Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bellen naar Belgacom is FUN !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bellen naar Belgacom is FUN !!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Met telenet... slechte ervaringen...

Een probleem met ons internet en digitale tv (onstabiele verbinding).
    7keer mogen bellen, altijd het zelfde verhaaltje, steken uw kabelkes wel goe... (en altijd uw digicorder resetten)
    Je begint het gesprek dan eens met "Voortgaand op mijn vorige melding heb ik alle kabels nagekeken, geprobeerd met nieuwe kabels, alles gereset en opnieuw ingesteld maar nog steeds heb ik slecht beeld op eender welk toestel, ik ben zeker dat het probleem niet aan mijn bekabeling ligt, kan u iemand sturen om dit op te lossen ... als het probleem toch bij mij ligt betaal ik gerust de interventiekosten maar ik ben er zeker van dat dit niet zal gebeuren".
    Kijk dan maar eens welk antwoord je gaat krijgen.

Je moet niet vergeten dat meer dan 80% van de mensen die bellen niet weten waarover ze spreken, niet eens weten over welke kabel het gaat, niet eens een reset kunnen uitvoeren en er maar eender wat op uitflappen bij het minste dat er is, ook al is er eigenlijk geen probleem.
    Logisch dat ze dan beginnen met standaardvragen ... maar zoals aangehaald hierboven kan je dit zelf beletten.

1e technieker komt toe: eerste wat hij doet kabelkes controleren,
    kabels zijn in orde, dus meet hij ons signaal. In plaats van een stabiel signaal, krijgen we een picasso tekening...
    technieker stelt vast dat het probleem buiten ligt, maar dat mag hij niet controleren.
    Voor de binnenhuisinstallatie werken ze vaak met externe partners maar die zijn inderdaad niet gemachtigd om aan de bekabeling op straat te werken.
    Waarom sturen ze dan eerst iemand om binnen te komen kijken? Inderdaad, omdat het in veel gevallen aan slechte kabels, contacten of instellingen ligt.

Tjah, niet "man" genoeg om hun fouten toe tegeven zeker?
    Er ligt een grens tussen "fouten" en "technische mankementen", het eerste kan je iemand verwijten maar het tweede niet zo vaak.
    Wij hebben hier langere tijd gezeten met flitsen in het beeld en ze hebben daar inderdaad lang op gezocht, reden was dat ik de enige in de streek was dat klaagde en het probleem zich maar om de paar weken voordeed bij mist.
    Het was uiteindelijk een verdeelkast op de steenweg waar ze ooit tegen gereden hadden, daar was een kleine barst en en telkens er mist was kwam er vocht in ... wanneer dit voldoende was kwam er een kleine ontlading welke de flits veroorzaakte.
    Als het opgelost was, dan kwamen de buren vragen of het voor die flitsen was dat Telenet bezig was ... heel de wijk had er last van natuurlijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Verseg, bij elk gesprek heb ik gemeld dat ik de kabels gecontroleerd had.
      Ik ging zelfs verder, ik heb kabeltesters gebruikt om te zien of de kabels niet defect waren,
      zelfs met die uitleg ging het gesprek elke keer dezelfde kant uit...

Zelfs mijn eerste gesprek had ik dit gemeld (met zelfs te melden dat ik het boekje naast mij had liggen om alles te controleren).
      bij één van de gesprekken heb ik vrij grof geantwoord: en komt niet af voor kabels te controleren he

het antwoord bleef... controleer uw kabelkes.

De 1e technieker neem ik niets kwalijk, die heeft moeite gedaan.
      de 2e was arrogant en de laatste (die we niet gezien hebben) heeft het uiteindelijk opgelost...
      maar waarom mochten wij niet weten van de wie wat hoe?
      Last edited by Koeno; 23 augustus 2012, 16:06. Reden: toevoeging in italic
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Ik ging zelfs verder, ik heb kabeltesters gebruikt om te zien of de kabels niet defect waren,
        Ik zeg niet dat je onwaarheden schrijft natuurlijk maar zelf heb ik dit nog nooit zo mogen ervaren, ze beginnen de eerste keer wel over die kabelkes maar ik laat ze de kans niet om verder te gaan ... nog nooit problemen gehad hiermee.
        Het enige dat ze me dan nog wel zeggen is dat mocht het dan toch aan de kabels liggen, de interventie betalend zou zijn. (Logisch)

De 1e technieker neem ik niets kwalijk, die heeft moeite gedaan.
        de 2e was arrogant en de laatste (die we niet gezien hebben) heeft het uiteindelijk opgelost...
        maar waarom mochten wij niet weten van de wie wat hoe?
        Dat laatste kan ik moeilijk beantwoorden, maar was u thuis toen die man de werken uitvoerde en vermoedelijk even kwam aanbellen?
        Indien neen, die komen echt niet speciaal terug om u uit te leggen wat ze gedaan hebben hoor.
        Als het opgelost is ... dat is toch het belangrijkste?
        OK, ik weet ook wel graag wat uiteindelijk het probleem was maar als dat niet zo is, dan ben ik al tevreden dat het teug in orde is.

Edit : Als je moet opdraaien voor de kosten, dan moeten ze u natuurlijk wel wat uitleg verschaffen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Lieverds,

Ik volg dit topic niet echt meer maar doen jullie maar lekker verder, grappig om te lezen hoe jullie heen en weer berichten.
          (Ik begrijp er nog steeds niet veel van maar heb iemand gevonden die het in mijn plaats doet dus...)
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Voor Belgacom-gerelateerde vragen is dit Belgacomforum ook wel handig :

Er zitten ook medewerkers en technici op dat forum.
            Ik ben er al enkele keren goed geholpen.
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Zelfs mijn eerste gesprek had ik dit gemeld (met zelfs te melden dat ik het boekje naast mij had liggen om alles te controleren).
              bij één van de gesprekken heb ik vrij grof geantwoord: en komt niet af voor kabels te controleren he
              Het probleem is: meeste van de helpdesks zijn externe callcenters, Telenet heeft inhouse helpdesk, maar je kan ook bij IP Globalnet terechtkomen (Hasselt of Zaventem) BGC idem, maar daar is het een andere firma.
              En die moeten hun procedures volgen.
              en soms kan dat helpen hoor.
              Ik heb zo ooit bij EUnet het volgende voorgehad: een IT-er van de toenmalige Kanselarij van onze premier belde... het internet werkte niet...
              De eerste vraag die je moet stellen op een helpdesk is: welke lampjes branden er op de router/modem...
              Die IT-er maakte me uit voor het vuil van de straat dat hij zoveel diplomas en ervaring had.
              Ik heb hem gewoon geantwoord dat ik mijn procedures diende te volgen om alles uit te kunnen sluiten...
              Reageert de man: er brand geen lampje op de router....
              Ik heb hem daarna gewoon gevraagd: ook niet het POWER lampje?
              de man legde kwaad af... en binnen de 4 minuten zagen we de lijn terug online komen....
              vermoedelijk stak de stekker niet meer in....
              Mijn Blog
              D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Gisteren na de middag gebeld naar de technische helpdesk van Telenet. Binnen de 30 seconden had ik iemand aan de lijn.
                Onze Digicorder heeft het ineens opgegeven, en wil zelfs niet meer starten.
                Vandaag kunnen we deze normaal binnenbrengen en ik vermoed dat ze zullen omruilen.

Iemand een idee of ik dan automatisch het nieuw model krijg?

Comment

Mijn dochter is zopas verhuisd. Ze vroeg om haar Telenet-abonnement over te zetten naar haar nieuwe adres. Op het nieuwe adres was geen Telenet aansluiting. Telenet wou enkel aansluiten als we zelf een gat door de voorgevel boorden en zelf een coax legden van de voorgevel naar naar binnen. Het is dus BC geworden. Vorige bewoner had ook BC en in het salon zijn 2 BC aansluitingen voor telefoon en VDSL. Staat daar op een morgen een camionette met 2 personen voor de deur. Die kwamen het voetpad opengraven om de kabels te "lassen". Toen ik hen vertelde dat alles reeds voorzien was, hebben ze de aansluiting in de kelder eens bekeken en zijn dan vertrokken. Een paar uur later is een technieker gekomen. Die heeft de Bbox en digicorder aangesloten. Op een kwartiertje werd TV en internet perfect in werking gesteld.
                  Het resultaat is OK, maar de administratie is een puinhoop.
                  1)de correspondentie werd verstuurd naar het adres waar ze van 2002 tot 2005 heeft gewoond, i.p.v. naar haar vorige of nieuw adres. Gelukkig belde de huurder van dat vroegere appartement haar op.
                  2)De werklui die het voetpad kwamen opbreken, keken via hun laptop op een kabelplan en zagen dat de kabels er al lagen.
                  3)BC moest toch weten dat de vorige bewoner ook al een telefoon en VDSL-aansluiting had.
                  Die putdelvers langssturen was dus een onnodige kost.

Comment

Working...
                  X