Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Tour stopt niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De Tour stopt niet

Enkele uitspraken van Musseuw in zijn column:
    -jammer voor zij die zo hard hun best doen....
    -de wielersport staat voor paal
    -schleck zal er eentje zijn die door de mazen van het net probeert te glippen
    -dit is niet te tolereren....
    Uitgerekend hij komt hier eens belerend doen...de hypocriet...
    Wat vroeger gebeurde is makkelijker te vergeven....(in een verwijzing naar zijn eigen dopinggebruik)
    Ik vind daar geen woorden voor, of misschien toch een: walgelijk....
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Enkele uitspraken van Musseuw in zijn column:
      -jammer voor zij die zo hard hun best doen....
      -de wielersport staat voor paal
      -schleck zal er eentje zijn die door de mazen van het net probeert te glippen
      -dit is niet te tolereren....
      Uitgerekend hij komt hier eens belerend doen...de hypocriet...
      Wat vroeger gebeurde is makkelijker te vergeven....(in een verwijzing naar zijn eigen dopinggebruik)
      Ik vind daar geen woorden voor, of misschien toch een: walgelijk....
      Ach, als je weet dat er zelfs bij junioren zo goed als gedwongen wordt om een extraatje te gebruiken,
      dan verbaasd het mij hoe sommigen nog als pro door de tests heen geraken...

Verhaal van goeie kameraad,
      jongen met talent als wielrenner... kreeg plots van zijn coach 2mogelijkheden:
      kermiskoersen voor de rest van uw leven... of met wat "pikuurkes" pro worden...

Jongen is uiteindelijk gestopt met koersen, wou het drugsgebeuren helemaal niet meemaken....
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Heb je laatst op Canvas dat programma over Filip Meirhaeghe gezien? Wat Filip daar vertelde doet mij veronderstellen dat veel atleten de grens van wat mag en niet mag aftasten. Af en toe loopt dat eens mis met de gekende gevolgen.
        Ja ja, ook gezien dus.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Dopingzondaars worden ze genoemd. En dat vind ik zo mooi als het wielrennen
          zelf. Als een peloton fel gekleurde mannetjes, die sierlijk langs de heuvels naar
          beneden glijden, om er dan weer hijgend tegenaan te gaan en die heuveltoppen
          te trotseren, wetende: wij zijn allemaal zondaars, maar ook geweldige atleten
          en het peloton is nooit clean geweest.

Een mooie, en correcte reactie, met de juiste conclusie, het peleton is nooit clean geweest en zal het nooit worden.

En wij, pers en publiek, vragen er zelf om. We moeten heldendaden zien, en oh wee als de atleet in kwestie één of twee "slechte" jaren heeft, door blessures (Boonen), of gewoon decompressie (Gilbert), of leeftijd (Evans)...dan gaan we met zijn allen meteen de eerder opgehemelde held van zijn voetstuk slaan en worden we grof op fora en op café. Jaja ze worden goed betaald en dat geeft ons het recht om er op los te brullen? MOET winnen , niet MOGEN verliezen...de gladiatoren van onze tijd. wielrennen als metafoor van het leven :-) Probleem is dat verliezen haast niet meer aanvaard wordt (geld, en het gulzige publiek weet u). Wij willen perfectie meneer de wielrenner.

Rijden ze minder snel dan 'in de tijd van festina'? Neen, want ze zitten met zijn allen constant tegen het snelste gemiddelde aan, vandaag ook weer.
          Is het saaier? Ja. Heeft dat te maken met het gebrek aan doping? Volgens mij niet. Het heeft eerder te maken met de 'berekeningsfactor'. Alles is tot de millimeter uitgekiend, berekend. Risico's door onbesuisde aanvallen, zijn uitgesloten door de 'controlerende' factor. Als ik Wiggins en co bezig zie moet ik meer denken aan een formule 1 piloot dan aan een wielrenner.
          Een factor die wel veel belangrijker geworden is in wielrennen is 'dom geluk'. De valpartijen, sorry, maar die zijn veel talrijker dan vroeger en dat heeft niets met conditie te maken, maar met puur geluk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
            Rijden ze minder snel dan 'in de tijd van festina'? Neen, want ze zitten met zijn allen constant tegen het snelste gemiddelde aan, vandaag ook weer.
            Is het saaier? Ja. Heeft dat te maken met het gebrek aan doping? Volgens mij niet. Het heeft eerder te maken met de 'berekeningsfactor'. Alles is tot de millimeter uitgekiend, berekend. Risico's door onbesuisde aanvallen, zijn uitgesloten door de 'controlerende' factor. Als ik Wiggins en co bezig zie moet ik meer denken aan een formule 1 piloot dan aan een wielrenner.
            Een factor die wel veel belangrijker geworden is in wielrennen is 'dom geluk'. De valpartijen, sorry, maar die zijn veel talrijker dan vroeger en dat heeft niets met conditie te maken, maar met puur geluk.
            De Tour = saaier en daarom zijn die bergritten zoveel interessanter.
            Sky doet het nu zoals in de tijd van Amstrong.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik vind die bergritten niet zo interessant. Het peleton besliste vandaag om de groep te laten rijden (weer eens), en gaat dan weer afgemeten rekenen...we zagen Nibali, die werd gecontroleerd door het gouden duo van vandaag....einde koers. Dat een 35 jarige man vandaag niet mee kon verbaast mij niet.

Het klassieke wielrennen van Merckx zien we nooit meer terug...en het kan mij persoonlijk niet schelen wat zij namen, maar de strijd was open, met het mes tussen de tanden...de mooiste bergrit werden gewonnen door de reuzen niet door de subtop. Zij gaven geen cado's...ik vond dat persoonlijk mooier.

Gemiddelde snelheid Titi 35 .... yeah right. Veel geloofwaardiger dan vroeger? ;-)

Comment

Working...