Re: Autoradio
Ik ga zelfs nog meer zeggen : mijn vorige was de W123 met de fameuze OM617 3 liter diesel : de beste auto die ze ooit hebben gemaakt.
450.000 km met dezelfde injectoren, wie dat beter deed steekt maar zijn hand op, maar dan ook met dezelfde koppeling, dezelfde pomp, dezelfde radiator, dezelfde waterpomp, dezelfde alternator...
Eén keer heb ik 1 gloeibougie vervangen.
Ware het niet van die schurkentaks van de dikke Dehaene, ik reed er nog altijd mee.
Ik heb er na 20 jaar nog 750 € voor gekregen, in de hand, geen overname. Als hij niet op een bermbom gereden is rijdt hij nog altijd.
Met mijn W124 (2 l benzine) zit ik op 20 jaar aan 196.000 km. Eén uitlaat vervangen, 1 diodeplaat van de alternator en 1 thermoswitch voor de ventilator, de rest : banden, olie, remblokjes en filters reken ik niet mee, dat is standaard slijtage. Geen spat roest aan.
Ok, ze hebben zich ooit flink in de voet geschoten door de electronica maar ik durf te beweren dat iemand zonder basiskennis van automechaniek (iemand die dus nog nooit een sleutel heeft vastgehad) onmogelijk in staat is om het fijne te begrijpen van Mercedes mechaniek en details.
Onder die 300D zaten er schijven, geen schijfjes die alle 150.000 km aan vervanging toe zijn. Schroefveren en geen schroefveertjes en zo kan ik nog wel een tijd doorgaan.
Kijk maar wie er het eerst standaard stuurbekrachtiging aanbood, standaard ABS, standaard airbag.
Ik ga zelfs nog meer zeggen : mijn vorige was de W123 met de fameuze OM617 3 liter diesel : de beste auto die ze ooit hebben gemaakt.
450.000 km met dezelfde injectoren, wie dat beter deed steekt maar zijn hand op, maar dan ook met dezelfde koppeling, dezelfde pomp, dezelfde radiator, dezelfde waterpomp, dezelfde alternator...
Eén keer heb ik 1 gloeibougie vervangen.
Ware het niet van die schurkentaks van de dikke Dehaene, ik reed er nog altijd mee.
Ik heb er na 20 jaar nog 750 € voor gekregen, in de hand, geen overname. Als hij niet op een bermbom gereden is rijdt hij nog altijd.
Met mijn W124 (2 l benzine) zit ik op 20 jaar aan 196.000 km. Eén uitlaat vervangen, 1 diodeplaat van de alternator en 1 thermoswitch voor de ventilator, de rest : banden, olie, remblokjes en filters reken ik niet mee, dat is standaard slijtage. Geen spat roest aan.
Ok, ze hebben zich ooit flink in de voet geschoten door de electronica maar ik durf te beweren dat iemand zonder basiskennis van automechaniek (iemand die dus nog nooit een sleutel heeft vastgehad) onmogelijk in staat is om het fijne te begrijpen van Mercedes mechaniek en details.
Onder die 300D zaten er schijven, geen schijfjes die alle 150.000 km aan vervanging toe zijn. Schroefveren en geen schroefveertjes en zo kan ik nog wel een tijd doorgaan.
Kijk maar wie er het eerst standaard stuurbekrachtiging aanbood, standaard ABS, standaard airbag.
Comment