats in een democratie. De feiten staan overigens los van de mens die misschien wel goed van hart was (dat weet noch ik, noch u, want wij kennen hem niet) Erger dan hetgeen ik even wilde melden, is hypocrisie, één van de slechtste eigenschappen van de mens...zijn vriend en partijgenoot Moureaux ergerde zich overigens openlijk aan de hypocriete lofzang. Ik stel ook vast dat de mensen die nu krokodillentranen huilen en respect vragen bij de dood, bijzonder grof en vernietigend waren toen Morel stierf. Ik steun noch het politieke gedachtengoed en gedrag van Daerden, noch dat van Morel overigens. Respect, beste mensen, moet je tijdens het leven geven aan je medemens, niet plots, en alleen, wanneer de kist ter aarde gaat. Ik doe geen oneer aan die mens door dat te schrijven, ik gaf enkel de feiten van zijn politiek levenswerk, en de hypocrisie die daar plots rond was. Papa was immers persona non grata geworden bij veel partijgenoten die nu stonden te huilen aan zijn kist. Is dat respect? Is dat de tijd en de plaats?

Comment

Niet liegen. Weten wanneer je best zwijgt.
                    Inderdaad. Di Rupu had beter gezwegen over Papi zijn prestaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                      en niet vies was van wat 'gesjoemel'... maar dat hoort nu éénmaal bij politiek!
                      Nen, dat hoort daar niet bij.

Hebben de traditionele media ons al zodanig afgestompt dat we dat denken??

Comment

Voor feiten is er altijd tijd, en altijd plaats in een democratie. De feiten staan overigens los van de mens die misschien wel goed van hart was (dat weet noch ik, noch u, want wij kennen hem niet) Erger dan hetgeen ik even wilde melden, is hypocrisie, één van de slechtste eigenschappen van de mens...zijn vriend en partijgenoot Moureaux ergerde zich overigens openlijk aan de hypocriete lofzang. Ik stel ook vast dat de mensen die nu krokodillentranen huilen en respect vragen bij de dood, bijzonder grof en vernietigend waren toen Morel stierf. Ik steun noch het politieke gedachtengoed en gedrag van Daerden, noch dat van Morel overigens. Respect, beste mensen, moet je tijdens het leven geven aan je medemens, niet plots, en alleen, wanneer de kist ter aarde gaat. Ik doe geen oneer aan die mens door dat te schrijven, ik gaf enkel de feiten van zijn politiek levenswerk, en de hypocrisie die daar plots rond was. Papa was immers persona non grata geworden bij veel partijgenoten die nu stonden te huilen aan zijn kist. Is dat respect? Is dat de tijd en de plaats?
                        Fantastisch stukje tekst. Nagels met koppen!

Comment

Bij Amy Winehouse haar overlijden werd de nadruk gelegd op haar atistieke kant. Had men moeten zeggen dat er een slecht rolmodel overleden was door drugs, die toevallig ook nog eens kon zingen? Let it be, het is voorbij voor Daerden.

Comment

Ik vraag geen respect, ik zeg alleen dat een rouwgesprek niet de plek is om een discussie te voeren over de politieke waarde van de man. Open dan een eigen topic.

Edit: Ach, wat zou het ook. Ik heb m'n zeg je gedaan, maar je hebt duidelijk niet het idee dat je soms ook moet kunnen zwijgen. Oké, dan.

Comment

Ik vraag geen respect, ik zeg alleen dat een rouwgesprek niet de plek is om een discussie te voeren over de politieke waarde van de man. Open dan een eigen topic.

Edit: Ach, wat zou het ook. Ik heb m'n zeg je gedaan, maar je hebt duidelijk niet het idee dat je soms ook moet kunnen zwijgen. Oké, dan.
                              Ik zag u niet reageren bij de wat scheve, schampere opmerkingen over "de inkomsten van inbev", of 'hij was een clown", die eerder voorkomen. U reageert nogal denigrerend op mijn mening door te stellen dat ik volgens u blijkbaar niet het intellect heb om te zwijgen wanneer ik, volgens u, hoor te zwijgen. De morele vingertjes en het wat denigrerend gebruik van one liners zijn een beetje eigen aan fora, helaas.
                              Het lot van een publiek persoon is nu éénmaal dat men zijn/haar levenswerk bespreekt, ook na de dood, weze het aan de toog, in de huiskamer of op een forum. Een forum is tevens geen rouwregister, het is een open plek tot civiele discussie. Helaas...het ontaard immer zeer snel. Men kan blijkbaar inhoudelijk geen mening weerleggen zonder met een denigrerende one liner uit te pakken. Dank u, en vaart wel.

Comment

In een utopische wereld misschien niet... maar helaas leven we in een realistische wereld en daar gebeurt het alle dagen. Van kleine zaken die door de schepen of burgemeester geregeld worden en die een kleine mens gelukkige maken tot grote zaken waarvan grote bedrijven veel beter worden. Vanwaar denk je dat het woord 'vriendjespolitiek' vandaan komt? Dit 'gedrag' is zo oud als de politiek zelf en de media stelt nu veel meer aan de kaak dan vroeger (toen ze zelf nog, openlijk, heel intens 'gekleurd' waren)
                                Jean Pierre.

Comment

Working...
                                X