Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autoradio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autoradio

Ik ga zelfs nog meer zeggen : mijn vorige was de W123 met de fameuze OM617 3 liter diesel : de beste auto die ze ooit hebben gemaakt.
    450.000 km met dezelfde injectoren, wie dat beter deed steekt maar zijn hand op, maar dan ook met dezelfde koppeling, dezelfde pomp, dezelfde radiator, dezelfde waterpomp, dezelfde alternator...
    Eén keer heb ik 1 gloeibougie vervangen.

Ware het niet van die schurkentaks van de dikke Dehaene, ik reed er nog altijd mee.
    Ik heb er na 20 jaar nog 750 € voor gekregen, in de hand, geen overname. Als hij niet op een bermbom gereden is rijdt hij nog altijd.

Met mijn W124 (2 l benzine) zit ik op 20 jaar aan 196.000 km. Eén uitlaat vervangen, 1 diodeplaat van de alternator en 1 thermoswitch voor de ventilator, de rest : banden, olie, remblokjes en filters reken ik niet mee, dat is standaard slijtage. Geen spat roest aan.

Ok, ze hebben zich ooit flink in de voet geschoten door de electronica maar ik durf te beweren dat iemand zonder basiskennis van automechaniek (iemand die dus nog nooit een sleutel heeft vastgehad) onmogelijk in staat is om het fijne te begrijpen van Mercedes mechaniek en details.
    Onder die 300D zaten er schijven, geen schijfjes die alle 150.000 km aan vervanging toe zijn. Schroefveren en geen schroefveertjes en zo kan ik nog wel een tijd doorgaan.
    Kijk maar wie er het eerst standaard stuurbekrachtiging aanbood, standaard ABS, standaard airbag.

Comment

Ik heb met een 240D van de w123 gereden , nog steeds mijn liefste waar ik mee gereden heb dzn de 124 met 3 liter diesel dan een w203 200cdi en nu een w245 ook een 200cdi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Ik heb met een 240D van de w123 gereden , nog steeds mijn liefste waar ik mee gereden heb dzn de 124 met 3 liter diesel dan een w203 200cdi en nu een w245 ook een 200cdi.
        Ik zou zeggen : zo hoor je het ook eens van een ander
        De W123 diesel is de beste auto die er ooit is gemaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Ik zou zeggen : zo hoor je het ook eens van een ander
          De W123 diesel is de beste auto die er ooit is gemaakt
          Als ik hem wegdeed stonden er meer dan 600.000km op de teller.

Comment

Niet lachen trouwens jullie gaan me toch niet geloven.
            Ik heb zojuist een CD met Japanse lessen uit de schuif gepeuterd.
            Met dank aan mijn dochter

Wordt vervolgd

Comment

Wordt vervolgd
              Spel ze de les eens in 't Chinees....
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Wordt vervolgd
                Typisch als je met hooggeschoolden in huis zit hé Paul,
                wie kan je anders de schuld geven.
                Volgens mij komt het nooit meer goed met die radio,
                Chinese toestanden en Duitse grundlichkeit, zijn moeilijk te combineren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Deze die er geen hebben, of er nooit mee gereden hebben zeggen dat, ja.

Moest je alle Mercedessen met 500.000 + Km uit belgië op een rij zien staan, je zou verschieten

Deze van mij heeft dikke 96.000 Km, alle kosten samen 3 maal op onderhoud geweest, 4 nieuwe banden, en één nieuwe pinkermodule onder garantie,

verder niets, mijn Subaru's waren ook zo, maar lang geleden heb ik ook nog met Peugeot gereden, dat was een ander verhaal.

Mercedes is tegenwoordig mischien niet meer wat het geweest is, maar is in vergelijking met de andere duitse merken, nog steeds bij de besten, en helemaal

niet bij de duursten, wat de restwaarde van Mercedes betreft, is tegenwoordig ook een ander verhaal.

Verleden week heb ik toevallig eens de ophanging van zo een nieuwe hyundai i35 bekeken, allemaal geplooid plaatwerk, als je dat

vergelijkt met de ophanging van een Mercedes, man dat is wat anders, je kan het gewoon niet vergelijken, daar zijn alle draagarmen

nog in massief smeedstaal, gemaakt om lang mee te gaan, en weinig torsie, dat zie je ook aan het slijtproces van de banden.
                  Mercedes niet bij de duursten ? Mercedes is als je het vergelijkt met zijn 2 buren altijd het duurste merk (en dus zeker in vergelijking met nog andere merken).
                  Ik rij met een onnozel golf V'je, heb bijna 90.000 km. : 2 nieuwe banden, remblokjes en gewoon onderhoud. Voor de rest niets... Zo uitzonderlijk is dat niet.
                  En dat golfje kost ergens de helft van een mercedes C...
                  En op mijn vorig werk werden de golfjes en caddy's ook maar vervangen aan een 450.000 km...

Daarnaast mag Mercedes ook snel eens wat doen aan het uiterlijk van zijn karren. Als je ziet wat BMW op dat vlak de laatste tijd uitsteekt (en audi daarvoor al), komt de gemiddelde mercedes C en E er toch maar bekaaid vanaf. De vorige generaties BMW (3 en 5 maar zeker 6 en 7) waren ronduit lelijk, maar dat heeft een voor BMW heel gelukkige duw gekregen (wat je ook ziet aan de verkoop van die 5 bv.). Ik ken er toch al een paar die hun zware SUV (Nissan pathfinder of Hyundai Santa fé) wegens fiscale redenen door een BMW 5 hebben vervangen (met 2 l dieseltje met lage CO2 uitstoot).
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Daarnaast mag Mercedes ook snel eens wat doen aan het uiterlijk van zijn karren. Als je ziet wat BMW op dat vlak de laatste tijd uitsteekt (en audi daarvoor al), komt de gemiddelde mercedes C en E er toch maar bekaaid vanaf. De vorige generaties BMW (3 en 5 maar zeker 6 en 7) waren ronduit lelijk, maar dat heeft een voor BMW heel gelukkige duw gekregen (wat je ook ziet aan de verkoop van die 5 bv.). Ik ken er toch al een paar die hun zware SUV (Nissan pathfinder of Hyundai Santa fé) wegens fiscale redenen door een BMW 5 hebben vervangen (met 2 l dieseltje met lage CO2 uitstoot).
                    De vorige generatie (Bangle) BMW was idd afschuwelijk, trouwens ook een van hun SUV's is ook niet om aan te zien. Degene die dit getekend heeft moesten ze er in steken en de deuren dichtlassen.
                    Audi heeft trouwens ook een A6 model gehad dat er vreselijk uit zag. Maar nu zeg : de Audi's, hallo
                    Het is trouwens te merken aan de verkoopcijfers.

@Geert : en de autoradio, wel, na het uitprutsen van die Japanse CD en het loskoppelen van de achterste speakers lijkt alles in orde te zijn, ik moet alleen nog rijden en naar rechts draaien
                    En nu ik er aan denk : jij hebt toevallig geen Megger liggen ?

Comment

En nu ik er aan denk : jij hebt toevallig geen Megger liggen ?
                      Natuurlijk heb ik dat Paul, een Fluke 1520, heb je hem nodig ? Toch niet om je autoradio na te meten hoop ik, dat ding blaast de electronica wel op hé,
                      meet op 250 - 500 of 1.000 volt en van 0,1 Ohm tot 4.000 Megohm, T'is deze KLIK

Heb je hem nodig, kom maar halen, ik heb zowat alles van Fluke als het op meten aankomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Daarnaast mag Mercedes ook snel eens wat doen aan het uiterlijk van zijn karren.
                        Vind je dat ? Ik vind ze mooi, natuurlijk een kwestie van smaak. KLIK

Comment

Natuurlijk heb ik dat Paul, een Fluke 1520, heb je hem nodig ? Toch niet om je autoradio na te meten hoop ik, dat ding blaast de electronica wel op hé,
                          meet op 250 - 500 of 1.000 volt en van 0,1 Ohm tot 4.000 Megohm, T'is deze KLIK

Heb je hem nodig, kom maar halen, ik heb zowat alles van Fluke als het op meten aankomt.
                          Ik ken anders niet zoveel mensen met een Megger en zeker niet van Fluke Meer precies : geen enkele
                          Neen, niet voor de radio, ik ben bij mijn zoon bezig met herleggen van den ellentriek en ik zou wel eens willen nagaan wat de aarding voorstelt.

Ik laat nog wel van me horen.

Comment

Ik ken anders niet zoveel mensen met een Megger en zeker niet van Fluke Meer precies : geen enkele
                            Neen, niet voor de radio, ik ben bij mijn zoon bezig met herleggen van den ellentriek en ik zou wel eens willen nagaan wat de aarding voorstelt.

Ik laat nog wel van me horen.
                            Aarding kan je niet meten met een megger Paul, daarvoor heb je een driedraads aardingsmeter nodig.

Comment

Aarding kan je niet meten met een megger Paul, daarvoor heb je een driedraads aardingsmeter nodig.
                              Oesje, dat had ik dan volledig verkeerd voor.

Comment

Vind je dat ? Ik vind ze mooi, natuurlijk een kwestie van smaak. KLIK
                                Gelukkig is dat een kwestie van smaak. Zorgt voor wat variatie op de weg...
                                Nu : ik moet ook toegeven dat de nieuwe A-klasse (heb er wel nog enkel maar foto's van gezien) de goeie richting uitgaat.
                                Maar de huidige C en E's vind ik een ramp (mijn gedacht natuurlijk). Niet dat een Golf V het toonbeeld van elegantie is .
                                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                                X