Re: Bellen naar Belgacom is FUN !!!!!
Je begint het gesprek dan eens met "Voortgaand op mijn vorige melding heb ik alle kabels nagekeken, geprobeerd met nieuwe kabels, alles gereset en opnieuw ingesteld maar nog steeds heb ik slecht beeld op eender welk toestel, ik ben zeker dat het probleem niet aan mijn bekabeling ligt, kan u iemand sturen om dit op te lossen ... als het probleem toch bij mij ligt betaal ik gerust de interventiekosten maar ik ben er zeker van dat dit niet zal gebeuren".
Kijk dan maar eens welk antwoord je gaat krijgen.
Je moet niet vergeten dat meer dan 80% van de mensen die bellen niet weten waarover ze spreken, niet eens weten over welke kabel het gaat, niet eens een reset kunnen uitvoeren en er maar eender wat op uitflappen bij het minste dat er is, ook al is er eigenlijk geen probleem.
Logisch dat ze dan beginnen met standaardvragen ... maar zoals aangehaald hierboven kan je dit zelf beletten.
Voor de binnenhuisinstallatie werken ze vaak met externe partners maar die zijn inderdaad niet gemachtigd om aan de bekabeling op straat te werken.
Waarom sturen ze dan eerst iemand om binnen te komen kijken? Inderdaad, omdat het in veel gevallen aan slechte kabels, contacten of instellingen ligt.
Er ligt een grens tussen "fouten" en "technische mankementen", het eerste kan je iemand verwijten maar het tweede niet zo vaak.
Wij hebben hier langere tijd gezeten met flitsen in het beeld en ze hebben daar inderdaad lang op gezocht, reden was dat ik de enige in de streek was dat klaagde en het probleem zich maar om de paar weken voordeed bij mist.
Het was uiteindelijk een verdeelkast op de steenweg waar ze ooit tegen gereden hadden, daar was een kleine barst en en telkens er mist was kwam er vocht in ... wanneer dit voldoende was kwam er een kleine ontlading welke de flits veroorzaakte.
Als het opgelost was, dan kwamen de buren vragen of het voor die flitsen was dat Telenet bezig was ... heel de wijk had er last van natuurlijk.
Oorspronkelijk geplaatst door Koeno
Bekijk bericht
Kijk dan maar eens welk antwoord je gaat krijgen.
Je moet niet vergeten dat meer dan 80% van de mensen die bellen niet weten waarover ze spreken, niet eens weten over welke kabel het gaat, niet eens een reset kunnen uitvoeren en er maar eender wat op uitflappen bij het minste dat er is, ook al is er eigenlijk geen probleem.
Logisch dat ze dan beginnen met standaardvragen ... maar zoals aangehaald hierboven kan je dit zelf beletten.
1e technieker komt toe: eerste wat hij doet kabelkes controleren,
kabels zijn in orde, dus meet hij ons signaal. In plaats van een stabiel signaal, krijgen we een picasso tekening...
technieker stelt vast dat het probleem buiten ligt, maar dat mag hij niet controleren.
kabels zijn in orde, dus meet hij ons signaal. In plaats van een stabiel signaal, krijgen we een picasso tekening...
technieker stelt vast dat het probleem buiten ligt, maar dat mag hij niet controleren.
Waarom sturen ze dan eerst iemand om binnen te komen kijken? Inderdaad, omdat het in veel gevallen aan slechte kabels, contacten of instellingen ligt.
Tjah, niet "man" genoeg om hun fouten toe tegeven zeker?
Wij hebben hier langere tijd gezeten met flitsen in het beeld en ze hebben daar inderdaad lang op gezocht, reden was dat ik de enige in de streek was dat klaagde en het probleem zich maar om de paar weken voordeed bij mist.
Het was uiteindelijk een verdeelkast op de steenweg waar ze ooit tegen gereden hadden, daar was een kleine barst en en telkens er mist was kwam er vocht in ... wanneer dit voldoende was kwam er een kleine ontlading welke de flits veroorzaakte.
Als het opgelost was, dan kwamen de buren vragen of het voor die flitsen was dat Telenet bezig was ... heel de wijk had er last van natuurlijk.
Comment