Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
    Excuseer maar dat van die 63 zakken is irrelevant als opmerking.
    Ik heb in 2008 3 ERCP's gehad in St Lucas Brugge, 2 stents en er is me op de tafel niet naar mijn verzekering gevraagd. Ik zeg nog meer : van de internisten was er één die bijzonder goed was daarin, de rest stond te kijken hoe het moest.
    Ik heb veel te danken aan het vakmanschap van diensthoofd Dr. Van Hooteghem.

En ik die dacht je ook open spel ging spelen.
    Trouwens : een hartdokter is een cardioloog, ik kan me niet voorstellen dat een internist zich met hartstents zal bezig houden

En van die statistieken-reactie snap ik nog altijd geen moer, het spijt me.
    Ik kan jouw ervaringen statistisch natuurlijk niet natrekken.
    Ik weet dat die 63 irrelevant zijn, maar was er niet over begonnen.
    Bedankt voor je ontboezeming dat er op de tafel niks is gezegd: daar put ik meer moed uit dan ge misschien denkt. Ik wil dat echt niet meer horen als ik aan 't sterven ben.
    Dr. Van Hooteghem ken ik niet persoonlijk... die naam zegt me niks.
    Bij mijn weten werd hij in de krant ook niet genoemd.
    Als je nog voorbeelden wilt van hoe ze in de medische wereld, na het lezen van het door jou geadviseerde boek, met statistieken omgaan, zeg het maar.
    Maakt niet uit of je er dan zelf iets van snapt: de wereld is groot.

En voor wie wil weten wat een internist doet: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...internist.html - "bijvoorbeeld cardiologen die stents in vernauwde kransslagaders zetten."
    Last edited by Poza; 14 augustus 2012, 20:00.

Comment

Een cardioloog doet dat evenmin. Die opereert namelijk niet.
      Een hartchirurg daarentegen wel.
      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Een cardioloog doet dat evenmin. Die opereert namelijk niet.
        Een hartchirurg daarentegen wel.
        Het gaat over stents. Ribben doorzagen doen inderdaad enkel chirurgen, in de volksmond ook wel slagers genoemd.
        Internisten dringen door tot in het orgaan, of de spier, zonder te snijden.
        Straf, he.
        Maar mij gaat het er vooral om dat dringende gevallen in onze streek (pak maar een cirkel van meer dan 25 km) moeten sterven omdat anderen een afspraak hadden.
        Ik ken al de namen van al die artsen niet.
        Kijk verdmme waar ik woon, en trek een cirkel.
        En de naam van mijn huisarts, die iedereen opbelde, is ook niet moeilijk te achterhalen. Ik wil echter niet dat die bezoek krijgt, over voorschrijfgedrag.
        Last edited by Poza; 14 augustus 2012, 22:33.

Comment

In Nederland mag je vaak niet staand een biertje drinken op het terras.
          In Amsterdam mag het wel. (Wie noemt Amsterdam nog Staphorst a/d Amstel? )
          Op hoeveel benen je staat (één of twee) is niet aan regels gebonden en ook niet of je wankel staat of juist stevig.
          regels_rondom_terrassen

Of je staand mag roken op een terras weet ik niet.
          Mag je in België staand roken op het terras?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            In Nederland mag je vaak niet staand een biertje drinken op het terras.
            In Amsterdam mag het wel. (Wie noemt Amsterdam nog Staphorst a/d Amstel? )
            Op hoeveel benen je staat (één of twee) is niet aan regels gebonden en ook niet of je wankel staat of juist stevig.
            regels_rondom_terrassen

Of je staand mag roken op een terras weet ik niet.
            Mag je in België staand roken op het terras?
            Dat valt bij ons, net als in Nederland, onder kunstvrijheid, maar is alsdusdanig geen expliciet grondrecht. In vele andere landen is kunstvrijheid wel opgenomen in de grondwet.
            Tenzij je zelf het kunstwerk bent, en de sigaar slechts een deel ervan: dan is het artistieke vrijheid.
            Last edited by Poza; 15 augustus 2012, 00:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              Dat valt bij ons, net als in Nederland, onder kunstvrijheid, maar is alsdusdanig geen expliciet grondrecht. In vele andere landen is kunstvrijheid wel opgenomen in de grondwet.
              Maar dan moet je zeker wel mooie ronde kringetjes kunnen blazen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                Maar dan moet je zeker wel mooie ronde kringetjes kunnen blazen?
                Ik weet het niet hoe het in Nederland zit, maar wij hebben ook gerechtsgangen met een volksjury. Die moet je dus in twijfelgevallen raadplegen.
                Hetgeen meestal spontaan tot volgende oplossing voert:

ps: En kunstvrijheid niet verwarren met artistieke vrijheid, he.
                Last edited by Poza; 15 augustus 2012, 00:53.

Comment

Allez, jury, het is heel gemakkelijk!

De jury heeft, bijvoorbeeld:
                  Gezien, wat de kunstenaar met zijn expressie heeft bedoeld, op welke manier het kunstwerk publiekelijk is gemaakt en wat de doelgroep is;
                  Gezien, dat Artikel 10 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens de strafrechtelijke vervolging van kunstenaars niet verbiedt, wanneer enkel door middel van een kunststuk een strafbaar feit is begaan, maar dat hierover in België, anders dan in Nederland, geen jurisprudentie is.
                  Gezien, dat de Wet op roken in gesloten ruimten, buiten niet van toepassing is.
                  Gezien, een terras buiten is als er aan die afgesloten ruimte minstens één wand of het plafond ontbreekt
                  Gezien, de Belgische grondwet enkel van toepassing is op Belgen - alle Belgen zijn gelijk voor de wet.
                  Gezien, ronde kringetjes in geval van hereniging geen rechten hebben, hoewel ze in België zijn aangetroffen, maar oude noch nieuwe Belgen zijn, waardoor de verdediging in zijn geheel dient te worden verworpen
                  Gezien, de hereniging van de kringetjes niet is aangetoont, en schijnhuwelijk nog niet is onderzocht
                  Last edited by Poza; 15 augustus 2012, 03:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    Ik weet het niet hoe het in Nederland zit, maar wij hebben ook gerechtsgangen met een volksjury.....
                    nee... wij zijn al geëvalueerd.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Wel als je van je 22e rookt.
                      Jup dat is zo...
                      Zoals mijn pa zijn nonkel, roken van zijn 15 en op zijn 75 nog steeds geen longkanker...
                      (ow wacht dat mag je niet als argument gebruiken omdat dit een alleenstaand geval is )

Toevoeging: zijn we hier nu nog altijd bezig? tlijkt wel een winterbanden-topic
                      Last edited by Koeno; 15 augustus 2012, 08:19.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        nee... wij zijn al geëvalueerd.

grt,bouk.
                        Moet je geëvolueerd zijn om geëvalueerd te kunnen worden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Moet je geëvolueerd zijn om geëvalueerd te kunnen worden ?
                          nee/'
                          grt,bouk.

Comment

Gisteren tijdens een fietstocht in een cafe in Schellebelle halt gehouden. Asbakken op de toog en er werd er maar op los gerookt door enkele (2) klanten. Zelfs overdag trekt men zich van het rookverbod niks aan. Eigenlijk vind ik dit asociaal van die mensen. Is zo van ge kunt allemaal de pot op ik rook hier nu mijn sigaret rookverbod of niet. Is dan voor de andere rokers ook een hele uitdaging om ook geen sigaret op te steken

mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                              Jup dat is zo...
                              Zoals mijn pa zijn nonkel, roken van zijn 15 en op zijn 75 nog steeds geen longkanker...
                              (ow wacht dat mag je niet als argument gebruiken omdat dit een alleenstaand geval is )

Toevoeging: zijn we hier nu nog altijd bezig? tlijkt wel een winterbanden-topic
                              Het is niet zo dat je geen longkanker krijgt doordat je niet rookt ( ik heb zo een vriend 2 jaar terug verloren altijd gesport en nooit gerookt )maar wel meer kans als je wel rookt .Dat het niet gezond is dat is wel al bewezen . Van mij mogen ze roken als anderen er maar geen last van hebben.Bij ons op het bedrijf hadden ze rokersruimte's , als je zag hoe de muren er na 6 maan voorkwamen dan bedank ik voor het roken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                                ........ Eigenlijk vind ik dit asociaal van die mensen......
                                van die rokers of van de uitbater..?
                                grt,bouk.

Comment

Working...
                                X