Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bellen naar Belgacom is FUN !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bellen naar Belgacom is FUN !!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Hetzelfde is het nooit, maar ik denk dat Telenet inderdaad meestal iets duurder is door de kabel, maar ze zijn ook sneller.
    klopt niet helemaal... veel hangt ook af van hoeveel mensen er in je straat Telenet hebben en hun internet zwaar gebruiken.
    Heb zo in Hasselt in een appartementsblok gewoond met allemaal jonge gasten... die sjeezden er 's avonds gigabytes door, en dat merk je dan wel hoor.
    Als er dan nog in je straat een paar studentenkoten zijn daalt je snelheid aanzienlijk.

wat betreft die deftige spelers: volledig mee akkoord... maar het probleem voor de concurrentie is: ADSL/VDSL: de lijnen zijn van BGC, maar wel al vrijgegeven (ze mogen ze dus gebruiken.
    Wireless: in opkomst, maar ook maar een paar operatoren, de tech staat nog in zijn kinderschoenen
    Kabel: in Vlaanderen maar 1 operator, die zich met hand en tand verdedigd om het vrijgeven van de kabel tegen te houden... als je dan nog eens weet dat de Vlaamse Overheid nog altijd aandelen heeft, weet je al dat dat nog héél lang kan duren
    Mijn Blog
    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Dit intrigeert mij wel. Waarom weigerde de sales/klantendienst van Telenet je te woord te staan? Hebben hun een reden opgegeven waarom je geen klant mocht worden? Of heb je zelf een idee waarom?
      Toen de VRT besliste om zijn uitzendsysteem te veranderen (Nov 2008?) moest ik, als "antenne"kijker, een snelle beslissing nemen wat te doen om TV te kunnen kijken. Ik heb dan een aanvraag gedaan bij Telenet en een van hun globale packs besteld ("gold shake" of zoiets). Eén week nadat alles zogezegd overeen gekomen was kreeg ik een nietszeggende telefoon dat er op mijn adres (let wel "mijn adres") geen enkele klant mocht aanvaard worden. ??? Zonder verdere uitleg hoedanook, niemand wou daar zijn bek open doen! Vreemd want ik woon hier al langer dan dat Telenet bestaat en ik heb nooit enig ander contract gehad met een telecom provider behalve dan Bcom voor mijn vaste telefoon!!
      Enfin, klacht ingediend bij de Ombudsdienst, klacht was direct ontvankelijk, na 5 maanden uiteindelijk een debiel antwoord van Telenet dat het wegens een technisch probleem was dat ze mij destijds niet konden aansluiten en dat ik nu dus wel klant kon worden! ta-raara ... Ze nemen de mensen voor kompleet achterlijk. Eén maand voor ik mijn aanvraag deed bij Telenet hadden ze hier alle stoepen opengebroken voor de aanleg van ... goed geraden ... kabelTV voor Telenet ... Dat stelletje klunzen heeft mij toen wel € 300 gekost voor de aanschaf van uitrusting DVB-T om toch TV te kunnen kijken ... Ondertussen (en gratis) tevreden klant bij Bcom, VDSL2 en Bcom Dig TV heeft mij geenen bal gekost door handig gebruik te maken van hun promoties ... telenet ? over mijn dood lijf jong!

Comment

Gratis bestaat niet, het zit mee in een pakket. En natuurlijk, hoe meer producten je koopt, hoe interessanter je bent als klant.

Ik betaal al 2 jaar niet voor de huur van de digicorder. Gewoon klantendienst gebeld, en gezegd dat ze te duur zijn. Dan doen ze wel iets voor triple of quadruple pay klanten.
        Ik laat hopen dat het bij Bcom gelijkaardig is.

Zoals ik eerder schreef, ze zijn aan elkaar gewaagd, maar ik hoor en lees meer klachten over de callcenters van Bcom dan Telenet. En ik ben technisch meer overtuigd van Telenet dan Bcom (snelheid, en simultaan gebruik van TV, Internet, ..)

Comment

Gratis bestaat niet, het zit mee in een pakket. En natuurlijk, hoe meer producten je koopt, hoe interessanter je bent als klant.

Ik betaal al 2 jaar niet voor de huur van de digicorder. Gewoon klantendienst gebeld, en gezegd dat ze te duur zijn. Dan doen ze wel iets voor triple of quadruple pay klanten.
          Ik laat hopen dat het bij Bcom gelijkaardig is.

Zoals ik eerder schreef, ze zijn aan elkaar gewaagd, maar ik hoor en lees meer klachten over de callcenters van Bcom dan Telenet. En ik ben technisch meer overtuigd van Telenet dan Bcom (snelheid, en simultaan gebruik van TV, Internet, ..)
          De reden dat ik bij Telenet ben weggegaan, was omdat mijn INDI-box gesneuveld was na 5 jaar (ding was aangekocht). Toen had ik dus de keuze wie ik zou nemen. Ben er dan achter gekomen dat Belgacom 8.5€/maand goedkoper was voor ongeveer hetzelfde, en heb dan Belgacom genomen.
          Daarnaast vind ik wat jij daar opgeeft zowat de klantonvriendelijkste manier van denken van Telenet. Voor jou komt dat uiteraard goed uit. Maar de regels moeten voor alle klanten dezelfde zijn. Dus iemand die zaagt, krijgt kortingen, wie braaf is, betaalt de kortingen van zij die zagen ?
          Dan heb ik liever een provider die voor iedereen 8.5€/maand goedkoper is, en dat strikter naleeft. Ook bij Belgacom kan je trouwens commerciële tegemoetkomingen krijgen, maar dan moet daar een goeie reden voor zijn. Dat je dreigt weg te gaan, is daar niet voldoende.

Weet je bv. dat bij Telenet de kabel afhankelijk van waar je woont verschillend betaald wordt ? Iemand die in Kortrijk woont, betaalt meer, dan iemand die in Harelbeke woont (6 km. afstand...). Nochtans is dat hetzelfde produkt... Wat daar eerlijk aan is : ik weet het niet. Ik woon trouwens in Harelbeke, en toch was Telenet 8.5 € duurder. Voor iemand in Kortrijk scheelt het dus meer...
          Groeten,

Polleke

Comment

Met Belgacom geen ervaring,
            Met telenet... slechte ervaringen...

Een probleem met ons internet en digitale tv (onstabiele verbinding).
            7keer mogen bellen, altijd het zelfde verhaaltje, steken uw kabelkes wel goe... (en altijd uw digicorder resetten)
            8e keer gevraagd om de klachtendienst te mogen spreken: die bestaat niet. (en nog eens resetten)
            9e keer: iemand die direct via computer gaat kijken naar onze modem en plots zegt: amai, ja, hoe gij nog tv kunt kijken versta ik niet... eerst reset proberen dan plots: we sturen nen technieker.

1e technieker komt toe: eerste wat hij doet kabelkes controleren,
            kabels zijn in orde, dus meet hij ons signaal. In plaats van een stabiel signaal, krijgen we een picasso tekening...
            technieker stelt vast dat het probleem buiten ligt, maar dat mag hij niet controleren.

2e technieker komt, die merkt dat het probleem 2 meter onder de paal zit? (geen idee wat hij bedoelde).
            maar dit moet op onze?? kosten gemaakt worden.

2 weken later ligt de grond, rond de paal omgewoeld, en liggen er in onze voortuin stukken kabel...
            plots hebben we wel stabiele verbinding en geen problemen meer...

Tjah, niet "man" genoeg om hun fouten toe tegeven zeker?

verder wel een tevreden klant als het goed gaat heb ik geen klagen
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

...
              Als ik u zeg dat ik voor de overschakeling van ADSL => VDSL2 en voor de installatie van Digitale TV, NIETS betaald heb .. is dat dan gratis of niet ???? djeezes ... of dacht je dat de pack prijs nu plots x € per maand duurder is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Als ik u zeg dat ik voor de overschakeling van ADSL => VDSL2 en voor de installatie van Digitale TV, NIETS betaald heb .. is dat dan gratis of niet ???? djeezes ... of dacht je dat de pack prijs nu plots x € per maand duurder is?
                Nu eens in alle openheid, maar als je zo reageert op verschillende draadjes kan ik begrijpen dat men kort is bij bepaalde firma's

Comment

Ik heb bij Telenet nog nooit activatiekosten betaald...
                  Als je genoeg koopt, dan krijg je dat er wel bij.

Comment

Nu eens in alle openheid, maar als je zo reageert op verschillende draadjes kan ik begrijpen dat men kort is bij bepaalde firma's
                    met dat verschil dat ik bij firmas geen 1000x hetzelfde moet herhalen voor men een schijn van begrip begint te vertonen, ik hoef daar dus vrijwel nooit mijn stem te verheffen ... in tegenstelling tot hier waar men 10E6 maal het warm water kan uitleggen en dan de vraag krijgt wat "water" is ...

Comment

Oeps .. dubbele post??? kan een [Mod] die 2e weghalen aub?

met dat verschil dat ik bij firmas geen 1000x hetzelfde moet herhalen voor men een schijn van begrip begint te vertonen, ik hoef daar dus vrijwel nooit mijn stem te verheffen ... in tegenstelling tot hier waar men 10E6 maal het warm water kan uitleggen en dan de vraag krijgt wat "water" is ...
                      Last edited by Guest41; 22 augustus 2012, 22:39.

Comment

Ik heb bij Telenet nog nooit activatiekosten betaald...
                        Als je genoeg koopt, dan krijg je dat er wel bij.
                        @Sultana ... zie je wat ik bedoel ???

@Tommie ... FYI ... IK HEB NIETS GEKOCHT! IK KREEG ALLE UPDATES GRATIS MIDDELS PROMOTIEACTIES BIJ BCOM! .. (hebt ge het nu gehoord?) Ik had enkel vaste telefoon en ADSL internet ... en voor die die nu nog binnenkomen, leg ik het niet meer uit ... (Urbanus)

Comment

Ikzelf ben al jaren géén Belgacomklant meer maar mijn schoonmoeder was dat wel.
                          Ze is onlangs overleden en ik heb dan haar contract laten stopzetten. Dat ging vlot : ik kreeg nog wel op 11juli 2 facturen : 2 Euro te betalen en 16 Euro terug te trekken. (kan blijkbaar niet met 1 factuur)
                          11 juli is ondertussen al méér dan 1 maand voorbij maar we hebben nog steeds niets teruggetrokken.
                          Ik bel vandaag, na ongeveer 15 minuten iemand aan de lijn : "ahja, ze moet 14 Euro terugtrekken. Dat zie ik hier. Kan u mij haar rekening nummer geven ?" De betalingen gebeurden altijd via domiciliëring, dus zouden ze haar rekening toch wel mogen kennen? Maar ja, tot daar.
                          Ze gaan de 14 Euro terugstorten : "binnen dit en 7 werkdagen zal dat in orde komen ". Wat gaat dat tegenwoordig toch snel eh ? 7 dagen, kan ze dat niet onmiddelijk doen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                            Ik bel vandaag, na ongeveer 15 minuten iemand aan de lijn
                            Belgacom blijft dus halstarrig zijn klanten als een noodzakelijk kwaad behandelen. En ik die dacht dat er een richtlijn is die een max. Wachttijd van 2,5 minuten oplegt. Wat trouwens nog twee minuten te lang is.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

pfff Ik heb zelf op 2 helpdesken gewerkt, nl Telenet en Tele2. Telenet was een totale ramp: 4 dagen wazige opleiding en dan gooien ze u na 1 kort voorbeeldgesprekje voor de leeuwen (lees: kwaaie en/of onwetende klanten). Als ge van uw eigen niet al een hele hoop technische kennis hebt dan kunt ge u voorstellen dat ge als beginnend helpdeskmedewerker niet echt veel kunt helpen. Vragen stellen aan meer ervaren mensen was practisch onmogelijk. Ge zit elk in een eigen kubuske. Dus geklungel van hier tot ginder.

Ik heb altijd compassie met die mensen die op helpdesks werken nu.. ik probeer niet kwaad te worden, ook al is het soms moeilijk als ze in plaats van gratis mobiel bellen andere betalende opties hebben geactiveerd en ge op't einde van de maand 10 euro moet betalen voor hun geprul.. pff.

Hopelijk werkt uw domein nu. Ik zou zeggen, ga naar 1 van de goedkopere hostingbedrijven waar ze alle soorten database aanbieden met userinterface en ftp en al. Ik betaal zelf ongeveer 36 euro per jaar met domein en al.
                              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

@Sultana ... zie je wat ik bedoel ???

@Tommie ... FYI ... IK HEB NIETS GEKOCHT! IK KREEG ALLE UPDATES GRATIS MIDDELS PROMOTIEACTIES BIJ BCOM! .. (hebt ge het nu gehoord?) Ik had enkel vaste telefoon en ADSL internet ... en voor die die nu nog binnenkomen, leg ik het niet meer uit ... (Urbanus)
                                Kopen of een abo hebben is toch hetzelfde. Of kreeg je uw pakket ook aan 0€ per maand?

Iets minder uitroeptekens en hoofdletters zou uw geloofwaardigheid ten goede komen.

Comment

Working...
                                X