Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autoradio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autoradio

Mijn Blaupunkt heeft op FM de geest gegeven en ik heb een andere gestoken die ik gekregen heb, jaar of twee oud. Niet direct de Rolls-Royce onder de autoradio's (silvercrest) maar een gekregen paard .....

Nu komt het : als ik rij en ik draai naar rechts begint hij te storen en valt hij uit (alle 4 de speakers). Sta ik stil en draai ik naar links of naar rechts dan speelt hij perfect.
    Zet ik het stuur al rijdende weer rechtdoor dan moet hij een secondje bekomen en speelt hij weer. Slechte baan doet er ook geen goed aan.
    Gek is ook dat het display tijdens de storing mooi blijft werken. De minste beweging van het stuur (10°) naar rechts geeft storing, zelfs bij heel lage snelheid (20 per uur).
    Meer nog : deze namiddag is hij op 2x eigen houtje beginnen spelen.

Iemand die een hint heeft want het hangt mijn kl*** uit.

Ik verdenk de voedingsdraad en de antenne die tegen de massa komt. Om de antenne uit te sluiten ga ik eerst eens een CD of een usb-stick uitproberen.

Re: Autoradio

Voeding zal het wel niet zijn daar het display blijft werken volledige antennekring nazien zal geen overbodige luxe zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
      Iemand die een hint heeft want het hangt mijn kl*** uit.
      Ja, rij eens langs bij een erkende autoradio installateur (Auto5, ATAF, etc.) en laat het eens nakijken door vakmensen?
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ik zou in elk geval toch de bedraging eens nakijken.
        Is het met een standaard stekker of zijn het aaneengekoppelde draden?
        Antennekabel is minder erg natuurlijk, hoogstens valt dan het signaal weg maar de voeding kan andere problemen geven.
        Is de eerste niet die zijn auto in de fik steekt.
        Dat die ook nog eens twee keer uit zichzelf aan gaat laat toch blijken dat het niet alleen de antennekabel kan zijn.
        Of er is iets verkeerd met de bedrading of er scheelt toch iets fameus met dat toestel (misschien reden dat je hem kreeg).
        Last edited by VerSeg; 24 juli 2012, 00:05.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik zou in elk geval toch de bedraging eens nakijken.
          Is het met een standaard stekker of zijn het aaneengekoppelde draden?
          Er zaten standaard stekkers op de Blaupunkt maar hier heb ik schuivertjes moeten aanknijpen

@Kirsten : zo snel geef ik me niet gewonnen hoor. Ik ben op 30 jaar welgeteld één keer met een auto naar een vakmens (Bosch Dedeyne Oostkamp) geweest met een K-Jetronic defect dat ik niet vond. Ik vroeg een diagnose, heb daarvoor destijds 5000BeF neergelegd en de diagnose was compleet fout. Ik ben toen zelf beginnen denken vanaf het begin en heb het tenslotte zelf gevonden.
          Ik heb mijn eigen elektriciteit zelf gelegd, ik denk dat ik toch wel een minimum afweet van elektriciteit. Als ik met wat dan ook panne heb draai ik het altijd zelf eerst open (en meestal vind ik het nog ook). Passeren op een containerpark en zien wat ze daar weggooien omdat het "kapot" is bezorgt me altijd frustraties.
          En áls ik naar een erkende installateur zou gaan zou het zeker niet bij auto 5 zijn maar naar Bosch IDE in Pittem. Het volstaat om er een oude testaankoop op na te slaan.

Maar goed, we zoeken voort, ik ga eerst de versterkertrap testen.

Comment

Zijn de draden niet lang genoeg zodanig dat je de radio uit het dashboard kan halen met de draden er aan? Op deze manier kan je toch uitsluiten of het de radio is of de bekabeling.
            Wat ik mij kan inbeelden, indien je het met de cd of usb-stick ook voorhebt is dat 1, of meerdere, van de 4 luidsprekerdraden tegen de massa komt van de auto en de eindtrap in protectie gaat. De - van die draden is niet gelijk aan de massa of - van de auto.

Comment

Er zaten standaard stekkers op de Blaupunkt maar hier heb ik schuivertjes moeten aanknijpen

@Kirsten : zo snel geef ik me niet gewonnen hoor. Ik ben op 30 jaar welgeteld één keer met een auto naar een vakmens (Bosch Dedeyne Oostkamp) geweest met een K-Jetronic defect dat ik niet vond. Ik vroeg een diagnose, heb daarvoor destijds 5000BeF neergelegd en de diagnose was compleet fout. Ik ben toen zelf beginnen denken vanaf het begin en heb het tenslotte zelf gevonden.
              Ik heb mijn eigen elektriciteit zelf gelegd, ik denk dat ik toch wel een minimum afweet van elektriciteit. Als ik met wat dan ook panne heb draai ik het altijd zelf eerst open (en meestal vind ik het nog ook). Passeren op een containerpark en zien wat ze daar weggooien omdat het "kapot" is bezorgt me altijd frustraties.
              En áls ik naar een erkende installateur zou gaan zou het zeker niet bij auto 5 zijn maar naar Bosch IDE in Pittem. Het volstaat om er een oude testaankoop op na te slaan.

Maar goed, we zoeken voort, ik ga eerst de versterkertrap testen.
              Ik kan de frustratie begrijpen , was vorige vrijdag naar het containerpark met isomo en stukken plastiek. er kwam een man aangelopen met een oude taperecorder en heb deze onmiddelijk van hem overgenomen ( mijn vrouw wist dat dit ging gebeuren).Normaal zijn er voor de verschillende merken toch overgangsstekkers te koop .En anders radio uitbowen en op een voeding laten werken ( die zwaar genoeg is ) een oude auoantenne er in of in het slechtste geval een koperen draad van ongeveer 1,2M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Ik kan de frustratie begrijpen , was vorige vrijdag naar het containerpark met isomo en stukken plastiek. er kwam een man aangelopen met een oude taperecorder en heb deze onmiddelijk van hem overgenomen ( mijn vrouw wist dat dit ging gebeuren).Normaal zijn er voor de verschillende merken toch overgangsstekkers te koop .En anders radio uitbowen en op een voeding laten werken ( die zwaar genoeg is ) een oude auoantenne er in of in het slechtste geval een koperen draad van ongeveer 1,2M.
                Voila sé, een geestesgenoot Een tijd geleden had een of andere idioot een heleboel nieuwe inoxlatten in de metaalcontainer gegooid, ik ben er toch ingekropen, parkwachter of niet.
                Ik zeg altijd : als je wil weten als iets kapot is dan moet je het mij vragen, als ik zeg : het is kapot dán is het kapot

En over taperecorders gesproken : ik heb zo ooit een werkende Revox A77 gered van de sloop. En als ze lachen reageer ik met : alle rijke mensen hebben een Revox, ik heb er twee.
                En mijn vrouw, tsja, die weet het ook.
                Wanneer kom je bij ons eens eten François

Comment

Voila sé, een geestesgenoot Een tijd geleden had een of andere idioot een heleboel nieuwe inoxlatten in de metaalcontainer gegooid, ik ben er toch ingekropen, parkwachter of niet.
                  Ik zeg altijd : als je wil weten als iets kapot is dan moet je het mij vragen, als ik zeg : het is kapot dán is het kapot

En over taperecorders gesproken : ik heb zo ooit een werkende Revox A77 gered van de sloop. En als ze lachen reageer ik met : alle rijke mensen hebben een Revox, ik heb er twee.
                  En mijn vrouw, tsja, die weet het ook.
                  Ik breng ook regelmatig weggegooide "rommel" mee van het containerpark, vorig jaar zo een reuze Barbecook toestel uit het oud ijzer gehaald, het ding was een beetje roestig
                  en het rooster ontbrak maar verder was ie in prima staat. Heb dan een nieuw rooster gekocht aan €30, de bbq eens goed gereinigd en hier en daar een nieuwe laagje verf aangebracht.
                  Ik heb meteen de meest chique bbq uit de buurt voor €40
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Haast u François, hij komt net terug ... van het containerpark.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Misschien scheelt er niets aan die radio, maar aan uw auto...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Misschien scheelt er niets aan die radio, maar aan uw auto...
                        Een stalen Mercedes van een goed jaar is geen plastieken rommel hoor. No way.

Comment

Maar op plastiek krijg je ook geen kortsluiting en ook minder roest.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Soms noemen ze het ook "mizeredes"....
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                              Soms noemen ze het ook "mizeredes"....
                              Deze die er geen hebben, of er nooit mee gereden hebben zeggen dat, ja.

Moest je alle Mercedessen met 500.000 + Km uit belgië op een rij zien staan, je zou verschieten

Deze van mij heeft dikke 96.000 Km, alle kosten samen 3 maal op onderhoud geweest, 4 nieuwe banden, en één nieuwe pinkermodule onder garantie,

verder niets, mijn Subaru's waren ook zo, maar lang geleden heb ik ook nog met Peugeot gereden, dat was een ander verhaal.

Mercedes is tegenwoordig mischien niet meer wat het geweest is, maar is in vergelijking met de andere duitse merken, nog steeds bij de besten, en helemaal

niet bij de duursten, wat de restwaarde van Mercedes betreft, is tegenwoordig ook een ander verhaal.

Verleden week heb ik toevallig eens de ophanging van zo een nieuwe hyundai i35 bekeken, allemaal geplooid plaatwerk, als je dat

vergelijkt met de ophanging van een Mercedes, man dat is wat anders, je kan het gewoon niet vergelijken, daar zijn alle draagarmen

nog in massief smeedstaal, gemaakt om lang mee te gaan, en weinig torsie, dat zie je ook aan het slijtproces van de banden.
                              Last edited by Guest42; 27 juli 2012, 08:32.

Comment

Working...
                              X