Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    De belangerijkste les uit heel deze discussie is dat iedereen heel veel respect heeft voor een ander... zolang men maar mag doen wat men wilt doen.
    Pardon... wat men mag doen, niet wat men wilt.

Comment

Je kan het ook zo bekijken: Wat maakt die 300 nog uit als je al 25 000 hebt betaald voor zo'n harttoetelletje. Eens je terug thuis bent kan je die pillekes toch gewoon in de vuilbak smijten. Het belangrijkste is dat je betaalt. Het ging er in mijn geval zelfs uitsluitend om dat ik het kocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Pardon... wat men mag doen, niet wat men wilt.
        Als jij dat opmaakt uit deze discussie mij goed... heb ik respect voor maar ik lees het anders.
        Jean Pierre.

Comment

Als jij dat opmaakt uit deze discussie mij goed... heb ik respect voor maar ik lees het anders.
          Ik ben toch een beetje bezorgd dat je veel aandacht hebt gegeven aan de verkeerde berichten, en weinig aan die van mij.
          Mij bij iedereen indelen... daar moet ge toch maar mee opletten.
          En ik neem dus geen pilletje.
          Daar blijf ik bij.
          Ook geen tegen compulsieve meningswissels.
          Last edited by Poza; 17 augustus 2012, 09:56.

Comment

tijd om de waterpijp eens boven te halen,
            is echt genieten in dit weertje
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik ben toch een beetje bezorgd dat je veel aandacht hebt gegeven aan de verkeerde berichten, en weinig aan die van mij.
              Mij bij iedereen indelen... daar moet ge toch maar mee opletten.
              Bedankt dat je bezorgd bent, maar dat hoeft niet hoor. Ik heb zowat alle berichten gelezen... sommige met meer aandacht dan anderen... dus ook die van jou, voor zo ver dat ik ze kon volgens want 't werd soms heel ingewikkeld,. En nu trek ik de conclusie (voor mezelf) dat er alom respect zolang men maar mag doen wat men wilt. En dat is een normale conclusie als je hier de vele pro/contra discussies ziet passeren... in de stijl van... "Ik heb respect voor je keuze om een iPad aan te kopen zolang je maar beseft dat het veel te duur en snobistisch speelgoed is"' of "Windows is geen slechte keuze voor iemand die niet beseft dat er een beter besturingssysteem bestaat en graag veel virussen binnenhaalt". En dat zijn maar enkele voorbeelden...
              Jean Pierre.

Comment

Tja, als ik zeg dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet, en er komt dan iemand af dat de Walen het Belgisch quotum op levensnoodzakelijkheden helemaal in hun eentje helemaal opgebruiken, dan ben ik gepist op iedereen die dat niet met kracht tegenspreekt, en zeker op degene die dan afkomt dat we maar allemaal een pilletje moet nemen.
                Dat is me al te gemakkelijk.

Comment

Tja, als ik zeg dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet, en er komt dan iemand af dat de Walen het Belgisch quotum op levensnoodzakelijkheden helemaal in hun eentje helemaal opgebruiken, dan ben ik gepist op iedereen die dat niet met kracht tegenspreekt, en zeker op degene die dan afkomt dat we maar allemaal een pilletje moet nemen.
                  Dat is me al te gemakkelijk.
                  Maar wat heeft dat nog te maken met de oorspronkelijke vraag? En nee, geen enkele Belg is gelijk voor de wet... er zijn teveel factoren die uitzonderingen op de wet bepalen en toelaten. Er kan dus geen sprake meer zijn van 'gelijk voor de wet'.

En om nu toch off-topic te blijven... ik woon in Wallonië en al is het maar 10 minuten van de Vlaamse grens het leven is heel compleet anders! Veel minder regeltjes... veel minder controle. Dat het leven hier aangenamer is hebben de mensen te danken aan de Waalse politici, die veel meer haar op hun tanden hebben dan de Vlaamse op hun borst. Als je het iemand kwalijk wilt nemen dat het in Wallonië 'anders en beter' is dan moet je de Vlaamse politici aanspreken.
                  Jean Pierre.

Comment

rustig....rustig...
                    probeer bij het thema rookverbod te blijven.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Maar wat heeft dat nog te maken met de oorspronkelijke vraag? En nee, geen enkele Belg is gelijk voor de wet... er zijn teveel factoren die uitzonderingen op de wet bepalen en toelaten. Er kan dus geen sprake meer zijn van 'gelijk voor de wet'.

En om nu toch off-topic te blijven... ik woon in Wallonië en al is het maar 10 minuten van de Vlaamse grens het leven is heel compleet anders! Veel minder regeltjes... veel minder controle. Dat het leven hier aangenamer is hebben de mensen te danken aan de Waalse politici, die veel meer haar op hun tanden hebben dan de Vlaamse op hun borst. Als je het iemand kwalijk wilt nemen dat het in Wallonië 'anders en beter' is dan moet je de Vlaamse politici aanspreken.
                      Het quotum voor die toestellen is nationaal. Als er naar Wallonië meer toestellen zouden zijn gegaan, dan zegt dat niks over hoeveel er zijn gegaan naar Antwerpen vs. Limburg, of naar de kust, en helemaal niks over onze politici. Ik denk zelfs dat er meer gaan naar de oudere bevolking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        rustig....rustig...
                        probeer bij het thema rookverbod te blijven.
                        grt,bouk.
                        Mijn argumenten voor een strenger rookverbod zijn geïllustreerd met de echte verstrekkende gevolgen van het roken. Dat van dat iemand niet zou kunnen eten op een rokersterras, is dikke zever.

Comment

Thx guys.. kreeg ik maar zoveel reacties op mijn foto posts
                          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            sorry
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg

Op 50 personen waren er 2 rokers ... die hun sigaret opstaken terwijl hun tafelgenoten aan het eten waren.
                              Geluk gehad heb je ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                                Het heeft hier al wat geweest, ik dacht ook niet meer te reageren maar ja.

Dat van dat iemand niet zou kunnen eten op een rokersterras, is dikke zever.
                                Dat ge buiten minder passief mee rookt dat is een feit, maar naargelang hoe dicht en van waar de wind komt.....het stinkt even hard en dat is gene zever.
                                Wij zijn zelf gestopt met roken in het restaurant ( zowat 17 jaar geleden al), omdat we ondervonden dat het niet zo smakelijk was als daar plots een rook gordijn langs onze tafel passeerde.
                                Wij waren misschien ook minder egoistische rokers en toch sorry aan de niet rokers die vroeger in mijne rook gezeten hebben.
                                In ieder geval wij hebben spijt dat we niet eerder gestopt zijn met roken, dan had ik nu geen last met mijn ademhaling misschien.
                                En mijn vrouwtje die is 4 1/2 jaar geleden gelijk gestopt met mij, als dat geen liefde is.
                                Last edited by Cois; 17 augustus 2012, 11:51.
                                mvg FrançoisVM
                                Canon 7D

Comment

Working...
                                X