Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonnepanelen

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    #63? Of wat versta jij onder één kap?

grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Citaat op #64

Natuurlijk heeft hij geen poot om op te staan, maar jij hebt geen haar genoeg op je tanden.
      Je hebt je geregistreerd op 15 juli 2012 om dat hier te vragen. Daar is niets mis mee imo.
      Maar in de eerste reactie moest het toch al duidelijk zijn dat je geen problemen zou hebben. Waarom die topic zolang is geworden is mij 'n raadsel.
      Stel je vraag op het juridisch forum of als het huurders syndicaat je antwoord heeft bevestigd is de rest allemaal O.T.

Ik geef je wel de raad om die huurder er zo snel mogelijk eruit te zwieren.
      Last edited by w00ha; 16 juli 2012, 13:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        Ik geef je wel de raad om die huurder er zo snel mogelijk eruit te zwieren.
        Waarom en op welke basis?
        Omdat die het niet ziet zitten zonnepanelen boven zijn hoofd te hebben?
        Als die huurder voor de rest altijd op tijd betaalt en het kot wat in ere houdt, dan zou ik eerder zien dat ik die huurder han houden en tot een overeenkomst komen.
        Je weet altijd wat je hebt maar niet altijd wat je krijgt.

Het is triestig gesteld in deze wereld dat als iemand een andere mening heeft, dat die direct moet afgewimpeld worden.
        De mentaliteit is tegenwoordit erg, in plaats van te zoeken naar een gezamelijk akkoord wordt er heel vaak voorgesteld om allereerst te procederen en het iedereen moeilijk te maken.
        Vragen worden ook vaak zo gesteld opdat men gelijk zou krijgen en men eigenlijk gewoon op zoek is naar een bevestiging.
        Dit even algemeen en niet beperkend tot dit topic en zeker niet op iemand persoonlijk bedoeld.

Eerste aanpak in dit geval zou een nieuw gesprek moeten zijn met de huurder, gewoon vlakaf vragen "hoe kunnen we overeenkomen" en de argumenten nog eens beleefd en vriendelijk uitleggen.
        Vaak worden bij een zaak als deze de feiten ook negatiever voorgedaan dan ze in werkelijkheid zijn of zijn ze gebaseerd op een eerste reactie.
        Ik ken die huurder ook niet en lees enkel wat hier staat ... ik veronderstel dat dit voor de meesten zo is, hoe kan je die huurder dan aanzien als een slechte huurder?
        Dit is iets dat enkel de verhuurder (eigenaar) kan weten en waar hij met een gerust geweten een beslissing in moet nemen.
        Last edited by VerSeg; 16 juli 2012, 15:42.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Beste verseg, kwa netheid kunnen we geen betere buren (huurders) hebben, maar kwa karakter en verdraagzaamheid zijn ze de duivel hemzelve. Als we bezoek krijgen gaat hij direct aan straat kijken waar ze parkeren, en als het te dicht naar zijn zin is, vraagt hij altijd om de auto te verplaatsen, terwijl de strook voor onze huizen gemeente eigendom is. De eerste reactie van ons bezoek is altijd, amai wat is dat voor ene. En zo kan ik tientallen onnozelteiten opsommen. Hij denkt dat de wereld aan zijn gat hangt en dat alles van hem is.

Comment

Enkele jaren geleden laat mijn vrouw op vraag van een mobiele telefoon provider een mast zetten met bijhorende antennes op het dak van een flatgebouw. Geen haar op haar hoofd die eraan gedacht heeft om de mening te vragen van de huurders. Niemand heeft er ook maar één opmerking over gemaakt. Blijkbaar beseft men aldaar dat de eigenaar doet wat ie wil met zijn eigendom en zo moet dat ook. En die niet akkoord gaat kan toch verhuizen mijn gedacht.
            Last edited by enero; 16 juli 2012, 18:08.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Toch nog een begrijpend persoon hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Blijkbaar beseft men aldaar dat de eigenaar doet wat ie wil met zijn eigendom en zo moet dat ook. En die niet akkoord gaat kan toch verhuizen mijn gedacht.

Heerlijk dictatoriaal, love it.

Comment

De huurder is misschien slecht gezind omdat hij mee moet betalen voor de subsidies, zonder dat hij er enig profijt aan heeft
                  D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    De huurder is misschien slecht gezind omdat hij mee moet betalen voor de subsidies, zonder dat hij er enig profijt aan heeft
                    Dat zou inderdaad zijn probleem kunnen zijn.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht

Heerlijk dictatoriaal, love it.
                      Noem dat hoe je wil, als eigenaar weet je immers beter.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Waarom en op welke basis?
                        Omdat die het niet ziet zitten zonnepanelen boven zijn hoofd te hebben?
                        Als die huurder voor de rest altijd op tijd betaalt en het kot wat in ere houdt, dan zou ik eerder zien dat ik die huurder han houden en tot een overeenkomst komen.
                        Je weet altijd wat je hebt maar niet altijd wat je krijgt.
                        Alé, m'n beste...met wat ik hier lees is dat 'n huurder die je liever kwijt als rijk bent. Je moet een beetje de mensen leren kennen en er naast of tussen leven.

Ik ben ook Syndicus geweest en ik kan je vertellen, je hebt geen idee hoe de mensen kunnen zijn.
                        Op het laatste ben ik gewoon terug in een huis gaan wonen. Kost me heel wat meer als vroeger.
                        En ik heb zowel in het appartement als nu in mijn huis zeer een goede verstandhouding met mijn huisbaas.
                        Ik moet maar iets vragen en hij betaald alles.
                        Ik zorg ook wel voor dit huis alsof het mijn eigen huis is. Los al de problemen zelf op en val hem niet lastig.
                        Hij heeft me al vaak gezegd, dat 'm geen betere huurder kon hebben.
                        Krijgt z'n geld altijd de 1ste van de maand. Als ik 'n rekening presenteer, krijg ik meestal meer dan ik heb gevraagd, voor de moeite.
                        Zonnepanelen heb ik ook laten leggen, na tel akkoord. Allemaal geen probleem.

Maar als je 'n huurder hebt die zijn eigen huisbaas 'n proces wil lappen en denkt dat die dat allemaal doet wat de TS hier zegt.
                        Nee en nog eens nee, die vloog eruit. Zeker weten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          Alé, m'n beste...met wat ik hier lees is dat 'n huurder die je liever kwijt als rijk bent. Je moet een beetje de mensen leren kennen en er naast of tussen leven.
                          Je haalt het goed aan ... "met wat je leest".
                          Uit iets te lezen leer je geen mensen kennen, met alle respect voor de TS en niet de echte situatie kennende kunnen we allen alleen meespreken van "horen zeggen" en oordelen op een verhaal van één kant.
                          Ik zeg zeker niet dat TS zijn verhaal niet klopt, maar eenieder vertelt altijd zijn beste kant van het verhaal.
                          Misschien (ik zeg niet dat het zo is) kan de huurder komen vertellen hoe een moeilijke huisbaas hij wel heeft.

Maar als je 'n huurder hebt die zijn eigen huisbaas 'n proces wil lappen en denkt dat die dat allemaal doet wat de TS hier zegt.
                          Nee en nog eens nee, die vloog eruit. Zeker weten!
                          Nogmaals, je baseert je op zaken van "horen zeggen" (lezen op een forum) zonder de twee kanten van het verhaal te kennen.
                          Altijd en overal als er zoiets is gaat het vaak om interpretatieproblemen ... de ene denkt dat de andere het met opzet doet om lastig te zijn, de andere denkt misschien tevergeefs dat hij de vriendelijkheid zelve is.
                          Bij elk probleemgeval is men steeds met twee en soms (eigenlijk vaak) moeten ze beiden wat water bij de wijn doen.

En als die huurder buiten komt telkens als iemand te kort bij zijn deur komt parkeren ... misschien wel vervelend als je er aandacht aan schenkt maar nog steeds beter dan ene dat zelf alle dagen met een camion naar huis komt en hem voor uw deur plaatst.

Let op, ik breek de TS niet af en beweer helemaal niets ... ik haal maar aan dat men steeds voorzichtig moet zijn alvorens te snelle besluiten te nemen en maar te zeggen van hem buiten te smijten.
                          Ook in bedrijven gaat het vaak zo, er zijn bazen die iemand buiten gooien omdat ze ergens "horen zeggen hebben dat" en er zijn er anderen (te weinig) die eerst alles uitzoeken en zelf 100% zeker willen zijn.

Hij heeft me al vaak gezegd, dat 'm geen betere huurder kon hebben.
                          Lees nu eens wat TS hier schrijft.
                          Beste verseg, kwa netheid kunnen we geen betere buren (huurders) hebben, maar kwa karakter en verdraagzaamheid zijn ze de duivel hemzelve.
                          Er zit dus toch nog wel iets goed in die mensen (huurders)? Of heb je liever vriendelijke buren (huurders) die niet betalen en het kot afbreken?
                          En ja, ik weet wel dat er lastige mensen bestaan ... niet iedereen kan perfect zijn.
                          Ook kan het kloppen dat TS volledig gelijk heeft en dat die huurders echt ambetanterikken zijn ... maar met "van horen zeggen" wil ik toch liever geen overhaaste besluiten trekken.

Ben ik blij dat ik nergens moet huren of verhuren ... een pak last minder.
                          Last edited by VerSeg; 17 juli 2012, 00:02.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ben ik blij dat ik nergens moet huren of verhuren ... een pak last minder.
                            Sommigen leven van huurinkomsten en moeten er dan ook de lasten bijnemen. Die lasten worden inderdaad nogal eens onderschat. Als je voor een patroon werkt of één of ander zelfstandig beroep uitoefent moet je er ook de negatieve kanten bijnemen. Maar op lange termijn is de beste investering "nog steeds" vastgoed. Momenteel is er zelfs geen betere investering. En zeker in tijden zoals nu.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nogmaals, je baseert je op zaken van "horen zeggen" (lezen op een forum) zonder de twee kanten van het verhaal te kennen.
                              Altijd en overal als er zoiets is gaat het vaak om interpretatieproblemen ... de ene denkt dat de andere het met opzet doet om lastig te zijn, de andere denkt misschien tevergeefs dat hij de vriendelijkheid zelve is.
                              Bij elk probleemgeval is men steeds met twee en soms (eigenlijk vaak) moeten ze beiden wat water bij de wijn doen.
                              Ik ben ook van die mening dat ik steeds de zaak van twee kanten bekijk, of hoe zou dat andersom zijn?
                              Ik ben ook van mening dat je steeds 2 klokjes moet horen als je echt wilt weten hoe laat het is.
                              Maar de mensenkennis die ik heb omdat je zelf tussen ruzie's stond en ook aangetekende brieven heb moet schrijven is niet leuk. Vertel mij niet dat je mensen moet leren kennen.
                              Met sommige mensen valt er gewoon niet te praten.
                              Ik heb soms mijn mond moeten opzetten dat heel het appartement het hoorde, omdat ik bedreigingen kreeg. Met Turkse eigenaars, die me 'n doodsbedreiging gaven door de vinger onder de keel te trekken. Nu ben ik altijd van mening dat ik altijd de juiste procedure volg. Dat is eerst tegen de klager zeggen dat hij zelf met zijn buur over overlast praat, want daar moet je als syndicus niet op ingaan. Komen die terug klagen vraag ik nogmaals hetzelfde.
                              Blijft het duren, dan ga ik mee en blijf rustig en treed als bemiddelaar op. Komt er nog steeds geen verandering stuur ik hem schriftelijk een nota. Tja, en daarna heb ik geen keuze (als het tegen het huisreglement is) om aangetekend te schrijven (en dan nog in overleg met de voorzitter van de beheerraad). Dan gaan de poppen wel aan 't dansen. Zeg me dus niet, tussen de mensen leren leven en kennen.
                              Jij zou NU eens terug moeten gaan huren. Je buren kan je niet kiezen en die kunnen je leven verzuren, omdat ze er andere normen en waarden op nahouden. Soms denk ik "van welke planeet komen die?". Dat heb ik geleerd.
                              Last edited by w00ha; 17 juli 2012, 12:25.

Comment

En brengen de zonnepanelen zowat op de voorbije weken? hopelijk hebben jullie allemaal snel de aankoopsom terugverdiend...
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
                                X