Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Kinderen of niet

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Jij zal je eigen pensioen niet betalen, want jij hebt geen opleiding gekregen en dus ook geen werk of had je een avondjob tijdens je kleuterschool?
    Intgendeel. Ik zou nog hoger opgeleid zijn, in vergelijking met die eenheidsworst getiteld "onderwijs" nu. Want mijn ouders zouden dat zélf bekostigd hebben.
    (als we dan toch gaan vergelijken beter peren met peren vergelijken)
    http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Ok,
      Volgens mij zijn er voor elke hoerenlopende vader evenveel voorbeelden te vinden van mensen die hun kinderen wel op wereldreis kunnen meenemen...
      My point exactly!

Met dien verstande dat ik het argument aanhaalde om aan te tonen dat mensen met kinderen...
      1) hier al veelvuldig hadden gesproken over de ideale situatie met kinderen; geen finaniële-, gezondheids-, professionele-, of relationele problemen. Zeg maar "mensen die hun kinderen wel op wereldreis kunnen meenemen" zoals jij het vertaalt.
      2) nog geen woord hadden gerept op de relationele stress die een kind met zich mee kan brengen.

Ik vind dat raar, omdat ik dit al meermaals bij de mensen rondom mij heb gezien.

Comment

Ik denk dat de discussie nu volledig de verkeerde kant op gaat...
        en je kan dat enorm overdrijven natuurlijk

(dit gaat niet op bovenstaande post, maar die daarboven)
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          My point exactly!

Met dien verstande dat ik het argument aanhaalde om aan te tonen dat mensen met kinderen...
          1) hier al veelvuldig hadden gesproken over de ideale situatie met kinderen; geen finaniële-, gezondheids-, professionele-, of relationele problemen. Zeg maar "mensen die hun kinderen wel op wereldreis kunnen meenemen" zoals jij het vertaalt.
          2) nog geen woord hadden gerept op de relationele stress die een kind met zich mee kan brengen.

Ik vind dat raar, omdat ik dit al meermaals bij de mensen rondom mij heb gezien.

omdat gemiddeld gezien er misschien evenveel mensen met relationele stress zijn als zonder?
          dus gemiddeld gezien is alles best ok?

In mijn omgeving, ken ik praktisch geen koppel dat uit elkaar ging vanwege kinderen,
          en de laatste jaren is het hier rondom mij baby-boom geweest
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
            @ Jochen

Er zijn genoeg landen waar ze de mensen hun zin laten doen. Mattheus-doctrine.

Jij kan dan wel voor jouw pensioen betalen. Dat is een dooddoener hé, kan je voor alles zelf voorzien, gemeenschap niet nodig? En hoe zit het dan met iemand met Down bijvoorbeeld? Laten we die ook alles zelf betalen? Nu ben je toch zelf wel heel erg subjectief.
            We hebben het niet over "alles", Moa. We hebben het over kinderen hebben.

Ik vind dit geen doodoener, en allerminst subjectief. Ik vind dat de vraag weldegelijk mag worden gesteld of persoonlijke zaken zoals opvoeding van kinderen moet worden gedragen door de gemeenschap of niet. Tenslotte is de beslissing om kinderen te hebben persoonlijk. Da's iets héél anders als bvb de openbare weg en nutsvoorzieningen; die heeft iedereen nodig.

Dus als ik dat zeg, en ik krijg de opmerking "pensioen is ook persoonlijk en ook geregeld vanuit de maatschappij", dan is mijn antwoord; "OK, maar ik zou geen probleem hebben om te zorgen voor mijn eigen pensioen".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              omdat gemiddeld gezien er misschien evenveel mensen met relationele stress zijn als zonder?
              dus gemiddeld gezien is alles best ok?

In mijn omgeving, ken ik praktisch geen koppel dat uit elkaar ging vanwege kinderen,
              en de laatste jaren is het hier rondom mij baby-boom geweest
              Ja maar da's ook mijn punt niet. Mijn punt was dat hier iemand komt vragen om goede raad, en dat mensen met kinderen enkel de positieve zaak belichten. Dit ene voorbeeld van mij was er maar om een voorbeeld te geven van wat er fout kan gaan. Er zijn nog andere zo'n voorbeelden hoor; kinderziektes, leerachterstand, rebelse pubers en vandalenstreken, drank- en drugsgebruik, tegenvallende schoolresultaten, ... de lijst is enorm

Tel daarbij wat hier al vernoemd is:
              - financiële problemen
              - echtelijke / relationele problemen
              - tijdsdruk / planningsdruk
              enz...

"gemiddeld gezien is alles best ok": als dat de indruk is dat mensen met kinderen willen wekken, dan is dat een regelrechte leugen.
              Laat ons eerlijk zijn; wat is de kans dat een koppel met kinderen zijn levenswandel doorspartelt zonder één van voorgenoemde zorgen tegen te komen? Nihil!

Comment

Ja maar da's ook mijn punt niet. Mijn punt was dat hier iemand komt vragen om goede raad, en dat mensen met kinderen enkel de positieve zaak belichten. Dit ene voorbeeld van mij was er maar om een voorbeeld te geven van wat er fout kan gaan. Er zijn nog andere zo'n voorbeelden hoor; kinderziektes, leerachterstand, rebelse pubers en vandalenstreken, drank- en drugsgebruik, tegenvallende schoolresultaten, ... de lijst is enorm

- financiële problemen
                enz...

"gemiddeld gezien is alles best ok": als dat de indruk is dat mensen met kinderen willen wekken, dan is dat een regelrechte leugen.
                Laat ons eerlijk zijn; wat is de kans dat een koppel met kinderen zijn levenswandel doorspartelt zonder één van voorgenoemde zorgen tegen te komen? Nihil!
                Tijdsdruk en planningsdruk kom je toch altijd wel eens tegen? (zelfs bij koppels zonder kinderen zie ik dit genoeg gebeuren)
                Financiele problemen, jah, als je het niet breed hebt, en je wilt het breed laten hangen... dan kom je jezelf tegen?

ik denk dat je enkel het 2e niet onder controle hebt...
                maar als je dat niet samen kan afhandelen... dan lijkt mij dat de relatie van in het begin niet sterk genoeg is/was

Comment

By the way; over de vergelijking met dieren:

Ik heb ergens gelezen dat alle dieren hun reproduktiegraad beperken bij een hoger level aan stress (typisch gebrek aan resoures, in hun geval). ALLE dieren, met gebrek aan EEN: de mens.
                  Yup, de mens is het enige dier die evenveel of zelfs méér gaat reproduceren als zijn levensstandaard (en dus ook de overlevingskans van zijn nageslacht) afnemen.

Stof tot nadenken.

Comment

- financiële problemen
                    enz...

Maar hier benadruk jij enkel de negatieve kanten en dat is al even verkeerd, niet ?
                    'Kinderen hebben' heeft inderdaad minder leuke kanten, maar er is al evenzeer een mooie kant aan de medaille.
                    Voor alle duidelijkheid : hiermee probeer ik niemand te overhalen van mijn gelijk.

greetz
                    Cheeta
                    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                    flickr

Comment

By the way; over de vergelijking met dieren:

Yup, de mens is het enige dier die evenveel of zelfs méér gaat reproduceren als zijn levensstandaard (en dus ook de overlevingskans van zijn nageslacht) afnemen.

Stof tot nadenken.
                      Dat is een natuurwet, hoe groter de kans op sterfgevallen, hoe meer er 'geproduceerd' gaat worden.
                      Kijk maar een honderdtal jaren terug, bijna allemaal kroostrijke gezinnen omdat de kindersterfte toen zeer hoog lag.
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                        Dat is een natuurwet, hoe groter de kans op sterfgevallen, hoe meer er 'geproduceerd' gaat worden.
                        Kijk maar een honderdtal jaren terug, bijna allemaal kroostrijke gezinnen omdat de kindersterfte toen zeer hoog lag.
                        En daar valt nog meer te zeggen over die periode (en later).
                        Hoe armer de bevolking hoe meer kinderen.
                        En dan waren er nog die mannen in zwarte rokken en witte kragen.

Maar ja ik wijk ook veel te veel af.

Voor mij speelde die grote verantwoordelijkheid een rol.
                        En ik koos idd. voor vrijheid
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Uit horen van oudjes weet ik dat ze einde van het leven zelden spijt hebben van het kind dat ze wel kregen, maar wel heel vaak van het kind dat ze niet kregen ...

Son, mama met grote kans op sterven blijkbaar en arm maar O-zo rijk in kindervreugde
                          Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                            Zet je egoïsme opzij en geef haar met veel liefde dat kind. Een vrouw heeft daar
                            recht op. Zij beslist van wel of niet. Niet jij. Wat je trouwens nu aan luxe verliest,
                            krijg je door een gezin dubbel en dik terug.
                            Of wil je op je zeventigste nog horen dat jullie kinderloos zijn, door jouw schuld?
                            Doordat jij niet wou. En er nu niemand is om jullie te bezoeken. En dat er geen
                            kleinkinderen zijn. En dat je nooit echt van haar gehouden hebt....
                            Volledig eens met dit reactie
                            Groeten
                            Efex

Comment

In de natuur planten enkel de sterkste dieren zich voort om zo enkel de beste genen door te geven. Alle dieren wensen zich echter wel voort te planten.

Ik blijf het toch raar vinden dat kinderen blijkbaar enkel gezien worden als een ferm kostenplaatje door de 'contra's'. En dat dit niet gesponsord mag worden door de gemeenschap omdat het een persoonlijke keuze is. Nu ja, alles in het leven is een persoonlijke keuze, en wat gemeenschappelijk aanvaard is, wordt gesponsord. openbare weg, openbaar vervoer, sportterreinen, pensioen, gehandicaptenzorg et patati patata. Het is niet omdat het in je kraam past dat het geen persoonlijke keuze is hé...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
                                In de natuur planten enkel de sterkste dieren zich voort om zo enkel de beste genen door te geven. Alle dieren wensen zich echter wel voort te planten.

Ik blijf het toch raar vinden dat kinderen blijkbaar enkel gezien worden als een ferm kostenplaatje door de 'contra's'. En dat dit niet gesponsord mag worden door de gemeenschap omdat het een persoonlijke keuze is. Nu ja, alles in het leven is een persoonlijke keuze, en wat gemeenschappelijk aanvaard is, wordt gesponsord. openbare weg, openbaar vervoer, sportterreinen, pensioen, gehandicaptenzorg et patati patata. Het is niet omdat het in je kraam past dat het geen persoonlijke keuze is hé...
                                Dat gemeenschappelijke kan je ook zien als iets dat nodig is
                                Sorry voor deze vergelijking: kinderen zijn ook nodig.
                                Toch heel zeker voor bepaalde lagen van de bevolking....
                                Al is het maar voor het in stand houden van wat ze hebben en juist die hebben ook werkvolk nodig.
                                Met de globalisering verschuift dit wel.

"Trouwen voor de kerk" bijv. is niet iets van religieuze oorsprong maar van de (rijke) burgerij > juist om te houden wat ze hebben en eventueel om de pot nog groter te maken

Toch is allemaal ergerlijk niet?

Echte liefde; man en vrouw die elkaar heel graag zien en een kind krijgen.
                                Ik vind dat toch mooi
                                Werk en maatschappij, opvoeding en cultuur kunnen ook veel kapot maken.
                                (of bemoeienissen van de familie.... heb ik een verhaal over: niet geloven eigenlijk)
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X