Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"vrij gebruik" bij Telenet, kan iemand mij exact vertellen wat dit betekent?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "vrij gebruik" bij Telenet, kan iemand mij exact vertellen wat dit betekent?

Je hebt geen limiet meer, zolang je niet in de piekuren (rode zones) 20 films tegelijk gaat downloaden en dus de surfsnelhied voor andere gebruikers gaat beperken.
    Blijf je braaf en 'sociaal', kan je zoveel downloaden als je wilt, is dit nu nog niet goed ?? zoveel je wilt ... jaja echtech waar

Ben ook reeds jaren klant bij Telenet, nog nooit problemen gehad met limieten of extra betalen, en dat met twee tieners met elk hun eigen laptop (=> facebook, youtube en andere online toestanden zoals films downloaden, ...), PS3 online multigamen etc ...
    Voor wie wacht komt alles veel te laat ...

Comment

Re: "vrij gebruik" bij Telenet, kan iemand mij exact vertellen wat dit betekent?

Download eens volle bak in een "rode periode" dan ga je het snel weten

Als je het exact moet weten, goede moed... op userbase staat een hele thread over het "vrij" downloaden, zelfs via de ombudsman telecom kom je niet te weten wat de limiet nu eigenlijk is. Het is één van de duistere geheimen van TN. P2P traffic wordt ook regelmatig dichtgeknepen.

Wil je echt "vrij" gebruik dan is VDSL2 de enige optie.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht

Als je het exact moet weten, goede moed... op userbase staat een hele thread over het "vrij" downloaden, zelfs via de ombudsman telecom kom je niet te weten wat de limiet nu eigenlijk is. Het is één van de duistere geheimen van TN. P2P traffic wordt ook regelmatig dichtgeknepen.

Wil je echt "vrij" gebruik dan is VDSL2 de enige optie.
        Met VDSL2 moet je al geluk hebben waar je woont om 'vrij' te downloaden. Ik vind het niet erg dat P2P dichtgeknepen wordt in bepaalde periodes. Als iedereen zit te P2P'en maakt het niet uit bij welke provider je zit, Dan ben je de pineut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          Met VDSL2 moet je al geluk hebben waar je woont om 'vrij' te downloaden.
          Ik heb maximale snelheid, elk uur van de dag/nacht en ben nog nooit op de vingers getikt voor mijn verbruik.
          Easynet: 10GB/maand maar geen teller, regelmatig over gegaan.
          Dommel.... nooit aan de limiet geraakt
          DxADSL... nooit aan de limiet geraakt
          EDPnet... welke limiet?
          bye, Maurice
          Nikon D7500

Comment

Staat dat dan niet bij iedereen bij de "telemeter"?
            Bij mij staat er bij hoeveel ik al verbruikt heb deze periode en ook volgende zin: "Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 181,31 GB en 567,98 GB als grootverbruiker opgemerkt worden."
            Ik heb er wel nooit op gelet of die getallen veranderen afhankelijk van het voor die periode gemiddeld verbruik van anderen in de buurt ofzo???
            Wij zijn wel businessklant, ik weet niet of dat iets uitmaakt of je dit soort info krijgt of niet.

Enfin, en dan daaronder uitleg met drukke en minder drukke periodes en tips hoe ermee om te gaan.
            Komt erop neer dat als je grootverbruiker bent en je tijdens die drukke of minder drukke periodes (rode of gele periodes) veel gaat downloaden dat ze dan je snelheid naar beneden halen.
            Zo heb ik het tenminste begrepen.

Ik vraag me alleen af wat ze gaan doen als je boven dat bovenstaande grote getal zou zitten .

Comment

In de rode zone volle bak downloaden zal niets voor je veranderen zolang je niet aan die 150GB zit.
              Blijf je daarna nog verder downloaden, dan kom je in de rode periode op een lager pitje te staan maar kan je nog steeds verder surfen.
              Voor normaal internet gebruik is die 150GB extreem veel en dan moet je al naar niets kijken.
              Ik kan er nog steeds niet bij hoe mensen met legaal gebruik over die limiet kunnen gaan.
              Ik zit minstens 5 uur per dan op internet bezig op één PC, verder halen alle smartphones en tablets hier hun updates binnen via dezelfde verbinding en op de hoop toe hangt zowel de TV, de Blu-Ray speler alsook de muziekinstallatie ook nog erbij.
              Ik zit dagelijks veel foto's te bekijken, YouTube (PC of TV), haal alle updates binnen en verstuur nog eens enorm veel mails met steeds grote attachmenst en doe soms uren aan een stuk remote desktop.
              En buiten de "ik" zit hier ook mijn vrouw nog wat te surfen, al is dat niet zoveel als ik.
              Op al die jaren denk ik niet dat ik ooit al eens over de 10GB gegaan ben.
              Ja ik ken mensen die elke maand over hun limiet gaan maar dan zijn ze de ganse dag met meer dan één pc illegaal alle mogelijke films in HD aan het downloaden, gewoon maar om te hebben want dan zijn ze nog eens uren bezig om die allemaal om te zetten en de juiste ondertittels gesynchroniseerd te krijgen. Een van mijn collega's heeft volgens mij iedere film dat op internet te vinden valt al op een schijf staan, duizenden bestanden dat die nooit voor het einde van zijn leven bekeken krijgt.
              Sorry maar ik heb daar geen compassie mee als deze mensen onder de noemer zware downloaders vallen en wat afgeremd worden.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                In de rode zone volle bak downloaden zal niets voor je veranderen zolang je niet aan die 150GB zit.
                Klopt, maar 150GB is niet echt veel

Voor normaal internet gebruik is die 150GB extreem veel en dan moet je al naar niets kijken.
                Niet zo extreem hoor. In tijden dat er meer en meer HD youtube gekeken wordt, spotify muziek geluisterd, bestanden in "the cloud" geplaatst worden.

Ja ik ken mensen die elke maand over hun limiet gaan maar dan zijn ze de ganse dag met meer dan één pc illegaal alle mogelijke films in HD aan het downloaden, gewoon maar om te hebben want dan zijn ze nog eens uren bezig om die allemaal om te zetten en de juiste ondertittels gesynchroniseerd te krijgen.
                Dat is BS ofwel zijn ze slecht bezig. Omzetten is niet nodig en subtitles zijn gesyncroniseerd. Als ik al eens een aflevering van een serie van het net haal omdat we ze vergaten op te nemen dan is die in perfecte kwaliteit te bekijken zonder enige aanpassing.

BTW, onze zoon kijkt nooit TV maar is een intensief Youtube gebruiker, ik zie in de stats regelmatig een verbruik van 5-8 GB op een dag. Niets illegaals bij. Dat is dan maar 1 computer. En wanneer denk je dat de meeste data er dan door gaat? In wat bij TN de "rode uren" zijn.

Verleden maand 266 GB, deze maand al 10GB.
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Met die 150 GB zal je niet snel in de problemen geraken.

Als ik wat hoog zit, en ik ga dan nog eens een filmpje downloaden, dan merk ik dat de snelheid af en toe wat inzakt gedurende seconden. Uiteindelijk heb je die film dan gewoon een paar minuten laten. Big deal!
                  Voor youtube filmpjes zal je niet eens iets merken.
                  Hier in huis zitten we met 6 personen, en ja, de internetkabel loopt soms warm. In totaal zijn er tot 18 toestellen die kunnen gebruik maken van het netwerk, en niemand klaagt. Er wordt rustig youtube gekeken of gedownload, en meestal blijven we rond de 100 GB steken.

Telenet zet dit in zijn voorwaarden, om een beetje ingedekt te zijn voor klachten als ze de kraan wat dichtdraaien.

En ach, als je niet tevreden bent daarmee, dan moet je maar overstappen naar Belgacom, of een duurder abo waar je helemaal vrij bent.
                  Als Telenet 60 Mbps belooft, dan haal je die ook regelmatig, wat ik bij Bcom nog niet gezien heb.

Nu, stel je maar eens voor wat 100 GB betekent. Dat is ELKE dag een film van 4GB (terwijl de meeste rond de 1-2 GB draaien). Wanneer krijg je dat allemaal bekeken?

Comment

Moderator Note: Off topic posts opgeruimd. Ga buiten spelen, kids.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      En ach, als je niet tevreden bent daarmee, dan moet je maar overstappen naar Belgacom, of een duurder abo waar je helemaal vrij bent.
                      Als Telenet 60 Mbps belooft, dan haal je die ook regelmatig, wat ik bij Bcom nog niet gezien heb.
                      Ik haal perfect wat mijn profiel toelaat, momenteel 30/6, ik heb een tijdje 50/6 gehad en waarschijnlijk gaat dat binnenkort terug zo zijn (automatische lijntests om de profielen te verhogen). Wat de prijs betreft... 35 Euro/maand (duurder?????)

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Nu, stel je maar eens voor wat 100 GB betekent. Dat is ELKE dag een film van 4GB (terwijl de meeste rond de 1-2 GB draaien). Wanneer krijg je dat allemaal bekeken?
                      Er is meer dan films. Die draaien rond de 4.5GB (DVD)-25GB(Bluray).
                      Zet wat files op dropbox en je ziet je dataverbruik zo stijgen.
                      bye, Maurice
                      Nikon D7500

Comment

Ik zit nu ook terug bij Belgacom : ook op een 30/6 profiel (en met mijn comfort pack 30/2.5 volgens het abonnement). Bij een snelheidstest haal ik 28.5/2.4 en je hebt daar effectief onbeperkt downloaden...
                        De prijs van dat comfortpack lag 10 € lager dan wat telenet aanbiedt (per maand uiteraard) : veel mensen vergeten dat je bij Telenet nog je kabelabonnement ook moet bijtellen (toch als je bij een shake houdt).
                        Ik moet eerlijk zeggen dat die snelheid me zeer weinig interesseert : bij hoeveel sites kan je effectief aan de volle snelheid downloaden ? Als je bij de meeste aan 1.5 MB/s geraakt mag je al heel blij zijn, die volle 3.5 heb ik bij Telenet nooit gehaald...

Voor zij die dus veel willen downloaden is Belgacom interessanter dan Telenet en het is nog GOEDKOPER ook...

Als je het zaakje in een pack giet kost telenet 54.95 € (als je dus onbeperkt willen kunnen downloaden, maar bij Telenet is dat dus "beperkt"), bij Belgacom is het 59.95€ (voor onbeperkt downloaden) en moet je er de 15.20 € kabel/maand niet bijtellen...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Wat Belgacom betreft zou ik toch eerst maar eens checken wat de snelheid bedraagt in uw buurt.
                          http://www.belgacom.be/onetelco/be-n...heck_RES.page?

Ik wou verhuizen, maar zag dat ik op die plek geen Telenet kon krijgen en volgens de website van Belgacom kon ik maar 1 TV aansluiten op dat nummer. Niet echt hoopgevend. Uiteindelijk toch een beter huis gevonden in een gemeente waar wel Telenet was. Ik blijf erbij, Belgacom zuigt enorm hard voor TV, die passen een hogere compressie toe op hun streams.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Als je het zaakje in een pack giet kost telenet 54.95 € (als je dus onbeperkt willen kunnen downloaden, maar bij Telenet is dat dus "beperkt"), bij Belgacom is het 59.95€ (voor onbeperkt downloaden) en moet je er de 15.20 € kabel/maand niet bijtellen...
                            Elk pakket heeft zijn voordelen en nadelen en het is aan de klant om te overwegen wat belangrijk is.
                            Bij Telenet zit je dan misschien met een snelheidsbeperking vanaf een bepaald volume maar bij VDSL haal je in de beste momenten maar de helft van de snelheid van wat de kabel biedt.
                            Verder moet je tijdens piekmomenten eens vergelijken hoeveel het verschil echt is tussen een eventueel beperkte snelheid op de kabel en de op dat moment behaalde snelheid via VDSL.
                            Kijk dan tegelijk ook wat digitale TV en vergelijk nogmaals.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

En wanneer denk je dat de meeste data er dan door gaat? In wat bij TN de "rode uren" zijn.
                              Verleden maand 266 GB, deze maand al 10GB.
                              Heeft iemand van ons allen al de ervaring gehad om binnen deze zones boven de limiet van 150GB te zitten en te weten wat de echte gevolgen zijn?
                              De meeste klanten hadden een fibernet of dergelijke met een limiet van 100GB per maand (vroeger zelfs 50GB), al deze abonnementen werden gratis overgezet naar een ongelimiteerde download (weliswaar met het principe van piekuren) met 150GB dat nooit gelimiteerd is. Ook de download- en uploadsnelheid is er mooi op vooruit gegaan ... ook zonder extra kosten.
                              De meeste klanten doen dus goede zaken maar enkel uit principe dat er een vermelding staat van die piekuren zijn sommigen plots niet meer tevreden.

Als die 266GB tijdens de piek is en iedereen zou zo beginnen, dan zitten we weldra weer met z'n allen 5 minuten te wachten op de volgende internetpagina.
                              Dus nog niet zo oneerlijk om grootverbruikers wat aan te moedigen om buiten de piek te downloaden, uiteindelijk hebben ze nog altijd meer dan hetgeen waarvoor ze ooit een contract getekend hebben.

Er zijn ook andere providers (ik heb het niet over Belgacom) die ongelimiteerd geven maar als je dan enkele maanden na elkaar fors gaat verbruiken krijg je ofwel een brief thuis met de melding dat je buiten het normale gebruik van internet zit (ja, die clausule staat meestal in de voorwaarden) ofwel krijg je plots een opzegbrief in de bus ofwel heb je toevallig problemen met de verbinding en valt deze geregeld uit of wordt ze trager ... niet alle providers spelen het spel altijd eerlijk hoor.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Heeft iemand van ons allen al de ervaring gehad om binnen deze zones boven de limiet van 150GB te zitten en te weten wat de echte gevolgen zijn?
                                De meeste klanten hadden een fibernet of dergelijke met een limiet van 100GB per maand (vroeger zelfs 50GB), al deze abonnementen werden gratis overgezet naar een ongelimiteerde download (weliswaar met het principe van piekuren) met 150GB dat nooit gelimiteerd is. Ook de download- en uploadsnelheid is er mooi op vooruit gegaan ... ook zonder extra kosten.
                                De meeste klanten doen dus goede zaken maar enkel uit principe dat er een vermelding staat van die piekuren zijn sommigen plots niet meer tevreden.
                                Het is vooral de willekeur waar er problemen mee zijn. Ik schreef al eerder dat mensen die een mail kregen van TN om "hun gedrag aan te passen" probeerden om correcte info te krijgen over de criteria waarop "veelverbruiker" gebaseerd waren. Zelfs via de ombudsman kregen ze geen antwoord. Je bent beter met een harde limiet dan met de "kleurenboek".

Als die 266GB tijdens de piek is en iedereen zou zo beginnen, dan zitten we weldra weer met z'n allen 5 minuten te wachten op de volgende internetpagina.
                                Dus nog niet zo oneerlijk om grootverbruikers wat aan te moedigen om buiten de piek te downloaden, uiteindelijk hebben ze nog altijd meer dan hetgeen waarvoor ze ooit een contract getekend hebben.
                                Er is maar één reden voor dat aanmoedigen. Men wil "de snelste" zijn maar heeft niet de capaciteit om tegen die snelheid alle data te versluizen. Men verkoopt Ferrari's maar heeft niet genoeg snelwegen om ze tegen volle snelheid naar de kust te laten rijden. Dus geeft men ze een kleine benzinetank zodat ze vanaf Gent moeten vertragen. De gezinswagens die ze op hun eerste stuk ingehaald hebben rijden echter rustig verder, zij het tegen een lagere snelheid dan de Ferrari.
                                Het is echter allemaal geen probleem, De Ferrari mag in het holst van de nacht terug sneller naar de kust....

Ik heb een contract voor onbeperkt en heb niets meer gekregen dan waar ik voor getekend heb.
                                Letterlijk van de website: "U surft onbeperkt, zonder extra kost. Wie zijn wij om u een limiet op te leggen?"

Er zijn ook andere providers (ik heb het niet over Belgacom) die ongelimiteerd geven maar als je dan enkele maanden na elkaar fors gaat verbruiken krijg je ofwel een brief thuis met de melding dat je buiten het normale gebruik van internet zit (ja, die clausule staat meestal in de voorwaarden) ofwel krijg je plots een opzegbrief in de bus ofwel heb je toevallig problemen met de verbinding en valt deze geregeld uit of wordt ze trager ... niet alle providers spelen het spel altijd eerlijk hoor.
                                Nog geen brief gezien. Trouwens "define: normaal" (da's het probleem bij TN namelijk). Sinds de beschikbaarheid van breedband en 24/24 online hebben we hier altijd een redelijk fors verbruik gehad, geen enkele van mijn ISP's heeft daar ooit een opmerking over gemaakt.
                                Mocht het ooit zo ver komen dan is het maar een kleintje om weer over te stappen. Alleen de login/pass aanpassen en we zijn vertrokken. Ik hang niet vast aan mijn ISP door webruimte of e-mailadressen.
                                Met een 300GB/maand ben ik zeker dat ik geen grootverbruiker ben bij mijn ISP
                                bye, Maurice
                                Nikon D7500

Comment

Working...
                                X