Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Zonnepanelen

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    En ondertussen worden de Belgen om langs om rijker, met of zonder zonnepanelen :
    http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleg...ign=newsteaser
    Behalve ene dan toch!
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
      Vergeet niet dat het rendement van je panelen verminderd in de loop der jaren.
      Wat kost het om ze na 20 of 25 jaar op te ruimen?
      Als je er nieuwe koopt, dan moet de leverancier gratis de oude meenemen. Daarvoor betaal je Recupel.
      De leverancier dumpt ze dan voor een prikje op een illegaal stort. Na een paar jaar wordt dat stort gesaneerd op kosten van de gemeenschap.

Comment

De achterpoortjes zijn er toch nog na 1 aug.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
          Vergeet niet dat het rendement van je panelen verminderd in de loop der jaren.
          Wat kost het om ze na 20 of 25 jaar op te ruimen?
          Wie er liggen heeft van 20 jaar, en er vanaf wil, geef maar een belletje, ik kom ze gratis ophalen,
          ik zal er nog wel mijn huis mee verwarmen, en dat zonder subsidies

Comment

Beste Kirsten, waarom is dit schandalig? Als je een beetje spaargeld hebt en je zet het op de bank brengt het 0,0 op. Dan kan je het beter in iets investeren dat op termijn wel opbrengt. Wie is hier dan de domme.

Comment

Ik heb een offerte "contract" getekend bij Bostoen, en ik heb een garantie gekregen van 20 jaar. Tegen dan ben ik bijna 60 en heb ik alles 10 keer terugverdiend. Dus de mensen zonder panelen zijn fout. Dit is de laatste kans om er nog voordeel uit te halen. Vanaf augustus is het een pak minder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenson69 Bekijk bericht
                Ik heb een offerte "contract" getekend bij Bostoen, en ik heb een garantie gekregen van 20 jaar. Tegen dan ben ik bijna 60 en heb ik alles 10 keer terugverdiend. Dus de mensen zonder panelen zijn fout. Dit is de laatste kans om er nog voordeel uit te halen. Vanaf augustus is het een pak minder
                Hier ook 20 jaar garantie op alles, het enige waar je spijt zal van hebben, is dat je het niet veel eerder hebt gedaan.

Comment

Vind ik kort door de bocht. Stel dat je een appartement huurt waar je geen zonnepanelen mag of kan leggen, of je hebt een huis dat door oriëntatie of naastliggende hogere gebouwen niet geschikt is voor zonnepanelen, ben je dan fout ?

Comment

Beste Kirsten, waarom is dit schandalig? Als je een beetje spaargeld hebt en je zet het op de bank brengt het 0,0 op. Dan kan je het beter in iets investeren dat op termijn wel opbrengt. Wie is hier dan de domme.
                    je spaargeld op de bank is een 2 % (voor een gewoon spaarboekje), en er zijn nog altijd beleggingsvormen met beter. Dus niet overdrijven.
                    Kirsten smijt het wat overdreven, maar voor een groot deel heeft ze gelijk. De politiek had nooit mogen toelaten dat het voordeel zo groot werd. Die 450 €/1000 kWh was veel te hoog (eigenlijk schandalig hoog). En dat degenen die geen zonnepanelen kunnen leggen daarmee de klos zijn (want zij mogen het betalen) is helemaal ontoelaatbaar. Het verlagen naar 90 € (of blijkbaar voorlopig 150) is al heel wat aanvaardbaarder.
                    Je kan het iemand niet kwalijk nemen dat hij zonnepanelen legt aan deze voorwaarden, maar ik ben in elk geval blij dat men de nodige tegenmaatregelen genomen heeft om deze ongelijkheid weg te nemen.

Als je nu de berekening maakt, zal het moeilijk worden om de opbrengst van een gewoon spaartboekje te overtreffen met nieuwe zonnepanelen...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Een beetje spaargeld hebt? wat is een beetje spaargeld? ik spendeer mijn zuurverdiende spaarcenten liever niet aan zonnepanelen omdat ik met die spaarcenten liever de bon vivant uithang, er dure kleren mee koop,
                      investeer in fotografisch materiaal en er jaarlijks 2 x mee op vakantie ga.
                      Als alleenstaande is het tegenwoordig niet eenvoudig om veel spaarcenten opzij te zetten, bedragen lenen waarvoor ik de komende 60 jaar maandelijks zwaar moet afbetalen? nee dank u!!
                      Wanneer je bovendien nog eens in een huurhuis woont vind ik zeker not done om aan zonnepanelen te denken. En stel dat ik toch geld genoeg heb om op mijn huur huis zonnepanelen te leggen,
                      de ligging is niet bepaald ideaal omdat mijn voorgevel oostwaarts en mijn achtergevel westwaarts ligt.
                      Volgens mij haal je het meest rendement wanneer je zonnepanelen zuidwaarts gericht liggen?!

Maar daar gaat het allemaal niet om en is volledig naast de kwestie, waar het mij wel om gaat:

is dat het naar mijn bescheiden mening ronduit schandalig is dat onze blunderende regering hiervoor subsidies uitgeeft; omdat niet iedereen kapitaalkrachtig genoeg is om zonnepanelen aan te kopen
                      stoot mij dit enorm tegen de borst. Zeker wanneer zonnepaneel eigenaars hierdoor ook nog eens gratis stroom bekomen.
                      Zij zijn al kapitaalkrachtig genoeg om zonnepanelen aan te schaffen en dan krijgen ze daarvoor allerhande voordelen in natura terwijl mensen die het financieel niet breed hebben hiervoor verdorie moeten meebetalen.

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Vind ik kort door de bocht. Stel dat je een appartement huurt waar je geen zonnepanelen mag of kan leggen, of je hebt een huis dat door oriëntatie of naastliggende hogere gebouwen niet geschikt is voor zonnepanelen, ben je dan fout ?
                      Voila, zo is het maar net; zie mijn reply hierboven.

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      je spaargeld op de bank is een 2 % (voor een gewoon spaarboekje), en er zijn nog altijd beleggingsvormen met beter. Dus niet overdrijven.
                      Kirsten smijt het wat overdreven, maar voor een groot deel heeft ze gelijk. De politiek had nooit mogen toelaten dat het voordeel zo groot werd. Die 450 €/1000 kWh was veel te hoog (eigenlijk schandalig hoog). En dat degenen die geen zonnepanelen kunnen leggen daarmee de klos zijn (want zij mogen het betalen) is helemaal ontoelaatbaar. Het verlagen naar 90 € (of blijkbaar voorlopig 150) is al heel wat aanvaardbaarder.
                      Je kan het iemand niet kwalijk nemen dat hij zonnepanelen legt aan deze voorwaarden, maar ik ben in elk geval blij dat men de nodige tegenmaatregelen genomen heeft om deze ongelijkheid weg te nemen.

Als je nu de berekening maakt, zal het moeilijk worden om de opbrengst van een gewoon spaartboekje te overtreffen met nieuwe zonnepanelen...
                      Dank voor uw steunbetuiging!
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Kapitaal krachtig genoeg wil ik toch wel even tegenspreken. We zijn ook "maar" 2 werkenden bedienden met een loon rond de 1500 euro elk. T'is een kwestie van keuzes maken.

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Maar daar gaat het allemaal niet om en is volledig naast de kwestie, waar het mij wel om gaat:

is dat het naar mijn bescheiden mening ronduit schandalig is dat onze blunderende regering hiervoor subsidies uitgeeft; omdat niet iedereen kapitaalkrachtig genoeg is om zonnepanelen aan te kopen
                          stoot mij dit enorm tegen de borst. Zeker wanneer zonnepaneel eigenaars hierdoor ook nog eens gratis stroom bekomen.
                          Zij zijn al kapitaalkrachtig genoeg om zonnepanelen aan te schaffen en dan krijgen ze daarvoor allerhande voordelen in natura terwijl mensen die het financieel niet breed hebben hiervoor verdorie moeten meebetalen.
                          100% gelijk, maar het is dan ook de eerste keer dat een gewone burger eens een graantje kon meepikken, van wat gote zelfstandigen reeds
                          sinds jaar en dag doen, zij zullen verder investeren in zonne energie, en alles gewoon in kosten brengen.
                          Bij Colruyt zetten ze massaal zonnepanelen op de daken van hun winkels, en trekken deze volledig af van de belastingen, en dat zal ook zo blijven,
                          maar voor éénmaal dat de gewone burger ook eens in iets kon investeren dat en aftrekbaar was, maken ze het binnen de kortste keren terug gedaan.
                          Je kon ook mee investeren in grote zonneparken, desnoods met een klein bedrag, waar je ook kon genieten van GSC enz.

Als een firma een automaat van 1.000.000€ zet en daarmee van morgen 50 mensen kan uitsparen, zullen ze dat ook doen, en die werklozen zullen ook nog eens
                          helpen meebetalen in de aftrekbaarheid van die automaat, mij moet je het niet vertellen, ik heb het allemaal meegemaakt.

De wereld is een zwijnebak, en wie meest sloebert..........

Maar je hebt 100% gelijk, zo dacht ik er verleden jaar ook nog over, ik had nu toevallig wel alle mogelijkheden het spel mee te spelen, ik ben bijna 57 jaar oud,
                          en dat is de beste investering die ik ooit deed, veel beter dan mijn aandelen in L&H.
                          Last edited by Guest42; 21 juli 2012, 08:18.

Comment

Ik ben op pensioen, woon in 'n huurhuis en toch heb ik zonnepanelen.
                            Jammer voor de mensen die ze niet kunnen plaatsen omdat ze in een appartement wonen. Verhuizen is één mogelijkheid, heb ik ook gedaan.

Voor de rest vind ik dat er vele last hebben van het Calimerocomplex

Comment

Working...
                            X