Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonnepanelen

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    En brengen de zonnepanelen zowat op de voorbije weken? hopelijk hebben jullie allemaal snel de aankoopsom terugverdiend...
    Je mag ze in mijn tuin komen plaatsen. Gegarandeerd minimum 330 dagen volle zon per jaar. Je moet enkel voor een verlengkabel van 2300 km zorgen.

Comment

En brengen de zonnepanelen zowat op de voorbije weken? hopelijk hebben jullie allemaal snel de aankoopsom terugverdiend...
      Eerlijk gezegd, beter dan je zou verwachten, gisteren was zowat de slechtste dag van de laatse weken, maar toch nog méér dan 10 Kw,
      tussen 1 juli en nu toch nog 272 Kw, wat normaal het dubbele zou moeten zijn, maar de opbrengst dekt het verbruik,
      momenteel zit ik met een overschot van een dikke 800 Kw, instalatie opgestart op 8 november 2011 en reeds 3.282 Kw
      op mijn groene stroomteller, dat op een instalatie van 5.120 WP met een voorspelde jaarlijkse opbrengst van 4.500 Kw.
      Dus nog dikke 1.200 Kw. te gaan van nu tot 8 november, ik voorzie dat we daar gemakkelijk zullen komen.

Onze instalatie bracht op acht maanden tijd reeds 1.608€ op aan GSC en electriciteit, dat afgezien dat we ook nog eens 40 % van de
      instalatiekosten kunnen inbrengen in de belastingen, + daarbovenop in ons geval nog eens een jaarlijkse netto teruggave van 970€
      via de belastingen op een groene lening die ons over 10 jaar kleine 3.000€ kost aan rente en notarieel schrijven,
      is 6.700€ winst op een lening, dat maakt dat wij in ons geval op 4 jaar de ganse investering zullen hebben terugverdiend,
      wie het niet gedaan heeft heeft ongelijk gehad, zo simpel is het, dat het niet kon blijven duren is ook normaal,
      maar wij hebben een contract voor twintig jaar en verdienen daar dik aan, in het bijzonder als je anders geen kosten meer hebt
      en veel naar de belastingen moet achterdragen.

Dat er eventueel een heffing zal komen op gebruik van het net, zit er dik in, maar dan nog is het een winwin investering.
      Last edited by Guest42; 17 juli 2012, 13:43.

Comment

tsja... goed voor jullie maar eigenlijk feitelijk dik schandalig!!

dat jullie erop verdienen terwijl wij, mensen zonder zonnepanelen, steeds duurder en zwaarder facturen toegestopt krijgen
        daar heb ik een probleem mee, en ik ben daarin eerlijk en zeg gewoon mijn ongezouten mening.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ja hoe je het ook draait of keert de rekening moet door iemand betaald worden. En jammer genoeg is het de gewone man die deze betaald. Maar dit is ook zo met andere subsidies he, ze moeten het geld ergens halen. Ik betaal ook belastingen voor heel wat zaken waar ik geen voordeel aan heb of gebruik van maak.

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

delete
            Voor wie wacht komt alles veel te laat ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Bouk ik bezit een vergunning ( uitgereikt door het BIPT ) om het apparaat te gebruiken, zelfs mobiel. Ga nu maar eens opzoeken wat het BIPT is.
              Heeft u ook een vergunning van het Belgisch Instituut van Post en Telegrafie om andermans eigendom 'opzettelijk' te beschadigen/vernietigen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeve398 Bekijk bericht
                Belgisch Instituut van Post en Telegrafie
                Telecommunicatie

mir

Comment

dat jullie erop verdienen terwijl wij, mensen zonder zonnepanelen, steeds duurder en zwaarder facturen toegestopt krijgen
                  daar heb ik een probleem mee, en ik ben daarin eerlijk en zeg gewoon mijn ongezouten mening.
                  Tot verleden jaar was ik het volledig met je eens, mijn euro is pas gevallen toen ze er hier vlakbij een dak
                  van 98.000 m² hebben volgelegd, ik dacht, moeten wij dat ook helpen betalen, enige oplossing was er zelf ook leggen,
                  dan wat beginnen informeren, en binnen een paar weken lagen ze er op, zo simpel was het, en het is de beste investering
                  die ik totnochtoe ooit heb gedaan.

Het was inderdaad dit, of helpen betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Tot verleden jaar was ik het volledig met je eens, mijn euro is pas gevallen toen ze er hier vlakbij een dak
                    van 98.000 m² hebben volgelegd, ik dacht, moeten wij dat ook helpen betalen, enige oplossing was er zelf ook leggen,
                    dan wat beginnen informeren, en binnen een paar weken lagen ze er op, zo simpel was het, en het is de beste investering
                    die ik totnochtoe ooit heb gedaan.

Het was inderdaad dit, of helpen betalen.
                    Het probleem is dat iedereen dat niet kan.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

• Re: Zonnepanelen

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Het probleem is dat iedereen dat niet kan.
                      Inderdaad, maar mischien kon je er dan bv. laten leggen bij je kinderen,
                      zij gratis electriciteit en jij de GSC en de belastingsvoordelen, en iedereen tevreden.

Wat bepaalde firma's deden op andermans dak, kon jij ook.

Comment

Als morgen je bank, neem nu Dexia of KBC die met ons aller geld uit de nood zijn geholpen, met een aanbod komt om geld te investeren met een return van 50%, zegt u dan ook neen ?

Ik heb in 2008 de eerste panelen gelegd, aan ongeveer 6 euro/kWh. Deze installatie dekt ongeveer 40 % van ons verbruik, en om enige discussie te vermijden, ja, bijna alle lampen zijn spaar of led, nieuwe frigo en diepvries aangekocht in de laatste drie jaar, alle andere mogelijke maatregelen genomen om energie te besparen, dus panelen liggen er niet enkel om de subsidies, maar bewust om goed met de beschikbare energie om te gaan (en dat als werknemer van Shell ...).
                        Sinds 14 dagen liggen er extra panelen bij, nu pas gelegd, ZONDER belastingaftrek, en met lagere subsidies, maar toch loont het nog de moeite, investering ongeveer 2 euro/kWh. Met deze extra installatie zal ons verbruik van netstroom ongeveer nul moeten zijn
                        Ik ben niet jaloers op andere, ik kijk hoe ik kan besparen en/of mijn centjes het beste kan laten renderen. Dit zou iedereen moeten doen. Heb zo ook twee jaar geleden het plat dak extra geïsoleerd, en verleden jaar een nieuwe verwarmingsketel geplaatst. Met al deze investeringen ook de plaatselijke economie een handje geholpen, en ja, ook nog extra belastingaftrek => noemen ze dat niet een win/win voor iedereen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeve398 Bekijk bericht
                          Als morgen je bank, neem nu Dexia of KBC die met ons aller geld uit de nood zijn geholpen, met een aanbod komt om geld te investeren met een return van 50%, zegt u dan ook neen ?
                          Vandaag dank zij Yves Leterme mijn staatsbons van vorig jaar december aan 112% return verkocht + intrest van 7maand. Mag ook eens feest zijn voor de kleine belegger zonder zonnepanelen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Vandaag dank zij Yves Leterme mijn staatsbons van vorig jaar december aan 112% return verkocht + intrest van 7maand. Mag ook eens feest zijn voor de kleine belegger zonder zonnepanelen.
                            Ik denk dat ik mij net zoals velen hier bij de middenklasse mag rekenen. Wij hebben geen aandelen, maar wel onze spaarcenten in zonnepanelen gestoken. In de eerste plaats om onze energie factuur omlaag te halen maar ook met het gedacht er een extraatje aan over te houden. Al is het niet zonder risico. Panelen of omvormer kunnen stuk gaan buiten de garantie periode.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Ik denk dat ik mij net zoals velen hier bij de middenklasse mag rekenen. Wij hebben geen aandelen, maar wel onze spaarcenten in zonnepanelen gestoken. In de eerste plaats om onze energie factuur omlaag te halen maar ook met het gedacht er een extraatje aan over te houden. Al is het niet zonder risico. Panelen of omvormer kunnen stuk gaan buiten de garantie periode.

mir
                              Dat zonnepanelen een goeie investering is, daar twijfel ik niet aan. Maar ieder moet natuurlijk zijn eigen toestand bekijken. Aan een bepaalde leeftijd wordt de investering minder interessant of zelfs verkeerd.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

mir
                                Volgens mij maak je hier een denkfout. Je kapitaal zit in de panelen en na X jaren verdwijnt je kapitaal (panelen versleten) en dus ook je intrest. Maar ik kan een rekenfout maken, zeker als de intrest meer wordt dan het geïnvesteerde kapitaal.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Working...
                                X