Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

website maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• website maken

ik denk er al even over om een website te maken, gewoon een standaard iets met wat eigen foto's en wat meer uitleg over het analoge gebeuren op. eventueel een youtube filmpje (mag ook via link) of een how-to.
    ik ken niks van dreamweaver of html en ik betaal ook liever geen 35 euro per jaar voor 100den mogelijkheden die ik nooit zou gebruiken (of missen)
    Eventueel wel de mogelijkheid om "later" m'n eigen webnaam te kopen maar momenteel zit ik niet in met een naam waar ook die van de provider in staat.
    dus: een gratis drag en drop makkelijke opbouw site. ik "ken" alleen wix van naam... zijn er nog andere?

Alvast bedankt,

Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Re: website maken

probeer wordpress.com eens.
    is niet echt een webzite, eerder blog, maar is ook best ok.
    had vroeger ook eerder een gewone website, ging in mijn geval veel trager dan nu blogpost maken.

kan gehost op hun server, maar ook op een eigen domein.
    keuze aan u
    nikon stuff

Comment

Google accountje aanmaken en je kan een siteje maken.
      http://www.google.com/intl/nl/enterp...?section=sites

Comment

een goede raad, als je niks van html of dreamweaver kent; begin er niet aan!

kies voor een makkelijkere optie zoals david_ve al aangaf; maak een blog aan onder een eigen domeinnaam.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Dat had ik ook al door

ik ga dat google ding eens bekijken en ook blog eens verder uitpluizen. niemand die drag en drop gebruikt zoals wix en me daar wat meer voor en nadelen van kan geven?

Alvast bedankt!!

Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
            Dat had ik ook al door

ik ga dat google ding eens bekijken en ook blog eens verder uitpluizen. niemand die drag en drop gebruikt zoals wix en me daar wat meer voor en nadelen van kan geven?

Alvast bedankt!!

Tom
            tgoh, ik heb eens zo'n weebly en circlepad toestand gebruikt en gemaakt, en dat ging allemaal redelijk vlot (ik ken er ook de ballen van) maar al snel krijg je bepaalde limieten onder je neus geschoven waarvoor je dan moet betalen wil je het hebben.
            Hoe je het draait of keert het blijft er toch altijd redelijk amateuristisch uitzien, alhoewel het al serieus verbeterd is in vergelijking met vroeger.

grtz david

Comment

wix is flash al ik ne niet vergis, niet ieder medium opent je site (sommige tablets bv)
              en iedere site is zowat gelijk
              nikon stuff

Comment

Ik probeerde wix ook eens en het beviel me wel. Had er ook geen ervaring mee. Is ook met naam van de provider hoor.
                Je kan verschillende standaard sites kiezen en daarmee verder werken. Is even zoeken hoor in het begin maar eigenlijk niet zo moeilijk. In die standaard site kan je eigenlijk alles veranderen van vormgeving, kleur, stijl....
                nadeel is wel, je foto's veliezen wat scherpte, is dit omdat ik het nog gratis doe? Ik hoop en zal zien he, als ik ga betalen en dan via eigen domeinnaam zullen de foto's mss weer goed staan, vooral die op mijn voorpagina is niet scherp.
                àls ik betaal en het betert niet, is't vuilbak.
                Dus ik volg hier ook dit topic, ga eens andere proberen denk ik.
                Last edited by jill.tje; 27 juli 2012, 15:47.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

html is heel eenvoudig:
                  In plaats van dat er bijvoorbeeld een mooi knopje is, dat een venstertje opent om je link in te zetten, schrijf je gewoon de simpele html-code tussen de voor codes dienende haakjes in je tekst.
                  html is namelijk een tekstfile waarvan je de extentie die naam hebt gegeven, meer niet.
                  In bijvoorbeeld Filezila klik je vervolgens op die file, en dan staat ze online.
                  Er zijn codes van eenvoudige voorbeeldpagina's te vinden, die je gewoon uitknipt, in je tekstverwerker plakt, en naar eigen smaakt aanpast.
                  Er zijn bijvoorbeeld aparte lijsten met de vele kleurencodes, voor een andere achtergrond.
                  En de toeters en bellen knip je er gewoon uit. Die maken en je site alleen maar onvindbaar voor zoekmachines.
                  Last edited by Poza; 28 juli 2012, 14:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    probeer wordpress.com eens.

kies voor een makkelijkere optie zoals david_ve al aangaf; maak een blog aan onder een eigen domeinnaam.
                    Maar ook dan, als je hier of daar toch nog een wijziging wil doorvoeren die niet in de standaardlayouts zit, ga je toch in de html code moeten beginnen wroeten hoor.
                    Tenzij je natuurlijk netjes bij de layouts blijft die je voorgeschoteld krijgt.

Comment

Die reclames op mijn site, zou ik toch niet willen hoor.
                      Ik heb bijvoorbeeld zolang aan facebook gewerkt om daar iets fatsoenlijks op te zetten, en wat zie je nu als je mijn pagina bezoekt: Juist ja, vooral een grote reclame. Binnen een paar maanden zal dat bij worldpress wellicht hetzelfde zijn,... eerst gratis content binnenrijven, en die dan opzijduwen tenzij ge betaalt.

Comment

Neen hoor,

Bij Wordpress GEEN reclame op je website.
                        Ik gebruik nu al jaren wordpress, zowel door hun gehost als op mijn eigen domein en op beide plaatsen GEEN reclame te bespeuren

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                        Binnen een paar maanden zal dat bij worldpress wellicht hetzelfde zijn,... eerst gratis content binnenrijven, en die dan opzijduwen tenzij ge betaalt.
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                          Neen hoor,

Bij Wordpress GEEN reclame op je website.
                          Ik gebruik nu al jaren wordpress, zowel door hun gehost als op mijn eigen domein en op beide plaatsen GEEN reclame te bespeuren

Jaja
                          Lees mijn post eens opnieuw. Daar staat van wel.
                          Zelf zeggen ze voorlopig nog dat ze die enkel zetten... op blogs... waar weinig activiteit is, maar dat je ze kan afzetten voor 30 $ per jaar per blog.
                          Ingelogde gebruikers zien niet dat er een ad op hun blog staat.
                          ---> http://en.support.wordpress.com/no-ads/ - sinds 16 juli 2012

Bij websites krijg je een gedeelte van de opbrengst, als je ervoor kiest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                            Dus ik volg hier ook dit topic, ga eens andere proberen denk ik.
                            Knip gewoon de brontekst (Ctrl U) uit om het even welke internetpagina, vervang alles wat geen code is door je eigen content (foto's en artikels), en laadt dat via ftp naar de webruimte die je gratis bij je internetaccount hebt gekregen.
                            Als ge uw internet hebt betaalt, en de weergave van uw bijhorende gratis webruimte, is niet snel of goed genoeg, gooi dan alles in de vuilbak en kies een andere provider. Ge gaat toch ook niet naar hotmail, als ge al voor het gebruik van een mailsurver hebt betaald: ge gebruikt gewoon outlook express, of de webmail van uw provider, toch.
                            Of iemand, niet? En, waarom?
                            En uw foto's? Begint ge daar aan, of laat ge die door een fotograaf maken die zijn toestel op automaat zet?
                            Last edited by Poza; 29 juli 2012, 11:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                              ik ken niks van dreamweaver of html
                              Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              Knip gewoon de brontekst (Ctrl U) uit om het even welke internetpagina, vervang alles wat geen code is door je eigen content (foto's en artikels), en laadt dat via ftp naar de webruimte die je gratis bij je internetaccount hebt gekregen.
                              We wijken af
                              Denk niet dat TS hieraan gaat beginnen.

Nog een optie : one.com (is wel betalend, maar valt wel mee qua prijs vind ik persoonlijk). Hier heb je ook templates om een website samen te stellen zonder dat je iets van html moet kennen.
                              Hoewel ik vind dat wordpress wel méér mogelijkheden biedt als het gaat om standaard layouts.

Comment

Working...
                              X