Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Kinderen of niet

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht

Kijk maar goed uit want ik leer uit dit onderwerp dat men in België ook onverwacht zwanger kan worden.
    Ben je alsnog de klos.
    Ik ben zo'n Belg
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
      Een aanrader onder plaatselijke verdoving als de arts direct begint te snijden alvorens de verdoving goed zijn werk kon doen
      Dude... Ik kreeg hier spontaan een kramp van pure empathie.

Weet je trouwens dat zo'n pijn, bvb een stamp in je glockenspiel, pijnlijker is dan een kind kopen?
      Ga maar na; ik heb nog nooit een gast gehoord die zegt "dat wil ik nog eens meemaken", maar ik heb wel al vrouwen gehoord die zeggen "ik wil nog een tweede baby".

http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        Dude... Ik kreeg hier spontaan een kramp van pure empathie.

Weet je trouwens dat zo'n pijn, bvb een stamp in je glockenspiel, pijnlijker is dan een kind kopen?

Mmm, dat laatste ga ik zeker niet beweren. Maar het gedurende een kleine 2 minuten leek het wel alsof hij mijn rechterbal aan het fijnknijpen was Het zweet stond op mijn voorhoofd in elk geval. En een half uur later was wel alles lekker verdoofd
        Mijn verhaal heeft in elk geval een paar potentiële kandidaten voor die ingreep doen terugkrabbelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
          Mmm, dat laatste ga ik zeker niet beweren. Maar het gedurende een kleine 2 minuten leek het wel alsof hij mijn rechterbal aan het fijnknijpen was Het zweet stond op mijn voorhoofd in elk geval. En een half uur later was wel alles lekker verdoofd
          Mijn verhaal heeft in elk geval een paar potentiële kandidaten voor die ingreep doen terugkrabbelen
          Ben spontaan impotent geworden na het lezen van je verhaal.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht

Was jij dan die hoofdacteur hier : klikje
            Hihi

Alhoewelll kan er wel inkomen , blij ik geen zo'n glockenspiel heb hoor !
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Fout Bouk,
              Als TS alsnog eens vreemd gaat, dan kan hij toch nog kinderlast krijgen. Tegenwoordig kan je al een DNA-test laten doen per postorder.
              als je vreemd gaat, moet je zo wie zo niet zeuren.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Goh, ik heb eens mijn teen gestoten, en dan ging ik toch ook een tijdje vreemd hoor.
                http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimsel Bekijk bericht
                  ......... Ik weet niet of een kind maken meerwaarde aan mijn leven gaat geven.
                  probeer het eens...
                  leuk om te doen hoor)(.
                  grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                    Niet te vroeg juichen......ooit gehoord van een herstel operatie...kan volgens mij tot ongeveer een jaar of 14 na de sterilisatie.....maar je hebt in ieder geval wel tijd genoeg om na te denken.
                    Vroeger was alles toch beter lees ik hier af en toe tussen de regels, pas in dit geval de methode van de twee bakstenen toe. Hersteloperatie uitgesloten. Doet misschien een beetje pijn maar daar moeten we niet over zeuren. Vroeger, toen alles beter was, hadden we ook geen pijnstillers.

( De TS kan bij deze ondertussen kiezen uit uiterst fijnbesnaarde, diep doorvoelde en van empathie doordrongen adviezen tot meer down to earth jurassic parc methodieken om zijn probleem te lijf te gaan. )

Walter
                    Last edited by Phororhacos; 27 juli 2012, 10:35.
                    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      ......... pas in dit geval de methode van de twee bakstenen toe. Hersteloperatie uitgesloten. Doet misschien een beetje pijn maar daar moeten we niet over zeuren....
                      denk om je duimen.
                      grt,bouk.

Comment

OF je nu kinderen wilt als man of vrouw ,je moet er nog altijd beide achter de beslissing staan ,want anders gaat het een behoorlijke last op
                        je schouders zijn en je ongeboren kindje heeft recht op en warme en stabiele relatie ,waar warmte en liefde thuis hoort .
                        Je hebt gelijk je moet zekers in vrijheid inboeten en zekers de eerste 18 jaren ,en verder is het ook en zeker en financieele bijkomende last voor school en dergelijke
                        maar wilt nog altijd niet zeggen dat jij je hobby daarvoor moet opgeven of je vrijheid ,want dan ben je verkeerd bezig ,en compromis tussen beide je vrouw en kindje en jij op normale wijze
                        je hobby.
                        Ik heb nooit mijn beide hobby opgeven omdat we kind hebben ,heb ook al wel eens dagen gehad dat ik geen van beide hobby (motorrijden en fotografie) kon doen ,
                        maar ja dan heb je weer voldoening om een dagje met je gezin erop uit te trekken of op verlof te gaan .
                        Ikzelf was zeer jong net 20 jaar dat wij aan kind zijn begonnen en heb daar echt geen seconde spijt van gehad ,hebben alle moeilijke periodes ook moeten doorzwemmen
                        net zoals iedereen .
                        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

For what it's worth, mijn 2 centjes....

Ik denk dat je de mensen op het vlak van kinderen in 3 groepen kan indelen.

1. De 'ik-wil-absoluut-van-die-schatjes' groep waar de meerderheid wellicht vrouwen zijn.
                          2. De 'bwa-ik-weet-het-nog-niet-en-zal-wel-zien' groep waarvan ik vermoed er meer mannen lid zijn en misschien ook de grootste groep.
                          3. De 'ik-moet-geen-bleiters-hebben' groep (en de kleinste maar snelst groeiende groep?)

Het spreekt voor zich dat groep 1 en 3 moeilijk te verzoenen zijn, maar die van groep 2 kunnen alle richtingen uit. Ze kunnen zich laten beïnvloeden door hun partner, familie, omgeving,... en dit in de 2 richtingen. Ikzelf zat ook in deze groep, vooral omdat ik er nog niet over nagedacht had en er ergens van uit ging dat er ooit wel kinderen gingen komen, omdat dat nu eenmaal de courante gang van zaken was.

Vrouwlief zit echter resoluut in groep 3 en no way dat er ooit koters zouden komen. Ze heeft nooit enig moederinstinct voor baby's gehad (en heeft ironisch genoeg ooit studentenwerk gedaan bij Prémaman). Toen de babyboom bij de vrienden losbarstte was ze er als de dood voor dat er een baby in haar handen werd geduwd, iets dat bizar genoeg regelmatig gebeurde. Kwam dit door het enthousiasme van die kersvere moeders of een poging om haar van gedacht te doen veranderen (want iedereen kende haar standpunt), wie zal het zeggen? Maar eerlijk gezegd zou ze zich comfortabeler hebben gevoeld als je haar een pakje str0nt zou hebben gegeven, dan was het geen drama als ze dat zou laten vallen.

Geen kinderen dus en daardoor leiden we nu een zeer comfortabel leven. Maar het financiële aspect en de vrijheid is een gevolg van die keuze, geen reden. Ik vind dan ook niet dat dat een reden mag zijn, toch niet als je financieel gezond genoeg bent om je kinderen een degelijke opvoeding te geven. Op voorwaarde dat je echt kinderen wilt natuurlijk.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Haha, ik heb hier een dochter (27) die de "pamperpraat" op het werk meer dan kotsmoe is. Eerlijk gezegd : ik begrijp haar want als ik die jonge moedertjes bij ons hoor tetteren..... Chantez mijn ratje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                              Vrouwlief zit echter resoluut in groep 3 en no way dat er ooit koters zouden komen.
                              Die zijn helaas zeldzaam. Heeft ze geen zus die er ook geen wil?

Comment

Ik heb er 4, en ze zijn vrij kort na elkaar gekomen.

De grootste verandering in je leven is er uiteraard als de eerste geboren wordt. De tweede is weinig verschil, maar bij de derde is het verschil weer groot. Je mist af en toe een paar handen om de boel onder controle te houden. Bij de 4 de stellen zich meer praktische problemen, want meestal mis je een slaapkamer, en een normale auto is te klein.

Slapeloze nachten zijn zeker niet het grootste probleem, dat duurt maar even.

Ik vind wel,dat je bewust voor kinderen moet kiezen. Het is een belangrijke beslissing, en je moet er echt wel veel tijd en moeite in investeren, maar het zijn leuke investeringen, en je krijgt zo veel terug.

Nu zijn ze wat ouder, en is het vooral investeren en coachen om de studies tot een goed einde te brengen. Vanaf september zullen er twee op kot zitten, en een jaar later drie... En ja, daar wil,ik me gerust krom voor werken.

Comment

Working...
                                X