Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Als ik op het voetpad sta te roken, en jij komt naast mij staan eten... dan zou ik plots niet meer mogen roken?
    lijkt mij grappig
    een voetpad is naar mijn weten geen deel van de horeca
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      In mijn specifieke geval is het toch twijfelachtig of het mag, als ik lees wat je daar 'linkt', maar soit. Het zou inderdaad storend blijven, maar om eerlijk te zijn, dan ga ik daar 1. of niet meer eten 2. volgende keer binnen zitten.
      Dat doe ik ook, als het mij niet aanstaat, dan kom ik doodsimpel de volgende keer niet meer terug. Er gebeuren immers ergere dingen in restaurants dan hetgeen waarover het hier gaat. Dus met niet meer terug te gaan ben je er het best van af.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

In bushokjes mag ook niet gerookt worden, net zoals op treinperrons, maar dat trekken veel mensen zich niet aan.

Zelfs in de grote tent op Werchter mag niet gerookt worden, maar dat vergeten velen blijkbaar ook.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Omdat het naar mijn weten dan ook niet van toepassing is aangezien we praten over 'buiten'
          (tenzij in dit geval, zoals nena aangeeft, dat de tent toch meer afgesloten was).
          Dan doet het eten er niet toe...

Als ik op het voetpad sta te roken, en jij komt naast mij staan eten... dan zou ik plots niet meer mogen roken?
          lijkt mij grappig
          De ts was in zijn omschrijving duidelijk dat het over een terras ging van een eetgelegenheid, en plots veranderd je het geweer van schouder...

grts
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
            De ts was in zijn omschrijving duidelijk dat het over een terras ging van een eetgelegenheid, en plots veranderd je het geweer van schouder...

grts
            Ik verander geen geweer van schouder,
            maar je doet maar, verbloemen en simplificeren waar het niet kan.
            Als je daarmee denkt gelijk te hebben doe je maar hoor...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Nena heeft het over hoe de wettelijke regeling in elkaar steekt omtrent het roken in de horeca, maar dat zou toch eenvoudig te vinden moeten zijn bij de overheidsvoorlichting.
              Maar wat het roken in een eetgelegenheid betreft heeft de uitbater ook een verantwoordelijkheid en kan deze met of zonder wet het roken in zijn zaak verbieden.
              Ik vind waar je zit te eten: binnen of buiten, dient niet gerookt te worden. Ik betaal de rekening niet wanneer de uitbater toelaat dat door ander gasten gerookt wordt wanneer ik daar zit te eten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Nena heeft het over hoe de wettelijke regeling in elkaar steekt omtrent het roken in de horeca, maar dat zou toch eenvoudig te vinden moeten zijn bij de overheidsvoorlichting.
                Maar wat het roken in een eetgelegenheid betreft heeft de uitbater ook een verantwoordelijkheid en kan deze met of zonder wet het roken in zijn zaak verbieden.
                Ik vind waar je zit te eten: binnen of buiten, dient niet gerookt te worden. Ik betaal de rekening niet wanneer de uitbater toelaat dat door ander gasten gerookt wordt wanneer ik daar zit te eten.
                Ik betaal de rekening niet, als anderen zitten te eten van hun stinkende vis terwijl ik geniet van een lekkere sigaret
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Het rookverbod in de horeca en op werkplaatsen heeft er wat mij betreft voor gezorgd dat ik eindelijk kan gaan eten of iets drinken of gaan werken zonder de last van diegenen die van mij gerust dus buiten mogen roken.
                  Dat ik daar vroeger geen punt van maakte begrijp ik nu zelf al niet meer. Net zo min als het te begrijpen is dat rokers nu de terrassen inpalmen en dat het zelfs in de winter van stedenbouw wordt toegestaan dat afzichtelijke partytenten op stoepen mogen verankerd staan om zo alweer de rokende Belg zijn omzeiling van de wet te gunnen.

Het is inderdaad erg dat de niet-rokers bij goed weer niet eens nog een terraske kunnen doen. Want ja het stoort net zoals het stoort als één roker op het overdekt perron ( het regent immers af en toe) ongevraagd de lucht van de anderen komt verrpesten.

In Amerika hangt aan openbare gebouwen dat het rokers zelfs verboden is binnen de 20 feet of zo van dat gebouw te staan roken. Dus ook op de stoep van dat gebouw. Belachelijk? Wel efficiënt.

Van mij mag iedereen roken, maar ik wil het niet moeten ruiken. En ja, rokers, het stoort verschrikkelijk. Stel ik dat ik een hond had en ik liet die in een hoekje van jullie terras plassen. Zoiets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                    Het rookverbod in de horeca en op werkplaatsen heeft er wat mij betreft voor gezorgd dat ik eindelijk kan gaan eten of iets drinken of gaan werken zonder de last van diegenen die van mij gerust dus buiten mogen roken.
                    Dat ik daar vroeger geen punt van maakte begrijp ik nu zelf al niet meer. Net zo min als het te begrijpen is dat rokers nu de terrassen inpalmen en dat het zelfs in de winter van stedenbouw wordt toegestaan dat afzichtelijke partytenten op stoepen mogen verankerd staan om zo alweer de rokende Belg zijn omzeiling van de wet te gunnen.

Het is inderdaad erg dat de niet-rokers bij goed weer niet eens nog een terraske kunnen doen. Want ja het stoort net zoals het stoort als één roker op het overdekt perron ( het regent immers af en toe) ongevraagd de lucht van de anderen komt verrpesten.

In Amerika hangt aan openbare gebouwen dat het rokers zelfs verboden is binnen de 20 feet of zo van dat gebouw te staan roken. Dus ook op de stoep van dat gebouw. Belachelijk? Wel efficiënt.

Van mij mag iedereen roken, maar ik wil het niet moeten ruiken. En ja, rokers, het stoort verschrikkelijk. Stel ik dat ik een hond had en ik liet die in een hoekje van jullie terras plassen. Zoiets.
                    Juist, ik vind bier ook stinken... iemand zijn stinkend bier verpest de geur van mijn heerlijk wijntje.
                    Mijn wijntje verpest iemand anders zijn welriekend water...

Begrip voor elkaar, en respect voor elkaar.... hoeft ni meer, nen, zet de rokers buiten, liefst 20meter weg.
                    tzelfde met alcohol, hup, enkel nog in de living...

sjeezes waar gaat het naartoe....

Comment

Juist, ik vind bier ook stinken... iemand zijn stinkend bier verpest de geur van mijn heerlijk wijntje.
                      Mijn wijntje verpest iemand anders zijn welriekend water...

Begrip voor elkaar, en respect voor elkaar.... hoeft ni meer, nen, zet de rokers buiten, liefst 20meter weg.
                      tzelfde met alcohol, hup, enkel nog in de living...

sjeezes waar gaat het naartoe....
                      Waar we naar toe gaan weet ik ook niet als je zo gaat overdrijven. Dat de vis op een ander bord zou stinken vind ik nog lachwekkend maar dat een biertje zou stinken voor waterdrinkers is belachelijk.
                      Je probeert op die manier de kern van de zaak te verdoezelen. Want een gans restaurant of perron heeft het gemerkt als één sigaret werd opgestoken. Of als er één iets heeft laten vliegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                        Waar we naar toe gaan weet ik ook niet als je zo gaat overdrijven. Dat de vis op een ander bord zou stinken vind ik nog lachwekkend maar dat een biertje zou stinken voor waterdrinkers is belachelijk.
                        Je probeert op die manier de kern van de zaak te verdoezelen. Want een gans restaurant of perron heeft het gemerkt als één sigaret werd opgestoken. Of als er één iets heeft laten vliegen.
                        Neen, dat is waar we naartoe gaan,
                        want het rookverbod is er uit gezondsheidsredenen... Voor de rokers en niet-rokers.
                        Doch als de overheid echt om gezondheid geeft, zouden ze roken verbieden... Maar neen hier verdienen ze te veel op.

Rokers worden geviseerd,
                        als we aan gezondheid denken, wist je dat het bewezen is dat alcohol even schadelijk als roken is?
                        Doch verbieden ze alcohol niet, (als ik mij niet vergis verdienen ze op alcohol nog meer).

Vis en bier ruikt niet?
                        Juist, ik probeer niets te verdoezelen, ik zeg u gewoon: Rokers worden geviseerd, en sinds het rookverbod worden ze opgejaagd als een lekker stuk wild...
                        en net dat vind ik onterecht,
                        dat ze van jou zelfs in regen en sneeuw moeten roken, dat hun zelfs dat belachelijke party-tentje ontnomen zou moeten worden...

respect voor uw medemens...
                        Ik ken heir in mijn buurt 2 bruine kroegen die de deuren gesloten hebben... tjah, hun vast volk mocht niet meer binnen...

DAT is juist belachelijk.

Comment

Er is helemaal geen rookverbod. Iedereen mag nog zoveel roken als hij/zij wil. Je mag alleen niet meer roken op plaatsten waar je de gezondheid van anderen in gevaar brengt.
                          Ik denk dat vele rokers niet eens half (willen) beseffen welke overlast ze veroorzaken.

En ja, ik ga nu ook terug ergens iets eten/drinken in tegenstelling tot vroeger.

De juiste wetgeving is zeker op te zoeken op de site van het staatsblad maar de teksten zijn in wetstraatees geschreven en niet altijd even duidelijk (understatement )
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            Zonder een heisa te willen maken rond al dan niet voorstander van rookverbod, toch even een vraag voor eventuele experten in the house.

Onlangs gingen we nog eens uit eten, heerlijk zomerweer, dus we reserveerden buiten, aangezien met tent overdekt is en er van die 'gloeiwarmers' staan moest het te frisjes worden. Tot onze grote verbazing bleek Jan en Alleman daar te roken.
                            Volgens mij mag het niet, maar we zijn niet zeker. Iemand die weet hoe dat zit. Ik vond het alvast heel storend. Was bijna van plan binnen te gaan zitten...
                            De louter aanblik van een roker mag dan wel heel storend zijn, maar volgens mij verstoot hij niet tegen de Rechten van de Mens zolang hij je gezondheid niet in gedrang brengt. Als hij dat wel doet, mag het niet.
                            Op sommige plaatsen kunnen strengere regels gelden: Artikel 35 van het Handvest van de Grondrechten van de Europese Unie stelt bijvoorbeeld dat hun maatregelen een hoog niveau van bescherming van de menselijke gezondheid moeten waarborgen. Als de unie dus slechts een matige bescherming bieden in plaats van een hoge, kan je hun pakken op dat artikel.
                            Met afzonderlijke landen hou ik me niet bezig: Dat zou, gezien alleen al het aantal Europese landen - nog maar te zwijgen van het puntje van Afrika waar men Nederlands spreekt- een onbegonnen zaak zijn.

Comment

Rokers worden geviseerd,
                              als we aan gezondheid denken, wist je dat het bewezen is dat alcohol even schadelijk als roken is?
                              Doch verbieden ze alcohol niet, (als ik mij niet vergis verdienen ze op alcohol nog meer).
                              Eeuwige dooddoener. Als jij op 5m van mij staat en een pint drinkt merk ik dat niet eens, als je op 20m van mij rookt wel. Ik word niet dronken als jij naast mij alcohol drikt maar loop wel gezondheidsrisico's als jij naast mij rookt.

En dan nu de volgende dooddoener: "je kan doodgereden worden door een dronkaard"...; inderdaad, daarom is (te veel) alcohol + rijden ook verboden.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                                Er is helemaal geen rookverbod. Iedereen mag nog zoveel roken als hij/zij wil. Je mag alleen niet meer roken op plaatsten waar je de gezondheid van anderen in gevaar brengt.
                                Ik denk dat vele rokers niet eens half (willen) beseffen welke overlast ze veroorzaken.
                                Alcohol brengt medemensen niet in gevaar?
                                Alcohol brengt geen overlast?
                                Dan maar alles van alcohol verbieden in cafe's en restaurants?

Succes
                                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                                En ja, ik ga nu ook terug ergens iets eten/drinken in tegenstelling tot vroeger.
                                Ik ga nog steeds evenveel weg, en als ze in het café toch nog roken, zal ik er mij niet aan storen

Comment

Working...
                                X