Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Time Capsule aansluiten op Telenet wireless modem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Time Capsule aansluiten op Telenet wireless modem

Ik vermoed dat het hier ergens moet gebeuren dat je de Bbox in bridge moet zetten.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hier staat het zo.
      En dat draait al jaren zo zonder problemen, Telenet modem staat standaard ingesteld.
      WiFi aan en Homespot aan. Verder niets verandert.

Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Bedankt Rufus.
        Ik zit momenteel in het buitenland, maar ga dat dit weekend eens proberen.
        Kan je ook de andere screenshots eens doorgeven van 'basisstation' en 'draadloos' ?

Ook een paar screenshots van je Telenet instellingen zouden me blij maken...

Comment

HIER zijn ze

Ruud

Comment

Ik vermoed dat ik de router van Belgacom zal moeten ingeschakeld laten naast die van mijn TC aangezien ik op dit adres ook nog met PC en laptop werk. Als ik de Belgacom router uitschakel en enkel die van de TC gebruik zit ik allicht zonder internetverbinding op mijn PC en laptop. De combinatie van Apple en PC in een draadloze configuratie is nog steeds een zeer moeilijke, tenzij je er een pak kosten tegenaan smijt. Of zijn er hier die dit kunnen tegenspreken ?
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

In mijn netwerk draaien een paar PC's en een paar Apple's, allen verbonden draadloos of met draad aan de TC.
              Werkt perfect.... zolang ik de Telenet router maar niet laat werken met Wifi.
              Dus, waarom dat een hoop geld moet kosten weet ik niet.

Comment

En ik houd de twee (draadloze netwerken) uit elkaar. Heb een Telenet-modem met switch en twee Powerlines, maar da's enkel maar voor de TV. Interactieve digi-TV en, bv de digicorder van de slaapkamer programmeren vanuit de living.
                Voor internet, sowieso Skynet (Belgacom) bij ons, is dat een TimeCapsule en een Airport Express, ter uitbreiding, maar ook om muziek te streamen van mijn Mac (op mijn bureau) naar de stereoinstallatie (in de living).
                Mijn kinderen wonen niet meer thuis. Jongste zoon is all-Mac, en brengt doorgaans zijn iPod Touch mee, waarmee ie zonder problemen en via mijn draadloos netwerk de wereld in kan; oudste zoon heeft een PC-laptop (die ik 'm ooit gegeven heb na het ding te hebben gewonnen), waarmee ie evengoed via mijn draadloos netwerk naar hartelust kan surfen; maar ook met zijn Aldi smartphone kan-ie gerust bij ons aan de slag. Bij de "externe" toestellen (al de rest is Mac en intern) heb ik eenmalig het (WPA2) paswoord voor mijn draadloos netwerk moeten ingeven, maar dat is het dan.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4.1) - iPhone XR (iOS 18.4.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4.1)

Comment

Ook hier geen probleem hoor Enero, Telenet WiFi aan en TC WiFi aan. Alles werkt op alles, Windows notebook van mijn vrouw, iMac van mij en MBP van de dochter.
                  Alsook nog een WiFi printer die ingelogd is op de WiFi van TN en waar op kunnen printen via de WiFi van de TC met de pc's.
                  Ook nog drie iPhone's, zo je ziet perfect mogelijk.

Ruud

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                    Ook hier geen probleem hoor Enero, Telenet WiFi aan en TC WiFi aan. Alles werkt op alles, Windows notebook van mijn vrouw, iMac van mij en MBP van de dochter.
                    Alsook nog een WiFi printer die ingelogd is op de WiFi van TN en waar op kunnen printen via de WiFi van de TC met de pc's.
                    Ook nog drie iPhone's, zo je ziet perfect mogelijk.

Ruud
                    Toch een wijziging aan mijn TC instellingen aangebracht aan de hand van je screenshots en heb de indruk dat het TC nu niet meer onderbroken wordt. Bedankt voor de info.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oké, mooi.
                      Zo moet het hé.

Comment

Working...
                      X