Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
    Helaba, op je 62e zijt ge nog geen ouwe zak hé.
    Wel als je van je 22e rookt.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Volgend jaar ben ik een ouwe zak.....!!! 't Is maar hoe dagge't beziet..!!! Ik kan daar mee leven
      Last edited by perman; 14 augustus 2012, 01:25.
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        We gaan geen namen noemen, maar er zijn er wel die bijna gezegd hebben dat ze ergens wegblijven omdat daar niet mag gerookt worden. En ik ken ook iemand die daarom geen langeafstandsvluchten neemt.
        Ik heb echter nog niet zo heel lang gelden een sigaar aangeboden gekregen van een stewardess, en aan het bestek te zien (drie rijen) was ik daar aan het eten.
        De meesten zijn gewoon slecht geïnformeerd.
        Dan betaalt ge zoveel geld, en dan weten ze nog niet dat die voor na het eten zijn.
        Ik ben benieuwd of die stewardess een airhostess was.
        Ik heb 35 jaar lang de wereld rondgevlogen, zowel in first class, business als economy. Soms 5 keer over en weer naar de USA op 1 maand.
        Het is minstens van 1982 geleden dat ik nog een vlucht heb gedaan waar men mocht roken.
        Dat was met Air France van Parijs naar Tunesië. Die vlucht zal ik nooit vergeten. Ik had toen dikke ruzie met een passagier die vlak voor mij een pijp begon te roken. Ik zat in de eerste zetel van de niet-rokers.
        Dat kiezen tussen een rokers- of nietrokers-zetel was trouwens een lachertje. Bijvoorbeeld van rij 1 tot 10 was voor rokers, en vanaf rij 11 voor niet-rokers. Tussen rij 10 en 11 was geen enkele afscherming. Die stinkers zaten toen vooraan in het vliegtuig, terwijl je nu vooraan meer moet betalen bij sommige maatschappijen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Het kan hen inderdaad niets schelen, maar dat zouden ze dus beter wel doen.
          Aan roken is uiteraard wel een voordeel : ze brengen belastingen op voor de staat, en uiteindelijk gaan ze gemiddeld vroeger dood zodat ze minder kosten aan de ziekteverzekering.
          In mijn kennissenkring is het heel eenvoudig : in de familie en vriendenkring rookt NIEMAND. Op het werk zijn er wel een aantal rokers, maar die moeten dat toch buiten doen, en straffen uiteindelijk zichzelf omdat ze de rookpauzes langer moeten werken. Ook een roker mag effectief zijn 8 uurtjes per dag volmaken...
          Bij ons moeten rokers niet tikken en zijn er rokers die 10x per shift naar buiten gaan, natuurlijk liefst als het druk is of ze een onaangenaam telefoontje verwachten.

Bijna al mijn vrienden zijn ook niet-rokers. Dat zal wel geen toeval zijn.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            ........ Dat zal wel geen toeval zijn.
            yep...wel geen toeval..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Woordenboek
              wel: met rede

Comment

Trouwens als je 10x per shift naar buiten moet, zitten binnen waarschijnlijk uitsluitend rotzakken.

Comment

Dat heb ik ook gedaan, en toch ben ik geen oude zak.
                  Met die snotneuzen , maar nu ik het verschil weet zou ik zeker niet meer beginnen met roken.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

Op mijn 22-ste kon ik mij de 21-ste eeuw zelfs niet voorstellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Ik ben benieuwd of die stewardess een airhostess was.
                      Ja. De naam van de maatschappij moet ik nog ff dubbelchecken met mijn vrouwke. Het sigarenkistje was ook uitgestald, en de drank bijvoorbeeld niet: alleen de sigaren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Ik snap deze reactie niet want ik bedoelde iets totaal anders.
                        Maar als ik dit zou meemaken zou ik toch wel man en paard noemen....
                        Sorry, was maar om aan te tonen dat statistieken, wat het hart betreft, niet zo echt ter zake doen.
                        Het ziekenhuis dat werd veroordeeld omdat ze bejaarden systematisch en onnodig stents zette, louter om hun rekening te laten leegmaken door het tehuis, was het uza, dacht ik. Dat stond toch zo in de gazet, als ik me goed herinner. Het was, volgens die gazet, de CM, die op kosten van de gemeenschap, de onterechte patientenaandelen ging terugstorten.
                        Ik woon echter niet in Antwerpen.
                        Dat er op de operatietafel naar je verzekering werd gevraagd, met de vermelding dat beter verzekerden een betere behandeling krijgen, leek me ook de standaard procedure. Als iemand dat een ietsje anders heeft meegemaakt, moet ie dat maar zeggen. Dan zal ik wel zien of ik dat geloof.
                        Borstkassen worden echter niet aan de lopende band doorgezaagd en opengegooid, want ik veronderstel dat ze dan bedden te kort komen.
                        Als dus gemoemde pa vorig jaar vier overbruggingen heeft gehad, en zijn broer is twee jaar jonger, dan was die misschien beter verzekerd. De statistiek dat 2 overbruggingen na drie jaar 24% meer overlevingskans geeft dan een stent, heeft er ook mee te maken dat bejaarden, waarbij men stents zet, bejaard zijn... geen bedden innemen... en hun rekening ter beschikking houden van het tehuis.
                        En dat ongeacht of die van 63 zakken zijn of niet.

Dat die hartdokters ondertussen geen tijd hebben voor weinig geld, bleek toen er voor mij -dringend geval... "niet 5 maar 1 voor 12"- geen plaats was in geen van de mij omliggende ziekenhuizen. En dat zijn er een hele rits. Mijn huisarts heeft vies moeten vloeken, in meerdere telefoons, om me nog maar binnen te krijgen, zwijg stil van dat ze eens gingen kijken.
                        Last edited by Poza; 14 augustus 2012, 18:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                          Helaba, op je 62e zijt ge nog geen ouwe zak hé.
                          Geef toe (ik ben ook al bijna een oude zak) dat je op je 22e er net zo over dacht....
                          Op je 22 moet je stoer zijn en vooral het risico niet schuwen, de dag dat je 62 wordt is de eeuwigheid. Dat wou ik zeggen.
                          Enfin ik wou niemand aanvallen en ik denk ook niet dat het zo overgekomen is.

Comment

Bij mij stond er een , dus ik was er feitelijk mee aan't lachen.
                            Volgende maand word ik er 64, ondanks mijn korte adem voel ik me nog niet versleten.
                            Wij zijn gestopt met roken in januari 2008, nadat ik in het ziekenhuis in de wachtzaal een paar rokers tegen gekomen was met een zuurstof tankje.
                            Maar ik voel me zeker niet aangevallen door jou Paul.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              Sorry, was maar om aan te tonen dat statistieken, wat het hart betreft, niet zo echt ter zake doen.
                              Dat er op de operatietafel naar je verzekering werd gevraagd, met de vermelding dat beter verzekerden een betere behandeling krijgen, leek me ook de standaard procedure. Als iemand dat een ietsje anders heeft meegemaakt, moet ie dat maar zeggen. Dan zal ik wel zien of ik dat geloof.
                              En dat ongeacht of die van 63 zakken zijn of niet.
                              Excuseer maar dat van die 63 zakken is irrelevant als opmerking.
                              Ik heb in 2008 3 ERCP's gehad in St Lucas Brugge, 2 stents en er is me op de tafel niet naar mijn verzekering gevraagd. Ik zeg nog meer : van de internisten was er één die bijzonder goed was daarin, de rest stond te kijken hoe het moest.
                              Ik heb veel te danken aan het vakmanschap van diensthoofd Dr. Van Hooteghem.

En ik die dacht je ook open spel ging spelen.
                              Trouwens : een hartdokter is een cardioloog, ik kan me niet voorstellen dat een internist zich met hartstents zal bezig houden

En van die statistieken-reactie snap ik nog altijd geen moer, het spijt me.
                              Ik kan jouw ervaringen statistisch natuurlijk niet natrekken.

Comment

Geef toe (ik ben ook al bijna een oude zak) dat je op je 22e er net zo over dacht....
                                Op je 22 moet je stoer zijn en vooral het risico niet schuwen, de dag dat je 62 wordt is de eeuwigheid. Dat wou ik zeggen.
                                Alléé, ik ben opgelucht...dus volgend jaar ben ik nog geen "ouwe zak". Van wanneer dan wel?
                                Last edited by perman; 14 augustus 2012, 19:21. Reden: typfout
                                perman
                                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Working...
                                X