Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Time Capsule aansluiten op Telenet wireless modem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Time Capsule aansluiten op Telenet wireless modem

Even een eenvoudig vraagje voordat ik me een Time Capsule aanschaf :
    hoe koppel je deze aan de Telenet wireless modem ?
    Ik heb gezien dat er achteraan nog 3 aansluitingen vrij zijn, vanuit de 4de gaat er een kabel naar de digicorder.
    Is het gewoon een kabel van de Time Capsule naar één van deze 3 aansluitingen ?

M'n eerste gedacht was dat het een netwerkkabel moest zijn, maar die 3 vrije aansluitingen achteraan m'n Telenet wireless modem zijn volgens mij geen netwerkaansluitingen ???

Re: Time Capsule aansluiten op Telenet wireless modem

Ik heb mijn Airport Extreme aangesloten op de bbox van Belgacom, je verbindt de uitgang PC1 met de WAN ingang op de airport, daarnaast staat drie uitgangen waarvan je de eerste verbindt met je PC, op die PC installeer je dan het programma voor de Airport, en dan heb je daarmee toegang om je netwerk op te zetten. Een Airport Extreme of een Time Capsule zijn hetzelfde, alleen dat er in de een een harde schijf zit.

Voor telelenet zal het ook zo zijn, dus verbinden met een UTP kabel !

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Mijn TM is ook aangesloten via een UTP kabel na een switch die namelijk ook het signaal voorziet voor mijn digicorder.
      Als je de digicorder aansluit op de TM werkt dat niet. Die moet een rechtstreeks IP adres krijgen van de modem.
      De rest is dan draadloos, incl. mijn printer.

Ruud
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Een TimeCapsule bevat naast een harde schijf ook een wireless router. Mijn TC is via een kabel verbonden met de Belgacom ADSL-modem (weliswaar nog van het oude type Speed Touch Home). Maar jij hebt hier dan twee wireless routers?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Ik heb Telenet met een TC er achter.

Vanuit de modem moet je inderdaad met een netwerkkabel naar de TC.
          Ik gebruik dan het draadloze netwerk van de TC, maar mijn vast PC is met netwerkkabel verbonden wat toch nog net iets sneller gaat.
          Aan de TC hangt ook mijn receiver zodat ik muziek makkelijk kan streamen vanaf mijn iMac.

De digicorder moet uiteraard direct aan de Telenet modem hangen met draad! (of met powerline adapters)

Ik heb het wifi signaal van de Telenet modem moeten uitschakelen omdat ik anders steeds de verbinding met het internet verlies. Dit heeft ook tot gevolg dat ik geen homespot kan activeren of gebruiken. Een paar telefoons met Telenet hebben voorlopig niets opgeleverd...
          Maar op de vaste PC haal ik wel de snelheden die Telenet belooft: 60 Mbps download, en dat is echt niet slecht.

Als jij er in slaagt om de homespot toch te activeren ken ik graag je instellingen, dan zal ik nog eens een poging ondernemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik heb Telenet met een TC er achter.

Vanuit de modem moet je inderdaad met een netwerkkabel naar de TC.
            Ik gebruik dan het draadloze netwerk van de TC, maar mijn vast PC is met netwerkkabel verbonden wat toch nog net iets sneller gaat.
            Aan de TC hangt ook mijn receiver zodat ik muziek makkelijk kan streamen vanaf mijn iMac.

De digicorder moet uiteraard direct aan de Telenet modem hangen met draad! (of met powerline adapters)

Ik heb het wifi signaal van de Telenet modem moeten uitschakelen omdat ik anders steeds de verbinding met het internet verlies. Dit heeft ook tot gevolg dat ik geen homespot kan activeren of gebruiken. Een paar telefoons met Telenet hebben voorlopig niets opgeleverd...
            Maar op de vaste PC haal ik wel de snelheden die Telenet belooft: 60 Mbps download, en dat is echt niet slecht.

Als jij er in slaagt om de homespot toch te activeren ken ik graag je instellingen, dan zal ik nog eens een poging ondernemen.

Bij mij, met een bbox van Belgacom werk ik in bridge mode, dat is in te stellen op de TC, en dan heb je eigelijk drie of vier netwerken via
            dezelfde verbinding, ik doe dit ook om mijn toegang tot de Belgacomfon Hotspots te behouden !
            Mijn verbinding met alle apparaten loopt echter over het netwerk van de Airport, de installatie van dit extra netwerk gaf me een snelheidswinst van meer dan 1O Mbps, met als extra het gebruiken van een netwerk harddisk .

MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bij mij, met een bbox van Belgacom werk ik in bridge mode, dat is in te stellen op de TC, en dan heb je eigelijk drie of vier netwerken via
              dezelfde verbinding
              idem hier, maar dan met telenet.
              Voordeel is dan dat ik met de MacBook kan inloggen (doet ie automatisch) op het sterkste netwerk.
              Huiskamer --> TM
              Slaapkamer -> Telenet

Ruud

Comment

Ik heb 2 TC's hangen op mijn telenet modem. Telkens van de WAN poort van de TC naar één van de poorten op de telenet router. Daarnaast via een derde aansluiting de digicorder. Beide TCs staan in bridge mode en broadcasten eenzelfde wireless netwerk (zelfde settings en code). TC In normal mode gaat ook maar dan krijg je voor sommige toepassingen double NAT problemen (bvb voor bac-to-my-mac) Wifi telenet staat ook nog gewoon aan en homespot dus ook. Loopt allemaal zonder problemen (heb zelfs nog expresskes staan boven als repeaters in het zelfde netwerk)
                D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                500px FaceBook

Comment

@Codon
                  Zou jij zo vriendelijk willen zijn om eens een screenshotje te posten of sturen van je instellingen op de Telenet router en van je TC?

Alvast bedankt,

Comment

Ik zit nog steeds met dit probleem, en vermits mijn studenten nu wel graag de homespot gebruiken zie ik de nood om het draadloos signaal van telenet in te schakelen.

Iemand die een paar screenshots van zijn instellingen (Telenet router en Time Capsule) kan posten of doorsturen per PM of mail?

Comment

De homespot inschakelen doe je via "mijn telenet" en gaan naar instellingen. Daar de homespot inschakelen.
                      Daar kan je ook je wifi inschakelen en beheren van de modem.
                      Dan een UTP kabel van een van de vier uitgangen naar de time capsule en dan heeft die ook internet en kan die ook eventueel een netwerk opbouwen.
                      Wat is het precieze probleem waar je tegen aan loopt?

Comment

Dat is allemaal OK, zo lang ik de wifi van de telenet router uit laat.

Zodra ik het wifi signaal van de telenet router ook inschakel (en dus homespot kan gebruiken), dan valt om de paar minuten de verbinding van de TC naar het internet (BEDRAAD) weg, om zich na een klein minuutje terug in te schakelen.

Comment

Das vreemd, hier staat dat ook aan en ik heb dat probleem niet.
                          Als ik naar de slaapkamer ga met mijn MBP schakelt ie automatisch over naar het wifi signaal van de Telenet modem.
                          Ik gebruik ze dus beide.

Comment

Hier Bbox met TC als acces point, maar ik denk dat het beter kan, maar dan moet je het routergedeelte van de Bbox uitschakelen en laten overnemen door de TC. Ik ben niet zeker of je dit doet via de advanced setting van je Bbox bij Belgacom of op je TC. Zou hier ook graag eens een duidelijk schemaatje zien. Mocht zich iemand geroepen voelen.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Dat is allemaal OK, zo lang ik de wifi van de telenet router uit laat.

Zodra ik het wifi signaal van de telenet router ook inschakel (en dus homespot kan gebruiken), dan valt om de paar minuten de verbinding van de TC naar het internet (BEDRAAD) weg, om zich na een klein minuutje terug in te schakelen.
                              Mijn verbinding met de TC valt hier ook regelmatig weg. De geselecteerde schijf voor TimeMachine is deze van de TC en die valt dus regelmatig weg. Bij mij is de router van de Bbox dus ook niet uitgeschakeld. Ik weet dus niet zo goed hoe ik mijn TC moet instellen en waar ik de Bbox router moet uitschakelen. Mijn internet werkt dus goed, alleen mijn TC doet het niet zoals het hoort.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X